Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2005, 10:39
Miracle
Miracle is offline
Mijn hoofdhuis is echt onmogelijk. Ik kan heel slecht tegen bepaalde shampoo's en haarstylingsproducten. M'n huisarts zei dat het waarschijnlijk door de parfum komt, dus ik probeer meestal parfumvrije middelen te gebruiken.

Ik heb nu veel fijne shampoo's die ik kan afwisselen (wel duur soms) en die allemaal prima in gebruik zijn. Maar ik heb geen haarstylingsproduct meer. Ik gebruikte wel eens een spray van nivea haircare, maar die is uit het assortiment (hier zat wel parfum in, maar ik had er nooit last van). Nu gebruik ik af en toe wat (hair repair creme of haarlak), maar daar krijg ik echt direct last van. Als ik dat soort dingen gebruik gaat direct m'n hoofdhuid kapot (wondjes, jeuk) en dat is niet leuk.

Ik ben op zoek naar iets wat mijn haar een beetje 'platter' houdt. Het liefste een spray oid. Zodat het niet te snel alle kanten op zit. Voor in de winter zou het ook handig zijn als mijn haar er minder statisch door wordt. Nu gebruik ik niks en dan zit het soms alle kanten op. Erg lelijk. Weet iemand iets? Het mag ook een middel zijn voor de gevoelige hoofdhuid ofzo, maar dus het liefste zonder parfum!
Of als iemand ditzelfde heeft, wat gebruik jij?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Oud 06-11-2005, 11:18
Dís
Dís is offline
Ik heb ook een gevoelige huid daarvoor(ik mag alleen head and shoulders gebruiken Anders blijft het jeuken)en ik gebruik lak van Elnett L'oréal en mousse van Sunsilk'styling mousse for brushing',maar dat smeer ik er gewoon in als het iets statisch ofzo staat).
Oud 06-11-2005, 11:19
Miracle
Miracle is offline
Head en Shoulders is toch juist heel agressief?
Oud 06-11-2005, 11:49
coopergirl
coopergirl is offline
Heb je wel eens bij De Tuinen gekeken? Mijn moeder haalt daar vaak shampoo's zonder parfum (voor de gevoelige hoofdhuid, tegen roos... Vanallerlei varianten hebben ze). Het is een witte bus.. De naam kan ik even niet opkomen Wellicht verkopen ze er ook stylingproducten? (Heeft je kapper ook niets?)
Oud 06-11-2005, 11:58
Miracle
Miracle is offline
Zarqa? Die koop ik daar ook, als het heel erg is met mijn hoofd dan was ik het daarmee en dan is het over.
http://www.zarqa.nl/

Ik moet daar nog eens gaan vragen, ik keek laatst wel, maar niet gevraagd omdat het te druk was...
Oud 06-11-2005, 12:31
raarmeisje
raarmeisje is offline
indd ik heb ook gehoord dat head and shoulders heel agressief is en al helemaaal slecht voor je haar.. gaat t helemaal aan kapot
Oud 06-11-2005, 12:39
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Miracle schreef op 06-11-2005 @ 12:19 :
Ja. Tenminste, bij mij wel. Verder heb ik zo'n beetje hetzelfde probleem als jij, dus ik wacht de reacties hier verder ook maar af.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 13:21
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Miracle schreef op 06-11-2005 @ 12:58 :
Zarqa? Die koop ik daar ook, als het heel erg is met mijn hoofd dan was ik het daarmee en dan is het over.
http://www.zarqa.nl/

Ik moet daar nog eens gaan vragen, ik keek laatst wel, maar niet gevraagd omdat het te druk was...
Inderdaad! Het is zarqa.. Fijn dat je er baadt bij hebt maar mijn suggesties zijn nu op
Oud 06-11-2005, 14:58
Verwijderd
Ik heb geen idee, maar misschien heeft http://www.lange-cosmetique.nl/ wat...de verhaaltjes en omschrijvingen op de site zijn prachtig of het werkelijk waar is weet ik ook niet.

Misschien dat ze bij The Body Shop iets hebben? (Als je daar al geweest bent heb ik niets gezegd. ) Of misschien bij Yves Rocher?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:20
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-11-2005 @ 15:58 :
Ik heb geen idee, maar misschien heeft http://www.lange-cosmetique.nl/ wat...de verhaaltjes en omschrijvingen op de site zijn prachtig of het werkelijk waar is weet ik ook niet.
Dat klinkt wel super idd, maar ver weg en duur. Dus ik probeer eerst nog wel wat anders.

TBS ben ik al geweest. Die hadden niet eens parfumvrije shampoo. Maar ik kan nog wel een keer gaan en vragen naar hun stylingsmiddelen. Misschien zit er wat bij.
Oud 06-11-2005, 16:33
Verwijderd
Hoe duur is die parfumvrije shampoo van Zarqa?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:15
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
zuster schreef op 06-11-2005 @ 17:33 :
Hoe duur is die parfumvrije shampoo van Zarqa?
Ik gebruik de zarqa dandruff shampoo. Dat is een kuurshampoo en onhandige voor dagelijks gebruik. Je hebt er ook één voor dagelijks gebruik, ik weet niet hoe goed die is, maar ws wel gewoon goed.
Mijn broer gebruikt hem ook voor zijn roos. Werkt prima. Maar je moet er dan wel rekening mee houden dat je niet weer een andere anti-roosshampoo gaat gebruiken, want dan verpest je het weer. Bij een Duitse drogist heb ik een hele fijne (goedkope) milde shampoo gevonden. Isana Med heet die, 200 ml voor één euro. Hij bevat wel parfum, maar ik heb er geen last van.

Volgens mij kosten beide rond de zeven euro (misschien iets meer, misschien iets minder, maar geen euro meer/minder). Bij ons kost hij overal wat anders.
Oud 06-11-2005, 17:59
Roos
Roos is offline
Misschien een cremevoeding (die je niet uit hoeft te spoelen) van 1 of ander biologisch-achtig merk?
Ja sorry ik zou niet weten welk merk
Oud 06-11-2005, 18:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Geen idee of er parfum in zit, maar is silk niet wat? Dat gebruik ik wel eens en maakt je haar erg zacht en plat (ik gebruik het omdat mn haar pluist). Het is wel vrij prijzig, maar als je er zuinig mee doet (je hoeft niet zoveel te gebruiken wil je het gewenste effect te krijgen) kun je er vrij lang mee doen.

http://store.gwbeauty.com/fabitrpashco.html

Hier zie je het product. Je kunt het bij een cosmo kapper kopen. Maar goed, ik weet dus niet of er parfum in zit...

Hier een Nederlandse site:
http://jeunesseweb.com/consument/Far...lk-therapy.htm

Het is geen spray trouwens.

Laatst gewijzigd op 06-11-2005 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 18:54
Verwijderd
@ Chloe Siere: Ik gebruik altijd Herbal Essence (oid )...maar daar zit wel parfum in (en niet zo'n klein beetje ook ). Dat is nl de enige shampoo/crèmespoeling (het gaat met name om die laatste) die mijn haar zacht, glad en plat maakt. Het is niet goedkoop, maar vast een heel stuk goedkoper dan bv. Silk. Misschien is het ook wat voor jou?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 18:55
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Roos schreef op 06-11-2005 @ 18:59 :
Misschien een cremevoeding (die je niet uit hoeft te spoelen) van 1 of ander biologisch-achtig merk?
Ja sorry ik zou niet weten welk merk
Hmm, cremevoeding hou ik niet zo van. Dan kan je net zo goed een conditionor gebruiken. Ik bedoel echt iets van mouse, spray of lak.
Oud 06-11-2005, 18:57
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-11-2005 @ 19:54 :
@ Chloe Siere: Ik gebruik altijd Herbal Essence (oid )...maar daar zit wel parfum in (en niet zo'n klein beetje ook ). Dat is nl de enige shampoo/crèmespoeling (het gaat met name om die laatste) die mijn haar zacht, glad en plat maakt. Het is niet goedkoop, maar vast een heel stuk goedkoper dan bv. Silk. Misschien is het ook wat voor jou?
Soms kan ik best goed tegen Herbal Essence. Erg fijne shampoo is dat inderdaad. In Duitsland zijn die maar 1,75 per 200 ml oid. Super fijn. Maar soms protesteert mijn hoofd ineens weer. (Misschien dat ik hem wel weer kan gebruiken als ik een goed stylingsmiddel heb ofzo...)
Oud 06-11-2005, 18:59
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-11-2005 @ 19:14 :
Geen idee of er parfum in zit, maar is silk niet wat? Dat gebruik ik wel eens en maakt je haar erg zacht en plat (ik gebruik het omdat mn haar pluist). Het is wel vrij prijzig, maar als je er zuinig mee doet (je hoeft niet zoveel te gebruiken wil je het gewenste effect te krijgen) kun je er vrij lang mee doen.

