Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2006, 10:51
b@rt-online
b@rt-online is offline
vanavond ga ik voor het eerst naar de sportschool, ik neem voetbal heel serieus, en ik moet meer body krijgen voor het nieuwe seizoen. meer spierkracht.

nu heb ik me ingeschreven bij een sportschool.

weet iemand hoe je snel een grotere borstkast/blokjes buik/ stevige armen krijgt? het probleem bij mij is altijd dat als ik geen resultaat zie dat ik dan weer stop.

graag tips!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 11:03
Lente
Lente is offline
ik denk dat het handig is het bij die sportschool te vragen. Meestal moet je eerst een soort test doen en willen ze weten wat je doel is en dan helpen ze door een soort programma voor je op te stellen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 11:28
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
b@rt-online schreef op 10-05-2006 @ 11:51 :
vanavond ga ik voor het eerst naar de sportschool, ik neem voetbal heel serieus, en ik moet meer body krijgen voor het nieuwe seizoen. meer spierkracht.

nu heb ik me ingeschreven bij een sportschool.

weet iemand hoe je snel een grotere borstkast/blokjes buik/ stevige armen krijgt? het probleem bij mij is altijd dat als ik geen resultaat zie dat ik dan weer stop.

graag tips!
Veel jongens denken dat het allemaal heel snel gaat, maar het valt nogal tegen. En als je goed op je voeding let kan het sneller gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 11:38
Ndimension
Ndimension is offline
Na een paar maanden goed eten, trainen en rusten zul je wel wat verschillen zien en merken.

En rug, benen en schouders train je voor het gemak maar niet?
Oud 10-05-2006, 12:10
Mara
Mara is offline
Niet zo ongeduldig zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 12:20
b@rt-online
b@rt-online is offline
ik snap wel als je zegt niet zo ongeduldig zijn maar ik vroeg alleen tips om het sneller te laten verlopen, want als ik niet snel resultaten zie vind ik het niet leuk meer
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 12:42
Lorelei
Lorelei is offline
Dan kan je er beter niet aan beginnen. Trainen kost tijd en inspanning. En het zal wel even duren voordat je echt grote verschillen ziet. Vooral omdat je zulke dingen moet opbouwen.
Oud 10-05-2006, 15:28
Meind
Meind is offline
Wil je bij voetbal ook in 3 maand een superster worden of neem je er dan wel genoegen mee dat het 'iets' langer kan duren?
Oud 10-05-2006, 15:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
b@rt-online schreef op 10-05-2006 @ 13:20 :
ik snap wel als je zegt niet zo ongeduldig zijn maar ik vroeg alleen tips om het sneller te laten verlopen, want als ik niet snel resultaten zie vind ik het niet leuk meer
Dat is dan jammer Je kan de omstandigheden zo goed mogelijk optimaliseren, maar dan nog gaat het gewoon niet snel.

Zorg ervoor dat je de juiste voeding tot je neemt (zoek even op het internet, staat genoeg info op) en dat je met regelmaat goed traint.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 08:59
RoB!N
RoB!N is offline
Duurt wel een tijdje vooral als je ook nog aan voetbal doet. Een jaartje ofzo tot dat je denk ik op het resultaat zit waar je aan zit te denken. Letten op je voeding en suplementen nemen helpt ook veel.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 11:01
remy476
remy476 is offline
Citaat:
grl schreef op 10-05-2006 @ 13:42 :
Dan kan je er beter niet aan beginnen. Trainen kost tijd en inspanning. En het zal wel even duren voordat je echt grote verschillen ziet. Vooral omdat je zulke dingen moet opbouwen.
zo denk ik er ook over. Gun het TIJD, als je gaat overbelasten ben je nog verder van huis.
Oud 11-05-2006, 12:35
Verwijderd
De eerste resultaten zul je na 2 maanden regelmatig sporten zien, mits je een juist dieet hebt en een juist trainingsschema.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 14:26
Roadrunner
Roadrunner is offline
ik doe nu 3 maanden elke avond buikspieroefeningen en je merkt het wel, maar voor die blokjes moet je nog wel ff langer doorgaan
Oud 11-05-2006, 15:38
Ndimension
Ndimension is offline
Elke avond buikspieroefeningen doen is dom.

Wanneer snappen mensen nou dat die lappen vet van je buik af moeten om zichtbare buikspieren te hebben?
Oud 11-05-2006, 16:41
QT
QT is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 11-05-2006 @ 16:38 :

Wanneer snappen mensen nou dat die lappen vet van je buik af moeten om zichtbare buikspieren te hebben?
En die gaan weg door ernaar te kijken? Je zult toch moeten bewegen + op je dieet moeten letten. En goed getrainde buikspieren zijn eerder zichtbaar dan ongetrainde, ook door een laag vet heen
Oud 11-05-2006, 17:22
Ndimension
Ndimension is offline
Dat vet gaat in ieder geval niet weg door alleen maar (elke dag) buikspieroefeningen te doen, wat dus ook mijn punt is.
Oud 12-05-2006, 15:22
Apomes
Apomes is offline
Wie zegt dat het kind teveel vet heeft?
Oud 12-05-2006, 15:38
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
remy476 schreef op 11-05-2006 @ 12:01 :
zo denk ik er ook over. Gun het TIJD, als je gaat overbelasten ben je nog verder van huis.
Inderdaad.

