Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2002, 19:29
Soullar
Soullar is offline
wie heeft hier wel eens het huis verlaten om naar zijn lief toe te gaan...

dus omdat de situatie je niet toestond thuis... maar dus toch bent gegaan... omdat je ouders je alles afnamen, en je je relatie ook niet laat afnemen door ze...
Oud 22-02-2002, 20:10
Verwijderd
ja ik, heel vaak.....afgelopen donderdag nog
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 20:43
punkyfish
punkyfish is offline
bijna elke keer
Oud 22-02-2002, 21:08
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
nog nooit
Oud 22-02-2002, 22:01
Unexplained
Unexplained is offline
Eerlijk gezegd vind ik dat fout. De gemakkelijke oplossing zoeken.
Oud 22-02-2002, 22:14
Verwijderd
NOG niet....komt nog wel denk ik
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 22:16
**thuggirl**
**thuggirl** is offline
niet voor problemen thuis, wel bijna voor iets wat tussen hem en mijzelf was, toen ik heel kort met een andere jongen ging, ik had hem toen nog nooit gezien, en had de neiging om naar hem toe te gaan, om alles uit te praten, maar niet gedaan, en nu is alles toch nog helemaal goed gekomen!
PauLuZ, U aRe a FuN LoViNG CRiMiNaL WHaHaHa!!! when u love something, give it away, angel#1 told y'all so!!!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
en gelijk heb je......
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 18:32
lake bodom
lake bodom is offline
bedoel je als je ruzie hebt weglopen, maar wel weer trug komen diezelfde dag?
dat hebk nog nooit gedaan, wel neiging toe gehad, maar hij is bijna nooit thuis dus...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 18:34
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
en gelijk heb je......

...als je je gelijk moet behalen om thuis aan te tonen bij je ouders dat je het ECHT niet eens bent met de situatie.. misschien omdat dit de enige manier is dat ze der ouders aan het denken kan krijgen?

ouders zien niet altijd wat er gebeurd om hun heen... en soms is dit wel de énige manier om hun de ogen te doen openen...
Oud 23-02-2002, 18:48
Unexplained
Unexplained is offline
Weglopen van huis is geen techniek om problemen op te lossen.
Het is een techniek om je ouders onder druk te zetten zodat je je zin kunt doordrammen.
Oud 23-02-2002, 18:57
Piccola
Piccola is offline
Ik ben 2 x weggelopen van huis, ongeveer 2 maandjes geleden. Het was thuis echt verschrikkelijk.. Ik heb 2 weken lang geen woord met mijn moeder gesproken en met mijn vader maakte ik alleen maar ruzie. Het werd echt te gek en ben toen gegaan.. Ik wou toen dus ook naar mijn vriend, maar daar was niemand thuis. Toen heb ik buiten rondgezworven! Ik ben 4 uur buiten geweest en 't was ijskoud. Als ik hier nu aan terug denk verklaar ik mezelf echt voor gek.. Gewoon te debiel voor woorden, maar ja, op het moment zelf leek het me juist!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 19:06
Esmée
Esmée is offline
Jah heb wel eens stiekem met een vriendje afgesproken terwijl ik eigenlijk niet weg mocht of zo... maar ben nooit echt weggelopen of zo, lijkt me ook niet bepaald de oplossing...
Oud 23-02-2002, 19:08
lacrimae_fortunae
lacrimae_fortunae is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Als je echt denkt dat dit MAKKELIJK is, dan heb je het goed mis hoor...
Weetje hoe moeilijk het is, en hoe bang je bent als je wegloopt. Wat je allemaal achterlaat (je ontloopt de slechte dingen, maar tegelijkertijd laat je veel goede dingen achter). Wat de gevolgen zijn...

Maar soms dwingen je ouders je gewoon ergens toe...

De situatie bij mij thuis was zo extreem:
Ik wil vrijheid, en mijn moeder kan er niet tegen dat ik dat nodig heb. Zij verbied mij dingen dus ik ga uitvluchten zoeken. Laatst was ik nog TE laat op internet en TE laat aan de telefoon: lees: half 11
Mijn moeder heeft toen uit onmacht mijn tv, en -radiokabels door GEKNIPT, mijn computerkabels allemaal weggehaald. Mijn walkman en discman afgenomen. Mijn mobiele telefoon afgepakt. Ze heeft mijn baan opgezegd en mijn rekening geblokkeerd. Ze verwacht van mij dat ik al mijn tijd aan school ga wijden omdat zij wil dat ik met allemaal 8en enzo overga. Terwijl ik zoiets heb van "als ik maar overga, ook al is het met allemaal 6en". Ik mocht mijn vriend niet meer zien. Niet meer naar Rotterdam, en hij mocht niet meer hier heen... Terwijl ze weten dat hij harstikke belangrijk is.
Verder mag ik sowieso niet uit, en 's avonds mag ik nooit weg. Zelfs als ik bij mijn beste vriendin wil slapen doen ze moeilijk. Ze hebben nooit vertrouwen in mij gehad en ik meot zeggen dat een band met mijn vader nooit heeft bestaan en die met mijn moeder is niet super. Nu helemaal niet meer.
Zij heeft gedreigd om het RIAG te bellen om een andere familie te zoeken voor me, omdat zij mij zogenaamd niet meer in de hand heeft. Maar verdomme ik ben zestien en ze laat me niet vrij. Ik mag niet eens meer later dan 9 uur bellen en ze verbiedt mij om 's avonds achter internet te gaan..

Gisteren zei ze me recht in het gezicht dat ze mij al op heeft gegeven en dat ik het allemaal zelf maar uit moest zoeken: "Ze zou snel een nieuwe familie voor me zoeken want blijkbaar vind ik het thuis niet goed genoeg".

Nou door dit alles is het voor mij makkelijk hoor. Ze kan me NIETS meer afnemen, want dat heeft ze al gedaan. Mijn leven thuis is toch al zodanig verneukt dat ik nu kan doen en laten wat ik wil. Op dit moment zit ik bij mijn vriend. Ben vrijdagavond het huis uit gesneakt en zit nu dus bij hem. Daar blijf ik sowieso tot maandag. Dinsdag moet ik toch wel even terug in ieder geval om mijn herkansingen te maken...

slechter dan dit kan het niet worden, maar ik sta niemand toe dat ze me mijn vriend afnemen.
Waarschijnlijk als ik thuiskom zetten ze me vast ofzo, of ze laten me er niet meer in. Maar dit weekend kunnen ze tenminste even nadenken. Over waarom ik dit doe.
Ik kan echt nergens meer mee zitten. Ik hoop dat ze me niet meer binnen laten of een ander onderkomen voor me zoeken. ik zal ze zeker niet missen, want ik geef geen flikker om ze. Nu zal ik veel reacties krijgen van "het zijn wel je ouders!" maargoed, heb ik die uit mogen kiezen? nee, dus niemand zegt mij dat ik van ze moet houden. Tot nu toe waren het mensen met wie ik samenleefde, en meer was het niet... Kvind het ook heel moeilijk om dit te zeggen

Ik had tdus thuis kunnen blijven waar ik nix meer had, of ik kon naar mijn vriend gaan, die veel van me houdt (en ik van hem) en waar ik tenminste gelukkig ben ook al is het maar een tijdje.

Mjah je kunt het de makkelijkste weg noemen, maar makkelijk is het ZEKER NIET!!
Je kunt het ook de enige mogelijkheid noemen, en dan kom je beter in de richting...

Dit is trouwens niet de eerste keer dat ik wegloop omdat mijn ouders me TEVEEL beperken in mijn vrijheid (ik weet zelf ook wel dat ik niet geheel vrij kan zijn en dat is zeker niet wat ik verwacht).
Alleen dit keer is het iets ernstiger.

Sorry voor dit verhaal. Moest het even kwijt en moest even duidelijk maken dat het dus zeker niet makkelijk is

Sterkte voor anderen die ook zoiets mee hebben gemaakt Maar het komt echt goed, dat weet ik zeker. Daarbij weet ik dat mijn vriend me nooit in de steek zal laten, en dat geeft me zoveel hoop

Kus
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 19:14
lacrimae_fortunae
lacrimae_fortunae is offline
daar wil ik wel even bijvoegen dat ik sowieso niet in dat huis was gebleven. Ook als ik geen vriend had gehad. Dus het is niet helemaal geheel voor mijn vriend, hoewel ik hem natuurlijk supergraag wilde zien... en omdat ze me hadden verboden hem te zien, dat sta ik ze niet toe, niemand, nooit.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 20:26
Anna Kournikova
Anna Kournikova is offline
Ik ben een keer langer bij mijn exvriend gebleven toendertijd. Mijn vader liet wel toe dat ik bij hem sliep, maar ik wilde twee nachten. het voelde niet goed, mijn vader belde en was woest. Mijn tweede dag was verpest.

