Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2002, 18:57
Verwijderd
Een linkse politiek of een rechtse politiek?

Advertentie
Oud 15-03-2002, 19:02
@pie
@pie is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef:
Een linkse politiek of een rechtse politiek?
om je post meer waarde te geven: schrijf de beginstellingen en verschillen op van en tussen de 2 kanten
Oud 15-03-2002, 19:17
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Heel simpel, meer camera's, meer politie, en een grote gevangenis in Flevoland, mooi centraal gelegen. Zet hier iedereen maar in die zich met 'erge vormen van criminaliteit' bezighoud.

Oud 15-03-2002, 19:36
Verwijderd
Zo simpel werkt het natuurlijk niet. De politiek doet al jaren zijn best met meer cellen, nieuwe gevangenissen, langere straffen, meer blauw op straat blablabla etc. etc.
Resultaat: Zeg het maar, ik weet het niet.
Laat ze eerst eens werken aan verbeteringen in de voorzieningen die er nu zijn ipv met nieuwe blijven smijten. Ga nog eens goed kijken naar dingen als drugs, opsporingsmethoden en corruptie. Zie eerst eens wat je daar aan kan doen voordat je weer voor tientallen miljoenen nieuwe oompjes agent en gevangenissen neerplant.
Oud 15-03-2002, 19:42
Joostje
Joostje is offline
meer moeite doen om de criminelen terug in de maatschappij te brengen en zich aan te laten passen.
Oud 15-03-2002, 20:12
Verwijderd
Salarissen van agenten verhogen en klaar. Maar dan ook flink verhogen, moet je opletten hoeveel mensen dan ineens hart voor onze samenleving hebben.
Oud 17-03-2002, 11:00
Mugshot
Mugshot is offline
Een rechtse politiek zal de criminaliteit hoogstens op korte termijn een beetje terug kunnen dringen.
Een probleem bij de wortel aan te pakken is altijd nog de manier om dat probleem ook op te lossen.
Tegen criminaliteit is imo een soort van linkse politiek het effectiefst, vooral op lange termijn.

[Dit bericht is aangepast door Mugshot (17-03-2002).]
Oud 17-03-2002, 11:12
Ninnoc
Ninnoc is offline
aannemend dat rechts strengere straffen ed zijn en links meer armoedebestrijding ed.

de combinatie van beide, een deel van de criminaliteit komt voort uit slechte omstandigheden-->daar scheelt preventie door armoedebestrijding, scholing ed denk ik een hoop.
Zwaardere criminelen en mensen die structureel hulp weigeren en steeds weer de fout in gaan harder aanpakken
Oud 17-03-2002, 12:19
Verwijderd
Links ís al een combinatie van beiden (strengere straffen/armoedebestrijding)
Ze willen namelijk zowel repressie als preventie.
Oud 17-03-2002, 13:03
Isa
Isa is offline
Citaat:
Wat te doen tegen criminaliteit?
1.drugs legaliseren zodat de ongelofelijke hoeveelheid geld, mankracht en tijd die daarin gestoken word voor echte criminaliteitsbestrijding gebruikt kan worden.
2.bij recidive elke keer 30% meer aan de straf toevoegen.
3.therapie waarbij de misdaad nagespeeld word, maar dit keer moet de dader in de schoenen van het slachtoffer staan. deze therapie blijkt goed te werken.
4.natuurlijk armoedebestrijding etc.

Oud 17-03-2002, 15:10
!!0p3n
!!0p3n is offline
Stelen? Hand eraf!
Vandalisme? Uhm.. Hand eraf!
Oversteken zonder te kijken? .....Nou ja nu we toch bezig zijn...

Oud 17-03-2002, 18:15
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Jaa salaris van de poltie flink verhogen dan zullen ze veel meer personeel krijgen want de salaris van een poltie is nu schandalig echt waar

Vriendelijke Mazzels
Oud 17-03-2002, 23:13
Egyptian
Egyptian is offline
Citaat:
!!0p3n schreef:
Stelen? Hand eraf!
Vandalisme? Uhm.. Hand eraf!
Oversteken zonder te kijken? .....Nou ja nu we toch bezig zijn...
Is helemaal niet zo'n raar idee hoor, dat hand afhakken. In o.a. Saudi Arabië doen ze dat nog steeds bij diefstal.
En reken maar dat 't werkt. 'k heb daar family wonen.
Als daar om 13:00 de omroep voor 't salat al-zuhr (middag gebed) klinkt lopen alle winkeliers gewoon naar dichtsbijzijnde moskee. Deuren worden niet afgesloten en de kassa staat gewoon op de balie voor 't grijpen.
Maar daar durven (de meeste) niet eens meer aan stelen te denken.

Oud 18-03-2002, 06:52
bracelance
bracelance is offline
Salaris van blauw hoger.
Oud 17-05-2006, 16:18
gewoonmax
gewoonmax is offline
Nee zeker niet nog meer camera's, politie, etc. Zo krijgen we nog een politiestaat en dat is helemaal onveilig. Dan kan je nix doen als de overheid corrupt is of onjuiste dingen van plan is.

Betere opvoeding is nummer 1, verder geen gevangenis maar meer therapie. Verplicht training in de martial arts op de juiste manier, bijvoorbeeld taiji. Leren om te werken met energie. Zo worden mensen bewuster van zichzelf en zullen ze niet de criminele kant op gaan. Daarnaast een aantal basiswetten, maar verder volle vrijheid.

Een beter overheid is ook nodig vind ik, het werkt zo allemaal niet goed. De overheid heeft nu teveel macht. Beter een stuk of 11 groepen die apart handelen en samen komen bij problemen waarna ze weer apart gaan handelen tegen de problemen.
Oud 17-05-2006, 16:22
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ha-ha.
Oud 17-05-2006, 16:24
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
leuke up!
Oud 17-05-2006, 16:27
Verwijderd
Pff, ik dacht al. Ik herken geen enkele forummer. Voor 'mijn' tijd dus. Vieze up.
Oud 17-05-2006, 16:29
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 17-05-2006 @ 17:27 :
Pff, ik dacht al. Ik herken geen enkele forummer. Voor 'mijn' tijd dus. Vieze up.
iedereen kent deze:

Isa
22M - Verbannen lid
Oud 17-05-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef op 15-03-2002 @ 20:17 :
Heel simpel, meer camera's, meer politie, en een grote gevangenis in Flevoland, mooi centraal gelegen. Zet hier iedereen maar in die zich met 'erge vormen van criminaliteit' bezighoud.
Wat Flevoland?!
Oud 17-05-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 17-05-2006 @ 17:29 :
iedereen kent deze:

Isa
22M - Verbannen lid
Ik niet.
Oud 17-05-2006, 16:33
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik ben voor invoering van het 3 strikes you're out principe wat ze in amerika ook voeren.

Op een gegeven moment verdien je geen kans meer in mijn ogen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten