Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2002, 19:58
Gwenniej
Gwenniej is offline
ik doe nu dus vmbo en in de 3de is nu veel verranderd, zo heb je nu toetsen weken, met toetsen die 3 x tellen, keej dat heeft elke school en ieder niveau maar meestal is het zo dat je dan de toetsen hebt en verder geen extra huiswerk meer en de week daarvoor en daarna geen veel toetsen en vaak is t zo dat behalve de lessen dat je de toetsen hebt, dat de rest uitvalt, maar nu hebben wij dus toetsen+ so-tjes+ ander huiswerk + 33 uur school. Das wel erg veel vind ik, nu heb je dus geen toetsenweken meer maar gewoon elke week toetsen, en af en toe wel een toetsenweek maar wel met evenveel huiswerk en lessen, het is dus een stuk lastiger geworden en daarbij, moeten we heeeel veel werktukken maken!

voor nederlands al 8 en voor engels ook, dan nog 2 practische opdr88 1 handelingsopdracht 4 grote ckv werkstukken, zelfs voor gym al 3 werkstukken, en dan krijg je dus nog eens de andere werkstukken van de andere vakken wat natuurlijk ook al wel snel zon 3 a 4 per jaar telt.

Ik zelf vind t echt gigantisch veel hoor aangezien ik wel iets van 4 overhoringen per dag heb, en 1 werkstuk sowieso per week moet inleveren.

en owjah elk cijver telt vanaf nu gelijk mee voor je examen, daar ben je in de 3de dus al veel mee bezig.

dus nu zou ik graag reacties willen van jullie nl...

-hebben jullie ook zoveel?
- is het bij jullie ook meer geworden nu jullie in de 3de zitten en theoretisch doen.
-kortom wat vinden jullie ervan, is het leerwerk en aantal werkstukken niet te veel geworden?

i kzou graag reacties willen hebben van mensen die ook (3) vmbo (theoretisch/gemengd) doen! Verder ist nie zo dat t niveau te hoog gegrepen is hoor want de stof snap ik wel, ik vind het alleen te veel!

knuff Gwenny
Oud 13-02-2002, 20:57
Gwenniej
Gwenniej is offline
please reageer eens ff, tis wel een heel verhaal wat hierboven staat maar ik wil weten of t op andere scholen ook zo iz duz..
Oud 13-02-2002, 21:27
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
ik wil niet echt vervelend doen ofzo

maar wat jij beschrijft is op elk niveau op iedere school zo. kmoet maandag na de vakantie bijv. een praktische opdracht grieks inleveren, boekverslag (niet zo'n ding dat je van internet kan halen) en maandag nog een spreekbeurt...vrijwel elke week een s.o.'tje of...4? 5? en elke week 3 prws..tis zwaar, kweethet..en moeilijk omschakelen als je een prw week gewend bent. maar moet lukken toch?
Oud 14-02-2002, 17:29
Gwenniej
Gwenniej is offline
jah nou jah als je maar vmbo doet, en niet gymnasium ofzo en je moe dus elke dag 4 overhoringen doen en zoooveeeeeel werkstukken en spreekbeurten, tis nie normaal meer vind ik hoor, want eerst plaatste ze alles in 1 week en nu hek t ELKE week druk.

ik vind t te veel.
Oud 14-02-2002, 17:34
Vos
Vos is offline
Haha..Ben ik ff blij dat ik nog mavo doe als ik dit zo lees..Ik werd zelf helemaal gek vanmiddag, oke, maar dat komt omdat ik geen overzicht kan houden...Maar wij hoeven echt veel minder te doen dan jullie..(mavo4)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 19:53
Gwenniej
Gwenniej is offline
jah dat bedoel ik, en dat was mijn vraag dus ook of t bij jullie ook zo is dat t nieuwe vmbo theoretisch veel zwaarder is geworden vergeleken met mavo op D nivo

ik wou ook dak een jaartjuh ouder was zeg, dan had je dezelfde opleiding terwijl je veel minder hoeft te doen zeg!
Oud 15-02-2002, 13:13
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
jah nou jah als je maar vmbo doet, en niet gymnasium ofzo en je moe dus elke dag 4 overhoringen doen en zoooveeeeeel werkstukken en spreekbeurten, tis nie normaal meer vind ik hoor, want eerst plaatste ze alles in 1 week en nu hek t ELKE week druk.

ik vind t te veel.
zeg net,
dat moet op ieder niveau. of je nou vmbo doet of gymnasium
Oud 15-02-2002, 16:29
Gwenniej
Gwenniej is offline
ja en ik zeg net, dat je dat vorig jaar op de mavo nog niet hoefte, en dat het nu met het nieuwe vmbo zwaarder is geworden, das nou eenmaal zo, dus je hebt geen gelijk
Oud 16-02-2002, 08:55
Salala
Salala is offline
het is ook zwaarder geworden op havo/vwo hoor

[Dit bericht is aangepast door Salala (16-02-2002).]
Oud 17-02-2002, 22:01
Hahaha zwaarder Kan aan mij liggen, maar ik vind het niveau van de scholen en hun lessen steeds verder onderuit zakken! Misschien kunnen de leerlingen van tegenwoordig minder hebben? (Ik heb btw 1 jaar VWO gedaan, vond ik nix aan, toen 3 jaar VBO electro, dus weet overal iets van af Nu net bezig met m'n HBOotje)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten