Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2006, 09:24
Jahney
Jahney is offline
tenminste ..zo voelt het.

ik ga in september studeren in leeuwarden, en hij blijft thuis achter..
tuurlijk ben ik elk weekend thuis..maar toch..
het doet gewoon pijn in me hart hem voor mijn gevoel achter te laten en ik weet nu al dat ik hem ongelooflijk ga missen en dat ik (in het begin) alleen maar ongelukkig ben..

nu ga ik daar niet alleen studeren, maar met een vriendin.
eigenlijk wil ik het liefst met me vriend gaan samenwonen, maar ja, de opleiding die ik wil doen zit in leeuwarden en die hij wil gaan doen bij ons thuis, ( 5 kwartier rijden ) maar die kan je ook gaan doen in leeuwarden.

maar
1) er is geen open dag meer van die school dus mijn vriend kan niet meer weten of die school leuk is of niet
2) het is lullig tegenover mijn vriendin met wie ik ga samenwonen, om ineens met mijn vriend te gaan samenwonen.

dilemma´s, dilemma´s..

ik weet even niet hoe we dit moeten gaan doen?
gewoon goede afspraken maken?
met hem gaan samenwonen?
veranderen van opleiding?
met vriendin gaan praten?
Oud 09-05-2006, 09:36
Verwijderd
Gewoon goede afspraken maken, de meeste mensen houden het prima vol. Af en toe door de week bij elkaar langsgaan. En misschien na een paar jaar samenwonen..?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 09:36
Verwijderd
Veranderen van opleiding omdat je anders misschien je vriendje/vriendinnetje niet meer elke dag kan zien is echt achterlijk. Ga gewoon de opleiding doen die jij wil in Leeuwarden, laat hem de opleiding doen die hij wil in de stad waar hij het wil, je went er vanzelf wel aan dat je elkaar niet meer elke dag ziet.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 10:23
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Hoe oud ben je? Hoe lang hebben jullie wat?
Ik zou me niet te afhankelijk opstellen van je geliefde. Als het echt goed zit tussen jullie overleven jullie die afstand ook wel... Ga gewoon genieten van Leeuwarden en je studie!
Oud 09-05-2006, 10:46
Maurice
Maurice is offline
wat is 5 kwartier nou?
Oud 09-05-2006, 10:51
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Maurice schreef op 09-05-2006 @ 11:46 :
wat is 5 kwartier nou?
Idd, dat valt hardstikke mee. Ik ben zelf al elke dag alleen al op de heenweg naar de uni al 5 kwartier kwijt, dus op een dag in totaal zelfs twee en half uur. En ik vind het trouwens zelfs heel goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 11:06
Verwijderd
Citaat:
wat is 5 kwartier nou?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 11:35
__
__ is offline
5 kwartier is inderdaad sowieso niet veel als je gewoon inderdaad de beschikking hebt over een auto e.d. ik weet ook niet hoe oud je bent en hoe lang jullie al samen zijn enzo? ik ga iig in september ook studeren, in rotterdam en hij blijft hier in brabant achter. nou ervaar ik dat niet zó dramatisch als jij, maargoed, jullie zijn waarschijnlijk ook al ouder en langer bij mekaar dan wij, aangezien je het over samenwonen hebt. doordeweeks langsgaan moet iig gewoon lukken en ik zou, tenzij je echt alleen met je vriendin gaat samenwonen 'omdat het anders zo lullig voor dr is', nu gewoon nog lekker met die vriendin van je gaan wonen en doordeweeks een keertje op en neer rijden ofzo. wil je echt per se liever met je vriendje samenwonen, dan zou ik daar eerlijk over zijn tegenover je vriendin. anders schiet het voor beide niks op. ik had het er trouwens toevallig afgelopen weekend nog over met een meisje die in utrecht op kamers zit en dr vriendje in maastricht, zij gaan doordeweeks ook gewoon bij elkaar langs en blijven dan een nachtje logeren ofzo en dat is ook in totaal 6 uur reistijd.. maarja, je moet er iets voor over hebben he.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 11:45
Verwijderd
Als je daar wilt studeren, moet je dat gewoon doen! Je leeft je eigen leven en werkt aan je eigen toekomst. Hij moet ook niet ergens gaan studeren om met jou mee te gaan. Ik weet niet hoe jullie relatie inelkaar zit, maar als ie goed is, dan overleven jullie dit heus wel. Want samenwonen... komt ook alleen maar ellende van...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 11:53
Experiment
Experiment is offline
Als je nu gaat samenwonen met je vriend krijg je er later misschien hartstikke spijt van dat je niet lekker hebt gestudeerd wat je wilde en op kamers bent gegaan met je vriendin. 5 kwartier reistijd zal wennen zijn, maar is nog steeds goed te doen!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 12:06
Zebra
Zebra is offline
Als dit de opleiding is die je leuk vind, dan moet je er naar mijn mening gewoon voor gaan. Veranderen van opleiding zou ik hoe dan ook al nooit doen, zeker niet wanneer mijn beweegreden mijn relatie zou zijn. Een opleiding kies ik met gote zorg en moet bij gaan dragen aan mijn toekomst, met de nodige garanties die ik zonder diploma's niet zou hebben gehad. Garantie op een blijvend geweldige relatie heb ik niet, en dus acht mijn toekomst met bijbehorende opleiding een stuk belangrijker. Denk voor jezelf eens in? Hoe groot is de kans dat jullie over 4 jaar nog steeds gelukkig samen zijn... Juist, je hoopt het maar zeker weten doe je het niet. Als jullie het gegund is redden jullie het ook wel met elkaar alleen in het weekend te zien, en is samenwonen voorlopig echt overbodig.

