Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2006, 09:24
iNsPiRaTiElOoS2
iNsPiRaTiElOoS2 is offline
ik ben verliefd op iemand die al verkering heeft..ik durf het tegen niemand te zeggen, dus erover praten met hemzelf of vrienden van hem of iets is voor mij geen optie eigenlijk. voor hem ben ik een gewone vriendin, maar ik voel meer voor hem en hij dus niet voor mij. ik kan hem niet uit mn hoofd zetten. onze vriendschap wil ik ook niet beeindigen. wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2006, 09:41
Tsu
Tsu is offline
Ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Alleen was ik zeg maar degene op wie die vriend van mij verliefd was. Op dat moment had ik ook een vriendje. Hij heeft me toen opgebeld en gevraagd of ie langs mocht komen om ergens over te praten. Ik vond het wel best en toen hij bij mij was heeft hij verteld dat hij verliefd op mij was. Ik schrok er wel van, omdat ik dat nooit had verwacht, maar ik vertelde hem wel meteen wat voor hem voelde (alleen vriendschap dus). Toen is onze vriendschap een tijdje niet meer zo hecht geweest, waarschijnlijk omdat hij het even moest verwerken allemaal. In de tussentijd heb ik het mijn vriendje ook verteld, die was er natuurlijk niet echt blij mee, maar accepteerde het wel. Daar had ik dan ook wel gewoon begrip voor.
En uiteindelijk is het allemaal goed gekomen

Ik denk dus dat je ook wel zoiets kan doen, zodat je er wel met hem over kan praten. Ik bedoel, jullie zijn wel vrienden en praten met degene in kwestie is altijd prettiger. Je zou het gewoon kunnen proberen, vind ik
Oud 05-05-2006, 10:06
iNsPiRaTiElOoS2
Citaat:
Tsu schreef op 05-05-2006 @ 10:41 :
Ik heb dat ook wel eens meegemaakt. Alleen was ik zeg maar degene op wie die vriend van mij verliefd was. Op dat moment had ik ook een vriendje. Hij heeft me toen opgebeld en gevraagd of ie langs mocht komen om ergens over te praten. Ik vond het wel best en toen hij bij mij was heeft hij verteld dat hij verliefd op mij was. Ik schrok er wel van, omdat ik dat nooit had verwacht, maar ik vertelde hem wel meteen wat voor hem voelde (alleen vriendschap dus). Toen is onze vriendschap een tijdje niet meer zo hecht geweest, waarschijnlijk omdat hij het even moest verwerken allemaal. In de tussentijd heb ik het mijn vriendje ook verteld, die was er natuurlijk niet echt blij mee, maar accepteerde het wel. Daar had ik dan ook wel gewoon begrip voor.
En uiteindelijk is het allemaal goed gekomen

Ik denk dus dat je ook wel zoiets kan doen, zodat je er wel met hem over kan praten. Ik bedoel, jullie zijn wel vrienden en praten met degene in kwestie is altijd prettiger. Je zou het gewoon kunnen proberen, vind ik
hoe begin je zo'n gesprek (ik ben nogal verlegen, vooral met dat soort dingen)? ik wil onze vriendschap ook niet op t spel zetten, was bij jou toen die vriendschap voor altijd minder hecht of kwam dat weer goed? ik denk niet dat hij er blij mee zal zijn. en wat moet ik daarna doen? hoe moet ik hem loslaten enzo..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 10:10
snoopy
snoopy is offline
niet stoken in een goede relatie, dat is 1 ding wat ik je mee wil geven. Als hij gelukkig is met zijn vriendin, zoek dan een ander.

(en het is niet aan jou om te bepalen of hij gelukkig is en of hun relatie goed is)
Oud 05-05-2006, 10:13
iNsPiRaTiElOoS2
Citaat:
snoopy schreef op 05-05-2006 @ 11:10 :
niet stoken in een goede relatie, dat is 1 ding wat ik je mee wil geven. Als hij gelukkig is met zijn vriendin, zoek dan een ander.

(en het is niet aan jou om te bepalen of hij gelukkig is en of hun relatie goed is)
ja dat was ik ook niet van plan, ik wil dat hij gelukkig is en dat is hij daarmee. en ik wil ook niet (direct) de schuldige zijn van een kapotgelopen relatie. maar hoe moet ik met mn verliefdheid omgaan..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 10:13
Verwijderd
Twee keuzes:

- Vriendschap alsnog beëindigen
- Huilen in een hoekje
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 11:14
Vice
Vice is offline
Misschien is het het beste om het aan hem te vertellen en hem daarna een tijdje niet meer zien. Hij weet dan ook waarom je hem een tijdje niet wilt zien.
Oud 05-05-2006, 15:03
Azaelia
Azaelia is offline
Als je zeker weet dat het niet wederzijds is moet je het gewoon laten rusten. Zoniet weet je zeker dat je vriendschap eraan gaat. Mocht je het niet zeker weten zou ik gewoon eens met hem praten, weet je iig waar je aan toe bent.
Oud 06-05-2006, 10:04
iNsPiRaTiElOoS2
Citaat:
deliana schreef op 05-05-2006 @ 16:03 :
Als je zeker weet dat het niet wederzijds is moet je het gewoon laten rusten. Zoniet weet je zeker dat je vriendschap eraan gaat. Mocht je het niet zeker weten zou ik gewoon eens met hem praten, weet je iig waar je aan toe bent.
het lijkt me niet dat het wederzijds is aangezien hij verkering heeft en het niet uitmaakt en het er naar uitziet dat hij erg verliefd op haar is.. hoe kan ik ervoor zorgen dat die verliefdheid weggaat zonder dat ik de vriendschap kwijtraak? is dat mogelijk..?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 11:21
Verwijderd
Neem een beetje afstand. Niet alleen in tijd dat je elkaar ziet, maar ook in de tijd dat je aan hem denkt. Verliefd worden is één ding, verliefd blijven is een tweede, en dat doe je door telkens aan hem te blijven denken en dat soort dingen.
Ik weet niet of ik het zou vertellen. Wat heeft hij eraan om dat te weten? Als je gewoon aardig blijft doen is de kans niet zo groot dat hij er iets van merkt. Je krijgt alleen maar rare reacties als hij weet dat je verliefd bent.

Blijf lekker bij hem uit de buurt. Hij is verliefd op zijn vriendin en dat moet dan gewoon zo blijven. Inderdaad, niet stoken in een goede relatie
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 07:01
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
iNsPiRaTiElOoS2 schreef op 05-05-2006 @ 11:06 :
hoe begin je zo'n gesprek (ik ben nogal verlegen, vooral met dat soort dingen)? ik wil onze vriendschap ook niet op t spel zetten, was bij jou toen die vriendschap voor altijd minder hecht of kwam dat weer goed? ik denk niet dat hij er blij mee zal zijn. en wat moet ik daarna doen? hoe moet ik hem loslaten enzo..
Nou ik denk dat het "los-laat-proces" iets is wat je zelf moet doen en niet met hem.
Je zet je vriendschap niet op het spel als je ergens mee zit en je hem dat wil vertellen (ook al gaat het dan over je gevoelens voor hem). Die vriend van mij en ik hebben toen wat minder contact gehad, dat leek me het beste. Dat ie even kon bekoelen en kon nadenken enzo. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen
Oud 09-05-2006, 07:14
WolterB
WolterB is offline
Proberen om te leren gaan met het gevoel en verdergaan. Stoken in een relatie is niet bepaald netjes en een vriendschap op het spel zetten hiervoor is ook niet bepaald handig.
Oud 09-05-2006, 07:24
Verwijderd
Ik neem aan dat het al een gewone vriend van je was voor je verliefd op hem werd. Dan kun je het niet maken om in hun relatie te gaan stoken. Als je verliefd was geworden op een wildvreemde die al een relatie had zou ik gewoon mijn best doen om het uit te laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 15:15
iNsPiRaTiElOoS2
Het was idd al een vriend. Ik was ook niet van plan te stoken in zijn relatie. Ten eerste is dat gewoon lullig en ten tweede maak je meer mensen ongelukkig en stoken is gewoon egoïstisch.

Pas geleden vroeg hij of ik nog verliefd was geworden ofzo, ik zei 'ja..op jou..' maar hij dacht dat ik een grapje maakte

Als hij vraagt om af te spreken kan ik ook geen nee zeggen ook al zou ik dat willen om afstand te bewaren, maar ik krijg het gewoon niet uit mijn mond..ik verlang ernaar om hem te zien

Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 15:29
Verwijderd
Hoe lang ben je al verliefd op 'm? Je zegt wel dat het je niet lukt om hem uit je gedachten te zetten, maar zoiets kan ook wel even duren, vooral als je nog wel met elkaar om gaat. Geduld kan dan helpen .

