![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik weet eigenlijk niet of ik bang ben voor naalden. Niet echt eigenlijk, denk ik dan, als ik het niet weet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Voor mensen die er aan denken om bloeddonor te worden is dit denk ik wel een handige site, daar kun je je ook online aanmelden geloof ik.
Ik heb zelf ook overwogen om bloedonor te worden, maar ik durf niet ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Vandaag nét goedgekeurd, 7,8. Yay ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als het verder gewoon goed is.. |
![]() |
||
Citaat:
Nou ja, ik ben dus bloeddonor. Mijn motivatie was in de eerste plaats omdat ik mijn bloedgroep wilde weten en omdat het gewoon wilde proberen. Er zitten gewoon wat nadelen aan en die pakken voor iedereen anders uit. Ik wilde weten wat het is, voordat ik beslis of ik het wil doen of niet. Mijn ervaring met het geven van bloed: De eerste keer met het afnemen van de buisjes voor het testen ging al slecht. Ze konden m'n aders niet vinden, maar uiteindelijk is het wel gelukt. Na de tests kreeg ik een oproep, waar ik toen ook gehoor aan heb gegeven. Toen ging het weer niet goed met m'n aders. Ze kon er maar één vinden en die zat aan de zijkant waardoor hij steeds wegschoof en uiteindelijk heb ik dus maar heel weinig kunnen geven. Na vier weken werd ik weer opgeroepen en toen heb ik er dus bij verteld dat ze niet die buitenste moesten prikken. Uiteindelijk heeft ze dus een wat moeilijke ader geprobeerd te prikken en dat lukte! Ik was erg blij, want ik wilde het toch wel graag doen. Tot de dag daarna heb ik nog veel last gehad. Ik was misselijk en een beetje licht in m'n hoofd. Ook werd ik er heel neerslachtig van aan het einde van de dag (ook omdat ik erg moe was natuurlijk). Ook heeft het geleid tot verkoudheid waarschijnlijk, want zoiets verlaagd toch je weerstand. Ik denk dat ik het wel blijf doen, want het is maar drie keer per jaar. Dat heb ik er nog wel voor over. Ik vind die check up ook wel erg fijn. Zo weet ik dat m'n HB gewoon goed is en m'n bloeddruk soms iets te laag. Mocht één van die twee te laag of te hoog worden, dan hoor je dat toch eerder dan normaal. Dat stelt me gerust. ![]() Ik kan het iedereen (boven de 18 jaar) aanraden om een keer te doen. Als je het nooit gedaan hebt, dan weet je ook niet hoe het precies is. Behalve als je zeker weten niet tegen bloed/naalden kunt, dan hoef je het niet te proberen. ![]() ![]() Op www.sanquin.nl staat veel informatie!
||
Citaat:
![]() en heb na mn weten geen enge ziekte dus het moet goed zijn maar ze doen het als veiligheid. Amsterdam, 9 december 2004 – De minister van VWS heeft de Stichting Sanquin Bloedvoorziening toestemming gegeven om uit voorzorg alle donors die na 1 januari 1980 een bloedtransfusie hebben ontvangen, uit te sluiten als donor. De voorzorgsmaatregel gaat in op 1 februari 2005. Met het uitsluiten van deze donors treft Sanquin opnieuw een voorzorgsmaatregel om mogelijke overdracht van infecties via bloedtransfusie tegen te gaan. Zo wordt voorkomen dat er een besmettingsketen kan ontstaan. Aanleiding om de voorzorgsmaatregel in te voeren vormt de gekke-koeienziekte (BSE) en de menselijke variant hiervan, de variant ziekte van Creutzfeldt-Jakob (vCJD). In het Verenigd Koninkrijk is bij twee patiënten die in het verleden een bloedtransfusie hebben ontvangen, vCJD geconstateerd. De donors van deze bloedtransfusies bleken jaren later te zijn overleden aan vCJD. Tot nu toe was alleen uit dierproeven (muizen, hamsters, apen en schapen) bekend dat overdracht via bloed mogelijk was. De twee gevallen in het Verenigd Koninkrijk zijn voor wetenschappers aanwijzingen dat dit ook bij de mens het geval kan zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
bovendien wordt er bij de bloedafname een klein gedeelte gebruikt om opnieuw te onderzoeken. Dit gebeurd voor IEDERE keer dat je bloed gaat geven! Ik maak me hier persoonlijk dus niet zo druk over! Ik hoop dat je hier wat aan hebt! groetjes..
||
Citaat:
![]() Het was dus niet zo vreemd dat dit meer pijn deed als normaal ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() (De vorige keer gaf ik maar een klein beetje, maar toen ik toen van het bed naar de koffietafel liep was ik toch wel érg licht in m'n hoofd. ![]() Ze deden bij mij zo betuttelend omdat het mijn eerste keer was, maar als jij zoiets elke keer nodig hebt, dan is dat geen probleem meestal. ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() 12 oktober ben ik geweest, 11 dagen later nu zit er nog een miniscuul korstje op en de huid is iets donkerder roze. Van eerdere prikken zie je al niets meer. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bij de bloedbank moet ik altijd links geprikt worden (rechts is nog slechter) en het duurt vaak erg lang, maar uiteindelijk lukt het altijd wel. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Bloeddonor worden Annett | 11 | 15-03-2013 22:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
Nog meer mensen hier die bloeddonor zijn ? Marielle_B | 19 | 21-05-2009 23:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
Bloeddonor Luminous | 75 | 08-08-2007 09:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
Bloeddonor worden Stefanie | 8 | 11-02-2004 15:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Donorregister & bloeddonor Evil creature | 73 | 20-01-2004 22:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Poll: ben jij een bloeddonor? AlopiA | 37 | 06-06-2003 22:56 |