Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2004, 13:41
bertusss
bertusss is offline
Het is sinds gisteren uit met een meisje met wie ik zo'n 16 maanden een relatie had. Ik hield echt heel veel van haar. Het is tussendoor een dag uit geweest, maar daarna was het weer aan. Ik was te lief zei ze, maar ik vermoedde dat het om een jongen uit haar klas ging.
Dat bleef ze ontkennen. Hij moest haar niet en zij hem niet,
totdat ik 3 weken terug een brief vond op dr kamer waarin stond "ja wij denken allemaal dat het aan hem ligt en hij vind je leuk blablabla".
Ik vroeg het toen aan haar en alles werd ontkend.
Ik werd hier erg onzeker van en vroeg er dagelijks naar. Het sloopte me echt wat ik wist dat er iets fout was.

Ik werd dr zo gek van dat ik gister dr email kraakte en 2 brieven van die jongen tegenkwam waarin stond dat ie haar leuk vond en met haar uit wou.
Terwijl ze het altijd had ontkend!
Ik vroeg het aan haar en ze ontkende het nog steeds.

Ik vertelde dat ik het zelf had gelezen en ze werd verdrietig.
Ze durfde het niet te zeggen omdat ze bang was dat ik boos werd. Maar verder was er echt niets, ze zou nooit meer liegen, het deed haar echt pijn, blabla. Ik geloofde het niet en ging op haar msn. Ik wou van die twijfel af en ja, hij was er. Ik vroeg hem of zij verliefd op hem was hij antwoordde ja.
Eerst ontkende ze, maar daarna gaf ze toe.
Na veel ruzie maken over waarom ze had gelogen enz heb ik het uitgemaakt. Ze gaf toe dat ze 3 weken geleden toen ik op haar stond te wachten om haar op te halen vanuit de trein was vreemd gegaan met hem en dat ze het niet vertelde omdat ze me niet kwijt wou.

Ze had dr meteen al spijt van en wil er alles aan doen om mij terug te winnen. Ze beweerde op dat moment dat ze elkaar zo aankeken, dat ze onwijze spanningen voelde, maar toen ze 'm zoende was het meteen weg.
Nu belt ze elke keer, ze heeft er echt spijt van zegt ze etc ze blijft huilen.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik hou van haar en wil het liefste bij haar zijn, maar ik ben bang dat ik haar misschien nooit meer kan vertrouwen.
Heeft iemand enig idee wat ik hiermee moet?

groetjes een verdrietige jongen

Laatst gewijzigd op 20-04-2004 om 14:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2004, 13:51
Verwijderd
Als je hoofdletters, punten en komma's gebruikt, is het verhaal véél makkelijker te lezen en krijg je ook meer reacties!

Maar goed, probeer d'r gewoon te vergeten. Ze zegt dat de spanning tussen die jongen en haar nu weg is, maar wat als ze weer een andere jongens ontmoet met diezelfde spanning? Dan ben ik bang, dat er weer hetzelfde gebeurd.
En dat ze spijt heeft, heel jammer voor d'r, had ze van tevoren moeten bedenken en het dan nog niet eens eerlijk durven te vertellen, daar heb je niks aan i.m.o.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 14:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat ik zou doen?

Leestekens gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 14:09
aapje
aapje is offline
ik heb net zoiets meegemaakt..
ik zou als ik jou was een tijdje helemaal niets doen, laat dr maar lekker denken dat ze het echt verpest heeft.
En als je het aandurft kun je misschien weer wat met dr nemen.
Oud 20-04-2004, 14:15
pyres
pyres is offline
ik vind het heel erg dat je der email hebt gekraakt. zo iets doe je niet en zeker niet als het om een ex gaat. dat zou ik alleen doen om een hak te zetten maar niet omdat er misschien een andere persoon in het spel is.

ik weet nie waarom het is uitgegaan, maar ik zou er geen aandacht aan schenken.
gewoon laten gaan
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 14:39
Last Resort
Last Resort is offline
Verander je verhaal eerst maar es in iets leesbaars, dan zal ik dr es naar kijken.
Oud 20-04-2004, 14:44
Verwijderd
Snoodaard, anders leer je 'r vertrouwen. Een beetje 'r e-mail openbreken en 'r kamer doorzoeken..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 15:22
sientjuh
sientjuh is offline
Over vertrouwen gesproken, jij bent degene die haar e-mail gekraakt heeft. Vind je het nu normaal dat zij jou nog wel vertouwd?
Ik zou me dus niet zo druk maken om dat vertrouwen, maar er gewoon met haar over praten. Vind je dat haar verhaal niet klopt? Misschien heb je wel gelijk dan. De vraag is of je het risico wil lopen dat dat zo is

Nog even over vertrouwen; ik vind dat je geen keus hebt dan de ander te vertrouwen in een relatie. Als je je allemaal druk moet maken over dat je vriendin misschien vreemd zou gaan heb je geen leven, dat zal je zelf ook wel gemerkt hebben nu.
Oud 20-04-2004, 15:29
sail fan
sail fan is offline
niet helemaal netjes om haar e-mail te hacken, en haar kamer te doorzoeken vind ik echt niet kunnen, maar goed zo ben ik.

Verder zou ik zelf haar een 2e kans geven als ik overtuigd zou zijn van haar spijt. en helemaal naar 16 maanden, zoiets kan toch niet zomaar over zijn??
Oud 20-04-2004, 15:38
Verwijderd
Wat lopen jullie te zeuren over het vertrouwen en een email hacken..
Hij vermoed iets, vraagt het een paar keer netjes en ze ontkent alles.. Terwijl ze hem achter zijn rug om bedriegd en ze niet te vertrouwen is.
Niet dat ik een email zou gaan hacken, want dat vind ik een beetje te ver gaan, maar kan me ook wel enigszins voorstellen dat er mensen zijn die de drang daar natoe hebben en het doen.
En hij had nog gelijk ook, als hij er niet achter was gekomen, had ze ook niks gezegd (denk ik).

