Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2006, 12:42
rare kwast
rare kwast is offline
waar heb jij goede herinneringen aan?
is het iets van 'vroeg' of van vorige week?

ik weet nog wel van 'vroeger' toen mijn broertje en ik klein waren dat we om 7 uur/ half 8 naar beneden gingen naar telekids kijken
mijn vader ging dat rond 8 uur altijd een rondje slager, bakker, marktkaasboer en groenteman doen en kwam dan vaak thuis met warme grilworst en dan kregen wij een plakje
en soms een kinder suprise ei bij de bakker vandaan
als we mee gingen kregen we bij klaas (de groenteman) altijd een banaan

heerlijke tijd
Oud 13-05-2006, 13:01
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik heb goede herinneringen aan de laatste date met de meid die nu mn ex is, dat ging allemaal gewoon heerlijk toen en ook aan de keuze die ik laatst heb gemaakt om met dr op stijldansen te gaan.

Aan de meeting gisteren blijf ik ook nog wel goede herinneringen houden Kwam erachter dat er toch nog mensen zijn die je echt begrijpen

Van vroeger heb ik geen goede herinneringen want toen ben ik zon beetje kapotgepest en ik heb mezelf weer op meoten bouwen toen
Oud 13-05-2006, 13:17
Nona
Nona is offline
Even denken.
- Het tekenfilms kijken met mijn neefje en nichtje is wel een goede herinnering; mijn tante vindt dat allemaal prima en mijn moeder vond het altijd nodig om te gaan stofzuigen, als ze geen excuus had me voor de tv weg te trekken.
- Afgelopen zomer; ik was me opeens sterk bewust van mijn gevoelens voor iemand, die direct beantwoord werden. Nog steeds mijn vriendje.
- Ongeveer toen ik een half jaar studeerde; ik voelde me knettergoed en al helemaal in vergelijking met daarvoor. Ik realiseerde me opeens dat mijn leven goed ging.
Oud 13-05-2006, 16:15
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
aan de vasten actie op school het was heel erg gezellig ook met de leraaren.

en aan toen we met een groepje vrienden naar de kermis zijn geweest en toen bij iemand zijn blijvgen slapen
Oud 13-05-2006, 17:09
Verwijderd
Ik heb aan zoveel dingen goede herinneringen.

Het logeren bij opa en oma: het verstoppertje spelen op zolder, hutten bouwen onder de eettafel, in de winter iglo's bouwen in de tuin, eten aan de bar (die mijn opa zelf gemaakt had), 'flipperen' op de 'flipperkast' (die mijn opa ook zelf gemaakt had), alle drie een gulden krijgen en met mijn zusjes bij de Jamin snoep halen (dat was iets heel bijzonders toen voor ons ), als mijn oma ons kwam halen of terugbracht met de trein bij elke halte een snoepje (en dan expres de stoptrein nemen), mijn opa en oma ophalen bij de trein en dan in hun armen rennen of juist bij het uitzwaaien zover mogelijk mee rennen met de trein en als we met de auto waren uit het dakraam 'hangen' en zwaaien, enzovoorts.

Het vieren van Sinterklaas bij beide opa's en oma's en ook bij mijn ouders, dat was gewoon altijd gezellig. En toen ik heel klein was dat ik heel vroeg naar beneden ging om te kijken of er wat in m'n schoen zat en dan het pakje chocoladesigaretten zittend op de deurmat achter elkaar leeg eten.

Er zijn ook genoeg dingen met vriendinnen die leuk waren. Zo herinner ik me 'vaag' een paar dagen op Texel met een zeker persoon. En een week in Engeland en logeerpartijen van vroeger bij vriendinnen (wat soms pas om 22.00u besloten werd (toen ik 14 was oid)).

Aan de tijd dat ik zwemles gaf, samen met nog een aantal mensen. Na de les fietste ik altijd een stuk samen met één van die mensen naar huis en dan stonden we voor zijn huis altijd nog een hele tijd te praten. Gewoon als vrienden, verder niets. Dat waren leuke gesprekken.

Toen ik hoorde dat ik geslaagd was voor de havo. Ik was toen op mijn werk en iedereen was heel blij en ze hadden een taart besteld ed, echt .

De dag dat mijn man (toen nog niet natuurlijk ) zei dat hij van me hield. Mijn (onze) trouwdag en de dag daarna. En nog veel meer dingen in onze relatie.

En de dagen dat we onze katten op gingen halen uit het asiel. Muis wisten we al de dag dat we voor het eerst naar een asiel gingen kijken voor een katje. Fleur niet. Toen hebben we heel veel asiels gehad voor we een kitten vonden die aan de 'eisen' voldeed (eerste 'eis' was dat het een vrouwtje was), maar die kitten zat toen nog niet in het asiel, maar bij iemand thuis, omdat ze nog zo jong was. We moesten toen iets van twee weken wachten tot ze in het asiel zat, daarna gingen we daar kijken en moesten toen nog iets van een week of twee weken wachten tot we haar op mochten halen. Dat duurde lang. En de dag dat we haar ophaalden was dus . Inmiddels zijn ze allebei bijna drie jaar bij ons en ook aan die jaren heb ik goede herinneringen. Aan alle katten die ik tegen kom trouwens.

Moet ik nog doorgaan?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 17:12
rare kwast
rare kwast is offline
ja leonoor
Oud 13-05-2006, 17:20
marrel
marrel is offline
2 dingen die me nog echt heel duidelijk bij zijn gebleven, van "vroeger" weet ik niks meer eigenlijk.

De tijd rond de examens, voornamelijk het gala en toen ik hoorde dat ik geslaagd was en de diploma uitrijking. Met het ophalen van de cijfers enzo, iedereen enorm blij en ik wist dat er bij mij een giga kans was dat ik zou zakken, was nog nooit zo blij geweest.