http://store.gwbeauty.com/fabitrpashco.html

Hier zie je het product. Je kunt het bij een cosmo kapper kopen. Maar goed, ik weet dus niet of er parfum in zit...

Hier een Nederlandse site:
http://jeunesseweb.com/consument/Far...lk-therapy.htm

Het is geen spray trouwens.
Wat kost het en wil je kijken of er parfum in zit? Staat in kleine lettertjes, maar ik zou het erg fijn vinden als je het even voor me wilt bekijken.
Oud 07-11-2005, 09:31
Dís
Dís is offline
Citaat:
Miracle schreef op 06-11-2005 @ 12:19 :
Als ik andere shampoo gebruik is mijn haar kapot en blijft het jeuken
Oud 07-11-2005, 18:14
Miracle
Miracle is offline
Pff er is echt heel weinig te krijgen. Een verkoopster dacht dat ik misschien niet allergies was voor parfum, maar voor een andere stof. Dat zou heel goed kunnen, maar ja, daar schiet ik nog niks mee op. Ik heb uiteindelijk een mousse gekocht van henna plus ofzoiets. Hopelijk gaat dat goed.

Wat bepaald of iets erg genoeg is, of je ermee naar de dermatoloog moet? Het is hinderlijk, maar niet verschrikkelijk erg. Het zou me echt super helpen als ik op etiketten kon kijken en dan zeggen of ik er tegen kan of niet. Al dat geprobeer ben je ook wel een keer zat.
Oud 07-11-2005, 18:14
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Dís schreef op 07-11-2005 @ 10:31 :
Als ik andere shampoo gebruik is mijn haar kapot en blijft het jeuken
Het lijkt mij iig niet gezond... Dat hoor ik van veel mensen. Je haar is er nu gewoon aan verslaafd.
Oud 07-11-2005, 19:21
Dís
Dís is offline
Citaat:
Miracle schreef op 07-11-2005 @ 19:14 :
Het lijkt mij iig niet gezond... Dat hoor ik van veel mensen. Je haar is er nu gewoon aan verslaafd.
Ik gebruik het sinds 1.5-2 maand??hoezo verslaafd
Oud 07-11-2005, 19:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-11-2005 @ 19:54 :
Hm thanks voor de tip! Die zal ik eens gaan testen dan! De conditioner die ik nu heb, maakt mijn haar helemaal niet zacht Echt zwaar irritant.

Ik zal vanavond eens kijken op mn flesje silk of er parfum in zit De prijs weet ik niet meer... 17 euro oid voor mn flesje? Maar ik gebruik het nu al 8 maanden oid.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 19:40
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Dís schreef op 07-11-2005 @ 20:21 :
Ik gebruik het sinds 1.5-2 maand??hoezo verslaafd
Je hoofdhuid kan 'verslaafd' raken aan producten. Op het moment dat je het gebruikt is er niks aan de hand, maar als je stopt, dan is je hoofdhuid weer van slag en reageert het dus zo.