Laatst gewijzigd op 20-04-2004 om 15:40.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 16:16
Last Resort
Last Resort is offline
Wat wil je zelf doen? Vergeef je haar dr fout, vergissen is menselijk. Of kan je haar na dit incident niet meer vertrouwen? Ben je bang dat ze nog een keer vreemd zal gaan?

Ik denk dat ik dr niet terug zou nemen. Ik zou haar niet meer kunnen vertrouwen na dit, en als je dan weer iets krijgt en er is weer zoiets aan de orde, dan verga je van de zenuwen. Nee, ik zou er niet meer aan beginnen. Had ze maar eerlijk moeten zijn.
Oud 20-04-2004, 16:43
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
sail fan schreef op 20-04-2004 @ 16:29 :
niet helemaal netjes om haar e-mail te hacken, en haar kamer te doorzoeken vind ik echt niet kunnen, maar goed zo ben ik.

Verder zou ik zelf haar een 2e kans geven als ik overtuigd zou zijn van haar spijt. en helemaal naar 16 maanden, zoiets kan toch niet zomaar over zijn??
valt niks aan toe te voegen!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 16:50
Mux
Mux is offline
jullie zijn allebei niet aardig.
de een hackt de ander zn e-mail de ander zegt niets over die ene jongen

Laatst gewijzigd op 20-04-2004 om 16:54.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 16:57
Verwijderd
Ok, kijk.

Jij hebt iets met een meisje.

Drie weken terug gaat voor 1 dag uit, daarna meldt ze dat ze je weer terug wil.

Door een vermoeden dat er iets was met 'n jongen uit haar klas, doorzoek je zonder iets met 'r te bespreken haar kamer. Je vindt een brief die je vermoeden enigszins bevestigt.

In plaats van serieus met haar te praten, vraag je dagelijks of hij haar echtecht niet leuk vindt. Je windt je er ontiechlijk over op. Zij ontkent.

Je gelooft haar niet, en kraakt 'r email. Daar vind je mailtjes van die jongen, waarin staat dat hij haar leuk vindt.

Je gaat naar 'r toe en meldt dat je weet dat hij haar leuk vindt. Zij geeft toe dat dat zo is, maar dat zij hem níet leuk vindt, en dat zij ook niet blij is met de situatie.

Ook dat antwoord vertrouw je niet, en je gaat op haar MSN. Je vraagt aan die jongen of je vriendin wat voor 'm voelt, en híj zegt van wel.

Je gaat naar je vriendin, schopt ruzie, zij bekent dat ze drie weken met 'm heeft gezoend maar 't niet wilde vertellen omdat ze bang was om je kwijt te raken, jij maakt het uit.

Conclusie.
Ik vind dat zowel jij als je vriendin issues hebben. Als jij 'r terug wil, en zij jou ook, wat is het probleem dan? Zij heeft spijt, probeer 'r te vergeven. En wat jou betreft, zoek niet door 'r spullen. Zowel zij als jij hebben elkaars vertrouwen neergeschopt.

En nu heb ik geen zin meer. Ik laat 't hierbij . Ik vind dat 't wel duidelijk is.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 16:58
Maarten
Maarten is offline
Hij vond die brief misschien wel toevallig. Ik denk dat ik ook als ik een papiertje zou zien liggen de eerste paar regels zou lezen zonder er bewust bij stil te staan dat het om iets persoonlijks gaat. Er staat nergens dat hij bewust een kamerzoeking of iets dergelijks uitvoerde.

En dat van die mail kraken zo raar vind ik dat niet want hij had enorm sterke vermoedens en zoiets voel je wel aan je water. Het is het beste voor je relatie als je zoiets doet want anders blijft dat onvertrouwen knagen en als gebleken zou zijn dat er geen 'verboden liefde' aanwezig zou zijn dan had hij gewoon het daar bij kunnen laten en haar volledig kunnen vertrouwen.

Het was niet alsof hij geen vertrouwen had zonder reden...

Ik vind dat hij het juiste gedaan heeft, anders had hij nooit ontdekt dat zij overspel gepleegd had.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 17:52
Denise84
Denise84 is offline
Tja, moeilijk. Ik zou denk ik wel een tweede kans geven als hij (in jouw geval zij) alleen gezoend zou hebben.

Bang dat je haar niet meer zal vertrouwen slaat nergens op. Of je vertrouwt haar niet, of je doet dat wel. Dat weet je nu al.
Oud 20-04-2004, 17:56
Verwijderd
OMG
Zoveel herkenning, en daar komt veel pijn mee naar boven. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wou even laten weten dat ik t allemaal heel erg goed herken. Het is bij mij ook uit. En nog elke keer doet t pijn als ik daar aan denk of iets tegenkom wat er mee te maken heeft of me er aan herinnert..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 18:07
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 20-04-2004 @ 18:56 :
OMG
Zoveel herkenning, en daar komt veel pijn mee naar boven. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wou even laten weten dat ik t allemaal heel erg goed herken. Het is bij mij ook uit. En nog elke keer doet t pijn als ik daar aan denk of iets tegenkom wat er mee te maken heeft of me er aan herinnert..

Om jou te quoten
Citaat:
Nou, veel plezier dan maar.
Alleen is het forum niet voor mededelingen, dus gaat deze op slot.
Oh... maakte jij niet ook net een mededeling? Zonder in te gaan op zijn vraag maar slechts in te gaan op je eigen situatie.

Goed voorbeeld!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 18:21
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 20-04-2004 @ 19:07 :
Om jou te quoten

Oh... maakte jij niet ook net een mededeling? Zonder in te gaan op zijn vraag maar slechts in te gaan op je eigen situatie.

Goed voorbeeld!
Zij reageert op een thread, dan mag het. Een topic maken met een mededeling mag niet.

En Loontjuh gaat wel vaker in topics alleen in op haar eigen situatie.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 18:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wat loopt iedereen nou te zeuren dat haar e-mail kraken en haar kamer doorzoeken fout is?????
Hij vertrouwde haar niet, wat zouden jullie doen? Wachten dat diegene het toegeeft? Misschien geeft die het wel nooit toe, blijft hij/zij maar vreemd gaan. Dat is toch heel wat erger dan e-mail kraken hoor. Dat is pas iemands vertrouwen beschamen!

De TS is die brief misschien toevallig tegen gekomen. En hij las dat, wat zou jij dan denken? Oh, dit stelt niks voor? Nee, ik niet. Als mijn vriend zoiets zou laten merken dan moet hij maar iets heel goeds verzinnen om het goed te maken. Hij heeft het zelfs dagelijks gevraagd en steeds ontkende ze, weken lang! Dat is toch niet leuk? Dat ze vreemd ging? Dat is leuk!!! Niet dus.

Ik zou dus hetzelfde doen, maar alleen als ik hem echt niet meer vertrouw en het gewoon niet uit hem krijg en ik echt het gevoel het dat ik hem niet vertrouw.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 20-04-2004 @ 19:21 :
Zij reageert op een thread, dan mag het. Een topic maken met een mededeling mag niet.

Sluit ik me bij aan al klinkt dat laatste wel een beetje , maar dat bedoel je vast niet zo

Maar om nog even te zeggen: Het is ook een beetje bedoeld om te laten zien dat diegene niet de enige is die dit heeft of heeft gehad of ervaren ofzo.
Maar het lijkt me niet verstandig hier verder op in te gaan, dus als je hier verder op wilt reageren stuur me dan maar een pm, zodat we hier weer verder ontopic kunnen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:16
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 20-04-2004 @ 19:21 :

Reageert ze op een thread?

Oh ik dacht dat ze het slechts over zichzelf had...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:33
pyres
pyres is offline
hey luitjes
laten we ontopic blijven

ONTOPIC : heb je al met haar gesproken en dan bedoel ik echt rationeel en rustig.
niet scheldend, krijsend en tierend dus
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:23
pure_evil
pure_evil is offline
wacht even...jij vertrouwt haar niet, en zij vertelt jou niets...daar is nog steeds niets aan veranderd toch? dus heb je een paar dingen te doen: allereerst moet je zorgen dat je haar weer vertrouwt, dan moet je ook "zeker" weten dat zij je voortaan alles vertelt.

gaat het bij stap 1:vertrouwen al mis, dan zou ik niets meer beginnen. vertrouwen is de basis van een relatie. gaat het bij stap 2 mis, dan kun je daar met haar over praten en kan het miss nog goed komen
Oud 20-04-2004, 22:30
eviltjuh
eviltjuh is offline
precies. Praat eerst écht álles uit. Of er meer van zulke dingen waren en zo... En zeg ook eerlijk dat jij d'r gehackt heb (als ze dit nog niet wist). Vertel allebei wat jullie nu verwachten van elkaar en maak duidelijk, dat als er iets is, dat ze dat tegen je kan zeggen.

Daarna kijk je of 't haalbaar is, zoniet dan is 't over, zowel; veel geluk!
Oud 20-04-2004, 22:32
Maarten
Maarten is offline
Hallo, waarom is iedereen opeens zo coulant tegenover vreemdgaan?

Ze is gewoon vreemdgegaan. Als een jongen dat doet dan zegt iedereen meteen foute boel enzo maar hier omdat de situatie ietswat krommer is mag het geaccepteerd worden!?!@?

Dump haar

Mensen moeten maar leren dat je niet ongestraft vreemd kan gaan en dat het voor sommigen wel speciaal is.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 08:32
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 20-04-2004 @ 23:32 :
Hallo, waarom is iedereen opeens zo coulant tegenover vreemdgaan?

Ze is gewoon vreemdgegaan. Als een jongen dat doet dan zegt iedereen meteen foute boel enzo maar hier omdat de situatie ietswat krommer is mag het geaccepteerd worden!?!@?

Dump haar

Mensen moeten maar leren dat je niet ongestraft vreemd kan gaan en dat het voor sommigen wel speciaal is.
Op mij komt het niet echt over alsof iedereen nu heel coulant is tegenover vreemdgaan. Ik kan me alleen persoonlijk inleven dat je haar toch terug zou willen.
Ik zei ook altijd dat als een jongen vreemd zou gaan dat het over en uit zou zijn. Maar tijdens mijn relatie had ik wel zoiets van: als ie vreemd zou gaan, dan zou ik het wel 1 keer vergeven en nog proberen er iets van te maken..

Daarnaast heeft hij haar, wat ik heb begrepen in ieder geval, al gedumpt, mar weet hij niet goed of hij haar terug moet nemen of niet.

Daarnaast gaat het niet om wat zij moet leren, maar wat hij moet met zijn gevoel. Het gaat nu even om hem vind ik en niet om haar.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 12:00
bertusss
bertusss is offline
nou ik ben dus gister met haar wezen praten.
ze heeft me heel eerlijk verteld hoe en wat.
en sorry alvast voor de leestekens daar ben ik niet zo goed in.
en over die brief die vond ik toevallig niets kamer doorgezocht
ze zegt nu nooit meer te liegen en alles heel eerlijk te vertellen.
ze ging gister met die jongen op msn en ze wou dat ik dr bij kwam zitten.
ze zei hem dat het echt niets kon worden tussen hun,
maar dat hij dat allang al wist en dat gaf ie toe.
ik heb dr gewoon goed over gepraat gister.
in mijn ogen was ze echt eerlijk.
iedereen maakt weleens fouten sommige leren dr van sommige niet.
en ik hoop dat zei dr misschien van leert.
het is nog lang niet goed maar ik ben een stap in de goede richting vind ik zelf.
en iedereen bedankt alvast voor alle reacties hierop!!!!!
zoiets helpt je best goed bij het nadenken.
maar toch twijfel ik best nog wel vraag me af of ze echt eerlijk is in wat ze zegt.
ik wil het dolgraag geloven,maar na zoiets zal dat niet zo makkelijk gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 16:30
pyres
pyres is offline
Citaat:
bertusss schreef op 21-04-2004 @ 13:00 :
nou ik ben dus gister met haar wezen praten.
ze heeft me heel eerlijk verteld hoe en wat.
en sorry alvast voor de leestekens daar ben ik niet zo goed in.
en over die brief die vond ik toevallig niets kamer doorgezocht
ze zegt nu nooit meer te liegen en alles heel eerlijk te vertellen.
ze ging gister met die jongen op msn en ze wou dat ik dr bij kwam zitten.
ze zei hem dat het echt niets kon worden tussen hun,
maar dat hij dat allang al wist en dat gaf ie toe.
ik heb dr gewoon goed over gepraat gister.
in mijn ogen was ze echt eerlijk.
iedereen maakt weleens fouten sommige leren dr van sommige niet.
en ik hoop dat zei dr misschien van leert.
het is nog lang niet goed maar ik ben een stap in de goede richting vind ik zelf.
en iedereen bedankt alvast voor alle reacties hierop!!!!!
zoiets helpt je best goed bij het nadenken.
maar toch twijfel ik best nog wel vraag me af of ze echt eerlijk is in wat ze zegt.
ik wil het dolgraag geloven,maar na zoiets zal dat niet zo makkelijk gaan.
ja ik weet hoe je je voelt
ik ben ook weer een tijd terug bij mn vriend maar wat er ook gebeurt, hoe goed het ook gaat, je blijft er aan denken. iedereen die dat zomaar kan 'vergeten' is in mijn ogen niet echt redelijk. hoe kun je zoiets vergeten? het is wel iets waar je dus de gehele relatie aan moet werken. ik heb het geluk dat mijn vriend dat van mij begrijpt. ik heb het er nog steeds moeilijk mee en dat had ik van mezelf niet gedacht. het is iets wat er blijft, het is gebeurd en het is aan jullie om te beslissen hoe jullie er mee om zullen gaan. in het begin van jullie nieuwe relatie zal alles wel weer goed zijn, maar na een tijdje zal het onderwerp toch worden besproken. laat aan haar merken hoe moeilijk jij het vindt en blijf met elkaar praten
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 17:01
ABrules
ABrules is offline
wooow... ik begin zowat medelijden te krijgen met die gast... hahaha hoe hij hier wordt afgekraakt over dat email kraken enzo...

nou ja... ik vind gewoon dat je het uit moet laten... als je het al uit maakte om zoiets...

ff vraag je... heeft ze voor jou vriendjes gehad? en is ze verder gegeaan dan zoenen? zo niet... wat boeit het dan zeg... ze heeft in feite jou een vrijkaartje gegeven om zelf ook een keertje vreemd te gaan
Oud 21-04-2004, 17:08
Verwijderd
Ik had het uitgemaakt. Of ze moet gewoon goed kunnen onderbouwen waarom ze het niet zei.

vrouwen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 17:49
erwtje
erwtje is offline
lekker zo'n vriend die in haar post zit te neuzen en haar e-mail kraakt. ik kan begrijpen dat je gek werd dat ze het ontkende etc maar haar mail lezen en die brief lezen is toch echt inbreuk op privacy. maarr volgens mij is dat ookal wel 100x gezegd...

je verteld dat je bang bent dat je haar nooit meer kan vertrouwen.. ik snap niet dat zij jou nog kan vertrouwen maar goed...

euhm ik zou gewoon doen wat jij denkt wat goed is waar jij je goed bij voelt.ben jij nog verliefd op haar give it a try maar laat haar dan wel weten dat jou vertrouwen heel erg is beschadigd enz. wat ik zelf zou doen zou ik niet weten want ik heb nog nooit in zo'n situatie gezeten.
Oud 21-04-2004, 17:53
erwtje
erwtje is offline
Citaat:
ABrules schreef op 21-04-2004 @ 18:01 :
wooow... ik begin zowat medelijden te krijgen met die gast... hahaha hoe hij hier wordt afgekraakt over dat email kraken enzo...
ja nou... daar vraag je dan ook om als je zoiets gaat doen.
Oud 21-04-2004, 18:02
bertusss
bertusss is offline
ok nogmaals die brief lag gewoon op dr bureau waar ik een peuk zat te roken dus das geen doorzoeken.
en schijnbaar was t nodig om in die mail te kijken om dr achter te komen.
vind t zelf erg jammer dat ik dr zo achter moet komen.
en ik was dr eerste echte vriendje .
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 18:42
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
ik denk niet dat ik het me vriend zou kunnen vergeven, Ik zou hem dan ook echt niet terug hoeven. Ik zou hem namelijk echt niet meer vertrouwen en dat is belangrijk. Als jij haar niet vertrouwt blijft er altijd een spanning hangen en dat is ook niks
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 19:00
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
bertusss schreef op 21-04-2004 @ 19:02 :
ok nogmaals die brief lag gewoon op dr bureau waar ik een peuk zat te roken dus das geen doorzoeken.
en schijnbaar was t nodig om in die mail te kijken om dr achter te komen.
vind t zelf erg jammer dat ik dr zo achter moet komen.
en ik was dr eerste echte vriendje .
nou als je dr eerste vriendje was dan moet je dr wat losser laten... juist omdat je er zo bovenop zit enzo en allemaal alles checkt zoals dr mail dan vind ik het eerder gek dat ze niet eerder heeft gedaan...