Het lijkt me overigens wel verstandig om ook aan je vriendin je twijfels kenbaar te maken, want het is natuurlijk logisch dat je die stap moeilijk vind en misschien kan ze je er wel mee helpen. Samenwonen kunnen jullie altijd nog gaan doen, en geloof me het komt heus wel goed als jullie dit samen willen...
Oud 09-05-2006, 12:21
Verwijderd
Schoolkeuze moet sowieso nooit afhangen van een vriend/vriendin..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 09-05-2006 @ 10:36 :
Gewoon goede afspraken maken, de meeste mensen houden het prima vol.
Nou ja heel veel mensen houden het ook niet vol. Zeker niet wanneer ze in een andere stad gaan wonen en een heel ander leven krijgen.

Maar ja ik heb het dus wel volgehouden hoor, dus het kan prima. Je ziet elkaar in het weekend, hij komt door de weeks nog een keer langs. Gelukkig bestaat de telefoon internet... het is niet altijd even ideaal om je vriend ergens anders te hebben wonen, maar het kan prima hoor! Zolang je er beide voor gaat.

Citaat:
wat is 5 kwartier nou?
Opzich ben ik met je eens dat het niet echt veel is, maar van de andere kant als jij ergens anders woont, daar je leven hebt en je vriend heeft 5 kwartier bij jou vandaan zijn leven (school, hobby's etc.) dan is dat niet altijd even makkelijk te combineren. Maar ja ik ben het wel met je eens, 5 kwartier is opzich prima te doen om elkaar nog regelmatig te zien.

TS: ik zou wel lekker naar Leeuwarden gaan, en je vriend 'achterlaten". Ik heb dat ook gedaan, omdat ik daar anders, later, hoogstwaarschijnlijk spijt van zou hebben gehad. Ik heb er nu nooit spijt van gehad dat ik op kamers ben gaan wonen, weg van hem. Natuurlijk is het soms echt rot en niet ideaal maar het kan prima. Als het echte liefde is dan zit het wel goed...

Ik heb mijn vriend in het begin wel echt gemist. Ik zag hem eerst elke dag en dat ging ineens naar alleen het weekend. Dat was dus wel even een verschil. Maar ach het went je krijgt daar je eigen leven en je dingen. Je ziet hem in het weekend en dat is dan extra leuk.

