Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2006, 11:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb al een tijdje dat als ik mijn haar gewassen heb dat ik dan de dag erna heel erg jeuk op mijn hoofdhuid heb. Ik kan dan echt niet stoppen met krabben. Het jeukt verschrikkelijk. Ik was mijn haar nu om en om met gewone shampoo en zwitsal shampoo. Bij Zwitsal heb ik het niet maar van die shampoo wordt je haar niet heel erg schoon en het is heel erg rottig om uit te spoelen. Van mijn gewone shampoo (Andrelon en Dove) wordt mijn haar wel schoon maar daar krijg ik dus zo'n jeuk van. Weet iemand een shampoo waar je haar goed schoon van wordt, die makkelijk uit te spoelen is, niet te duur is en geschikt is voor een gevoelige hoofdhuid?

Alvast bedankt
Oud 26-06-2006, 13:05
Miracle
Miracle is offline
Gevoelige hoofdhuid en goedkoop gaat volgens mij niet samen.

Ik heb ook een enorm gevoelige hoofdhuid en ik gebruik nu ook alleen maar natuurlijke producten als shampoo en styling mousse. Die zijn helaas gewoon een stuk duurder. (en zelfs voor sommige soorten daarvan ben ik nog 'allergies')

Merken waar je eventueel naar kunt kijken: Zarqa (7,05 per 200 ml), Urtekram (6,90 per 500 ml), Neutral (3,00 per 250 gok ik). Zarqa heeft ook een kuurshampoo, daar kun je 1x in de 1/2 weken je haar mee wassen en de rest van de tijd met een goedkope shampoo. Neutral heb ik een poosje geleden gebruikt, daarvan weet ik niet meer precies of hij wel goed wast, maar hij was wel mild genoeg.
Als je het geld er voor over hebt, zou ik de Urtekram kopen. Te verkrijgen bij de Natuurwinkel en reformzaken. Er zijn veel verschillende soorten verkrijgbaar, hij wast prima, ruikt lekker en je hebt er verder geen omkijken naar. Maar goed, dat geldt voor mij, ik weet niet of jouw hoofdhuid ook zo reageert.

Misschien (hopelijk voor jou) is jouw hoofdhuid minder erg dat de mijne en kun je ook tegen milde shampoo's van een huismerk oid. Veel merken hebben wel een milde shampoo in hun assortiment zitten, die zijn dan iets duurder dan gewone, maar niet zo duur als de 'natuurlijke' producten.

Neem in elk geval geen Fructis, dat is zo ongeveer de slechtste shampoo voor de gevoelige hoofdhuid geloof ik.
Oud 26-06-2006, 13:06
Miracle
Miracle is offline
Oh, je kunt ook nog even bij de Tuinen kijken, die hebben soms ook wel goedkope huismerk shampoo's. Dat weet ik even niet meer uit m'n hoofd.
Oud 26-06-2006, 13:23
Koen M
Koen M is offline
Ik gebruik Zwitsal badyshampoo
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:52
botervleug
botervleug is offline
www.lush.nl
die voegen in ieder geval geen enge dingen toe, maar of het goed werkt tegen gevoelige hoofdhuid weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 18:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Sandra: dankjewel Ik ga wel eens kijken in de drogist of de Tuinen. Jammer dat het allemaal best prijzig is om uit te proberen Zijn het wel shampoo's waar je haar goed schoon van wordt en goed uit te spoelen is?

@ Koen M: Ik was mijn haar nu met Zwitsal maar het nadeel daarvan vind ik dus dat je haar niet echt goed schoon wordt en het heel lastig uit te spoelen is.

@ botervleug: ik ga wel eens kijken of ik iets kan vinden op de site
Oud 26-06-2006, 20:40
Koen M
Koen M is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-06-2006 @ 19:56 :
Ik was mijn haar nu met Zwitsal maar het nadeel daarvan vind ik dus dat je haar niet echt goed schoon wordt en het heel lastig uit te spoelen is.
Mijn haar is nooit echt vuil... dus ja dat valt wel mee. Heb je lang haar? Misschien spoelt het daarom niet goed uit?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 21:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Koen M schreef op 26-06-2006 @ 21:40 :
Mijn haar is nooit echt vuil... dus ja dat valt wel mee. Heb je lang haar? Misschien spoelt het daarom niet goed uit?
Ik heb redelijk lang haar ja (tot op mijn schouders ongeveer). Ik moet echt heel lang onder de douche blijven staan voor het er goed uitgespoeld is.
Oud 26-06-2006, 22:09
snoopy
snoopy is offline
Dit heb ik ook, precies hetzelfde!
Is er ook iets wat gewoon in de supermarkt/drogist te krijgen is?
Oud 26-06-2006, 23:26
Roos
Roos is offline
Heb je geen (lichte) roos? Dat kan ook aardig jeuken.
De Anti-Roos shampoo van Fructis is niet fijn, maar die van Elvive wel.
Oud 27-06-2006, 12:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Roos schreef op 27-06-2006 @ 00:26 :
Heb je geen (lichte) roos? Dat kan ook aardig jeuken.
De Anti-Roos shampoo van Fructis is niet fijn, maar die van Elvive wel.
Ik heb nog nooit schilfers ofzo gezien, heb echt alleen jeuk dus Roos lijkt me niet heel waarschijnlijk. Ik denk dat het van antiroosshampoo alleen maar erger wordt omdat dat nogal agressief is.
Oud 27-06-2006, 13:10
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-06-2006 @ 19:56 :
@ Sandra: dankjewel Ik ga wel eens kijken in de drogist of de Tuinen. Jammer dat het allemaal best prijzig is om uit te proberen Zijn het wel shampoo's waar je haar goed schoon van wordt en goed uit te spoelen is?
Utrekram vind ik wassen als een normale shampoo. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik m'n haar elke dag was en daardoor wordt m'n haar nooit echt vies.
Die shampoo hebben ze trouwens ook in 250 ml en dan kost het 4.30. Nog steeds niet goedkoop, maar goed.

Een shampoo die ik je absoluut niet kan aanraden is die van henna plus. Dat schuimt niet, is super vloeibaar, echt walgelijk.

Maar goed, als je het te duur vindt, zou ik bij de Tuinen gaan kijken en bij reguliere drogisten.

Regels voor berichten