In zeker zin voelde ik me verplicht om het te doen tegeover mijn (ex) vriend, hij kon me goed overhalen, en mij wijsmaken dat mijn ouders me toch moesten loslaten en dat ik wel ongehoorzaam mocht zijn ( zijn ouders gaven hem een vrije opvoeding)

Mijn vader heb ik er mee gekwetst, en ik doe het nooit meer. Over een tijdje ben ik 18, en mijn huidige vriend weet alles van me ( ook over thuis) hij begrijpt dat ik niet wegloop, en hij respecteert dat. Tuurlijk vind hij het oneerlijk, maar hij dwingt me nergens toe. We hebben nu 4 maanden iets, en nog steeds niet bij elkaar geslapen ( als in..overnachten ) Maar hoe langer het duurt, hoe meer ik ernaar verlang, en hoe specialer het zal zijn ( denk ik maar)

kus Anna
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 20:26
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
DAT heb ik nou nog nooit gedaan ... ten eerste omdat mijn ouders mijn relatie nooit zouden proberen af te nemen, ten tweede ook al zouden ze het ooit doen, bij de ouders van mijn vriend ben ik niet welkom, dus DAAR zou ik zeker niet heen gaan.
Oud 24-02-2002, 08:22
LiJp_WiJF
LiJp_WiJF is offline
toevallag vorige week dinsdag voor ut eerst.
ik heb ut al 2 jaar nie zo leuk hier thuis. en ik kwam maandag uit me werk ik was 6 uur vrij mr was pas half 8 thuis.
dus ik zeg de waarheid dat ik moest blijvuh w88 tot de kassa was geteld.
me moeder geloofde ut wel.
mr me pa niet.
dus me moeder belt naar me vriendin om te vragen of ze ook net thuis was.
me pa geloofd het nog niet.
maarja ik scheit daaraan en ben naar boven gegaan.
komt me pa boven.
wil hij naar me kamer dus hij doet de deur open.
ziet hij al die pleuris zooi.
dus tot 12 uur s'avonds een preek.
wil ik gaan slapen belt me vriend.
ik jankent uitleggen wat er is.
na een half uur zou hij voor me deur staan en moch ik een week bij hem slapen.
dus ik me omkleden, naar de WC doe ik de duer open staat me moeder voor de deur.
nah ik moch dus neit weg.
toen ben ik dus gewoon weggelopen.
en na 2 dagen thuis gekomen.
en heb nu helemaal geen problemen meer gehad
Oud 24-02-2002, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Weglopen van huis is geen techniek om problemen op te lossen.
Het is een techniek om je ouders onder druk te zetten zodat je je zin kunt doordrammen.
weer goed.

en ik doe het zelf ook, dus ik zeg niet alleen tegen degenen die weglopen "het is fout wat jij doet", maar ook tegen mezelf.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 10:19
sas_andrea
sas_andrea is offline
Ooow, dat gaat er denk ik binnenkort wel van komen... Mn vader weet nog steeds niet dat ik een vriend heb. (heb al 10 maanden met mn vriend) Maar dat heeft zo zn redenen... Maar oke, een echt oplossing vind ik t niet. Je moet toch weer naar huis en je maakt de relatie met je ouders dan alleen maar slechter als jij hun, die jou op de wereld gezet hebben en van je houden en je alles proberen te geven en proberen te beschermen van al t kwaad in de wereld, zo achter je laat. Maar ja. Soms doe je en zeg je gewoon wat er op t moment in je opkomt en denk je er ook niet echt bij na...
Oud 24-02-2002, 15:36
Verwijderd
nou als ik zou moeten weglopen naar mn vriend dan kan ik 3 uur reizen..maar ja als mn ouders me het huis uit zetten ofzo dan ga ik wel naar hem toe ja. maar ik hoef niet te vluchten omdat ik hem niet mag zien ofzo want daar hebben ze geen problemen mee
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 17:21
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
lacrimae_fortunae schreef:
<een heel verhaal>
Jezus meid! Dit is wel heel erg extreem! Dit lijkt me echt verschrikkelijk!! Kan me heel goed voorstellen dat je bent weggelopen, want zeker in jouw geval lijkt er mij ook geen andere optie! Weet verder niet echt iets te zeggen.. Behalve: Heel erg veel succes en sterkte met alles!! En ik hoop dat alles hoe dan ook toch goed voor je afloopt!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:41
kirsten
kirsten is offline
Citaat:
Als je echt denkt dat dit MAKKELIJK is, dan heb je het goed mis hoor...
Weetje hoe moeilijk het is, en hoe bang je bent als je wegloopt. Wat je allemaal achterlaat (je ontloopt de slechte dingen, maar tegelijkertijd laat je veel goede dingen achter). Wat de gevolgen zijn...

Maar soms dwingen je ouders je gewoon ergens toe...

