Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2002, 18:54
commodo
commodo is offline
Ik denk dat telekinese en alles met KI enzo nooit de bedoeling heeft kunnen zijn. Het licht te ver van de mensen. Misschien is het een proces wat nog verder moet worden uit geevulueerd, maar ikzelf zie op meditatie na het nut niet van telekinese, glaasje draaien, KI, tarot, pendelen enz. Wat denken jullie hiervan?
Advertentie
Oud 16-07-2002, 20:21
Joris
Joris is offline
Het nut ervan is voor iedereen anders, ikzelf zou een aantal "nutten" kunnen bedenken, bijvoorbeeld: Hoop, nieuwschierigheid naar het onbekende, nieuwsgierigheid naar de toekomst, onzekerheid over dingen...

~
Oud 16-07-2002, 20:31
gna
gna is offline
Wat misschien wel waar is, is dat je je op deze planeet het beste bezig kunt houden met "aardse" zaken

Zo zijn er mensen die zich zo erg verdiepen in het spirituele, dat ze vergeten te leven en overkomen als zweverige, slappe figuren of losers. Dat lijkt me verkeerd. maar als het spirituele je aardse leven weer zin geeft of steunt, of slechts een hobby is, prima toch?
Oud 16-07-2002, 20:49
dystopia
dystopia is offline
Goed en slecht is relatief. Wat voor waarde iemand aan zoiets hecht verschilt per persoon. Wat voor waarde jij eraan hecht kun je nog ontdekken of juist niet. Hoef je je echt niet voor op andere te basseren want hun mening is de jouwe niet. Ga er zelf 'ns over nadenken. Leef je in in andere en bedenk waar zij het voor gebruiken etc.

Citaat:
gna schreef:
Zo zijn er mensen die zich zo erg verdiepen in het spirituele, dat ze vergeten te leven en overkomen als zweverige, slappe figuren of losers. Dat lijkt me verkeerd. maar als het spirituele je aardse leven weer zin geeft of steunt, of slechts een hobby is, prima toch?
Precies. Je moet niet in een deelwereld gaan leven
Oud 16-07-2002, 21:12
guapo
guapo is offline
mischien gebruikte de oermens het voor de jacht en komt het bij sommige mensen weer boven net als het dierlijk instinct bij een huiskat.
Oud 17-07-2002, 15:52
commodo
commodo is offline
wat voor paranormaals komt er dan bij een huiskat vrij?
Oud 17-07-2002, 16:51
Uneksia
Uneksia is offline
als het zo ver van de mensen ligt en het nooit de bedoeling had kunnen zijn, waarom zijn mensen er dan toe in staat?

persoonlijk geloof ik dat alles wat bestaat natuurlijk is en daarom best de bedoeling had kunnen zijn waarom zou het anders bestaan?

ik geloof sowieso niet in goed of slecht.
Oud 17-07-2002, 18:15
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
guapo schreef:
mischien gebruikte de oermens het voor de jacht en komt het bij sommige mensen weer boven net als het dierlijk instinct bij een huiskat.
Geloof het of niet, veel katten schijnen paranormaal gevoelig te zijn
Oud 17-07-2002, 19:13
watermannetje
watermannetje is offline
met tarot kan je heel goed jezelf en anderen helpen hoor. Doordat je bijvoorbeeld een beter inzicht op een situatie kan krijgen of dingen van een andere kant te bekijken
Oud 18-07-2002, 18:02
legatus
legatus is offline
Citaat:
Schijnen. Volgens mij komen we op projectie terecht. We weten niet precies wat ze zien of hoe het is om een kat te zijn.
Speculeren is wel leuk hoor maar niet concreet.

Citaat:
met tarot kan je heel goed jezelf en anderen helpen hoor. Doordat je bijvoorbeeld een beter inzicht op een situatie kan krijgen of dingen van een andere kant te bekijken
Zonder tarot ook wel. Het zit allemaal tussen de oren.
Oud 18-07-2002, 19:04
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
legatus schreef:

Dat is heel persoonlijk. Tarot heeft mij heel vaak geholpen, en al komt het misschien omdat het tussen de oren zit, dan heeft het mij toch geholpen.
Vaak helpt het omdat het tussen de oren zit, maar het gaat er toch om dat het helpt?
Oud 18-07-2002, 19:52
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
commodo schreef:
Ik denk dat telekinese en alles met KI enzo nooit de bedoeling heeft kunnen zijn. Het licht te ver van de mensen. Misschien is het een proces wat nog verder moet worden uit geevulueerd, maar ikzelf zie op meditatie na het nut niet van telekinese, glaasje draaien, KI, tarot, pendelen enz. Wat denken jullie hiervan?
Ki ligt niet ver van de mens vandaan. Het is er altijd, en zal er altijd blijven.
Oud 24-07-2002, 10:40
Hukkie
Hukkie is offline
Er is ook wel een wereld van verschil tussen KI en glaasje draaien. Uberhaupt vind ik dat je veel dingen niet over een kam kan scheren, het is gewoon te wijds. En om dan meteen al het paranormale als slecht te bestempelen vind ik ietwat oenig.
Oud 24-07-2002, 12:21
Mysticus
Mysticus is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Er is ook wel een wereld van verschil tussen KI en glaasje draaien. Uberhaupt vind ik dat je veel dingen niet over een kam kan scheren, het is gewoon te wijds. En om dan meteen al het paranormale als slecht te bestempelen vind ik ietwat oenig.
Daar ben ik het mee eens. want ik zie het nut van glaasje draaien ook niet in maar het nut van ki, kristallen, aura's energienen en andere dingen wel.
En hoe kom je erbij dat het te ver van de mensen ligt?
Oud 24-07-2002, 18:41
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
ik denk juist dat het andersom is.... misschien is het in de loop van tijd juist "versleten"bij de mens. want als we er zo ver vanaf zouden staan, hoe komt het dan dat veel mensen er baat bij hebben. de mensen van nu "willen"er gewoon niet open meer voor staan...
*BB*
Oud 24-07-2002, 20:15
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:

Miauw?
Oud 24-07-2002, 22:05
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
GreenWitchy schreef:
ik denk juist dat het andersom is.... misschien is het in de loop van tijd juist "versleten"bij de mens
Idd, hoe dicht staat de mens nog bij zichzelf (als in; geestelijk vermogen) en de natuur e.d. in vergelijking met vroeger? Moet je es zien hoeveel mensen denken dat eekhoorns eitjes leggen omdat ze ook in bomen zitten, we zijn gewoon dingen ontgroeid omdat we ons op prestatie en kapitaal richten en steeds meer denken dat we bepaalde zaken niet nodig hebben (of het niet opmerken) , en het vervolgens verdringen. Ik denk wel dat als je je er als klein kindje al op inspeelt (het paranormale) dat je dan heel anders 'uitpakt', omdat je dan nog nix met alle materialistische zaken te maken hebt , of iig weinig genoeg.

En als je dat dan doet, word je voor gek versleten met je 'zweverige gedoe', of het is 'kwaad' oid, je word gestenigd door fanatieke christenen, whatever.

*zucht*

...
Oud 24-07-2002, 22:59
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
legatus schreef:
Logisch. Tarot is dus een hulpmiddel (voor velen). Betekend dat dan dat zij dat niet mogen gebruiken als hulpmiddel wanneer ze dat prettig zit om boverstaande drogreden? Neen.
Oud 24-07-2002, 23:07
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
En als je dat dan doet, word je voor gek versleten met je 'zweverige gedoe', of het is 'kwaad' oid, je word gestenigd door fanatieke christenen, whatever.
Integendeel. Mijn ouders gaan 1 a 2 keer per maand naar een discussiegroep waarbij het Christelijke geloof centraal staat. Af en toe is dat ook bij ons thuis en dan meng ik mij in de discussie. Dan komt ook wel eens spiritualiteit naar voren en dat wordt daar heus niet in een kwaad daglicht gesteld. Er wordt hoogstens kritisch naar bekeken. Iig is het meestal in die mate objectief dat er simpele meningen ontstaan. Het ging er laatst over dat de dominee met een groepje een keer per jaar naar een Frans plaatsje ging waar je enkele dagen samen was en waar je dus even kon relaxen. Scheen erg goed tegen stress te zijn. Daar werd ook aandacht besteed aan spiritualiteit.

Niet alle haaien eten mensen. Stukje dat ik quote van jou is onwaar, een vooroordeel en bevorderd niet de relatie tussen christenen en mensen die in het paranormale geloven. Top. Leer omgaan met mensen die oppervlakkig tegen je hobby/werk/interesses aan kijken. Ik maak het ook dagelijks mee en da's echt niet altijd even makkelijk. Frustrerend om steeds maar weer hetzelfde uit te leggen of de meest domme vragen te moeten beantwoorden maar 't is niet anders. Deal with it. (welliswaar met iets anders dan spiritualiteit, maar toch...)
Oud 25-07-2002, 16:08
Miss Dark Angel
Miss Dark Angel is offline
nope, it's ur destiny
Oud 25-07-2002, 18:49
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
Citaat:
Hukkie schreef:

Idd, hoe dicht staat de mens nog bij zichzelf (als in; geestelijk vermogen) en de natuur e.d. in vergelijking met vroeger? Moet je es zien hoeveel mensen denken dat eekhoorns eitjes leggen omdat ze ook in bomen zitten, we zijn gewoon dingen ontgroeid omdat we ons op prestatie en kapitaal richten en steeds meer denken dat we bepaalde zaken niet nodig hebben (of het niet opmerken) , en het vervolgens verdringen. Ik denk wel dat als je je er als klein kindje al op inspeelt (het paranormale) dat je dan heel anders 'uitpakt', omdat je dan nog nix met alle materialistische zaken te maken hebt , of iig weinig genoeg.

*zucht*

....... u rock!

*BB*

...
Oud 25-07-2002, 19:06
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Niet alle haaien eten mensen. Stukje dat ik quote van jou is onwaar, een vooroordeel en bevorderd niet de relatie tussen christenen en mensen die in het paranormale geloven. Top. Leer omgaan met mensen die oppervlakkig tegen je hobby/werk/interesses aan kijken. Ik maak het ook dagelijks mee en da's echt niet altijd even makkelijk. Frustrerend om steeds maar weer hetzelfde uit te leggen of de meest domme vragen te moeten beantwoorden maar 't is niet anders. Deal with it. (welliswaar met iets anders dan spiritualiteit, maar toch...)
Ik zeg ook niet dat iedereen zo is Maar je hebt gelijk, het is niet heel bevorderend.

Ik heb veel problemen gehad met mijn ouders over de dingen waar ik me voor interesseer. Ze konden er niet mee omgaan en wilden niet begrijpen dat het een goede kant heeft. We hebben vaak gesprekken gehad en ik werd doodgegooid met vooroordelen. Ik sta nu op 'non-actief', puur omdat ik geen zin meer heb in aanvaringen en de mening van mn ouders respecteer, ik woon wel onder hun dak.

Ik kan best met oppervlakkigheid omgaan en mensen die interresse tonen wil ik het graag uitleggen, het is enkel het denigrerende wat me irriteerd. En de miereneukerige dingen zoals een anti-Harry Potterbeweging (okee slecht voorbeeld ) omdat het duivels is e.d. Sjah.... wat doe je dr aan.......

Regels voor berichten