Des te meer je gaat pushen, des te groter de kans is op blessures (klinkt logisch, is het ook). Daar moet je van herstellen en weer opnieuw beginnen.
Oud 15-05-2006, 00:23
Spoonie
Spoonie is offline
Het ligt er eigenlijk helemaal aan wat je wil doen. Ik sport om extra kracht/conditie(rennen en roeien) bij te krijgen, dus gewoon m'n sets met herhalingen maken en dat steeds maar opbouwen.

Wil je een blokjes, zichtbare borstspieren, biceps, triceps etc etc dan moet je op je eetpatroon gaan letten. Veel koolhydraten voor het sporten(pasta!!) en na het sporten veel eiwitten(kip, kalkoen en VIS!)

Bij bijvoorbeeld bankdrukken moet je eerst 3 maanden goed trainen, en ja iedereen start met maar ongeveer 20 tot 30 kilo(dat is met de staaf meegerekend), het is niet anders. Ga minimaal 3 keer in de week sporten en maak bijvoorbeeld 3 tot 4 sets van 10 t/m 15 herhalingen. Als je eenmaal op een goed gewicht zit(rond de 50kg) maak je gewoon 3 sets van ongeveer 12 herhalingen. Je 4e set, zet je een laag gewicht op je staaf(zeg totaal 20 kilo) en maak dan zoveel mogelijk herhalingen als je maar kunt. Hierdoor voel je je borstspieren echt verzuren en dan worden ze na veel trainen ook goed zichtbaar.

Als je nog een andere sport doet behalve fitness eet dan goed, minimaal 2500 calorieën per dag(6 maaltijden). Veel vlees, brood, kwark, zuivelproducten en fruit. Zorg voor een trainingsmaatje, dat maakt het fitnessen een stuk leuker en zo controleer je elkaar ook door minimaal 3 keer in de week te gaan fitnessen. Neem na 5/6 weken goed trainen ook eens een weekje rust en geef je spieren altijd genoeg tijd om te herstellen. Ga niet 2 dagen achter elkaar je borstspieren trainen want die hebben na 1 training gewoon rust nodig om te herstellen.
Oud 15-05-2006, 15:05
Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 11-05-2006 @ 16:38 :

welke lappen vet 50 kilo. jaaaaaaaa dan zal ik wel lappen vet tot op mn knieen hebben he

en wat is er dom aan? je gaat er niet dood aan en mn buik wordt steviger en dat heb ik nodig voor hardlopen
Oud 15-05-2006, 18:15
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 15-05-2006 @ 01:23 :
Neem na 5/6 weken goed trainen ook eens een weekje rust en geef je spieren altijd genoeg tijd om te herstellen. Ga niet 2 dagen achter elkaar je borstspieren trainen want die hebben na 1 training gewoon rust nodig om te herstellen.
Als je een bepaalde spiergroep hebt getraind moet je die 2 dagen niet meer trainen. Anders is de kans groter op blessures...die herstelperiode moet er gewoon zijn.
Oud 15-05-2006, 19:37
Verwijderd
Citaat:
b@rt-online schreef op 10-05-2006 @ 13:20 :
je doet het toch (ook) voor je spierkracht voor je voetbal? spierkracht zie je niet maar merk je doordat je je oefeningen met meer gewicht kunt uitvoeren, dat lijkt me toch motiverend genoeg?
Anders hoef je er niet eens aan te beginnen

Edit: @remy476,

Ligt ook een beetje aan de belasting een full-body training (waarbij je dus iig elke grote spiergroep aanpakt) kun je gerust om de dag doen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 22:52
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
remy476 schreef op 15-05-2006 @ 19:15 :
Als je een bepaalde spiergroep hebt getraind moet je die 2 dagen niet meer trainen. Anders is de kans groter op blessures...die herstelperiode moet er gewoon zijn.
dat zeg ik toch

...maar idd, het ligt er een beetje aan hoelang je al aan het trainen bent, neem veel rust
Oud 16-05-2006, 08:47
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
Roadrunner schreef op 15-05-2006 @ 16:05 :
welke lappen vet 50 kilo. jaaaaaaaa dan zal ik wel lappen vet tot op mn knieen hebben he

en wat is er dom aan? je gaat er niet dood aan en mn buik wordt steviger en dat heb ik nodig voor hardlopen
Je zegt dat je al 3 maanden lang elke avond buikspieroefeningen doet. Je zegt dat je al wat resultaat ziet. Je zegt dat je voor de blokjes nog wel wat langer moet doorgaan.

De conclusies die ik uit jouw verhaal trek?