geef dr wat ruimte laat dr wat uitproberen en dan komt ze er achter dat ze het bij jou het beste heeft... of niet natuurlijk maar ja... wat verwachtte je nou dat je de rest van je leven bij elkaar zou blijven?? zou je dan ook niet een keer iets anders hebben willen proberen lijkt me wel

maar goed... jij vind het dus echt terecht dat jij haar mail hebt gekraakt enzo?
mag ze helemaal niets privé hebben ofzo nog? man als een relatie hebben betekent totaal geen privacy meer hebben dan ben ik blij dat ik alleen ben
Oud 21-04-2004, 19:47
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef op 21-04-2004 @ 20:00 :
juist omdat je er zo bovenop zit enzo en allemaal alles checkt zoals dr mail dan vind ik het eerder gek dat ze niet eerder heeft gedaan...

geef dr wat ruimte laat dr wat uitproberen en dan komt ze er achter dat ze het bij jou het beste heeft... of niet natuurlijk maar ja... wat verwachtte je nou dat je de rest van je leven bij elkaar zou blijven?? zou je dan ook niet een keer iets anders hebben willen proberen lijkt me wel

maar goed... jij vind het dus echt terecht dat jij haar mail hebt gekraakt enzo?
mag ze helemaal niets privé hebben ofzo nog? man als een relatie hebben betekent totaal geen privacy meer hebben dan ben ik blij dat ik alleen ben
Ik kan zo boos worden om zulke reacties van mensen. Jullie schijnen het blijkbaar niet te snappen. Ik zal maar even hier neergooien, maar ik heb dus ook de mail van mijn ex gelezen. Hierdoor kwam ik achter heel erg veel dingen waar ik heel erg van schrok. Dacht je dat ik het leuk vond dat ik dat gelezen had? Maar blijkbaar was het de enige manier om achter de waarheid te komen. Ik kan je zeggen dat dat heel veel meer pijn doet dan wanneer iemand jouw email leest. Want ja, jij bent al fout geweest als er zulke dingen in stonden die ik (en misschien ook de TS) heb gelezen.

Daarnaast denk ik dat hij wel zeker haar privacy respecteert en dat hij vind dat ze ook van alles privé mag hebben, maar als jij het gevoel hebt dat het niet goed zit, dan doe je wel meer dingen. Ik vind het dan ook helemaal niet gek dat hij dit heeft gedaan.

Daarnaast gaat het hier niet om het feit dat hij haar mail heeft gelezen.
Persoonlijk vond ik dat heel erg fout van mezelf en ik was heel boos op mezelf en ik haatte mezelf voor wat ik gedaan had. Ik was ook bang dat hij heel boos zou zijn, en terecht natuurlijk, ik had iets gedaan wat ik zelf het meest verafschuwde.. Dit was hij echter niet.

En opmerkingen als jij hierboven maakt zoals: had je nou verwacht dat je de rest van je leven met haar samen zou blijven, vind ik heel erg laag.
Er zijn mensen die dat overkomt. Vaak gebeurd het niet, maar geeft haar dat meteen het recht om maar vreemd te gaan wat ze wil? Blijkbaar ligt jouw grens heel ergens anders dan waar de mijne ligt en blijkbaar ook die van de TS, maar dat betekent niet dat iedereen zich maar aan dezelfde grenzen moet houden? Ieder trekt zijn eigen grens en ieder heeft zijn eigen principes, dus ga dat nou niet allemaal tot de jouwe trekken..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 23:10
ABrules
ABrules is offline
tja je kan boos worden wat je wilt maar waarom ben jij en de TS de mail gaan kraken van degene met wie je iets had?

omdat je diegene niet vertrouwde... of dat terecht is of niet maakt niet uit, ik kan me niet voorstellen dat iemand de rest van zn leven bij iemand zou blijven als hij/zij die gene niet vertrouwt... maar ja, dat zullen mijn "grenzen" dan maar zijn...

je hebt gelijk over mijn door en door slechte opmerking "wat verwachtte je nou dat je de rest van je leven bij elkaar zou blijven?? " het KAN wel... maar dat is waarschijnlijk mijn eigen donkere kijk daarop dat ik daar niet zo in geloof en dat ik ook geen mensen ken die het hebben meegemaakt...

ik heb haar ook niet het recht gegeven om vreemd te gaan, maar op zich vertelde ik alleen dat ik er wel enig begrip voor kan opbrengen dat als je idd iets serieus hebt en opeens bedenkt dat je nog nooit iemand anders hebt gehad dat beangstigend kan zijn... of nou ja, dat is ook misschien mijn eigen mening dan, maar dat zou ik misschien wel hebben...

maar dat je geen vertrouwen hebt in iemand... en dan vervolgens een aktie onderneemt die de ander zn vertrouwen in jou een beuk geeft en van daaruit weer verder wil gaan om de relatie een nieuw leventje in te blazen, lijkt me niet echt grandioos te werken... maar ja, het zou heel goed wel kunnen hoor... ik bedoel weet ik veel ik snap er toch niets van ...

hij heeft haar mail gekraakt en daarmee haar privcacy geschonden... noem je dat respect voor privacy? achteraf spijt hebben is iets anders dan respect hebben voor privacy... in mijn ogen dan. als je respect hebt voor privacy dan zou je zoiets gewoon niet gedaan hebben... maar er komen natuurlijk heel wat gevoelens bij kijken en dan kan ik begrijpen dat je daar niet veel meer om geeft...
ik weet wel dat als ik een vriendin zou hebben die mijn mail zou checken (zonder mijn toestemming)dat ze niet langer me vriendin zou zijn... of ik nu fout zat of niet... ik vind het stom om het daarna nog te proberen...
Oud 21-04-2004, 23:50
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
erwtje schreef op 21-04-2004 @ 18:49 :
lekker zo'n vriend die in haar post zit te neuzen en haar e-mail kraakt. ik kan begrijpen dat je gek werd dat ze het ontkende etc maar haar mail lezen en die brief lezen is toch echt inbreuk op privacy. maarr volgens mij is dat ookal wel 100x gezegd...
Ik wil het zeker niet goed gaan praten wat hij gedaan heeft, maar wat zij heeft gedaan is wel wat erger dan die email kraken... en in een echte relatie hoor nou eenmaal eerlijk te zijn tegen elkaar, en dan moet je niet zo'n dingen achterhouden... sterker nog, zo'n dingen moet je niet doen
Om aan iemands vertrouwen te twijfelen, is al erg genoeg... en om dan achter zoiets te komen, dat schaadt het vertrouwen dus behoorlijk...
Ik weet hoe moeilijk het is als je met meisjes praat... je kunt zoiets snel vergeven, misschien wel te snel... omdat je dan maar weer hoopt dat het zsm goed komt...
Wat ik zou doen, ik zou niks meer doen(hoe moeilijk het ook is!!!) en wachten totdat zij naar jou toekomt... als ze echt van jou houdt, doet ze dat

Veel sterkte!

Liefs,
Ruud
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 23:51
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Als er duidelijke reden is om de ander van vreemdgaan te verdenken (zoals in zo'n brief), dan vind ik dat wel de moeite waard om even een kijkje op andere plaatsen te nemen (just in case). Als zij zo eerlijk was, had ze uit haarzelf wel verteld over die brief..

Email kraken is geen stijl maar vreemdgaan is nog minder. Als ze het dan ondanks licht bewijs ontkent en ze met haar neus op de feiten gedrukt moet worden eer ze toegeeft dat ze vreemd is gegaan dan denk ik toch echt dat het tijd voor een rode kaart is.

Maar stel nou dat hij haar wel blind vertrouwde en niet haar email kraakte? Dan zouden er vast reacties zijn van dat hij een naieve sukkel is door niets te doen met die info uit die brief.
Oud 22-04-2004, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Ruudje schreef op 22-04-2004 @ 00:50 :

Ik weet hoe moeilijk het is als je met meisjes praat... je kunt zoiets snel vergeven, misschien wel te snel... omdat je dan maar weer hoopt dat het zsm goed komt...
Niet alleen meisjes hoor
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 08:51
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef op 22-04-2004 @ 00:10 :
tja je kan boos worden wat je wilt maar waarom ben jij en de TS de mail gaan kraken van degene met wie je iets had?
Ik kan boos worden ja, maar ik ben wel zo slim om dit niet te doen. Ik heb er alleen mezelf mee.

Citaat:
omdat je diegene niet vertrouwde... of dat terecht is of niet maakt niet uit, ik kan me niet voorstellen dat iemand de rest van zn leven bij iemand zou blijven als hij/zij die gene niet vertrouwt... maar ja, dat zullen mijn "grenzen" dan maar zijn...
Of het terecht is of wel heeft er eigenlijk wel mee te maken. Denk je ook niet? Je checkt niet zomaar een mail hoor. Dan moet het (naja, in mijn redenering) wel heel erg zijn al en moet je vertrouwen toch al een deuk hebben opgelopen. Je doet het namelijk niet als er maar een klein iets aan de hand is, maar als je echt het idee hebt dat je belazerd wordt. En zoiets heet ook een voorgevoel, waaruit je handelt vaak. Ik heb dit gevoel vaak genoeg opzij geschoven en onderdrukt, maar als het dan toch te groot wordt... ja, toen heb ik zijn mail gekeken. En toen kreeg mijn voorgevoel toch gelijk. En dat is idd niet leuk om achter te komen, maar je weet iig wel waar je grotendeels aan toe bent.

Soms kan het dat je terugkomt bij diegene en dat het weer goed komt. Bij mij denk ik niet. Maar misschien bij hem wel. Wie ben ik om daar over te oordelen?

Citaat:
je hebt gelijk over mijn door en door slechte opmerking "wat verwachtte je nou dat je de rest van je leven bij elkaar zou blijven?? " het KAN wel... maar dat is waarschijnlijk mijn eigen donkere kijk daarop dat ik daar niet zo in geloof en dat ik ook geen mensen ken die het hebben meegemaakt...

ik heb haar ook niet het recht gegeven om vreemd te gaan, maar op zich vertelde ik alleen dat ik er wel enig begrip voor kan opbrengen dat als je idd iets serieus hebt en opeens bedenkt dat je nog nooit iemand anders hebt gehad dat beangstigend kan zijn... of nou ja, dat is ook misschien mijn eigen mening dan, maar dat zou ik misschien wel hebben...
Beangstigend? Naja, als ze dat voelt, dan moet ze zeker niet binnen de relatie gaan rotzooien. Dan kan je het beter uitmaken. En dan kijken wat er verder aangeboden is.

Citaat:
maar dat je geen vertrouwen hebt in iemand... en dan vervolgens een aktie onderneemt die de ander zn vertrouwen in jou een beuk geeft en van daaruit weer verder wil gaan om de relatie een nieuw leventje in te blazen, lijkt me niet echt grandioos te werken... maar ja, het zou heel goed wel kunnen hoor... ik bedoel weet ik veel ik snap er toch niets van ...
Sorry hoor, maar dan had zij toch maar gelijk eerlijk moeten zijn? Denk je niet dat het ook een beetje haar eigen schuld is? Tuurlijk het is niet netjes om te doen, maar ik vind het toch echt minder erg dan vreemdgaan. Als zij meteen eerlijk was geweest tegen haar vriend dan was er niets aan de hand geweest in de trant van mails kijken en brieven lezen.
En nee, voor mij zou t ook niet werken nu, maar toen t net uit was, wou ik maar al te graag weer dat het aan was. No matter what. We zouden er wel uitkomen.. Sommige mensen lukt het, andere niet...

Citaat:
hij heeft haar mail gekraakt en daarmee haar privcacy geschonden... noem je dat respect voor privacy? achteraf spijt hebben is iets anders dan respect hebben voor privacy... in mijn ogen dan. als je respect hebt voor privacy dan zou je zoiets gewoon niet gedaan hebben... maar er komen natuurlijk heel wat gevoelens bij kijken en dan kan ik begrijpen dat je daar niet veel meer om geeft...
ik weet wel dat als ik een vriendin zou hebben die mijn mail zou checken (zonder mijn toestemming)dat ze niet langer me vriendin zou zijn... of ik nu fout zat of niet... ik vind het stom om het daarna nog te proberen...
Nee, het is geen respect voor privacy. Maar is het respect voor de ander om dingen (die in mijn ogen toch echt wel belangrijk zijn) achter te houden, te ontkennen en er over te liegen? Dan heb je in mijn ogen dus geen respect voor je vriend/vriendin en voor je relatie.
Nee, als je het gedaan hebt heb je eigenlijk geen respect voor zijn of haar privacy, maar ik denk dat er wel al wat gebeurd moet zijn, wil je tot deze actie overgaan. Dan is je vertrouwen al deels beschadigd denk ik. Ik heb (om maar ffies persoonlijk te reageren) nooit in zijn mail gekeken, totdat er al een paar dingen waren gebeurd die mijn vertrouwen flink hadden beschadigd en mijn voorgevoel weer heel erg opkwam..

Ik persoonlijk was uiteindelijk toch blij dat ik het gedaan had. Niet om wat ik heb gedaan, maar meer om de duidelijkheid die ik heb gekregen. Ik wist nu hoe het er voor stond. Dat deed natuurlijk heel erg veel pijn, maar ik wist waar ik aan toe was. En ik voelde me ook zo belazerd, maar ik wist nu wel hoe het zat en dat mijn gevoel juist was. Van hier uit kon ik dan beslissen wat ik verder deed. Als hij gewoon eerlijk was geweest was het allemaal anders gelopen en had ik nooit zijn privacy geschonden om zo maar te zeggen..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 09:06
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 22-04-2004 @ 09:22 :
Niet alleen meisjes hoor
hahaha, ik wil je best gelijk geven hoor...
Maar ik heb alleen ervaring met dat met een meisje... en omdat de topicstarter een jongen is, en dus ook met een meisje te maken heeft...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 09:30
ironflower
ironflower is offline
Ik heb ook zoiets meegemaakt, alleen was het net een paar weken uit. In de weken gingen we echter nog heel close om en we hadden het er over om het weer aan te maken als het zo zou blijven. In die tijd meelde, smsde, msnde hij super veel met een meisje. Elke dag vroeg ik of hij gewoon vrienden met haar was, het knaagde gewoon aan me, en ik had heel sterk het gevoel dat het namelijk meer was dan vrienden.
Maar nee, hij was alleen maar vrienden met haar, kon gewoon goed met haar praten.
Oke, ik geloofde hem, maar hij bleef steeds vaker met haar omgaan enzo via die contacten, dus ik vraag het weer enzo.
Wordt hij gewoon boos op mij, dat ik dat steeds vraag.
Ik heb toen zijn email gelezen, en daar vond ik meeltjes met hele liefdes verklaringen van dat meisje aan heb, en hij aan haar. dat ze bij elkaar wouden zijn, dat ze elkaar misten etc etc
Terwijl hij met mij nog sekste, en kroelde en zei dat het mss wel weer wat kon worden.

We hebben bijna 3 jaar iets gehad, in die tijd heb ik nog nooit zijn email gelezen, ook nooit de behoefte naar gehad.
Maar ik moest het nu gewoon weten, en eerlijk gezegd ben ik blij dat ik het gedaan heb.
Oke, het is idd inbreuk op zijn privacy, maar als je 3 jaar bij elkaar bent geweest en je kan over iets anders liegen (wat naar mijn mening toch erg belangrijk is) dan vind ik dat eigenlijk erger dan een emial lezen.

Dat je er zon manier achter moet komen is namelijk ook niet netjes van hem zelf. Hij had het niet verteld omdat ik het al zo moeilijk had met het feit dat het uit was...
(nee, net doen alsof het weer goed komt, door te kroelen zoenen, bellen, maar ook met een ander meisje zo doen..dat helpt)

Hij vond het btw niet erg dat ik zn email had gelezen, mss was hij ergens wel opgelucht dat hij het nu kon vertellen...

Het was dan wel uit, dus je kan zeggen, hij heeft alle recht om met dat meisje te gaan. Maar teneerste was het net een week uit toen het met dat meisje begon (na een relatie van 3 jaar vroeg ik me af wat dat betekend had voor hem..) En we hadden zelf eigenlijk nog steeds een soort van relatie, mensen zouden het niet aan ons gedrag kunnenzien dat het uit was zeg maar.

Het is nog een heel gedoe geweest, 5 mnd uit in totaal.
Nu hebben we weer een maandje, en moet er nog steeds aandenken.

Het is goed dat je met haar gepraat hebt.
Je kan vragen waarom ze verliefd werd op hem, mss mist ze wel iets in jullie relatie. En kan je daar samen aan gaan werken.
Oud 22-04-2004, 21:30
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 22-04-2004 @ 09:51 :
Ik kan boos worden ja, maar ik ben wel zo slim om dit niet te doen. Ik heb er alleen mezelf mee.

Of het terecht is of wel heeft er eigenlijk wel mee te maken. Denk je ook niet? Je checkt niet zomaar een mail hoor. Dan moet het (naja, in mijn redenering) wel heel erg zijn al en moet je vertrouwen toch al een deuk hebben opgelopen. Je doet het namelijk niet als er maar een klein iets aan de hand is, maar als je echt het idee hebt dat je belazerd wordt. En zoiets heet ook een voorgevoel, waaruit je handelt vaak. Ik heb dit gevoel vaak genoeg opzij geschoven en onderdrukt, maar als het dan toch te groot wordt... ja, toen heb ik zijn mail gekeken. En toen kreeg mijn voorgevoel toch gelijk. En dat is idd niet leuk om achter te komen, maar je weet iig wel waar je grotendeels aan toe bent.

Soms kan het dat je terugkomt bij diegene en dat het weer goed komt. Bij mij denk ik niet. Maar misschien bij hem wel. Wie ben ik om daar over te oordelen?

