Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2001, 20:10
Halloo

Ik vroeg me af wat jullie allemaal voor dit vak , ckv 2, krijgen. wij hadden eerst het onderwerp media, gingen we films (klassiekers) analyseren enzo, dat was heel leuk, en daarna hebben we heel even opera behandeld (en naar opera le nozze di figaro in stopera geweest, echt helemaal geweldig!!) en nu doen we shakespeare's midsummer nights dream...
onze leraar ervoor heeft niets met ckv2 eigenlijk. (hij is geloof ik ook niet bevoegd ervoor eigenlijk..)
Hij vertelt gewoon alles wat ie weet en dat is wel behoorlijk veel..

Volgens mij krijgt iedereen iets anders , maar dan ook echt totaal iets anders

best raar is dat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2001, 22:45
BillyFish
BillyFish is offline
ik wil ook ckv 2..tis niet eerlijk, onze school doet alleen nog maar aan tekenen
Oud 07-11-2001, 19:30
Konijn
Konijn is offline
Wij behandelen CKV 2 met behulp van het beok de Bespiegeling, en we gaan dus geloof ik alle stromingen af, ik heb morgen bijvoorbeeld een toets over de eerste helft 19e eeuw: Romantiek en de 2e helft 19e eeuw: Realisme. We bekijken alle stromingen uit verschillende standpunten, bijvoorbeeld kunst en techniek en kunst en esthetica.
Onze leraar is beeldende vorming leraar, heeft dus wel verstand van de BV-kant, niet van de MU-kant. (dus niet over opera en ballet, is erg grappig, aangezien een leerling bij ons er dus meer van weet)
Oud 10-11-2001, 18:34
Jannemieke
Jannemieke is offline
Wij hebben ook het boek de bespiegeling...

is best interessant, leuke lerares ook die heel leuk kon vertellen en mooie dia's en films heeft. Ook krijgen we vaak muziekstukken te horen

Jannemieke
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 17:15
BillyFish
BillyFish is offline
welke film klassiekers bespreken jullie dan zoal, en wat wordt er precies over gezegd?
Oud 15-11-2001, 13:12
elin
elin is offline
Citaat:
BillyFish schreef:
welke film klassiekers bespreken jullie dan zoal, en wat wordt er precies over gezegd?

we hebben deze films behandeld: rear window (hitchcock), chinatown, 12 angry men, casablanca, modern times, the man who shot liberty vallance, stagecoach, ninotchka..

geloof dat dat het was...
we gingen die films analyseren met consensus enzo en dat was echt heel leuk. oh en we kregen ook nog een lezing over american beauty en american psycho. en dat was ook sehr toll.

Met citaat reageren
Oud 21-11-2001, 15:08
Balance
Balance is offline
bij ons is het echt supersaai!!!
niemand doet wat en die vent lult super saai uit zijn nek...
we moeten kijken naar plaatjes van de grieken en romeinen en zeggen van welke tijd het is, waaraan je dat ziet en verder moet je bij bijv. schilderijen enzo kijken waarmee het gemaakt is en op wat voor drager... nou, echt niks aan hoor!
Oud 06-12-2001, 22:01
Verwijderd
Wij behandelen verschillende stromingen door middel van katernen. Die heten History en zijn echt zo heel story/weekend/privé-achtig.. wel simpel.. en onze leraar is heel koel, en vertelt heel veel.. nu zijn we bezig over de jaren 60 en 70, allemaal die muziek luisteren enzo.. das heel leuk!!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 20:20
everdien
everdien is offline
CKV-2 is als het ware kunstgeschiedenis. wij moeten een saai verslag maken en verder uit een een of ander vaag boekje werken. het staat trouwens in verband met CKV-3. Zowel CKV-3 muziek als tekenen geloof ik. In ieder geval met muziek..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 08:36
*charm girl*
*charm girl* is offline
Nouw Bij ons is het saaaai... over dansen aan t hof enzo...bah
Op ons boek (ook de bespiegeling) staat dat CKV2 t belangrijkste profielvak van C&M is, maar wij hebben t maar 1 uurtje per week en we leren echt geen reet.
Hoe zit dat bij jullie??
Oud 13-01-2002, 17:24
KaLiCiaK
KaLiCiaK is offline
hoe zal ik beginnen.....uuuhhhmm.....het is in ieder geval eerrruuug saai en vooral omdat we presentaties moeten houden over allerlei onderwerpen waar geen informatie over te vinden is !!!! duzzzzzzz
Oud 14-01-2002, 20:46
Verwijderd
Wij hebben het boek "De Bespiegeling". We doen allerlei stromingen. Omdat ik havo doe hoef ik alleen maar de 19de en 20ste eeuw (nou ja, alleen maar). Op vwo doen ze alles.

Nu zijn we bezig met massacultuur, dat is best wel leuk. Allemaal geinige muziek uit de jaren '60-'70.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten