Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2003, 22:11
Verwijderd
hmz, gewoon een losse discussie, waar zou het door komen, etc.
(geen flauw idee of het hier moet echter)

ik merk gewoon aan mezelf dat als het donker is, dat ik me beter voel.

wie heeft dit ook?

voorbeeld; als we moesten wachtlopen in de amo, 's nachts dus, vond ik dat helemaal niet erg, sterker nog, genoot er wel van.
(en je zult het niet geloven, maar er zijn zat mensen die best wel schichtig worden in het donker, in het bos, heb ik gezien )

of en jij meer een dagmens?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2003, 22:15
dyfusica
dyfusica is offline
ik ben een donkermens.. Ik hou van het donker.. Dan ben ik gewoon veel meer mezelf, voel ik me ook meer op gemak enzo.. Ik hou het meest van kleine, donkere gesloten ruimtes

Ik geniet echt als ik in het donker mag rondlopen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 22:18
Tourniquet-
Tourniquet- is offline
ik vind het egt fijn om snagts/ 's avonds als het donker is en er zijn weinig mensne om dan over straat te slenteren of ergens te zitten gewoon rustig. Ik word misschien niet egt zekerder van mezelf, maar kben wel egt anders dan. Ik ben vaak serieuser en dromeriger enzo. Alleen ben ik wel zown sgijterd dat ik het Niet fijn vind om als het donker is doorhet bos te lopen, gewoon over straat is ok.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 22:19
wissie
wissie is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 18-08-2003 @ 23:15:
ik ben een donkermens.. Ik hou van het donker.. Dan ben ik gewoon veel meer mezelf, voel ik me ook meer op gemak enzo.. Ik hou het meest van kleine, donkere gesloten ruimtes

Ik geniet echt als ik in het donker mag rondlopen
Ik ook

Ik ben ook een echt nachtmens. Ik ben 's nachts fitter en ik voel me meer op mijn gemak. Ik hou ook niet van felle zon, een beetje schemerig is beter. Mijn broertje noemt me weleens pesterig 'vampier' maar ik kan het niet helpen dat ik me in een donkere omgeving meer op mijn gemak voel. Ik heb geen idee hoe het komt, maar de sfeer is ook anders. Het is moeilijk uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 22:41
Kazanka
Kazanka is offline
Ik ben ook meer een nachtmens dan een dagmens. Heb vaak ook dat ik de dag ontvlucht. Slapen tijdens het licht, wakker zijn tijdens de duistere tijden. De nacht is leuk, het voelt goed aan, bij daglicht lijk ik meer een verdwaalde zombie.

misschien s' nachts ook wel, maar dan valt het een stuk minder op
Oud 19-08-2003, 00:00
Meighan
Meighan is offline
Citaat:
De nacht is leuk, het voelt goed aan, bij daglicht lijk ik meer een verdwaalde zombie.

Ben ik het helemaal mee eens; Ik ben ook zo'n iemand die overdag slaapt, mij kun je me bed niet inkrijgen voor de zon opkomt. 's Nachts is het te mooi om te slapen, maar ik ben ook te bang om te slapen (erg irritant). Ik hou van de stilte, de sterren, het alleen zijn, de veiligheid, de rust en ook het donker (de zon vind ik zo intimiderend).
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 00:14
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ja overdag ben ik een nette student geschiedenis, maar s' nachts.....verander ik in een BEEST!!

ff serieus: ik leef ook het liefste 's nachts, alles is dan mooier rustiger en het ruikt lekkerder. Door de rust komen diepgaande, interessante gesprekken haast als vanzelf, en dat vind ik altijd erg leuk.
Oud 19-08-2003, 01:05
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Meighan schreef op 19-08-2003 @ 01:00:
Ben ik het helemaal mee eens; Ik ben ook zo'n iemand die overdag slaapt, mij kun je me bed niet inkrijgen voor de zon opkomt. 's Nachts is het te mooi om te slapen, maar ik ben ook te bang om te slapen (erg irritant). Ik hou van de stilte, de sterren, het alleen zijn, de veiligheid, de rust en ook het donker (de zon vind ik zo intimiderend).
Als u niet zo van uw verheesdheid zou kunnen genieten, hadden wij uitstekende partners kunnen zijn

Laatst gewijzigd op 19-08-2003 om 13:32.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 01:07
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
duyvel schreef op 19-08-2003 @ 01:14:
Door de rust komen diepgaande, interessante gesprekken haast als vanzelf, en dat vind ik altijd erg leuk.
Dat was nog een punt dat ik in mijn eerdere reply ben vergeten aan te kaarten.
Oud 19-08-2003, 01:11
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 19-08-2003 @ 01:14:
ff serieus: ik leef ook het liefste 's nachts, alles is dan mooier rustiger en het ruikt lekkerder. Door de rust komen diepgaande, interessante gesprekken haast als vanzelf, en dat vind ik altijd erg leuk.
Precies.

Ik kan 's nachts/'s ochtends heel vroeg (4.00 uur ofzo) ook het beste leren, er komt dan het meeste uit mijn handen. Ben nu een website aan het maken, gaat 's nachts veel beter dan overdag. Je wordt 's nachts ook minder afgeleid.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 01:13
Verwijderd
Ik leef graag 's nachts ja. Dan is het koel, rustig en stil.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 01:15
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-08-2003 @ 02:11:
Precies.

Ik kan 's nachts/'s ochtends heel vroeg (4.00 uur ofzo) ook het beste leren, er komt dan het meeste uit mijn handen. Ben nu een website aan het maken, gaat 's nachts veel beter dan overdag. Je wordt 's nachts ook minder afgeleid.
Het probleem is echter, in mijn eigen situatie dan, wanneer kan ik mijn rust verkrijgen. Als ik overdags op school moet vertoeven en 's nachts wil leven, is er geen tijd meer om een goede (nacht)rust te verkrijgen.
Oud 19-08-2003, 02:08
Verwijderd
Ik voel me 's nachts niet altijd beter eigenlijk. Nu dus niet. Ik voel me gewoon kut. Lig ook al vanaf half 11 in me bed en slaap nu nog steeds niet. Dat suckt. En dan te bedenken dat ik om 07.00 uur moet opstaan
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 02:35
Meighan
Meighan is offline
*zingt slaapliedjes voor c'est moi ici*
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 07:43
Tahvall
Tahvall is offline
yep
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 07:44
dyfusica
dyfusica is offline
ik dnek ook dat ik pas echt tot mezelf kan komen asl het nacht is

Ik bedoel, als ik overdag buiten ben hmmm ja.. Dan si er ook zoveel omgeving, en kan je ook zo veroordeelt worden en ziet iedereen wie jij bent

Loop je hetzelfde snachts dan zal slechst een enkele jou zien, de omgeving is stil, alles is stil.. Je moet je haast wel met jezelf bezighouden..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 11:15
Verwijderd
The freaks come out at night
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 11:30
Freestyler*
Freestyler* is offline
om nou te zeggen dat ik een donkermens ben....NEE

maar 's avonds ben ik wel anders. Emotioneler denk ik.
En misschien ook wat zekerder over mezelf.
Na elven ga ik altijd rare dingen schrijven en zeggen tegen andere mensen. Of soms zet ik iets op papier.

De volgende dag is het altijd iets raars. Iig iets dat ik om 12 uur 's middags nooit gezegd of geschreven had.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 12:08
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Als het dan ook nog fris is buiten: ja!

Als het best wel zwoel is voel ik me niet prettig als het donker is. best raar.....
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 12:08
Verwijderd
Citaat:
ImeZ schreef op 19-08-2003 @ 12:30:
Na elven ga ik altijd rare dingen schrijven en zeggen tegen andere mensen. Of soms zet ik iets op papier.

De volgende dag is het altijd iets raars. Iig iets dat ik om 12 uur 's middags nooit gezegd of geschreven had.
Ik heb vaak precies hetzelfde! Alleen ik word altijd of heel melig of heel filosofisch Of ik ga mensen pesten op msn

En in het donker voel ik me ook prettiger. Lekker rustig aan je ogen... bijna niemand ziet je...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
's Nachts is het te mooi om te slapen, maar ik ben ook te bang om te slapen (erg irritant). Ik hou van de stilte, de sterren, het alleen zijn, de veiligheid, de rust en ook het donker (de zon vind ik zo intimiderend).
komt me bekend voor

Ik hou veel van rust, en als het donker is is het meestal rustig. Ik hou er ook niet van als er veel mensen om me heen zijn, dan verlang ik altijd naar rust en het donker.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 16:38
aansteker
aansteker is offline
Ben gek op de nacht . Ik voel me veel vrijer en lekkerder in de nacht, kweet niet,vaag

Het geeft mij wat meer zelfvertrouwen maarja zo zijn der ook weer mensen die het overdag heerlijk vinden om buiten te zijn..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 17:32
Fantôme
Fantôme is offline
ik denk dat we beter een topic kunnen starten over 'je OVERDAG zekerder van jezelf voelen....* BLAAT
nee, maar het valt me op dat er zoveel mensen zijn die zich snachts bter voelen.
-xxx- wen
Oud 19-08-2003, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Meighan schreef op 19-08-2003 @ 03:35:
*zingt slaapliedjes voor c'est moi ici*
dankjewel, maar het heeft niet veel uitgemaakt
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 17:56
Miracle
Miracle is offline
Ik ben veel meer een dagmens. 's avonds ben ik juist onzeker enzo
Oud 19-08-2003, 19:20
Quiana
Quiana is offline
Voel me s'nachts niet zekerder, wel fijner.
Kan rustiger werken, beter en sneller diep praten,
kom beter tot rust etc.

Sowieso ben ik dan al helderder, kan beter nadenken,
denk eerder na over diepzinnige dingen.
Oud 21-08-2003, 21:26
Verwijderd
in het donker voel ik me snel ok omdat je dan niet op je uiterlijk beoordeeld wordt.

maar 's nachts voel ik me lang niet altijd zekerder, omdat ik nogal paniekerig wordt als ik in het donker op bed lig. Dan lijkt alles 10 keer erger zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:37
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 21-08-2003 @ 22:26:
in het donker voel ik me snel ok omdat je dan niet op je uiterlijk beoordeeld wordt.

maar 's nachts voel ik me lang niet altijd zekerder, omdat ik nogal paniekerig wordt als ik in het donker op bed lig. Dan lijkt alles 10 keer erger zeg maar.
je bedoelt je zorgen maken.
ja, maar dat heeft meer met in bed liggen te maken.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 22:16
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Havock schreef op 21-08-2003 @ 22:37:
je bedoelt je zorgen maken.
ja, maar dat heeft meer met in bed liggen te maken.
Kan, maar hoeft niet.

Duisternis geeft ook een soort extra dimensie aan mijn gedachten. Het is een soort voedinsstof. Overdag loop ik vaak gedachtenloos over straat, maar nadat de duisternis is gevallen lijken mijn gedachtes zich enkel te vermenigvuldigen.
Oud 22-08-2003, 13:20
Verwijderd
In het donker vind ik veel relaxter, dan ben ik tenminste (meestal) bijna helemaal alleen, en dat vind ik wel lekker rustig.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 14:12
sportbabe
sportbabe is offline
Wat een vampiers hier

Het is niet dat ik het 's nachts mooier vind ofzo, maar ik kan me veel beter concentreren als het donker is. Heb meer verbeelding, inspiratie enz. Hoeft niet 's nachts te zijn, kan ook gewoon 's avonds zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 16:04
WB_Oud
WB_Oud is offline
Ik ben ook een nacht/vroege ochtend mens. Maarrrrrr, de avond heeft wel een heel vreemd effect met me: dan denk ik er tegenwoordig altijd aan of en hoe ik het ga uit maken met mijn vriendin, en allemaal andere negatieve dingen met betrekking tot onze relatie
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 16:27
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Ik ben een dagmens. Als het écht donker is zie je amber iets, bijna alle voorwerpen verliezen hun kleuren, alles lijkt dan zo somber.
Daarnaast krijg ik in het donker ook vaak paranoïde gedachtes.

Oftewel: ik leef liever overdag.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 17:11
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik hou van de nacht.
dan voel ik me idd ook zekerder. dat idee van een hele wereld die ligt te slapen terwijl je wakker bent en buiten rondloopt enzo. geweldig.
ik heb ook redelijke goede ogen, dus ik zie ´s nachts nog best veel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Kazanka schreef op 21-08-2003 @ 23:16:
Kan, maar hoeft niet.

Duisternis geeft ook een soort extra dimensie aan mijn gedachten. Het is een soort voedinsstof. Overdag loop ik vaak gedachtenloos over straat, maar nadat de duisternis is gevallen lijken mijn gedachtes zich enkel te vermenigvuldigen.
je denkt gewoon teveel aan wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 21:39
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ben ook een nachtmens.

Maar alleen in het donker door het bos lopen is eng.

's Nachts ben ik veel beter in alles.

Nadeel is dat m'n ouders EISEN dat om 22:30 (ik mag nu tot 23:00) de computer uit moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 22:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nachtmens.
Overdag functioneer ik gewoon niet goed. Maar 's nachts krijg ik ineens zin om vanalles te doen (zelfs opruimen!). Ik denk helderder, heb vaak ineens ingevingen, ben creatiever.
Ook als ik 'snachts buiten ben voel ik me veel beter dan als ik dat overdag doe. Ik weet niet waarom, maar het heeft gewoon iets...
Best jammer dat je er in deze maatschappij toe gedwongen word om overdag te leven.

Laatst gewijzigd op 22-08-2003 om 22:29.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 23:24
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik ben een dag-mens, ik ben bang in het donker

Hoe komt het eigenlijk dat mensen zich of 's nachts of overdag beter/zekerder voelen? Zou het aan het tijdstip van geboorte kunnen liggen? Iemand die 's nachts wordt geboren, voelt zich dan ook beter 's nachts? Ik zeg maar wat....
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 23:29
Verwijderd
Nachten vind ik heerlijk Vooral met een biertje en een joint erbij en de hele avond goeie trance. Perfect
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 23:40
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-08-2003 @ 00:29:
Nachten vind ik heerlijk Vooral met een biertje en een joint erbij en de hele avond goeie trance. Perfect
Elke nacht stoned als een aap
Oud 22-08-2003, 23:43
Verwijderd
Ik ben bang in het donker of vooral 's nachts, als ik alleen ben tenminste. Als ik niets zie, niets hoor (afgezien van het zoemen van mijn lampje, ja, dat zoemt als het uit staat), niets voel behalve misschien wat kleren of dekens, niets ruik behalve mezelf, enzovoort, en niemand is er om mij iets te laten merken, dan kan ik er van overtuigd raken dat ik niet besta of juist dat alleen ik besta en verder niets, en volkomen in paniek raken. Mjah, ik ben nu alleen thuis, dus ik zit maar achter de computer met de muziek hard aan, topics te lezen, omdat ik dan merk dat er nog andere mensen zijn. Aldus een volmondig nee, ik ben 's nachts niet zekerder van mezelf.

mijn vader kwam net thuis tijdens deze post, dus misschien maar eens tijd om te gaan slapen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 01:00
schietgeweer
schietgeweer is offline
Ik zal dan ook wel meer een nachtmens zijn. Ik ben dan vaak wakker en ik voel me 's nachts altijd meer op m'n gemak, zowel binnen als buiten. Het ruikt ook zo lekker dan...
Ik heb ook het idee dat ik 's avonds en 's nachts fitter en beter te spreken ben.
Oud 23-08-2003, 04:37
Metallinos
Metallinos is offline
Hmm.. het is niet echt zo dat ik 's nachts zoveel zekerder ben, maar ik ervaar alles wel prettiger. Op het moment bijvoorbeeld muziek. En in films vallen me als ik ze 's nachts kijk weleens eerder dingen op die me eerder niet opgevallen zijn in die film.

Tja, zekerder... Ik moet er toch over nadenken, maar volgens mij verschilt dat bij mij nauwelijks.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:28
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 23-08-2003 @ 00:24:

Hoe komt het eigenlijk dat mensen zich of 's nachts of overdag beter/zekerder voelen? Zou het aan het tijdstip van geboorte kunnen liggen? Iemand die 's nachts wordt geboren, voelt zich dan ook beter 's nachts? Ik zeg maar wat....
Nee dat is dus niet waar. Ik ben 's middags geboren en hou meer van de nacht.
Oud 23-08-2003, 19:30
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
Noekie schreef op 23-08-2003 @ 19:28:
Nee dat is dus niet waar. Ik ben 's middags geboren en hou meer van de nacht.
Ooh, daar gaat mijn theorie....
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 20:32
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 23-08-2003 @ 20:30:
Ooh, daar gaat mijn theorie....
Heb hoop! Ik ben 's ochtends geboren en hou van overdag
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 22-08-2003 @ 22:39:
Maar alleen in het donker door het bos lopen is eng.
schijterd
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 22:47
Slashy
Slashy is offline
Ja, ik voel me altijd stukken beter 's nachts. Zekerder ook, denk ik, maar vooral gelukkiger.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 11:40
superdikkeknuf
superdikkeknuf is offline
Bij mij is het juist omgekeerd. 's Nachts en 's avonds zit ik juist voortdurend met depri-gedachten en als ik dan 's morgens opsta, lijkt alles weer goed te zijn. Dus gelukkiger en zekerder 's avonds zijn, dat klopt niet in mijn geval.
Oud 29-08-2003, 18:10
-x-Kaa-x-
-x-Kaa-x- is offline
Ik ben ook een nachtdier. Ik hou er van om in 't donker rond te lopen, 't liefst keihard rennen. En ik zie ook wel redelijk goed in 't donker. I love the dark!
Reageren

Regels voor berichten