Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2006, 13:58
Muchacha
Muchacha is offline
Het laatste topic hierover dateert van een jaar terug, dus daarom een nieuw!

Wie doet er hier aan joggen? Hoe is je ervaring ermee? Hoe heb je het volgehouden? Wanneer is het beste tijdstip om te joggen? 's Morgens voor je ontbijt? Of 's avonds na je avondmaal? Of iets anders...
Ik denk eraan om te gaan joggen omdat ik wat strakker wil worden, vooral op mijn billen en buik en omdat ik mijn conditie wil opkrikken. Heeft er iemand tips en bemoedigende woorden?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 14:04
Gent
Gent is offline
Zo zo, jij bent ook niet vaak online
Joggen? Wel gedaan, maar ik ga toch liever naar de sportschool.
Trouwens ik kan nou niet bepaald zeggen dat je het hard nodig hebt. (maar okay iedereen moet iets om te zeuren hebben natuurlijk )

Ik ging meestal 's avonds joggen. Dan wel net voor het avondeten, of een poos(je) na het eten. Eten in de maag is niet echt bevorderlijk.

Succes
Oud 10-05-2006, 14:38
Verwijderd
Ik doe iets wat sneller is dan joggen en rustiger dan hardlopen, maar dat noem ik meestal hardlopen. Dat doe ik 's ochtends halverwege het ontbijt, want met een volle maag krijg ik steken in m'n zij en met een lege maag word ik duizelig. Met een halfvolle maag is er niets aan de hand .
Ik doe 't sinds ruim een jaar, kon het in het begin nog geen twee minuten vol houden (dan was ik al buiten adem en bovendien aan het strompelen van vermoeidheid ) maar tegenwoordig hou ik 't ongeveer 20-25 minuten vol, dus dat is een mooie vooruitgang .
Ik maak gebruik van beginnersschema's die ik van internet pluk, eerst een schema dat van 5 x 1 minuut opbouwde naar 1 x 15 minuten en nu ben ik bezig met een schema dat van 4 x 5 minuten opbouwt naar 1 x 30 minuten. Van de schema's moet het 3-4 keer per week en dan zou je 3 maanden over zo'n schema doen, ik loop 2 x per week en doe er dus wat langer over, maar ik heb er niet 3-4 keer per week zin in.
Ik hou het vol omdat het leuk is en omdat ik het geweldig vind om te zien dat mijn uithoudingsvermogen veel beter wordt .
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 16:01
Meind
Meind is offline
Ik heb wel gejogged alleen ben er weer mee opgehouden. Had geen tijd en toen ik wel tijd had had ik geen zin meer
Als het goed gaat ga ik in de vakantie weer eens een blokkie om. En dan toch liever 's avonds. Sowieso alleen al omdat ik geen ochtendmens ben, maar je kunt daarna ook nog even wat eten en even rustig bijkomen.
Oud 11-05-2006, 14:38
Verwijderd
Ik ben een paar maanden geleden begonnen met joggen samen met twee vriendinnen. Drie keer per week, 's ochtends een poosje na het ontbijt (meestal rond een uur of 10). In het begin renden we 2 minuten en liepen we er één, nu kunnen we 'al' 8 minuten achter elkaar rennen (we hebben ook een tussenpoze gehad van ruim een maand, waarna we weer bijna opnieuw moesten beginnen ). We rennen dus meestal 7 minuten, 1 lopen, weer 7 rennen etc. In totaal rennen we ongeveer 20 minuutjes.

Niet echt heel inspannend dus, maar het is wel leuk om te merken dat je steeds langer achter elkaar kunt rennen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:35
Flijn
Flijn is offline
Sinds een maand loop ik ook (weer) hard, volgens een schema. Dat werkt voor mij veel beter dan op de gok wat gaan lopen.
Ik sta rond half 8 (anders wordt het te heet) op, eet een appel of 1 boterham en drink water, en dan ga ik lopen. De rest van mijn ontbijt eet ik dan nadat ik gedoucht heb.

Ik vind het heerlijk dat mijn conditie steeds beter wordt, en mijn hoofd wordt er lekker helder van
Als ik 's ochtends loop voel ik me de rest van de dag lekker.

Tips:
*loop op goede schoenen (blaren/pijn motiveert niet),
*zoek een schema
*zoek een loopmaatje als je dat prettig vindt, dan spijbel je minder snel
*wil niet te snel/veel in één keer, daar krijg je sneller blessures van en dan kan je weer van voren af aan beginnen

Veel plezier
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten