Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
25-8 - Robert Doornbos en Fernando Alonso zijn elkaar tijdens de tweede vrije training in Istanbul opnieuw in de haren gevlogen. Net als drie weken geleden in Hongarije ging er een twijfelachtige manoeuvre van Alonso aan vooraf.
Doornbos zat bij het uitkomen van de negende bocht in de slipstream van de Renault-coureur en de twee reden daarna naast elkaar naar de volgende bocht. Alonso koos voor de binnenkant om zo te voorkomen dat de Nederlander hem in zou halen. Het was duidelijk waarneembaar dat beide auto’s elkaar raakten. Volgens een reactie van Doornbos op Autosport was Alonso playing chicken. ,,Ik hoopte dat hij me zou laten gaan, zodat ik normaal mijn ronde af kon maken. Maar dat deed hij niet. Hij wilde kijken wie er het meeste lef had en dus als laatste zou remmen. Ik ben benieuwd wat hij er van vindt, want ik het vond een beetje jammer wat er gebeurde. We raakten elkaar wel, zeker weten.” In Hongarije moest Alonso zich na het incident komen verantwoorden bij de stewards, waarna hij twee seconden straftijd in de kwalificatie opgelegd kreeg. Het is niet bekend of de Spanjaard zich nu opnieuw bij de stewards moet melden. Wat Doornbos betreft hoeft dat niet per se. ,,Het was een kwestie van wie er het laatste durfde te remmen, dat was het wel.” Bron: www.formule1.info Beelden: http://www.youtube.com/watch?v=46cliw6GqRY |
![]() |
||
Mijn post in het vorige [F1] "Race" topic herzie ik.
Citaat:
Ga vooral zo door, over een paar jaar is Schumacher een heilige vergeleken met Alonso.
||
Citaat:
Ik vind Alonso inderdaad al heel snel vervelend worden. Die berekendheid altijd.. Het gemak waarmee hij vorig jaar steeds tweede werd en niets probeerde uit te halen om eerste te worden. Het is super slim, maar het toont ook een vorm van arrogantie. Ik word wel gewoon steeds tweede en dan ben ik ook wereldkampioen. Altijd van die nietszeggende antwoorden in de persconferentie. En nu hij onder druk komt te staan begint hij steeds vaker te mekkeren. Weet iemand nog die breaktest die hij Coulthard een paar jaar geleden gaf? ![]() ![]() EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=fjSFWc9jpFg Laatst gewijzigd op 26-08-2006 om 09:30. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Leuk dat Massa zijn eerste pole heeft gepakt, Schumacher staat vlak achter hem dus dat is goed voor Ferrari. Ik vermoed dat Massa morgen al heel snel Schumacher voorbij ziet komen/laat gaan. Dan wordt Schumacher in de rug gedekt door Massa. Gezien de race pace van Alonso en Schumacher verwacht ik dat Schumacher wint en Alonso door zijn strategie voor Massa terecht komt, als er tenminste geen ongelukken onderweg gebeuren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mooi dat Ferrari voor Alonso staat, hopen dat ze dat zo kunnen houden. Raikonen 8e valt me tegen, maar hij kán naar voren rijden, dus dan hoop ik dat dat straks ook gaat gebeuren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Heel leuk voor Massa dat hij gewonnen heeft. Ik vind het altijd leuk als een coureur zijn eerste overwinning behaalt en ik gunde het hem ook wel =). Ik had het echt zo lullig gevonden als hij Schumacher er voorbij had moeten laten alleen maar vannwege het wk. Je neemt iemands eerste overwinning toch niet weg?! Schitterend gevecht tussen Schumacher en Alonso op het laatst. Echt heel mooi om te zien. Alonso heeft goed gebruik gemaakt van de omstandigheden, maar ik vond het niet minder dan normaal dat ze Massa voorrang gaven bij die pitstop. Hij reed tenslotte aan de leiding. Maar het scheelde wel ontzettend weinig op start/finish. Het podium was ook erg mooi. Om te zien hoe Massa blij was =) en een halve fles champagne over zich heen kreeg =). Maar oké, Alonso is dan misschien wel iets uitgelopen, hij is er echt nog lang niet. Het volgende circuit is Monza, je kunt wel zeggen dat het zowat in de achtertuin bij Ferrari ligt. het zou me niet verbazen als de Ferrari's daar oppermachtig zijn...
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder denk ik ook dat Ferrari kampioen gaat worden, je ziet het het de laatste paar races gewoon gebeuren. Renault wordt minder, precies net als vorig jaar en Ferrari wordt wat sterker, net zoals McLaren vorig jaar. Alleen nu is de tegenstander van Renault op tijd en hebben ze minder pech. Renault lijkt wel te blijven hangen in de ontwikkeling aan het einde van het seizoen. Terwijl Ferrari elke race weer sneller is dan Renault. In het begin was dat echt andersom. En je ziet ook nog hoe snel je race verprutst is als je naar de start van Fisichella kijkt. Dat kan Alonso ook gebeuren want zo vaak start hij niet meer helemaal vooraan. Zelfs deze start moest hij moeite doen om niet tussen de Ferrari's klemgereden te worden. Als er zoiets gebeurt en Schumacher rijdt naar een podium dan wordt het gat echt met grote stappen kleiner. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
[F1] Nieuwtjes Sandersss | 479 | 02-04-2007 15:28 | |
Vrije tijd |
[F1] GP van Italië Sandersss | 41 | 10-09-2006 16:20 | |