Ik doe iets wat sneller is dan joggen en rustiger dan hardlopen, maar dat noem ik meestal hardlopen. Dat doe ik 's ochtends halverwege het ontbijt, want met een volle maag krijg ik steken in m'n zij en met een lege maag word ik duizelig. Met een halfvolle maag is er niets aan de hand

.
Ik doe 't sinds ruim een jaar, kon het in het begin nog geen twee minuten vol houden (dan was ik al buiten adem en bovendien aan het strompelen van vermoeidheid

) maar tegenwoordig hou ik 't ongeveer 20-25 minuten vol, dus dat is een mooie vooruitgang

.
Ik maak gebruik van beginnersschema's die ik van internet pluk, eerst een schema dat van 5 x 1 minuut opbouwde naar 1 x 15 minuten en nu ben ik bezig met een schema dat van 4 x 5 minuten opbouwt naar 1 x 30 minuten. Van de schema's moet het 3-4 keer per week en dan zou je 3 maanden over zo'n schema doen, ik loop 2 x per week en doe er dus wat langer over, maar ik heb er niet 3-4 keer per week zin in.
Ik hou het vol omdat het leuk is

en omdat ik het geweldig vind om te zien dat mijn uithoudingsvermogen veel beter wordt

.