Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2011, 20:02
kayeah
kayeah is offline
hallo,
ik heb nu al een poosje last van mijn vinger. ik heb hem dubbel geklapt tijdens basketbal. toen had ik even pijn, maar dat ging vrij snel over. paar uur later: veel pijn! volgende dag ook! nu (aantal weken later) heb ik er weer ontzettend veel pijn van. ik probeer te beschrijven waar het pijn doet: vinger, onderkant (bij knokkel), vooral als ik vinger inspan of erg buig (vooral wanneer ik vinger zo ver buig dat ik met mijn vingertop de onderkant van myn handpalm aan kan raken).
ik denk dat er iets met een pees is?? de pyn voel ik vooral bovenop de knokkel. geen idee of daar een pees of iets zit?????
verder is hy niet dik of blauw of iets dergelijks.
ik hoop op snel antwoord, alvast bedankt.
groet
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 20:06
Verwijderd
Kun je hem wel goed bewegen?
Pak de vinger eens vast met je andere hand en duw hem met een korte snelle beweging richting je hand, gewoon in het verlengde van de vinger, dus zonder hem te buigen. Geeft dat een pijnscheut?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 20:08
kayeah
kayeah is offline
ik kan hem wel bewegen, maar bij ver buigen of helemaal strekken doet het erg pijn. ja, dat wat jij zegt sarah, doet pijn.=( enig idee wat het kan zijn??
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 20:37
Verwijderd
Hm dan zou ik toch morgen de huisarts vragen of die een röntgenfoto kan aanvragen, want het zou kunnen dat hij dan gebroken is. Dat hoeft niet zo te zijn hoor, het kan ook bij een flinke kneuzing, maar het is dan wel handig om het even zeker te weten!
Eventueel kun je ook vanavond nog naar de huisartsenpost, maar je hebt er nu al weken last van, dus dan kan dat ene nachtje er ook nog wel bij.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 20:40
kayeah
kayeah is offline
oke dankjewel voor de hulp! ik zal binnenkort eens lagns gaan. en dat ene nachtje kan inderdaad nog wel

maar ik heb ooit eens mijn enkel gebroken en toen gilde ik het echt uit van de pijn (aantal jaar geleden, dus ik weet het niet exact meer), maar dat is deze keer niet zo.... maar dan wacht ik een röntgenfoto wel even af.

groet en nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 19:09
kayeah
kayeah is offline
ik dacht ik laat ff weten hoe het er nu voor staat.
ik heb helemaal geen pyn meer!!! wel vreemd maar hopenlijk komt het deze keer niet meer terug

groet
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten