Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik zeg ook niet dat je ze imiteert, maar het zijn gewoon nogal simpele zinnen met een vrij uitgekauwde verhaallijn (ik weet even niet hoe dat vriendelijker te zeggen), dus ik weet niet zo goed wat je hier als commentaar op verwacht dan. Maar goed, je bent jong, dus probeer vooral verder
![]()
|
(: Ik snap wat je bedoelt, en misschien is het ook een beetje raar om hier kritiek op te verwachten aangezien het geen geheel is en meer bedoeld is als een stukje in een groot verhaal. Dat is dus de bedoeling, en eigenlijk zit hier weinig verhaal in omdat de verhaallijn er als het ware omheen zit. Misschien wilde ik gewoon wat commentaar op de schrijfstijl, ofzo. Nouja, die heb je natuurlijk al gegeven.
![]()
Laatst gewijzigd op 06-06-2006 om 14:20. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
De verhaallijn ontbreekt, het is een vrij matig uitgewerkte dialoog die bovendien wel erg gemaakt is. (Bijvoorbeeld: 'godverdomme', een vrij gekunstelde uitdrukking die ik enigszins misplaatst vond. Tevens vond ik het einde erg zwak: 'laten we dan maar neuken.')
Mij is eigenlijk totaal onduidelijk wat je wilt zeggen met dit 'verhaaltje' of eigenlijk met deze 'dialoog'. Het is erg 'modern'. De korte staccato zinnen zijn haast in de lijn van Brett Easton Ellis te plaatsen, alleen zijn die van hem veel beter uitgewerkt, geplaatst en overdacht. Dit is eerder simplistisch dan literair. Begrijp me niet verkeerd: ik probeer je niet af te breken. Tevens begrijp ik uit je profiel dat je 16 jaar jong bent? Dat is nog erg jong, dus heb je nog even de tijd. Ik weet niet of je veel ervaring hebt met schrijven? (Ik ken je helemaal niet, en kom ook niet zo vaak op dit deel van het forum...) |
![]() |
|
![]() |
Even als tegenhanger voor de kritiek van de anderen: ik vind het idee wel grappig dat zij eigenlijk heel boos moest zijn (zou je verwachten) en dat nu juist andersom is. Drukt een beetje het psychologische spel uit wat de meeste dames goed beheersen
![]() Verder sluit ik me aan bij wat er gezegd is. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
HET is ... en HIJ is. Doe dan; het is een liefdesbrief die niet aan haar... Het is een liefdesbrief. En niet aan haar... Het is een liefdesbrief, maar niet aan...
||
Verwijderd
|
Citaat:
je zegt toch ook: "Er klopt iemand op de deur. Het is een man. Hij vraagt of m'n moeder thuis is." Als je de kriebels krijgt van iets moet je wel effe zien dat hetgeen waarvan je de kriebels krijgt ook effectief niet 'mag' of niet 'goed is'. Ik krijg persoonlijk bijvoorbeeld eerder de kriebels van een zin die begint met 'En...', maar dat kan aan mij liggen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En volgens mij zijn je suggesties Het is een liefdesbrief. En niet aan haar... en Het is een liefdesbrief, maar niet aan... fout. Je laat het werkwoord 'is' in de tweede zin steeds weg, maar dat mag niet want in de eerste zin is het een koppelwerkwoord en in de tweede niet. |
![]() |
|
Jeetje.
Wat een kriebel-verwekkend dialoog heb ik gepost zeg. Ik ga het maar eens beter uitwerken, dat was ik sowieso ook nog van plan. "Begrijp me niet verkeerd: ik probeer je niet af te breken. Tevens begrijp ik uit je profiel dat je 16 jaar jong bent? Dat is nog erg jong, dus heb je nog even de tijd. Ik weet niet of je veel ervaring hebt met schrijven? (Ik ken je helemaal niet, en kom ook niet zo vaak op dit deel van het forum...)" Ja, ik ben inderdaad 16, maar ik vind dat absoluut geen excuus voor een stuk dat niet goed uitgewerkt/slecht/simplistisch is. Ik vat je kritiek ook helemaal niet op als afkrakend.
||
![]() |
Citaat:
![]() En jouw voorbeeld is.. tja. Het is - vooruitwijzend - een man. Dus een hij. @TS; JE bent 16 - dus er zit nog wel potentie in ![]() Btw; Alles wat niet cliché is, vind ik goed. Alleen post ik dat er wat zelden bij.
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() ' Citaat:
|
Verwijderd
|
Jij kan inderdaad veel beter. Als je een beetje van dat goede schrijven van je gedichten in je verhalen stopt kom je sowieso al een heel eind. (want ik geloof dat ik 'een van de' ben geweest die je gedichten een aardig stukje hebben opgehemeld).
Het heeft weinig diepgang, de snelle overwisseling van 'hij doet dit' 'zij doet dat' 'hij doet dit' 'zij doet dat' werkt bij mij op mijn zenuwen. Het hele stuk is niet echt interessant ofzo, ik denk ook dat het veel te kort is. Zo, even mijn kritiek kort weergegeven. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Op zich wilde ik ook namen verwerken ipv alleen 'hij zij', maar die zouden later nog wel komen.
||
Citaat:
![]() Ik heb het vaak erg lastig met stukjes waarin het gaat over ene 'Joyce' of een zekere 'Phoebe' of een 'Joris'. Van sommige namen krijg ik het sowieso op de heupen en van gewone namen ga ik ze identificeren met mensen met die naam die ik ken, wat niet echt helpt aan het hele leesgebeuren.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De koran, de bijbel, Wilders en tolerantie voor de geschriften Daevrem | 196 | 10-10-2007 23:18 | |
Verhalen & Gedichten |
[kort verhaal] Liefhebben en liefvinden oo0oo | 12 | 30-07-2004 17:52 |