Als je toch het contact met hem wil verminderen, dan kun je dat misschien met een brief of e-mail doen, dan kun je niet op het laatste moment terugkrabbelen en bovendien voel je dan misschien wat minder gene, want ik kan me voorstellen dat je zoiets niet gemakkelijk zegt. Het kan goed zijn dat als jullie een tijd elkaar alleen zien met een groep andere mensen erbij, of alleen contact hebben via e-mail, je verliefdheid ook wel overwaait - dan kun je daarna de vriendschap weer opbouwen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 15:41
iNsPiRaTiElOoS2
Ik ben ongeveer 1 maand verliefd op hem denk ik. Het is ook lastig om hem weinig te zien, want hij woont zo ongeveer naast me.. maar ik vind het idd een goed plan om zo min mogelijk met hem samen af te spreken en wel met een groep erbij, dan hou ik toch nog een beetje de vriendschap
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 15:28
it is anoli
it is anoli is offline
Met een beetje geduld komt het wel goed. of het gaat uit tussen hun (zonder jouw schuld) en je kan hem proberen uit te dagen. Of je komt vanzelf over de verliefdheid heen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 15:52
Verwijderd
Ik dacht even 'verliefd op iemand met uitkering', maar de gemene post die ik van plan was gaat dus niet door.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:28
Daboman
Daboman is offline
Gewoon over praten. Hij kan er dan rekening mee houden en jij kunt het makkelijker loslaten als je weet dat hij het ook weet. Nu weet je niet waar je aan toe bent, als je praat weet je dat wel.

Hoe begin je zo'n gesprek? Tja, je kunt er maar beter gelijk aan beginnen, dan ben je ook van dat zenuwachtige gevoel af dat je krijgt vlak voordat je begint. Als je niet face to face durft kun je misschien ook op MSN met hem praten.

En waarom zou het de vriendschap beeindigen? Persoonlijk vind ik het een gigantisch compliment als iemand me zou komen vertellen dat ze verliefd op me is, of ik nou verkering heb of niet.
Oud 19-05-2006, 12:40
iNsPiRaTiElOoS2
Ik weet nou hoe het is als iemand verliefd op je is zonder dat het wederzijds is..iemand is ook verliefd op mij en ik niet op hem..
Zelf heb het moeilijk als ik met diegene afspreek, omdat ik bang ben dat hij er wat achter zoekt als ik met hem afspreek en ik het beetje 'enge situatie' vind.

maar die vriend met verkering waarop ik verliefd ben weet niet dat ik verliefd op hem ben dus hij heeft dat gevoel niet als wij afspreken. maar als ik zou vertellen aan hem dat ik verliefd op hem ben zou hij dat gevoel misschien wel krijgen en daar krijg je misschien ook problemen mee..

(sorry voor het wat ingewikkelde verhaal)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 16:12
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
iNsPiRaTiElOoS2 schreef op 19-05-2006 @ 13:40 :
Ik weet nou hoe het is als iemand verliefd op je is zonder dat het wederzijds is..iemand is ook verliefd op mij en ik niet op hem..
Zelf heb het moeilijk als ik met diegene afspreek, omdat ik bang ben dat hij er wat achter zoekt als ik met hem afspreek en ik het beetje 'enge situatie' vind.

maar die vriend met verkering waarop ik verliefd ben weet niet dat ik verliefd op hem ben dus hij heeft dat gevoel niet als wij afspreken. maar als ik zou vertellen aan hem dat ik verliefd op hem ben zou hij dat gevoel misschien wel krijgen en daar krijg je misschien ook problemen mee..

(sorry voor het wat ingewikkelde verhaal)
Die jongen die verliefd is op jou, daar kun je gewoon tegen zeggen dat je niet geinteresseerd ben. Alleen uitkijken dat het niet te bot overkomt

Een goede communicatie blijft gewoon het beste.
Oud 20-05-2006, 11:06
iNsPiRaTiElOoS2
Citaat:
Daboman schreef op 19-05-2006 @ 17:12 :
Die jongen die verliefd is op jou, daar kun je gewoon tegen zeggen dat je niet geinteresseerd ben. Alleen uitkijken dat het niet te bot overkomt

Een goede communicatie blijft gewoon het beste.
hoe zeg je dat? 'ik heb gehoord dat je me leuk vindt..-enz-.' dan vraagt hij waarschijnlijk hoe weet je dat..ik kan diegene waarvan ik dat weet toch niet 'verraden' of wel?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 12:55
iNsPiRaTiElOoS2
Zijn verkering staat op t randje van de afgrond (zonder mijn schuld). zou ik nog een kansje kunnen maken??
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 09:38
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
iNsPiRaTiElOoS2 schreef op 28-05-2006 @ 13:55 :
Zijn verkering staat op t randje van de afgrond (zonder mijn schuld). zou ik nog een kansje kunnen maken??
Dat hangt ervan af of hij op jou verliefd gaat worden. Ik zou iig niet teveel slijmen of andere opvallende dingen doen . Gewoon doen zoals je altijd doet en dan merk je vanzelf wel hoe het loopt. Waarschijnlijk zal het sowieso nog wel even duren, aangezien hij eerst het moet verwerken dat het uit is en voordat hij weer oog krijgt voor andere meisjes op de wereld..Maar de kans is er wel, maar is niet heel groot. Hij is ook niet verliefd op jou geworden toen je hem leerde kennen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 10:22
Inga
Inga is offline
Citaat:
iNsPiRaTiElOoS2 schreef op 28-05-2006 @ 13:55 :
Ik zou als ik jou was nog niks met em beginnen .. Ik weet niet hoe lang hij met haar heeft (gehad) ? Maar een relatie direct na een relatie werkt niet ! Ik heb dat ook een keer gehad . Ik had al 2 jaar een vriend maar ik werd onwijs verliefd op een ander . Het is toen uit gegaan en toen kreeg ik gelijk wat met die andere jongen . Dat werkt gewoon voor geen meter , je hebt nog geen vrijheid gehad en vaak wil je na een relatie even alles op een rijtje zetten en nadenken over wat er allemaal is gebeurd ..
Oud 29-05-2006, 11:48
stout!
stout! is offline
Inderdaad, niet meteen tot aanval overgaan. Zelfs al gaat een relatie uit, dan zal die toch echt even moeten bezinken voordat hij echt verder kan gaan. Dus gewoon afwachten en niet pushen . Ik spreek uit ervaring. Toen het net uit was met mijn vriend bekende een goede vriend van me ook dat hij verliefd op me was. Ik kon het er op dat moment helemaal niet bij hebben en had het idee dat hij iets van me wilde wat ik hem echt niet kon geven. Zeker omdat ik nog heel erg bezig was met mijn eigen verdriet en daar eigenlijk wel genoeg aan had.
EN ik heb een keer aan de andere kant gestaan, als het meisje waarmee te snel aan nieuwe relatie begonnen werd. Dat was ook geen succes, hij raakte helemaal in de war en uiteindelijk was iedereen verdrietig. Dus pas ermee op .

Maar je zei eerst dat hij erg verliefd op haar was en nu dat de relatie op het randje van de afgrond staat? Hoe komt dat?
Oud 29-05-2006, 14:02
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
iNsPiRaTiElOoS2 schreef op 05-05-2006 @ 11:06 :
hm, ik zit nu in hetzelfde schuitje, alleen heeft zij geen vriend, maar het loslaten is idd heel moeilijk. Ik heb dat zelf nooit gekund, en zal het wss ook nooit kunnen, nu is t gelukkig wss niet nodig met het dansen, maar ik denk dat de enige manier alle contact verbreken is
Oud 29-05-2006, 16:34
iNsPiRaTiElOoS2
Citaat:
stout! schreef op 29-05-2006 @ 12:48 :

Maar je zei eerst dat hij erg verliefd op haar was en nu dat de relatie op het randje van de afgrond staat? Hoe komt dat?
ze hadden erg ruzie gehad en het loopt sindsdien wat stroef. ze kunnen elkaar niet loslaten, maar het wil gewoon niet meer zo. ze willen de relatie nog wat kansen geven, maar anders was het al uitgeweest.
nee ik ga ook niet pushen ofzo. ik wacht rustig af en zie het wel. ik hoop dat het alsnog wat kan worden, maar de keuze is aan hem. het heeft ook geen zin om een relatie te beginnen als hij niks voor me voelt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten