Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2006, 21:26
Custom
Custom is offline
Weet niet of het hier past, maar een klein verhaaltje over een ontroerende gebeurtenis tijdje terug in de metro op weg naar huis.

Kreunend heft de oude man aan de andere kant van de coupé zijn hoofd op. Veegt het zweet van zijn voorhoofd met een vale handdoek en kijkt verdwaasd rond. De bierlucht is overweldigend, en menig passagier kijkt afkeurend, doch nieuwsgierig zijn kant op. Hij mompelt wat in zichzelf, en lijkt amper te beseffen wat er gebeurt. Zijn stoppelbaard van enige dagen, zijn warrige grijze haar, een vlekkerige broek en de dikke jas op deze warme lentedag benadrukken zijn troosteloosheid. Plotseling kijkt hij me recht aan. “My brother was there, you know!”, stamelt de Engelsman met grote ogen. De rest van zijn woorden gaan verloren wanneer de metro met donderend geraas ondergronds duikt. De afwezige blik is terug, en de man begint nu te zingen. “Let’s roll, let’s roll, I hope we’re forgiven, let’s roll”. Harder en harder, terwijl de tranen over zijn wangen rollen. Mensen kijken gegeneerd een andere kant op, terwijl de oude man zingt en huilt. Het is vandaag bevrijdingsdag. ..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2006, 21:28
Sketch
Sketch is offline
Misschien beter op Letteren.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 21:30
CSN
CSN is offline
Citaat:
Sketch schreef op 15-05-2006 @ 22:28 :
Misschien beter op Letteren.
Oud 16-05-2006, 14:09
I C U
I C U is offline
Kan er weinig nuttigs over zeggen, ik vind het een aardig stukje Die laatste zin maakt alles duidelijk, maar misschien dat je beter iets in de titel had kunnen doen en zo die laatste zin weglaten. Snap je wat ik bedoel?
Oud 17-05-2006, 10:36
Roosje
Roosje is offline
En wie moge die Engelsman dan wel niet zijn? (Oké, het is duidelijk, maar niet duidelijk genoeg.) En géén komma voor "en".

Ik weet niet, ik acht mezelf dit heel mooi te vinden, maar dat vind ik eigenlijk niet. Echt gebeurd, zeg je?

Nja. Ik weet niet. Ergens vind ik dit best wel een mooi stukje, maar je stijl spreekt me niet aan. Ik denk dat dat het is. Daarnaast is dit een te kort stukje om me er echt goe deen mening over te kunnen vormen.

Het heeft wel iets, laat ik het daar maar op houden.

Ik ben een beetje warrig, geloof ik.
Reageren

Regels voor berichten