K9 het is wel raar om te wensen om zwart te worden. Je huidskleur bepaald namelijk niet wie jij bent. Zoals ook blijkt uit jou verhaal wordt men vooral gevormt door hun omgeving, dus is het niet zo gek dat je misschien iets ander gedrag vertoont dan mensen die opgegroeit zijn in een andere omgeving.
Ik vind het daarom helemaal niet irritant als ik een wit persoon zie die als een surinamer praat, sterker nog het is logisch als de persoon vooral met surinamers is omgegaan. Andersom vind ik het onzin als men er raar van opkijkt als een zwart persoon heel erg vernederlands is. Blijf vooral jezelf en als dat qua gedrag "zwart" is, so be it. Trouwens met de tijd zal je waarschijnlijk ook weer veranderen, omdat je nu in een andere omgeving verkeerd.
Je huid is letterlijk paar mm dik en nietszeggend, als jij nu zwart was wat zou dat veranderen? Men zou misschien net iets anders op jou reageren, maar je zou nog steeds dezelfde K9 zijn.
De rede dat mensen het irritant vinden dat een zwart persoon zich "wit" gedraagt of andersom, heeft te maken met hokjesmentaliteit. Zo van jij hoort bij ons, waarom gedraag je je dan als de "tegenpartij". Zie je hoe belachlijk dat eigenlijk is?
Want groepsidentificatie hoort niks te maken te hebben met huidskleur, maar met het feit dat je dezelfde gedragskenmerken deelt. Dus dat kunnen witte en zwarte mensen door elkaar zijn.
Huidskleur is een biologisch kenmerk, maar geen gedragskenmerk!
Als iemand je vraagt waarom gedraag je je als een surinamer/marokaan of whatever? Vertel je de persoon dat je tussen hen bent opgegroeit en dan hoort de persoon het te begrijpen, zoniet dan vertel je de persoon over Tarzan

. Als de persoon het dan nog niet begrijpt is ie gewoon dom en hoef jij je nergens druk om te maken

.