De situatie bij mij thuis was zo extreem:
Ik wil vrijheid, en mijn moeder kan er niet tegen dat ik dat nodig heb. Zij verbied mij dingen dus ik ga uitvluchten zoeken. Laatst was ik nog TE laat op internet en TE laat aan de telefoon: lees: half 11
Mijn moeder heeft toen uit onmacht mijn tv, en -radiokabels door GEKNIPT, mijn computerkabels allemaal weggehaald. Mijn walkman en discman afgenomen. Mijn mobiele telefoon afgepakt. Ze heeft mijn baan opgezegd en mijn rekening geblokkeerd. Ze verwacht van mij dat ik al mijn tijd aan school ga wijden omdat zij wil dat ik met allemaal 8en enzo overga. Terwijl ik zoiets heb van "als ik maar overga, ook al is het met allemaal 6en". Ik mocht mijn vriend niet meer zien. Niet meer naar Rotterdam, en hij mocht niet meer hier heen... Terwijl ze weten dat hij harstikke belangrijk is.
Verder mag ik sowieso niet uit, en 's avonds mag ik nooit weg. Zelfs als ik bij mijn beste vriendin wil slapen doen ze moeilijk. Ze hebben nooit vertrouwen in mij gehad en ik meot zeggen dat een band met mijn vader nooit heeft bestaan en die met mijn moeder is niet super. Nu helemaal niet meer.
Zij heeft gedreigd om het RIAG te bellen om een andere familie te zoeken voor me, omdat zij mij zogenaamd niet meer in de hand heeft. Maar verdomme ik ben zestien en ze laat me niet vrij. Ik mag niet eens meer later dan 9 uur bellen en ze verbiedt mij om 's avonds achter internet te gaan..

Gisteren zei ze me recht in het gezicht dat ze mij al op heeft gegeven en dat ik het allemaal zelf maar uit moest zoeken: "Ze zou snel een nieuwe familie voor me zoeken want blijkbaar vind ik het thuis niet goed genoeg".

Nou door dit alles is het voor mij makkelijk hoor. Ze kan me NIETS meer afnemen, want dat heeft ze al gedaan. Mijn leven thuis is toch al zodanig verneukt dat ik nu kan doen en laten wat ik wil. Op dit moment zit ik bij mijn vriend. Ben vrijdagavond het huis uit gesneakt en zit nu dus bij hem. Daar blijf ik sowieso tot maandag. Dinsdag moet ik toch wel even terug in ieder geval om mijn herkansingen te maken...

slechter dan dit kan het niet worden, maar ik sta niemand toe dat ze me mijn vriend afnemen.
Waarschijnlijk als ik thuiskom zetten ze me vast ofzo, of ze laten me er niet meer in. Maar dit weekend kunnen ze tenminste even nadenken. Over waarom ik dit doe.
Ik kan echt nergens meer mee zitten. Ik hoop dat ze me niet meer binnen laten of een ander onderkomen voor me zoeken. ik zal ze zeker niet missen, want ik geef geen flikker om ze. Nu zal ik veel reacties krijgen van "het zijn wel je ouders!" maargoed, heb ik die uit mogen kiezen? nee, dus niemand zegt mij dat ik van ze moet houden. Tot nu toe waren het mensen met wie ik samenleefde, en meer was het niet... Kvind het ook heel moeilijk om dit te zeggen

Ik had tdus thuis kunnen blijven waar ik nix meer had, of ik kon naar mijn vriend gaan, die veel van me houdt (en ik van hem) en waar ik tenminste gelukkig ben ook al is het maar een tijdje.

Mjah je kunt het de makkelijkste weg noemen, maar makkelijk is het ZEKER NIET!!
Je kunt het ook de enige mogelijkheid noemen, en dan kom je beter in de richting...

Dit is trouwens niet de eerste keer dat ik wegloop omdat mijn ouders me TEVEEL beperken in mijn vrijheid (ik weet zelf ook wel dat ik niet geheel vrij kan zijn en dat is zeker niet wat ik verwacht).
Alleen dit keer is het iets ernstiger.

Sorry voor dit verhaal. Moest het even kwijt en moest even duidelijk maken dat het dus zeker niet makkelijk is

Sterkte voor anderen die ook zoiets mee hebben gemaakt Maar het komt echt goed, dat weet ik zeker. Daarbij weet ik dat mijn vriend me nooit in de steek zal laten, en dat geeft me zoveel hoop

Kus

Join the club. Mijn vader was zo ziekleijk jaloers dat ik een vriend had, dat hij ervoor gezorgd heeft dat hij ontslagen werd, en toen was ik zo geschokt en was ik alle vertrouwen kwijt in hem, dat ik gewoon thuis ben vertrokken en dat ik nu samenwoon met mijn vriend. Da's inderdaad waar dat je vele goede dingen achterlaat en dat je in het begin begint te twijfelen of je nu wel het goede gedaan hebt, maar uiteindelijk vind ik toch dat het loont.

Als jij nu eerst naar de politie of naar een andere hulp-organisatie gaat, dan zijn je moeder (en vader?) de oorzaak en niet jij, dan kunnen die organisaties (ondanks dat ze die zaken serieus uitzoeken), zich toch niet vergissen en je als een probleemkind aanzien.

Ik wens je veel succes, want het is niet gemakkelijk...
Oud 24-02-2002, 21:50
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
<heel verhaal>
Ja, ik weet hoe het is. En nee, ik heb geen zin om het op dit forum neer te zetten.
Als je het echt wilt weten, contact je mij maar via mail, MSN of ICQ.
Oud 24-02-2002, 22:14
Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Liene!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2002, 22:17
Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Citaat:
Soullar schreef:
...als je je gelijk moet behalen om thuis aan te tonen bij je ouders dat je het ECHT niet eens bent met de situatie.. misschien omdat dit de enige manier is dat ze der ouders aan het denken kan krijgen?

ouders zien niet altijd wat er gebeurd om hun heen... en soms is dit wel de énige manier om hun de ogen te doen openen...

Nummer 1
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 23:04
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
wel naar gewoon een vriendin en dat was niet zo lang
Oud 25-02-2002, 07:14
the exploding boy
the exploding boy is offline
best vaak eignelijk en ook vaak naar m'n ex.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 07:44
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
Ooow, dat gaat er denk ik binnenkort wel van komen... Mn vader weet nog steeds niet dat ik een vriend heb. (heb al 10 maanden met mn vriend) Maar dat heeft zo zn redenen... Maar oke, een echt oplossing vind ik t niet.
Dat is het ook zeker niet!

Als je gek doet en thuis wegloopt, stopt hij je echt in een tehuis hoor, daar kent 'ie niets. Jullie moeten gewoon met elkaar praten, ook al is dat bij / met hem nogal moeilijk :/

Je broer.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 13:34
sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Dat is het ook zeker niet!

Als je gek doet en thuis wegloopt, stopt hij je echt in een tehuis hoor, daar kent 'ie niets. Jullie moeten gewoon met elkaar praten, ook al is dat bij / met hem nogal moeilijk :/

Je broer.

agh, ik zie wel. Maar als ik met hem er over praat wil ik wel dat jij er bij bent en mij daar ff in steunt. Je weet hoe pa mij op zulke ogenblikken kleineert. Tegen jou ken die al niet meer zo veel doen, tegen mij wel.

je zussie

Oud 25-02-2002, 14:24
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
agh, ik zie wel. Maar als ik met hem er over praat wil ik wel dat jij er bij bent en mij daar ff in steunt. Je weet hoe pa mij op zulke ogenblikken kleineert. Tegen jou ken die al niet meer zo veel doen, tegen mij wel.
Het hangt ervan af op welke manier. Jullie gaan teveel tegen elkaar in, alsof jullie oorlogje spelen ofzo. Vader: "als ze nu weer met de 1 of andere shit aankomt, verbied ik haar alles... blablabla"... Dochter: "als hij zo door gaat, loop ik lekker weg... puh" ...

Lekkere familie heb ik weer

Ik kan hem in zijn overdreven buien er enkel op attenderen dat hij onredelijk bezig is. Tuurlijk, 1 ding klopt wel: hij besteedt bar weinig aandacht aan ons persoonlijk. Het boeit hem niet hoe wij ons voelen, hij meet ons alleen maar aan prestaties / resultaten; "hoe goed is hij op school?", "helpt ze thuis wel mee?", "hoe goed doet hij zijn werk?", "besteedt ze wel aandacht aan mij? moet ik wel aandacht aan haar besteden als het niet wederzijds is?", "heeft het wel zin geld te investeren in een persoon met een schijnbaar discontinu prestatieverhouden?" ...

Hij kijkt nooit naar gevoelens. Ik landde in het ziekenhuis met een hartslag van 150, omdat ik helemaal gek van mezelf werd. Boeide dat hem? Neuh, ik was alleen een beetje gek, gaat wel weer over... "waardoor het kwam? wat is er mis met hem?" ... nooit onderzocht, nooit serieus naar gevraagd...

Daardoor stel ik mij tevens de volgende vraag: doet hij ueberhaupt iets? Als je niet presteert? Hij zal zeiken, stampen en schreeuwen, maar onderneemt hij ook concrete acties? Dat dolt nog door mijn hoofd...

Maar ja, op het moment dat hij duidelijk onredelijk is, kunnen we (= ik en moeder) er wel tegenin gaan.

Groetjes,
Marc

(die op het moment eigenlijk aan zijn opleiding hoort te werken, maar toch voorloopt)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 18:23
sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
Marc S schreef:
heel verhaal

Ja, of hij wat zal ondernemen, is nog zo de vraag. Maar ja, je hebt gezien wat er met mn vorige vriendjes gebeurde... Ik mocht ze niet meer zien en al zouden ze bij me in de buurt komen zou die ze slaan, remember? En dat alleen omdat ze verliefd op me waren. Echt een "misdaad" he?
Dus nu ben ik zo verschrikkelijk bang ook maar wat te zeggen over Sjaak... *sigh*
Oud 15-03-2002, 17:13
Soullar
Soullar is offline
ze is vannochtend vroeg vertrokken, ik was al naar me werk, ik wist dat ze ging, ze kon niet anders, ze kon niet langer blijven hier, mocht niet van me pa...

bureau jeugdzorg heeft geen FUCK gedaan, niet hier in r'dam niet daar in deventer... en de polietie van deventer? die zei samen met jeugdzorg in koor "kom maar terug naar deventer, kan je weer lekker naar huis, dan gaan we wel 'praten'!" nou lekker is dat, naar huis is hetgene dat ze absoluut niet wou...

en tot ik vanmiddag der sms'jes ontving wist ik bijgod niet waar ze heen zou gaan... liep vannochtend haast huilend de deur uit... omdat ik gewoon ook niet wist waar ze heen zou gaan, dat wist ze zelf ook nog niet namelijk...

heb gisteravond en een groot deel van vannochtend thuis zitten huilen... omdat ik van haar niet duidelijkheid kreeg waar ze nou heen ging... letterlijk sloopte me dat... nu ik die sms'jes heb ontvangen van der en weet dat ze ongeveer in deventer zit, denk ik er iets rustiger over na...

maar thuiskomen en voor het eerst in 3 weken een leeg huis aantreffen, geen lieve glimlach die je verwelkomt, een heerlijke knuffel en een lekker zoen... weg... gewoon weg... ik heb het mezelf echt duidelijk moeten maken dat ik der niet kwijt ben... ze is gewoon tijdelijk uit mijn bereik... najaw gewoon, ik ben behoorlijk down... kweet niet eens of ik zondag daarheen kan...

ik ga der zo denk ik maar ff bellen, iig ff checken hoe de dinger er mee staan, als ik der aan de lijn kan krijgen

nou dit was de update... ze is dus weg... en ik dus ook
Oud 15-03-2002, 17:16
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Soullar schreef:
ik ga der zo denk ik maar ff bellen, iig ff checken hoe de dinger er mee staan, als ik der aan de lijn kan krijgen
Hmmz

Sterkte iig :/
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 17:20
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
Ja, of hij wat zal ondernemen, is nog zo de vraag. Maar ja, je hebt gezien wat er met mn vorige vriendjes gebeurde...
Toen was je 2 jaar jonger .. je bent nu 16, belangrijk is wel dat je je niet zo laat opjutten..

Citaat:
Ik mocht ze niet meer zien en al zouden ze bij me in de buurt komen zou die ze slaan, remember?
Doet 'ie toch niet. Zolang ze niet in ons huis zijn zowiezo niet

Citaat:
Dus nu ben ik zo verschrikkelijk bang ook maar wat te zeggen over Sjaak... *sigh*
Sjaak staat er beter voor dan je vroegere vriendjes. Ik heb niks tegen hem dus je hebt alleen met pa te maken, en alleen onderneemt 'ie niets. Hij doet Sjaak niets, het probleem is meer intern. Wat doet hij met jou?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Piccola schreef:
Jezus meid! Dit is wel heel erg extreem! Dit lijkt me echt verschrikkelijk!! Kan me heel goed voorstellen dat je bent weggelopen, want zeker in jouw geval lijkt er mij ook geen andere optie! Weet verder niet echt iets te zeggen.. Behalve: Heel erg veel succes en sterkte met alles!! En ik hoop dat alles hoe dan ook toch goed voor je afloopt!

Jah ik was dat dus... In ieder geval bedankt meis ...

En nu ben ik weer thuis, zoals Soullar al aangaf. Ik mocht daar niet meer blijven. Omdat jeugdzorg tegen Soullar's vader had gezegd dat ik geen moeite deed om contact op te nemen met jeugdzorg en de politie (terwijl ik elke dag aan het bellen was geweest) En jah dan wordt die vader pissig, behoorlijk logisch denk ik dan. Als ik iemand in mijn huis nam had ik ook verwacht dat ie iets zou gaan doen, en als ik dan zou horen dat ie geen flikker uitvoert, zou ik ook boos worden . Maar dat was dus niet zo, ik heb echt steeds contact gehad, maar wilde gewoon niet naar Deventer. Omdat ik dan weer bij ma terecht zou komen Ik had dus vanochtend geen idee van wat ik zou gaan doen. Waar ik naar toe zou gaan...

Maar toen had ik de politie opgebeld in Deventer en die zouden en plek voor me regelen. Nahja ok, ik wilde geen jeugdzorg meer, want die lui hangen mij me strot uit. Elke keer zeggen ze dat ze me niet kunnen helpen in R'dam, elke keer blijven ze maar volhouden dat ik gewoon naar huis moet, gezellig naar mammie En dan ook nog eens liegen over mijn contact-zoeken enzo. Nahja maakt ook niet uit.

Ik stap op de trein, kom in Deventer aan, die man haalt me netjes van het station. Heel aardige man, heeft zelf ook 2 kinderen, enzovoort enzovoort. Ik kon op het bureau, zetten ze me eerst 2 uur vast in een kamer waar de deur niet van binnen openkan, met twee stoelen en een kapot raam (koud *bibber )
Dan opeens moet ik meekomen naar zijn kantoor en gaat ie een uur met me lopen praten (allemaal dingen die ik al duizenden keren heb verteld aan mensen). Dan opeens loopt ie weg. Blijkt dat ie mijn moeder had gebeld en die zat al op kantoor en gaat ie daar een uur mee praten. (op dat moment wist ik dat nog niet) en opeens staat ze voor mijn neus, terwijl ik van tevoren had gezegd dat ik der niet wilde zien!!! En wat moet ik dan...

Heeft ie ons (ma en ik) eerst een preek gehouden van hier tot Tokyo en dan opeens zegt ie dat ik maar gewoon met der naar huis moet, en daar even met der moet praten. En als het niet ging moest ik zelf maar jeugdzorg bellen want hij vond het onnodig. Nouja ten eerste heeft hij nix te vinden, ik had gezegd dat ik der NIET wilde zien, en hij doet het toch. Ten tweede haat ik jeugdzorg dus daar ga ik sowieso niet heen.
Ik heb het helemaal gehad met al die jeugd-instellingen, ik voel me zeer genaaid. Zeggen wel zo mooi dat ze juegd willen helpen, maar ze hebben juist datgene gedaan wat ik NIET wilde en waar ik uiteindelijk voor was weggelopen...

Als ik wegloop, en vraag om hulp, OMDAT ik mijn ouders niet meer wil zien, is het niet echt logisch om me dan naar huis te sturen, naar mij ma, of wel soms?

Nu zijn dus alle mogelijke instanties onmogelijk gemaakt. Jeugdzorg is schijnheilig en de politie (jeugdpolitie) heeft me flink genaaid.

Nu zit ik bij ma thuis en het eerste dat ze kon zeggen is: hoe doe je dat nu met school?? AAARGH, ik krijg er nog eens iets van...damn, school dit, school dat...
Maargoed, ze heeft wel erg veel nagedacht, dat zeker, maar das best logisch, ben natuurlijk wel bijna 3 weken weggeweest. En ze is behoorlijk rustig, heeft niet tegen me geschreeuwd enzo. Dus wie weet is het inderdaad allemaal wel beter geworden door mijn actie

Ik zie het nog een tijdje zo aan en anders moet ik maar weer weglopen denk ik
Ik hoooooop dat het rustig blijft en ik iets meer vrijheid heb..

Maar Tim, in ieder geval bedankt... Ik hou van je...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:33
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Maar Tim, in ieder geval bedankt... Ik hou van je...
ik hou oko van jou liefie en ik hoop dat je afentoe een weekendje naar r'dam mag komen, en einde deze maand heb ik die hele week vrij, ben ik elke dag daar ok? (L) joe
Oud 15-03-2002, 18:47
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Maargoed, ze heeft wel erg veel nagedacht, dat zeker, maar das best logisch, ben natuurlijk wel bijna 3 weken weggeweest. En ze is behoorlijk rustig, heeft niet tegen me geschreeuwd enzo. Dus wie weet is het inderdaad allemaal wel beter geworden door mijn actie
Wel vreemd eigenlijk .. dat ze je echt van alles had verboden :/

Nou, ik hoop voor je dat ze een beetje bijdraait
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:
Wel vreemd eigenlijk .. dat ze je echt van alles had verboden :/

Nou, ik hoop voor je dat ze een beetje bijdraait

Ik hoop het ook. Ze is niet eens boos (of ze laat het niet merken) over het feit dat ik NU ALWEER online zit...

Echt heel raar, ik hoop het, dan hoef ik ook niet al die procedures af om iets anders te regelen...

thnx iig!

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:58
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Echt heel raar..
Ouders zijn soms echt vreemd. Ik zie het ook aan mijn vader en hoe hij met mijn zusje omgaat. Echt niet normaal soms, dan wil hij haar ook echt alles verbieden .. haar prestaties vielen een beetje tegen op school, mag ze met haar 16 jaar gelijk niet meer uit en internet was ze ook al een paar keer bijna kwijt. Soms dreigt hij ook alles af te pakken (TV, computer, radio, GSM, etc), maar heeft het nog niet waargemaakt.