Beangstigend? Naja, als ze dat voelt, dan moet ze zeker niet binnen de relatie gaan rotzooien. Dan kan je het beter uitmaken. En dan kijken wat er verder aangeboden is.

Sorry hoor, maar dan had zij toch maar gelijk eerlijk moeten zijn? Denk je niet dat het ook een beetje haar eigen schuld is? Tuurlijk het is niet netjes om te doen, maar ik vind het toch echt minder erg dan vreemdgaan. Als zij meteen eerlijk was geweest tegen haar vriend dan was er niets aan de hand geweest in de trant van mails kijken en brieven lezen.
En nee, voor mij zou t ook niet werken nu, maar toen t net uit was, wou ik maar al te graag weer dat het aan was. No matter what. We zouden er wel uitkomen.. Sommige mensen lukt het, andere niet...

Nee, het is geen respect voor privacy. Maar is het respect voor de ander om dingen (die in mijn ogen toch echt wel belangrijk zijn) achter te houden, te ontkennen en er over te liegen? Dan heb je in mijn ogen dus geen respect voor je vriend/vriendin en voor je relatie.
Nee, als je het gedaan hebt heb je eigenlijk geen respect voor zijn of haar privacy, maar ik denk dat er wel al wat gebeurd moet zijn, wil je tot deze actie overgaan. Dan is je vertrouwen al deels beschadigd denk ik. Ik heb (om maar ffies persoonlijk te reageren) nooit in zijn mail gekeken, totdat er al een paar dingen waren gebeurd die mijn vertrouwen flink hadden beschadigd en mijn voorgevoel weer heel erg opkwam..

Ik persoonlijk was uiteindelijk toch blij dat ik het gedaan had. Niet om wat ik heb gedaan, maar meer om de duidelijkheid die ik heb gekregen. Ik wist nu hoe het er voor stond. Dat deed natuurlijk heel erg veel pijn, maar ik wist waar ik aan toe was. En ik voelde me ook zo belazerd, maar ik wist nu wel hoe het zat en dat mijn gevoel juist was. Van hier uit kon ik dan beslissen wat ik verder deed. Als hij gewoon eerlijk was geweest was het allemaal anders gelopen en had ik nooit zijn privacy geschonden om zo maar te zeggen..
ik ben blij dat je niet boos wordt je bent wel een forumbaas hé die wil ik te vriend houden hoor

Eigenlijk moet ik je wel gelijk geven hoor... ik weet van mezelf dat ik ook ontzettend jaloers ben en als ik een vriendin zou hebben met wie zoiets gebeurde zou ik nog niet zo heel zeker weten wat ik zou doen hoor

maar eigenlijk was mijn punt een beetje van: als je die ander al niet vertrouwd maakt alles wat je gaat doen daarna om te bewijzen dat dat terecht is niet meer uit.
voor de rest hebben jullie wel gelijk en ik vond het leuke discussie

Laatst gewijzigd op 22-04-2004 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 08:01
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef op 22-04-2004 @ 22:30 :
ik ben blij dat je niet boos wordt je bent wel een forumbaas hé die wil ik te vriend houden hoor

Eigenlijk moet ik je wel gelijk geven hoor... ik weet van mezelf dat ik ook ontzettend jaloers ben en als ik een vriendin zou hebben met wie zoiets gebeurde zou ik nog niet zo heel zeker weten wat ik zou doen hoor

maar eigenlijk was mijn punt een beetje van: als je die ander al niet vertrouwd maakt alles wat je gaat doen daarna om te bewijzen dat dat terecht is niet meer uit.
voor de rest hebben jullie wel gelijk en ik vond het leuke discussie
Leuk dat je het zo sportief opvat. Ik vond het ook een leuke discussie.
Ik snap ook wel wat je bedoeld. Het is inderdaad zo dat je vertrouwen is beschaamd. (bij mij zelfs meerdere keren) Ik heb zelf meegemaakt dat de eerste keer dat het gebeurde ik er redelijk snel overheen was en t wel kon laten, maar de tweede keer dat mijn vertrouwen werd beschaamd kon ik het ook niet meer vergeten en toen gebeurde het nog vaker, zodat ik er nu nog steeds mee zit. Vervelend en lastig ja, maar dat komt wel goed.
Daarom denk ik ook dat je tot een bepaald punt wel een relatie kan voortzetten, maar er zal een punt zijn (en die is voor ieder op een andere grens) dat dit niet meer kan. Ik denk dat het dan het moeilijkst is om een relatie te hebben, zonder er heel veel aan te denken etc. Daarom heb ik ook heel veel respect voor de mensen die weer een relatie beginnen en dat het goed gaat. Ik weet persoonlijk dat de volgende jongen die mijn vriendje mag zijn, toch wel nog wat op te ruimen heeft van wat mijn ex heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 12:16
ABrules
ABrules is offline
mja dat is ook wel... het is erg knap dat zo een relatie nog zou werken, ik kan me (nog) niet voorstellen hoe mensen dat zouden doen...

maar je hoort ook wel eens van getrouwde stellen nadat er 1 is vreemd gegaan het huwelijk daarna zelfs beter is geworden

dat vind ik best een vreemd idee... maar ja...

en ik hoop voor jou dat je volgende vriendje kan opruimen van wat er over is gebleven van wat je ex heeft gedaan
Oud 23-04-2004, 12:41
Blondfun
Blondfun is offline
Vooral geen medelijden hebben met iemand die het er zelf naar gemaakt heeft. Als ze je echt niet kwijt wil, zal ze dat moeten laten blijken; ze moet veel voor je overhebben.

Als ze haar best niet doet zal ik zeker niet weer een poging doen; voor mij is haar liefde dan niet groot genoeg.
Als ze je duidelijk weet te maken dat ze ontzettend veel spijt heeft, wel van jou houdt, niet van hem, en je voelt haar weer te kunnen vertrouwen; dan zou ik persoonlijk het nog wel 1 keertje willen proberen.
Reageren

Regels voor berichten