Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2006, 19:27
Fleurop
Fleurop is offline
Een van onze katten van net 1 jaar is sinds een paar dagen aan het sproeien. Tenminste, dat denk ik. Hoewel het wel echte plassen zijn, dus niet een klein beetje. En altijd 'op' iets.
Hij is niet gecastreerd.

Nu mijn vraag; wat kun je er behalve castreren aan doen? Ik heb gehoord dat er bepaalde middeltjes zijn die een geur afgeven en je in het stopcontact kunt doen. Zou dat helpen.
We vinden het jammer om hem te castreren omdat hij nog kan groeien. Maar als het niet anders kan dat moet dat maar natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2006, 21:20
Antubis
Antubis is offline
Onze vorige kat sproeide ook, en hij was ook gecastreerd. Naar mijn weten blijven ze dat toch wel doen om hun territorium af te zetten. Hij deed het overigens niet vaak binnen.. dat dan weer niet. Maar het kwam wel soms voor.
Oud 28-04-2006, 13:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Onze kater sproeit ook (ook binnen ) en die is gecastreerd. Castreren is dus geen garantie dat het sproeien ophoudt. Heb je nog andere katten in de buurt/in huis?
Oud 29-04-2006, 13:44
Fleurop
Fleurop is offline
Wij hebben nog 1 oudere kat (15 jaar) en zijn broertje (1 jaar).
Maar op de een of andere manier is het bij 2x gebleven. Hij doet het nu niet meer..
Het zal misschien iets anders geweest zijn..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 14:15
Verwijderd
1 jaar is al best wel oud om nog te castreren, en na het castreren groeien ze ook nog door

als je al zo laat er iets aan wil doen denk ik niet dat je iets gaat vinden, zelfs als je nu zn ballies verwijdert zit t sproeien er al in...

vaak is het stress, verveling en ruimtegebrek
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 15:55
Fleurop
Fleurop is offline
ik dacht dat je pas VANAF 1 jaar mag castreren?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Fleurop schreef op 01-05-2006 @ 16:55 :
ik dacht dat je pas VANAF 1 jaar mag castreren?
Nee, dat is bij poezen. Die mag je op zijn allervroegst pas met 9 of 10 maanden laten steriliseren dacht ik. Katten mag je al 5/6 maanden laten castreren. Misschien eerder zelfs.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 00:31
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
De dierenarts zei laatst dat poezen ook met 6 maand geholpen kunnen worden.
Oud 07-05-2006, 21:05
Verwijderd
Als een kater al is begonnen met sproeien en je hem daarna pas laat castreren blijft hij na de castratie blijkbaar ook vaak sproeien.
Als je een kater laat castreren voordat hij is begonnen met sproeien gebeurt het blijkbaar niet..
Onze kat is al best jong gecastreerd volgens mij en heeft gelukkig ook (nog) nooit gesproeid.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 08:52
Verwijderd
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 03-05-2006 @ 01:31 :
Klopt. Maar aangeraden volgens de meeste dierenartsen (die van het asiel in zwolle en mijn eigen dierenarts), is het 8 maand.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:34
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
shining schreef op 07-05-2006 @ 22:05 :
Als een kater al is begonnen met sproeien en je hem daarna pas laat castreren blijft hij na de castratie blijkbaar ook vaak sproeien.
Als je een kater laat castreren voordat hij is begonnen met sproeien gebeurt het blijkbaar niet..
Onze kat is al best jong gecastreerd volgens mij en heeft gelukkig ook (nog) nooit gesproeid.
Onze vorige kat (die is al overleden), begon rond 2 jarige leeftijd te sproeien. Hij is toen gecastreerd en het probleem was direct verholpen (dat werd toen ook geadviseerd door de dierenarts).
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 17:00
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 03-05-2006 @ 01:31 :
Klopt, voor de groei is het desondanks volgens mij alsnog beter om te wachten tot iig 10 maanden. Na een jaar kan het sowieso wel hoor Anders gaat ie nog echte kater trekjes krijgen ook en dat merk je nu al. Sproeien is een typisch kater trekje. Territorium afbakenen noemen ze dat. En er is verdomd weinig wat je er tegen kan doen. Werende middelen, hardstikke leuk maar zijn knetterduur en je moet het overal op spuiten en sommige katers trekken zich daar geen donder van aan.

Ik zou em zsm laten castreren, misschien dat je het er dan nog uit krijgt, maar als het er al ingebakken zit kon dat wel eens moeilijk worden.

Laatst gewijzigd op 08-05-2006 om 21:21.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 21:12
Fleurop
Fleurop is offline
We hebben gelukkig geen plasje meer gevonden!! Het was dus echt eenmalig geweest. Gelukkig maar
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 21:39
SilverBlue
SilverBlue is offline
1 van onze katten doet dat en dat is ook de baas van de buurt niet alleen in huis maar ook buiten bij de bosjes waar andere katten lopen.

Dit is een teken van terratorium afbakering zodat katten kunnen ruiken dat hij er is en dat dit zijn plekje is.

het enige wat je tegen het sproein kunt doen als je ziet dat zijn staart omhoog gaat beet pakken en naar buiten zetten, en natuurlijk een doekje om alles op te ruimen.

ps als je goed oplet doet hij het steeds op de zelfde plekjes
Reageren

Regels voor berichten