En het eerste echt goede gesprek met Ma. Ik leerde haar toen pas echt kennen en kwam er achter dat we elkaar super goed begrepen. Dat is nogsteeds echt een heel fijn gevoel
Oud 13-05-2006, 17:24
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 13-05-2006 @ 18:12 :
ja leonoor
Op de kleuterschool gingen we altijd de juf voor de gek houden als we buiten speelden. Dan slopen we terug naar binnen, smeerden onze knieën en/of ellebogen vol met rode verf en liepen dan naar de juf dat we gevallen waren. (Alsof ze daar in trapte. ) En de keer dat ik als vierjarige het pakje melk van een vriendinnetje open maakte met mijn broche (hoe vindingrijk was ik toen ). En het samen spelen en voor elkaar zorgen wat we deden.

Aan Joris, Hercules, Mansha, Taika, Noortje, Ploef, Pluis, Thié, Storm, Doerak, Bliksem, Donder, Vlekkie, Mickey, Vlekkie junior, Mickey junior, Vlekkiegekkiebekkiemetz'nlangenekkiestrekkie (zo 'heette' dat beest, maar hij werd wel gewoon Vlekkie genoemd ), Max, Ploef, Pluis, Aphrodite, Socrates en nog zoveel meer katten.

Aan het huis waar we nu in wonen, daar voel ik me nl echt thuis. En ook aan het eerste huis waar we in woonden, ondanks dat dat oud en 'versleten' enz. was, was dat wel echt 'mijn huisje'.

Aan de eerste musical waar CJ en ik samen heen gingen (Aida). Toen gingen we ook naar het strand en dat vind ik sowieso fijn. En aan de voetbalwedstrijden waar ik ben geweest (en de eerste keer met CJ was ook erg grappig ). En het concert van The Cranberries (mijn vader had daar kaartjes voor gekocht voor ons ).

En...euhm...de verjaardag van Maaike en de keer dat ik met haar met koninginnedag naar Utrecht ben geweest. En brieven en mails die ik van haar heb gehad. Datzelfde geldt voor alles mbt nog iemand van het forum. En het patat eten bij Jaap en (een andere) Maaike in de tuin of het eten van bergen pannenkoeken bij ons. Sommige avonden met andere vrienden en het vieren van oud en nieuw op het strand.

Aan bepaalde dingen van mijn stage. Ik heb nu twee erg leuke stages achter de rug en ook de stage die ik nu loop is erg leuk. Bepaalde dingen van kinderen zal ik nooit meer vergeten.

Ow, en het bijbaantje wat ik nu heb vind ik ook erg leuk. Ook bepaalde dingen van mensen van daar (bejaarden) zal ik nooit vergeten.

Nog meer?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 17:43
Ramia
Ramia is offline
School... kben nu 2 weken weg en het was zooo leuk.. Echt jammer. Alle lessen, vooral de afgelopen 2 jaar.. De goeie gesprekken en het allerleukste was de educatieve reis naar frankrijk in de vijfde! Leuke mensen ontmoet van school die ik nog niet kende. Zelf vriendinnen mee geworden. 2 weken geleden het gala.... Alles was heel gaaf. Nu het examen nog. Dat schijnt ook een leuke tijd te zijn. Kben benieuwd....
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 18:48
rare kwast
rare kwast is offline
nee hoor leonoor je mag wel FF stoppen
Oud 13-05-2006, 20:43
Redhair
Redhair is offline
Sowieso heb ik leuke herinneringen aan een plek, namelijk bij de IJssel.
Afgelopen nazomer met mijn ex. Ik was zo gek op hem, leuke momenten aan de ijssel gehad.
Alle jointjes, serieuze gesprekken, slap geouwehoer, geluk, verdriet, woede en ga zo maar door die ik met D., mijn beste vriendin, aan de ijssel heb gehad.
De momenten met mijn flirt aan de ijssel. Weer de jointjes, het tegen elkaar aan liggen, gewoon het samen zijn.

Gek genoeg heb ik ook heel fijne herinneringen aan een paar maanden geleden, een tijd met verschillende vrienden, die, net als ik, flink aan de drugs zaten.
In het kraakpand waar ik ook zou gaan wonen met mijn vroegere buurjongen. De muziek die hij altijd maakte, de gesprekken die we hadden, de dromen die we samen droomden, de drugs die we samen weg werkten. Eigenlijk had het nog geen herinnering moeten zijn, had het nu nog zo moeten zijn, maar door een noodlottig ongeval werd daar abrupt een einde aan gemaakt.
Ook met een andere vriend, wederom de dromen die we samen droomden, de gesprekken die we hadden.

De tweede keer dat ik in de tweede klas zat. Het eerste half jaar heb ik nauwelijks een woord uitgebracht. Depressief, geen zin om sociaal te doen. Daarna sloeg ik totaal om. Grote bek, altijd ouwehoeren, ik werd populair. De klas accepteerde mij direct, keek tegen mij op, ik was twee jaar ouder. Wat een heerlijk half jaar op school was dat.
Oud 13-05-2006, 21:42
Verwijderd
*Band alle nare herinneringen die overal aan lijken te kleven uit*

Vakanties heb ik altijd wel goede herinneringen aan. Het spelen met mijn toenmalige beste vriendinnetje en alle buurtkinderen. Verhalen schrijven op school. Concentratie hebben op de middelbare school. Huiswerk maken in het zonnetje, dus merken dat het goed ging. (Heerlijk gevoel.)
Muziekweek in Oostenrijk zomer 2004. <33333 Geweldige week was dat. Net als de zomerkampen met orkest en dan met name de laatste.

Nou vind dat ik mn best gedaan heb met fijne herinneringen .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten