Advertentie | |
|
![]() |
||
Je kan kijken bij je omgevingsvariabelen (rechtermuisknop deze computer -> eigenschappen -> geadvanceerd) of je daar wat kan regelen.
maar het is niet aan te raden om vitale dingen op een andere partitie te gooien. Maar je mijn documenten map kan je zonder problem verplaatsen: rechtermuisknop mijndocumenten -> eigenschappen -> tabblad doel. Citaat:
||
Citaat:
over issue 2 van de TS, je kan (met TweakUI bijvoorbeeld), de standaard program-files dir (ook die van je documents, wellicht ook van documents-and-settings?) aanpassen, de meeste programma's gebruiken die als 'standaard' locatie, programma's die deze niet gebruiken hebben meestal een 'browse' mogelijkheid
|
Dergelijke acties zou je direct na de installatie van je Windows XP moeten uitgevoerd hebben. Ikzelf ben ook nogal een partitionist (een achttal partities op 2 schijven).
Je Documents & Settings kun je normaalgezien zonder al te veel problemen op een andere schijf zetten. Je Program Files zou ik niet direct aanraden, daarmee krijg je te veel problemen. In de Unattended Windows-installatie zou er een switch izjn om dit automatisch te laten doen, ik heb geprobeerd maar het is gefaald. Mijn oplossing was op een verse installatie alle verwijzingen in het register naar C:\Program Files\ te veranderen naar een andere locatie. Nu kan ik je vertellen: manueel is dat bij een verse installatie een werk van enkele uren! Op de systeem dat al enige tijd draait daarom zo goed als praktisch onmogelijk. Verder blijft het probleem dat sommige programma's in eigen configuratiebestanden misschien nog de C:\Program Files zullen hebben staan waardoor er zo extra problemen kunnen komen. Mijn persoonlijke aanrader voor je partitie-indeling is als volgt: C-schijf met genoeg ruimte voor Windows, je programma's en je profiel (bureaublad, ...). D-schijf met alle ruimte voor je documenten en bestanden die over de loop van de tijd voor belang zullen blijven (mails en dergelijke). In feite moet je dan vooral je Mijn Documenten-map afsplitsen van de C. Dat is iets wat in een Unattended installtie heel makkelijk gaat en bij de verse installatie is het dan enkel nog je mail-client en dergelijke instellen om je mails op de D-schijf te laten zetten. Vanmiddag wil ik eventueel nog een uitgebreidere howto voor je schrijven. Tot nu enkel deze link: http://unattended.msfn.org/unattended.xp/
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Meisje in de klas Anoniem1808 | 10 | 29-09-2015 08:17 | |
Software & Hardware |
Excel probleem clubje | 8 | 20-03-2008 09:31 | |
Liefde & Relatie |
Apart probleem? Thommos | 23 | 06-02-2008 10:39 | |
Seksualiteit |