Ik weet niet of het bij jou zo is, maar voor de gevoelige hoofdhuid zou ik géén Head en Shoulders gebruiken.
Oud 07-11-2005, 20:00
Verwijderd
Ik zou niet weten wat er aan parfumvrije stylingproducten te koop is, ik weet wel dat ik ongeveer hetzelfde heb als jij en de enige shampoo die ik (al enige tijd) zonder problemen kan gebruiken is Herbal Bath van Fuente. Een shampoo op puur natuurlijke basis die bedoeld is voor mensen met een onrustige hoofdhuid (dit varieert van heel droog (dus roos) naar juist heel vet) die lekker fris naar mint ruikt.

Het is wel duur: 16.50 voor 200 of 250ml (weet ik even niet meer) maar ik heb met één fles vier maanden gedaan, dus wat dat betreft gaat het wel weer.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 08:37
Miracle
Miracle is offline
Een goede shampoo heb ik nu wel (meerdere zelfs), alleen ben ik om vage redenen voor bepaalde toch allergies, maar ja, dat is dan jammer. Er blijven er genoeg over.

De mousse die ik gister heb gekocht, ruikt naar appel/fruit. En laat ik daar nou hartstikke allergies voor zijn. Gelukkig is het alleen maar de geur, maar irritant is het wel. Ben benieuwd of ik last krijg van deze.
Oud 08-11-2005, 12:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Jammer, in mijn middeltje zit ook alcohol

Edit: uh ik bedoel parfum
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:13
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Vraag gewoon eens om advies bij een kapper. Zij zullen vast ook wel wat weten.
Oud 08-11-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 08-11-2005 @ 09:37 :
Een goede shampoo heb ik nu wel (meerdere zelfs), alleen ben ik om vage redenen voor bepaalde toch allergies, maar ja, dat is dan jammer. Er blijven er genoeg over.

De mousse die ik gister heb gekocht, ruikt naar appel/fruit. En laat ik daar nou hartstikke allergies voor zijn. Gelukkig is het alleen maar de geur, maar irritant is het wel. Ben benieuwd of ik last krijg van deze.
Op de site van Fuente zag ik dat ze ook stylingproducten hebben die dus ook geheel op natuurlijke basis zijn. Ik weet niet of jouw kapper fuente producten verkoopt, maar misschien kun je dat eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 15:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 08-11-2005 @ 13:13 :
Vraag gewoon eens om advies bij een kapper. Zij zullen vast ook wel wat weten.
Maar die smeren je vaak ook al snel iets heel duurs aan terwijl dat misschien niet eens nodig is.

Ik heb nog even voor je gekeken op mijn stylingproducten: ik heb mouse van de kruidvat (huismerk) en daar zit parfum in, maar niet heel veel volgens mij. In de haarlak van Andrelon zit ook parfum maar ook niet belachelijk veel. Als je denkt dat je daar niet tegen kunt kan je die dus beter niet nemen.
Oud 08-11-2005, 17:43
juno
juno is offline
Om het plat te houden kun je misschien een cremevoeding gebruiken.

Hennaplus is volgens mij niet geparfumeerd en ook niet getest op dieren.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 21:02
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
juno schreef op 08-11-2005 @ 18:43 :
Om het plat te houden kun je misschien een cremevoeding gebruiken.

Hennaplus is volgens mij niet geparfumeerd en ook niet getest op dieren.
Zo'n witte tube ed. met rode letters enzo? Daar kan ik niet tegen.
Oud 01-03-2012, 17:00
KatjaL
KatjaL is offline
Giovanni soft als silk. Zitten geen parabenen, sulfaten en geen siliconen in. Veel natuurlijker wordt het niet.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 17:02
Pluis
Pluis is offline
ik denk dat deze user tussen 2005 en nu wel haar shampoo heeft gevonden.
Oud 01-03-2012, 17:18
KatjaL
KatjaL is offline
Ja, foutje. Écht lang geleden!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten