Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2006, 13:31
vincentmartens.
vincentmartens. is offline
Hallo,

Mijn mp3-speler is kapot en lig nu een beetje met de fabrikant over de garantie in de clinch.
Nou heb ik wel gehoord dat er rechtenstudenten, of iets soortgelijks, die gratis hulp hierbij verlenen, omdat ze toch moeten oefenen voor school en van zulk soort situaties alleen maar leren.
Weet iemand waar dit kan etc.etc?

Veel dank,

ik weet niet of het hier goed staat, sorry hiervoor....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2006, 13:51
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
*Roept Femic*
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 15:07
Verwijderd
Ik zal je even een handje helpen

--> Werk, Geld & Recht.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 15:28
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Simpele uitleg, ik heb niet veel achtergrondinformatie over het defect..

Binnen Nederland is altijd een standaard garantietermijn van 1 jaar geweest, nu Nederland bij de EU hoort is dat 2 jaar geworden (verplicht).

Buiten die termijn kan je nog proberen het erop proberen te gooien dat men een deugdelijk apparaat dient te leveren, maar ik acht de kans vrij klein dat ze hier in trappen.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 15:43
vincentmartens.
vincentmartens. is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 19-05-2006 @ 16:28 :
Simpele uitleg, ik heb niet veel achtergrondinformatie over het defect..

Binnen Nederland is altijd een standaard garantietermijn van 1 jaar geweest, nu Nederland bij de EU hoort is dat 2 jaar geworden (verplicht).

Buiten die termijn kan je nog proberen het erop proberen te gooien dat men een deugdelijk apparaat dient te leveren, maar ik acht de kans vrij klein dat ze hier in trappen.
Ik zit nog binnen een jaar. Orderdatum: 2005-10-05.
Ze zeggen dat er te veel beschadigingen zitten op me mp3-speler.
Daardoor nemen ze hem niet aan.
Maar dit is helemaal het werkelijke probleem niet. Het probleem is namelijk dat hij niet meer aan wil, ook niet als de mp3-speler volledig is opgeladen. Dus dat lijkt mij dan niks met de buitenkant te maken te hebben, alhoewel ik niet zo heel veel verstand heb van electronica.
Maar ik zit binnen het jaar en heb dan standaard het recht op garantie? Dat zou heel fijn zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 15:50
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
garantie is niet als je het toestel hebt laten vallen en dergelijke, dus het kan zijn dat de verkopen zegt dat volgens hem door de beschadigingen aan de buitenkant je geen garantie hebt doordat ze denken dat hij gevallen is?

en ja je hebt 2 jaar garantie normaal
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 15:56
vincentmartens.
vincentmartens. is offline
Citaat:
Kali schreef op 19-05-2006 @ 16:50 :
garantie is niet als je het toestel hebt laten vallen en dergelijke, dus het kan zijn dat de verkopen zegt dat volgens hem door de beschadigingen aan de buitenkant je geen garantie hebt doordat ze denken dat hij gevallen is?

en ja je hebt 2 jaar garantie normaal
Dat weet ik maar de krassen aan de buitenkant zijn bij mij echct minimaal.
En je gebruikt een mp3speler ook vrij intensief dus is het toch ook wel logisch dat er een paar kleine krasjes opzitten? Je gaat er mee wandelen, doet hem in je tas voor je school, werk etc.etc.

Niet dat ik jou nu aanval of iets dergelijks
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 18:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Stuur maar op met het verzoek of ze aan willen tonen dat die krassen op de buitenkant de oorzaak zijn dat het ding niet meer werkt zou ik zeggen.

Vaak zijn dit soort kwesties een zaak van niet over je laten lopen, als verkopers/fabrikanten door hebben dat je je niet zomaar laat afschepen en je niks onredelijkes vraagt dan gaan ze vaak al overstag.

Schrijf gewoon een rustige brief dat je begrijpt dat ze willen voorkomen dat ze apparaten die kapot gaan door ruwe behandeling niet willen vervangen, maar dat je van mening bent dat een miniem krasje op het plastic onmogelijk de oorzaak kan zijn van het niet werken van het ding.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 19-05-2006 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 15:20
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-05-2006 @ 19:05 :
Stuur maar op met het verzoek of ze aan willen tonen dat die krassen op de buitenkant de oorzaak zijn dat het ding niet meer werkt zou ik zeggen.

Vaak zijn dit soort kwesties een zaak van niet over je laten lopen, als verkopers/fabrikanten door hebben dat je je niet zomaar laat afschepen en je niks onredelijkes vraagt dan gaan ze vaak al overstag.

Schrijf gewoon een rustige brief dat je begrijpt dat ze willen voorkomen dat ze apparaten die kapot gaan door ruwe behandeling niet willen vervangen, maar dat je van mening bent dat een miniem krasje op het plastic onmogelijk de oorzaak kan zijn van het niet werken van het ding.
Vraag ook foto materiaal van de schade die volgens hun door val schade is gekomen. En geef duidelijk aan dat je de MP3 speler nooit heb laten vallen. De fabrikant dient de bewijzen dat de schade oorzaak is van het niet functioneren, kunnen ze dit niet dan moeten ze de machine repareren.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 15:27
MickeyV
MickeyV is offline
Eh, met die fabrikant heb jij in eerste instantie niks te maken. Fijn dat ie garantie verstrekt (onder welke beperkingen dan ook), maar primair heb je met jouw retailer te maken. Als het ding niet deugt, is dat het probleem van die retailer.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 22:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 20-05-2006 @ 16:27 :
Eh, met die fabrikant heb jij in eerste instantie niks te maken. Fijn dat ie garantie verstrekt (onder welke beperkingen dan ook), maar primair heb je met jouw retailer te maken. Als het ding niet deugt, is dat het probleem van die retailer.
Dat ook natuurlijk. Je kunt een winkelier makkelijker ter verantwoording roepen dan een fabrikant op afstand.


Ik heb eens een ruzie van vier maanden gehad met alternate.nl over een kapot moederbord. Ze meenden dat een krasje op het metaal van een van de slots de oorzaak was dat het hele ding niet meer werkte.

Correspondentie en bellen werkte niet. Ik ben in de auto gesprongen naar fokking Ridderkerk (waar hun enige filiaal zit) en heb ze het ding daar onder de neus gewreven en hoppa, geregeld.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 11:02
MickeyV
MickeyV is offline
Zo pak je dat aan, T. De assertieve consument!
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 12:06
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 20-05-2006 @ 16:27 :
Eh, met die fabrikant heb jij in eerste instantie niks te maken. Fijn dat ie garantie verstrekt (onder welke beperkingen dan ook), maar primair heb je met jouw retailer te maken. Als het ding niet deugt, is dat het probleem van die retailer.
Een leuke is ook altijd nog wel even aan de fabrikant of de Nederlandse distributeur laten weten dat hun, op zich zeer hoogwaardige apparatuur waar je zeer tevreden over bent, verkocht wordt door een incompetente, niet servicegerichte en de boel flessende kleinverkoper die het produkt een bijzonder slechte naam geeft.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 13:58
MickeyV
MickeyV is offline
Lolol
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 14:11
Verwijderd
Lollers!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 15:27
MickeyV
MickeyV is offline
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Mp3 speler - vraagje
Verwijderd
11 13-10-2006 22:19
Software & Hardware [mp3 speler] kapot?
June bug
8 05-11-2005 22:06
Software & Hardware [Audio] MP3 speler kapot
Verwijderd
6 14-05-2005 17:21
Software & Hardware [mp3 speler] iets maakt bestanden erop kapot
Gothic
6 18-11-2004 13:11
Software & Hardware [MP3] Kapotte MP3-speler
Systematica
2 22-12-2003 09:35
Software & Hardware [mp3-speler] hij doet het niet meer
alwaysgood
8 20-09-2003 21:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.