Ik snap het niet, soms slaat 'ie dan helemaal door en lult hij echt de vaagste onzin. Enkele jaren geleden had ze haar eerste vriendje, werd ze gelijk voor hoer uitgemaakt en al :/ Gevolg is dat ze nu geheim houdt dat ze een vriendje heeft..

Na ja, zoals iemand ooit zei: "het zijn de ouders die puberen!"
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:00
Verwijderd
Ouders, afschaffen die onzin, alleen maar last mee
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:
Ouders zijn soms echt vreemd. Ik zie het ook aan mijn vader en hoe hij met mijn zusje omgaat. Echt niet normaal soms, dan wil hij haar ook echt alles verbieden .. haar prestaties vielen een beetje tegen op school, mag ze met haar 16 jaar gelijk niet meer uit

Heb nooit uit gemogen...

Citaat:
en internet was ze ook al een paar keer bijna kwijt.

Is me al meerdere malen overkomen. dan trekt ze de stekker (van de HUB) er beneden uit, of ze haalt de kabel van mijn kast naar toetsenbord eruit, ofzo

[b]
Citaat:
Soms dreigt hij ook alles af te pakken (TV, computer, radio, GSM, etc), maar heeft het nog niet waargemaakt.
[b]
Mijn ouders dus wel, ook meerdere malen, vooral mijn gsm... Maar niet zo erg als deze keer: nu pakken ze het niet af, maar SNIJDEN kabels door... MJah gestoord...

Citaat:
Ik snap het niet, soms slaat 'ie dan helemaal door en lult hij echt de vaagste onzin.

Zeker allemaal loze argumenten enzo, ik ken het probleem, zit er al jaren mee

Citaat:
Enkele jaren geleden had ze haar eerste vriendje, werd ze gelijk voor hoer uitgemaakt en al :/ Gevolg is dat ze nu geheim houdt dat ze een vriendje heeft..

Ik mocht ook nooit een vriendje, omdat ik er te jong voor ben en omdat het mijn schoolprestaties naar beneden haalt. Maar ik houdt ze niet geheim, dat vind ik oneerlijk tegenover het vriendje. Heb ook meteen Tim de eerste keer dat ie in Deventer was kennis laten maken met mijn ouders. "Ik vind hem wel aardig, zolang ie nix met jou te maken heeft". Ik mocht ook niet naar Rotterdam, en ze zaten te zeiken over zijn leeftijd enzo

Citaat:
Na ja, zoals iemand ooit zei: "het zijn de ouders die puberen!"

Lijkt het wel op jah
Maja is nie grappig eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:18
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Heb nooit uit gemogen...
Zelf ben ik verleden jaar voor het eerst uit. Mijn zusje mocht het vroeger wel, maar dan vooral schooldisco's, niets anders. Vorig jaar mocht het dan ineens wel, omdat ze 16 is geworden, maar alleen onder mijn begeleiding

Ik ging nooit uit, mijn pa vond het 'tijdverspilling' :/

Citaat:
Is me al meerdere malen overkomen. dan trekt ze de stekker (van de HUB) er beneden uit, of ze haalt de kabel van mijn kast naar toetsenbord eruit, ofzo
Mijn pa wou eerst dat ik haar MSN berichtjes sniff (haar dus elektronisch bespioneer, heb nu gewoon gedaan alsof het niet werkt ) en soms dreigt hij ermee haar kabel naar de HUB af te snijden.

Citaat:
Zeker allemaal loze argumenten enzo, ik ken het probleem, zit er al jaren mee
Voornamelijk ja :/

Citaat:
Ik mocht ook nooit een vriendje, omdat ik er te jong voor ben en omdat het mijn schoolprestaties naar beneden haalt.
Ja, bij haar ook. Ze moest nu noodgedwongen van de VWO over naar de HAVO. Mijn vader dreigt ermee haar van school te halen als ze niet tenminste in elk vak een voldoende staat op haar eindrapport. Zo van: "luiheid, daar betaal ik niet meer voor" ..

Citaat:
Maar ik houdt ze niet geheim, dat vind ik oneerlijk tegenover het vriendje.
Haar vriend weet ervan en begrijpt het ook.

Citaat:
Ik mocht ook niet naar Rotterdam, en ze zaten te zeiken over zijn leeftijd enzo
Daar is mijn zusje ook bang voor. Ze is 16 en haar vriend 20, bijna net zo oud als mij. Ik kende hem zelfs al van gezicht voordat hij haar ontmoette

Hij heeft al een eigen auto en gaat natuurlijk vaak uit in de stad. Iets waar onze vader niet echt gecharmeerd van zal zijn .. (we zijn vorig jaar echter al vaker met hem stiekem mee de stad in maar nu mag ze helemaal niet meer weg :/) ..

Citaat:
Maja is nie grappig eigenlijk
Tja :/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten