Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2006, 13:23
allysia1986
allysia1986 is offline
hoi, ik ben nieuw hier en ik weet niet zo goed of dit hier thuis hoort maar ik kon niets toepasselijkers vinden.

een half jaar geleden is mijn privacy erg geschonden en ik heb daarbij aangifte gedaan bij de politie. na 3 maanden hadden ze de dader te pakken gekregen, want er was bewijsmateriaal. ze hebben hem toen opgepakt en hem ondervraagd. ze konden hem geen straf geven omdat het geen misdaad bleek te zijn. wel heeft hij bij de instelling waar het gebeurt is 2 maanden niet binnen kunnen komen, inmiddels zijn die 2 maanden al voorbij. hij was erg geschrokken van dit incident en wilde met mij gaan praten. ik heb hem nooit meer ontmoet en wil niet met hem praten na wat hij mij aangedaan heeft. zijn vrouw was hier ook heel erg van geschrokken. dit is alles wat ik weet van hem.

persoonlijk vind ik dit geen goede straf voor wat hij mij aangedaan heeft. maar ik weet niet zo goed hoe ik kan zorgen dat hij wel de straf krijgt die hij verdient.

misschien moet ik hier vertellen wat er gebeurt is, willen jullie het begrijpen, maar misschien kunnen jullie zo ook vertellen wat mijn rechten en mogelijkheden zijn.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2006, 13:43
Verwijderd
Wat bedoel je precies met 'mijn privacy is geschonden'? Ik denk idd dat je wel moet weten wat je daar precies mee bedoeld om er wat zinnigs over te kunnen zeggen.

Dan kan ik ook beter beoordelen of je topic hier hoort of op werk, geld en recht (ik denk dat laatste).
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 13:50
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Je moet idd even wat duidelijker zijn. Met vage termen als 'privacy geschonden' en 'instelling' kunnen we natuurlijk niets.
Oud 23-05-2006, 13:57
allysia1986
allysia1986 is offline
in een zwembad ben ik na het zwemmen gaan omkleden. terwijl ik al mijn kleren uithad en me aan het afdrogen was keek er een man onder mijn hokje door naar binnen. hij lag met zijn hoofd in mijn hokje en ik had niets door omdat ik de andere kant op keek. als ik mijn benen afdroog zet ik er altijd een op het bankje en toen keek ik tussen mijn benen door en zag hem liggen. ik stond verstijft en mijn reactie had natuurlijk moeten zijn dat ik hem een schop gaf maar ik was bang, deinsde terug, riep naar mijn vriend. en gooide mijn handoek voor mijn lichaam, niet dat dat nog zin had natuurlijk. de camera's in het zwembad hebben alles opgenomen. zelf heb ik het filmje nooit gezien

misschien vinden jullie het stom dat ik hier zo'n ophef over maak, maar ik vind het afschuwelijk en verschrikkelijk dat iemand mij zo kan bekijken, dat laat ik door mijn eigen vriend die ik al 5 jaar ken niet eens doen.

die blik, zijn ogen, die gaan nooit meer uit mijn hoofd

Laatst gewijzigd op 23-05-2006 om 14:00.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 14:26
Blood Fire Rage
En welke straf vind je dat hij verdient dan?
Oud 23-05-2006, 14:55
allysia1986
allysia1986 is offline
in ieder geval niet: geen straf omdat het geen misdaad is.

ik heb de andere post verwijderd, ik doe dit idd onder een andere naam omdat ik niet wil dat iemand erachter kom dat ik het ben. maar dat begrijp je vast wel
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 15:03
Blood Fire Rage

Ik denk persoonlijk dat die man door zijn vrouw al aardig gestraft is.

Het probleem is dat niet iedereen het 'vergrijp' even zwaar opvat. Voor jou is het blijkbaar bijna traumatisch, terwijl ik de man een schop voor zijn hoofd had gegeven en daarmee was de kous afgeweest.

Ik weet niet hoe je hem op een legale manier meer zou kunnen straffen. Ik denk ook niet dat dat hoeft. Ik snap dat jij het graag wil, maar wraak is achteraf toch meestal niet zo zoet als het vooraf lijkt.

Ik zeg: probeer eens christelijk te doen en vergeef hem. Niet voor hem, maar voor jou.
Oud 23-05-2006, 15:22
marrel
marrel is offline
Ik kan me wel voorstellen dat je hier erg van geschrokken bent en dat je aangifte hebt gedaan. Hoe ik zelf zou reageren in zo'n situatie weet ik ook niet, natuurlijk zeg ik nu dat ik hem een trap zou verkopen maar het is het moment natuurlijk.
Wat voor straf... wel goed dat hij een tijd niet binnen mocht, miss een geldboete nog ofzo, maar verder weet ik het ook niet
Ik hoop dat je het wel een beetje af kunt sluiten, hij is het niet waard om in je gedachten te blijven
Oud 24-05-2006, 20:45
allysia1986
allysia1986 is offline
ik zal het hem nooit vergeven, ik voel zoveel woede en haat, dat kan ik denk ik niet.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 21:59
Verwijderd
Ik denk dat als je aangifte gedaan hebt, de politie al met jou doorgenomen heeft welke mogelijkheden je had/hebt.
Bovendien denk ik niet dat je twee keer aangifte kan doen voor hetzelfde misdrijf, zeker als hij er al voor gestraft is.
Mocht je er nu echt heel veel problemen mee houden, dan zou ik eens gaan praten met slachtoffer hulp. Zij kunnen met je praten en je ook het één en ander uitleggen waarom het zo gelopen is. Zo heb je in ieder geval duidelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 23:21
Nona
Nona is offline
Gaat het om de juridische kant of om jouw gevoelens? In het eerste geval verplaats ik dit naar WG&R.
Reageren

Regels voor berichten