1. Je hebt geen idee waar je mee bezig bent.
2. Je denkt dat je plaatselijk vet kan verbranden.
Oud 16-05-2006, 09:40
Pritt
Pritt is offline
Train voor voetbal vooral heel erg opbouwend, begin niet met veel gewicht. Dan zie je misschien wel meer resultaat maar daarnaast wordt je ook erg log en verlies je je snelheid. Als je echt zo als bijvoorbeeld Jefferson Farfan wilt worden moet je heeeel veel geduld hebben. Opbouwend trainen, let op je voedsel. Veel eiwitjes helpt dus denk aan kwark oid.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 09:53
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Pritt schreef op 16-05-2006 @ 10:40 :
Veel eiwitjes helpt dus denk aan kwark oid.
idd...mmm vanillekwark
Oud 16-05-2006, 21:11
Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 16-05-2006 @ 09:47 :
Je zegt dat je al 3 maanden lang elke avond buikspieroefeningen doet. Je zegt dat je al wat resultaat ziet. Je zegt dat je voor de blokjes nog wel wat langer moet doorgaan.

De conclusies die ik uit jouw verhaal trek?

1. Je hebt geen idee waar je mee bezig bent.
2. Je denkt dat je plaatselijk vet kan verbranden.
ik had het niet over mezelf met die blokjes, maar over de topicstarter. zelf doe ik maar weinig en ik hoef geen spierbundel te worden? en ik ben niet zo dom dat ik denk dat ik plaatselijk vet kan verbranden en ik snap ook niet waaruit je dat concludeert. kortom je conclusies slaan nergens op maar dat zie je zelf ook wel als n beetje nadenkt.

maar goed. ontopic dan maar weeer
Oud 21-05-2006, 20:55
botervleug
botervleug is offline
Verschillende spieroefeningen, korte cardio (niet meer dan 20 minuten) omdat je anders geen spieropbouw meer hebt, je verbrand de spieren dan namelijk ipv vet. Veel eiwit eten helpt je spieren opbouwen. Dat kan door bv melk, eieren etc. te eten, maar een supplement met 'wei' of 'whey' kan ook helpen. 'Wei' zit veel in de eerste koemelk die een kalf krijgt, om snel te kunnen groeien en spieren te krijgen. Het is een natuurlijk spiergroeimiddel. Pas wel op dat je goede kwaliteit neemt als je dat koopt, zonder rare opvulmiddelen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 22:43
Verwijderd
Citaat:
botervleug schreef op 21-05-2006 @ 21:55 :
Verschillende spieroefeningen, korte cardio (niet meer dan 20 minuten) omdat je anders geen spieropbouw meer hebt, je verbrand de spieren dan namelijk ipv vet. .....
afvallen voor lui mensen, niet meer dan 20 min cardio want het heeft toch geen nut, oftewel, Bron...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 20:39
botervleug
botervleug is offline
Citaat:
fosje schreef op 21-05-2006 @ 23:43 :
afvallen voor lui mensen, niet meer dan 20 min cardio want het heeft toch geen nut, oftewel, Bron...
Ik had het niet over afvallen, dan moet je inderdaad gewoon veel cardio-en. Ik had het over spieropbouw.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 10:11
RoB!N
RoB!N is offline
magere kwark van de aldi 10,43 gram eiwit...

Goed eten is trouwens duurder als slecht eten.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 17:29
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
RoB!N schreef op 23-05-2006 @ 11:11 :
magere kwark van de aldi 10,43 gram eiwit...

Goed eten is trouwens duurder als slecht eten.
Volgens mij klopt het wel wat die axilitor zegt. Een pak havermout levert qua voedsel veel meer op dan worstenbroodjes, big macs of wat dan ook en is nog goedkoper dan één zo'n snack. Goede voeding is echt niet duur, het punt is dat je véél moet eten en dan wordt het vanzelf duur, maar dat zou bij slecht eten ook zo zijn. Vruchtenkwark enzo is nog altijd duurder dan magere kwark en minder goed. Dus ik weet niet waar je dat allemaal vandaan haalt?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 19:30
Verwijderd
Citaat:
botervleug schreef op 22-05-2006 @ 21:39 :
Ik had het niet over afvallen, dan moet je inderdaad gewoon veel cardio-en. Ik had het over spieropbouw.
Je had het sowieso over spieren verbranden IPV vet...
Maar hoe zit het dan volgens jou met mensen die elke dag een uurtje cardio doen en verder geen krachttraining, die zouden toch geen spieren over moeten houden
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:48
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 22-05-2006 @ 22:37 :

Nee asswipe, magere kwark, daar zitten veel meer eiwitten in per 100gram. Snap het dan. Goed eten is nooit lekkerder dan dat andere eten. Goed eten is goedkoop, bevat de goede voedingsstoffen, maar is vaak smerig. (tonijn, havermout, magere kwark. Genoeg die het niet kunnen eten)
eee...asswipe waar is dat nu weer voor nodig, doe ff normaal
Ik zeg gewoon mmm vanille kwark als ik eiwitten wil eet ik gewoon vlees of kip op m'n brood

Regels voor berichten