Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2006, 10:11
fractuur
fractuur is offline
Tsja.. roddelen. Misschien is het meer een meidenonderwerp, maar het staat jongens natuurlijk open om te reageren. Op welek manieren heb jij er last van gehad, en wat deed het met je? Hoe heb je er op gereageerd? Doe je het zelf ook, en in welke mate? Waar omt het fenomeen roddelen vandaan?

Dit naar aanleiding van een twee gesprekken deze week. Vorig weekend had ik congresweekend, en later hoor ik van vriendinnen dat er verhalen rond gaan dat ik met twee ( ) jongens heb gezoend. Terwijl ik gewoon een vriend heb thuis en niets verder heb gedaan. Sterker nog, één van die twee jongens heb ik het hele weekend twee keer gesproken? En over andere mensen gaan met die twee roddels nog véle andere die wel of niet waar zijn.
Oud 30-04-2006, 10:28
Zebra
Zebra is offline
Roddelen doe ik zelf heel weinig, hoewel ik zelf altijd wel enorm veel roddels meekrijg. Waarschijnlijk puur om het feit dat ik me nogal gesloten opstel tegen (redelijk) onbekende mensen, waardoor ze maar hun eigen ideeën aan een verhaal toevoegen zonder deze op feiten te baseren. Er zijn wel eens geruchten rond gegaan dat ik gezoend zou hebben met een ander, en dat ik ook seks zou hebben gehad met de persoon in kwestie. En dan heb ik eigenlijk zoiets; Denk wat je denken wil, zolang ik het zelf maar beter weet. Het doet me dan ook vrij zelden wat... Op één keer na dan, dat de roddel ging dat ik één van mijn paarden naar de klote had geholpen (terwijl ik mijn dieren altijd met de grootste zorg behandel) mijn paard werd ernstig ziek, terwijl ik daar zelf helemaal geen handen in heb gehad, simpelweg omdat ik op dat moment op vakantie was en mijn paard dus aan iemand anders uit moest besteden die hem totaal afgeragd op stal had 'gepleurd'. Maar dat wisten de roddelaars natuurlijk niet zelf te bedenken...

Het was dan ook nogal vreemd dat toen ik net uit het vliegtuig was, en me gelijk door een taxi bij de manege af liet zetten omdat ik mijn dieren zo snel mogelijk wilde zien... je dan gelijk word aangesproken met 'Hey kankersnol, door jou toedoen is deze wereld straks weer een paard lichter'. Die heeft naderhand dan ook een bezoekje aan het ziekenhuis kunnen brengen ivm een gebroken neus...
Oud 30-04-2006, 12:31
Oekie
Oekie is offline
Er wordt altijd wel geroddeld.
Oud 30-04-2006, 17:33
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik heb er eigenlijk nog nooit hinder van ondervonden...
Oud 30-04-2006, 23:10
Oekie
Oekie is offline
Ach, je leert er mee leven, laat die mensen lekker de schijt krijgen.
Oud 01-05-2006, 02:40
Dexter_M
Dexter_M is offline
Ik roddel erg veel met mensen, maar dat heb je snel in de homo en paardenwereld.
Dus je raakt er aan gewend en je doet mee
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 10:32
Sjoerd
Sjoerd is offline
gebeurt altijd. ik doe het over mensen, zij waarschijnlijk ook over mij.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 10:42
Iduna
Iduna is offline
Er zijn wel verschillende niveau's van roddelen te onderscheiden. Van kleine dingen tot persoonlijke geheimen van mensen en schijnheilig gedoe. Over iemand praten met de bedoeling dat diegene het juist te weten zal komen, of niet.

Ik weet persoonlijke dingen van anderen voor me te houden en ik vertel ook niet al te veel over mezelf.
Ja, ik roddel wel eens, maar ik maak geen mensen zwart of zo. Ik kan goed geheimen bewaren, ik denk dat mensen me daarom zo veel vertellen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 13:39
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 01-05-2006 @ 11:32 :
gebeurt altijd. ik doe het over mensen, zij waarschijnlijk ook over mij.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 14:02
Morri
Morri is offline
Wat is roddelen precies? Ja kijk, ik zeg wel eens tegen vriendinnen over iemand anders (soms zelfs een andere vriendin) dat diegene langzaam is, of soms een beetje kinderachtig oid. Dat onderbouw ik dan, verder blijft dat onder ons. Dat doet iedereen wel denk ik.

Anders vind ik het wanneer je verhalen over iemand vertelt die niet waar zijn. Zo gaan er verhalen over mij. Nu doet me dat niet meer zo veel, maar vroeger vond ik dat echt heel erg. Ik probeer geen oordeel te vellen over iemand/een situatie als ik diegene niet goed ken en er niet zelf bij was/het verhaal van meerdere kanten gehoord heb.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 15:23
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Paar jaar terug, paar maanden voordat het "in" werd om stropdassen te dragen, ging ik naar New York op vakantie, en van daaruit had ik die rage overgenomen. Eenmaal terug in NL droeg ik die stropdassen nog steeds. Maar zo'n meisje uit mn klas (wat een echte bitch is, waar ik 't absoluut niet mee kon vinden) zei tegen een van haar meeloopsters: "Whahaha, heb jij die stropdas van Muis (wat toen mn bijnaam was) al gezien? Ziet er echt niet uit joh!" Maar ze had dus niet in de gaten dat ik achter haar stond, hahaha. Ik heb haar toen echt helemaal verrot gescholden en haar ff onsubtiel wijsgemaakt dat ze echt een enorme bitch is. Die avond heeft ze mn hele voicemail in zitten spreken met excuses. Daarna is haar bitch-level helemaal gedaald en had niemand meer "last" van haar. En het mooiste blijft nog dat toen het ook in NL hip werd stropdassen te dragen, zij dat ook deed. Whahaha!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 15:30
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Doet iedereen wel eens toch. Met een goede vriendin, waarvan je weet dat er niets waar is, de vettigste roddels bespreken, met een kop thee en een pak koekjes erbij.

Maar als je ze zo gaat verspreiden, nou nee. Er gaat nu een roddel over mij dat ik zo g0thic ben als maar zijn kan, en dat ik alle avonden schapenbloed aan Satan ga offeren . Nou, nee.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 15:43
Roos
Roos is offline
Ik roddel niet over vrienden en vriendinnen. En over andere mensen ook niet, want die zijn niet interessant (anders was het wel een vriend of vriendin geweest).

Roddelen vind ik leedvermaak: genante of onjuiste verhalen over iemand vertellen. Natuurlijk praat ik wel over andere mensen, maar dan gewoon over dingen die gebeurd zijn, tja is dat ook roddelen? Ik vind van niet.

Over mij gaan verschillende (onjuiste) verhalen de ronde. Ik trek me daar niet veel van aan. De mensen waarmee ik omga, kennen mij, en dat vind ik genoeg. Als iemand verzint dat ik het met jongen X heb gedaan, laat ik ze lekker kletsen.
Ontkennen maakt zo'n roddel alleen maar sappiger en interessanter
Reageren

Regels voor berichten