Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn idee over actuele kunst: Het is totaal niet meer te zien. De materialen die nu gebruikt worden zijn ondertussen ook al "oud". Actueel materiaal moet nog worden ontdekt, tenminste als je de computer niet als materiaal beschouwt. Qua onderwerp: als je iets zou schilderen over het kampioenschap van PSV, dan is dat actueel, totdat er iets komt dat het overschaduwt, zoals het WK. Als je nu iets zou maken over 9/11 is het naar mijn idee niet echt actueel meer, maar historisch-relatief gezien is het pas geleden gebeurd. Door het versnelde media-verkeer met internet enzo is actualiteit als begrip veranderd. Op nieuwssites is te zien wat er een uur geleden is gebeurd -> maak daar een kunstwerk over en het is actueel. Maar morgen is het alweer nieuws van gisteren. De stromingen in de kunst zijn ook allemaal dichter bij mekaar komen te liggen (ook wat betreft tijd) in verhouding tot vroeger, dus aanduiding van wat modern/actueel is en ouderwets van de 20e (&21e) eeuw is nauwlijks meer te zien. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
anglicisme is "ver-engelst" nederlands. (bedoelde je dit? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik denk dat het woord "vandaag" hier nog bij moet. |
![]() |
||
Citaat:
ik vind actueel heel persoonlijk/groeps gebonden. actueel != nieuw |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij gaf alleen maar aan wat volgens jou "actuele kunst" was. Ik ga erop in waarom een begrip als "actuele kunst" nergens op slaat. En ook dat kan je opmaken uit dat dikgedrukte stukje ik vraag immers naar het doel van deze term. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|