![]() |
|
N.a.v. de uitzending van "Wat zou jij doen" van woensdag 19 mei op Ned. 1 waarin nederlandse moslims en hun ouders naar voren kwamen, wil ik graag van jullie weten wat jullie zouden doen als je eventuele toekomstige kinderen een ander geloof kiezen dan jij en je partner.
Dus zouden de atheisten er moeite mee hebben als hun kind zwaargelovig zou worden? Zouden de gelovigen er moeite mee hebben als hun kind aan zou geven nergens in te geloven? Hoe zouden jullie ermee omgaan als je zoon/dochter zich op een dag bekeerd tot een andere religie? Zouden jullie ze tegen proberen te houden? Ompraten? Verstoten? Of laten jullie ze volledig vrij en leg je je neer bij de keuze van je kind ook al is het iets wat heel ver van je afstaat? spit it out... ps. link van de uitzending: http://piazza.kro.nl/programma/watzo...zjd_040519.asp
Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 16:22. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zijn er mensen die bepaalde dingen echt helemaal NIET zouden accepteren en er alles aan zouden doen om hun kind daarvan te weerhouden? Zo zei iemand uit het publiek in de uitzending van "wat zou jij doen" dat hij zelfs zou verhuizen met zijn dochter als zij moslim zou willen worden. Niet dat dat iets helpt natuurlijk maar zijn er hier mensen die ook dergelijke ingrijpende stappen zouden nemen in bepaalde gevallen of is alles te verdragen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Best moeilijk, maar ik zal mijn kinderen zoveel mogelijk met mijn godsdienst opvoeden. Als zij later met een andere godsdienst thuis komen, zal ik met ze daarover praten, ik zou ze ook uitdagen en zoveel mogelijk de godsdiensten met elkaar vergelijken en daar waar het mogelijk is de andere godsdienst onderuit proberen te halen. Mocht dat lukken.. ![]() En anders moet ik me er maar bij neerleggen ![]() |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Moeite is denk ik niet het goede woord. 'Verrast' lijkt me beter - vooral omdat niemand in mijn familie sinds vier generaties op enigerlei wijze gelovig is (geweest). Citaat:
Zelfreflexie dus. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-05-2004 om 14:45. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
(heidense hond) af gaat sluiten. Ik vind het ook helemaal geen slechte stap om naar de kerk te gaan. Geloven hebben goede idealen, dus ik heb er niks tegen. Hoewel ik denk dat ik er wel meer moeite mee zou hebben als mijn kind een meisje is en ze gaat naar een kerk waarbij de vrouw toch wel enigzins beperkt word. Maar dan nog, laat ze maar doen hoor.
|
![]() |
||
Citaat:
Off-topic: Mijn leraar was aanwezig ![]() AbdulJabbar van de Ven (Hij was kaal en had ook een baard en zat gewoon in het publiek)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
wat zou jij doen met alle toetsen van de school? gewooniemand!!! | 7 | 16-02-2012 10:49 | |
De Kantine |
Wat zou jij doen? Dr. Korsakov | 56 | 29-05-2007 16:15 | |
De Kantine |
wat zou jij doen? Legend Of Rusj@ | 63 | 28-06-2005 22:53 | |
Liefde & Relatie |
tegenwerking moeder, wat zou jij doen? Help! CoveredEyes | 18 | 01-09-2003 07:01 | |
Liefde & Relatie |
wat zou jij doen?? charly not | 2 | 12-04-2002 19:00 | |
Seksualiteit |
Betrapt... Wat zou jij doen? Soullar | 68 | 11-04-2002 18:22 |