Je vriend zou kunnen overwegen om te kijken of er geen mogelijkheid is tot een dagje meelopen met de opleiding, mocht het een serieus plan zijn dat hij ook naar Leeuwarden gaat.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 15:15
Amma
Amma is offline
Wat mijn voorgangers ook al zeiden, je moet je opleidingskeuze niet laten afhangen van je vriend. Moet je hem nou echt persee elke dag zien? Je hebt allebei ook nog een eigen leven, en een paar dagen (per week) zonder elkaar levert daar een goede bijdrage aan.

Je moet er ook niet aan beginnen met het idee dat je je toch alleen maar ongelukkig gaat voelen en hem ontzettend gaat missen. Je ziet hem elk weekend, die paar dagen zonder hem overleef je echt wel. Bovendien ben je niet alleen, maar met een vriendin, waar je veel aan kunt hebben.
Je kunt ook niet van hem verlangen dat hij naar dezelfde school gaat als jij, omdat jij niet zonder hem kunt.
En 5 kwartier rijden is niks!! Ik ben bijna 4 uur onderweg voordat ik bij mijn vriend ben.

Wat ik me nog wel afvraag: Hoe oud zijn jullie, en hoe lang hebben jullie al wat? En hoe denkt je vriend erover, heeft hij hetzelfde gevoel als jij?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 15:16
spemmey
spemmey is offline
Ik heb zelf ook in deze situatie gezeten, althans, ik was de achterblijver dan.

Vond het vreselijk!! Ik dacht dat we uit elkaar zouden groeien (1,5- 2 uur treinen uit elkaar ineens) enz enz, de meest grootste drama's heb ik bedacht...
Maar achteraf is heel ook wel heel goed geweest. Dit klinkt waarschijnlijk niet als iets wat je wilt horen, maar neem dit van mij aan!
Ten eerste: samenwonen, niet doen!! Je kan nog je hele LEVEN samenwonen, maar je studententijd is uniek....heerlijk met die vriendin lol gaan maken, dit vergeet je echt nooit meer...samenwonen is zo zonde nu...
Daarnaast heeft het ook veel voordelen dit: je hebt allebei je eigen dingen, dat is juist heel goed. Het houdt je relatie langer lek en gezond, en wanneer je elkaar ziet is het altijd speciaal! Je vriend heeft straks ook een OV, jij ook, dus zoek elkaar lekker op!

Het komt echt wel goed! Niet teveel nadenken, gewoon je plan zoals die was doorzetten, de voordelen ervan inzien tov je relatie en lekker genieten van je studententijd
Oud 09-05-2006, 15:23
Nyawa
Citaat:
Kristaco schreef op 09-05-2006 @ 13:21 :
Schoolkeuze moet sowieso nooit afhangen van een vriend/vriendin..
Idd. Vijf kwartier is niet onoverkomelijk en ik denk eigenlijk dat het ook wel goed is. Je kunt niet altijd bij elkaar zijn, afstand van elkaar houden moet je ook leren. (Wat ik voornamelijk zeg omdat ik in mijn omgeving behoorlijk wat relaties kapot heb zien gaan omdat mensen voortdurend op elkaars lip zaten en geen eigen leven meer hadden, dat speelt bij jullie vast niet in die mate, maar toch is het denk ik goed om een eigen leven te hebben.)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 15:50
Jahney
Jahney is offline
Heel erg bedankt allemaal
Ik weet het ook allemaal wel..maar idd net zoals al hierboven eens gezegd is..ik ga me de meest vreselijke dingen in me hoofd halen enzow, die dus eigenlijk nergens op slaan.

we hebben ook nog helemaal niet zo lang met elkaar, 1.5 jaar en ik ben pas 18, dus ja..samenwonen kan idd altijd nog.

het is ook een heel dubbel gevoel..ene kant hele erge zin in Leeuwarden , andere kant dus iemand missen waar je misschien wel het meest van houdt.

ik denk idd dat ik veel aan me vriendin ga hebben
en ik ga gewoon genieten, en het zal best moeilijk zijn in het begin , maar ik ga het gewoon doen en mocht het toch echt niet gaan verzinnen we dan weer wat.

i.ig bedankt allemaal!
Oud 09-05-2006, 17:43
Amma
Amma is offline
Citaat:
spemmey schreef op 09-05-2006 @ 16:16 :

Ten eerste: samenwonen, niet doen!! Je kan nog je hele LEVEN samenwonen, maar je studententijd is uniek....heerlijk met die vriendin lol gaan maken, dit vergeet je echt nooit meer...samenwonen is zo zonde nu...
Ik vind dat dat niet zozeer af hoeft te hangen van studie, maar meer met hoe oud je beide bent, hoe lang je al samen bent en hoe je er beide tegenover staat.
Als je samenwoont tijdens je studie hoeft dat niet meteen te betekenen dat je huisje boompje beestje altijd bij elkaar moet zitten. Lol maken met vriendinnen, uitgaan ed kan dan even goed denk ik, zolang je elkaar geen beperkingen oplegt en er een beetje moeite in steekt
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 17:46
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Jahney schreef op 09-05-2006 @ 16:50 :
Heel erg bedankt allemaal
Ik weet het ook allemaal wel..maar idd net zoals al hierboven eens gezegd is..ik ga me de meest vreselijke dingen in me hoofd halen enzow, die dus eigenlijk nergens op slaan.

we hebben ook nog helemaal niet zo lang met elkaar, 1.5 jaar en ik ben pas 18, dus ja..samenwonen kan idd altijd nog.

het is ook een heel dubbel gevoel..ene kant hele erge zin in Leeuwarden , andere kant dus iemand missen waar je misschien wel het meest van houdt.

ik denk idd dat ik veel aan me vriendin ga hebben
en ik ga gewoon genieten, en het zal best moeilijk zijn in het begin , maar ik ga het gewoon doen en mocht het toch echt niet gaan verzinnen we dan weer wat.

i.ig bedankt allemaal!
Welke opleiding ga je doen in Leeuwarden?

Ik ben ook in Leeuwarden gaan studeren en mijn vriend woont in Tilburg. Dat is dus VIER uur reistijd elk weekend. En wij zijn ook al 2.5 jaar samen

Samenwonen zou ik NIET aanraden. Dat doe je dan om verkeerde redenen en dat werkt niet. Bovendien wil je van je studententijd kunnen genieten zonder dat je vriend je elke keer op je neus kijkt
Oud 09-05-2006, 21:51
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 09-05-2006 @ 18:46 :
Bovendien wil je van je studententijd kunnen genieten zonder dat je vriend je elke keer op je neus kijkt
Dat verschilt ook wel per persoon denk ik. Sommigen moeten er niet aan denken om hun vriend dan in hun buurt te hebben, terwijl ik het allebei erg leuk vind. Zowel met alleen vriendinnen als dat hij erbij is. Dat maakt mij persoonlijk helemaal niets uit.

Probeer het eerst eens een tijdje. 5 kwartier in de trein zijn zo voorbij en bovendien heb je dan even de gelegenheid om je huiswerk te maken. (ik weet nog van mezelf dat die stages verweg heel handig waren, anders maakte ik het nooit)
Je zou zelfs kunnen kijken of hij volgend jaar die opleiding daar niet zou kunnen doen. Dan heb je het allebei gedaan: en samenwonen met een vriendin en daar van genieten en dan later samenwonen...

ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 22:52
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-05-2006 @ 16:02 :
Nou ja heel veel mensen houden het ook niet vol. Zeker niet wanneer ze in een andere stad gaan wonen en een heel ander leven krijgen.
Nja, maar dan gaat het niet uit om de afstand, maar omdat iemand gewoon ineens een heel ander léven heeft. En da's een stuk minder dramatisch, m.i., vermoed dat zij dan degene is die het uitmaakt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten