Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast word je als toerist bijna overal afgezet, puur omdat je toerist bent, betaal je meer. Altijd onderhandelen dus bij de lokale bevolking.
||
Citaat:
Ik heb paar maanden geleden in zo'n guesthouse geslapen, was volgens mij iets van 5 euro per nacht, en dat was echt meer dan prima. Geen luxe, maar mooie, schone kamer. Probeer in Bangkok wel de Kao San regio te vermijden, want hoe dichter daar in de buurt, hoe crappier de kwaliteit van je kamer wordt. Wij zaten in 238 guesthouse, google het maar even dan moet je het kunnen vinden. Maar er zijn er honderden van dat soort ![]()
||
Citaat:
Tijdens de studiereis van mn zus overnachtten ze in Prince Palace Hotel, voor €10,- per persoon per nacht inclusief ontbijt. http://www.bmair.nl/Hotels/Thailand/...lace-Hotel.htm Het is ook nog een best luxe hotel. Ik weet niet wat je allemaal voor die 6000 dollar moet betalen, maar volgens mij is dat wel genoeg.
|
http://www.sawadee.com/thai/klongprao/pictures/
Koh Chang, zo'n eilandje voor de kust... hier ga ik 4 nachten overnachten ![]()
||
Citaat:
als je je haar in een scheiding draagt, doe die scheiding dan om te paar uur anders, anders verbrand je hoofdhuid. Thailand: - als die verkopers uit juwelierzaken achte rje aan lopen om je hun winkel in te krijgen moet je zeggen dat je al bent geweest. - 's avonds zeker weten iets met lange mouwen + lange broek aan doen. Het is zeker niet koud, maar ivm de muggen die daar vooral snachts zijn. - neem zakdoeken mee naar de wc's als je buiten je hotel komt. Anders heb je kans dat je met boombladeren je kont mag afvegen. - Als je mensen vraagt of je op die manier goed loopt naar (bijv. de supermarkt) zullen ze met ja antwoorden. Tegenspreken wordt onbeleefd gevonden. - Arbeiders, vooral in touristische gebieden, krijgen minder loon omdat de werkgever ervan uitgaat dat ze aardig wat fooi krijgen van toeristen. Houd er rekening mee dat dit van je verwacht wordt. - Het komt nog wel voor dat kinderen bij je bedelen voor geld. Het beste is om niet te geven, hoewel dit heel zielig klinkt, maar ouders houden hun kinderen van school omdat kinderen meer kans hebben om met bedelen geld op te halen. Kinderen verdienen op die manier vaak meer dan hun ouders. - Let met fooi geven goed op hoeveel je geeft. Je kunt denken 'achjoh, een paar euro' maar dat is voor hen vaak net zoveel als hun dagsalaris.... - Als je een tempel ingaat: schoenen uit en vraag even of foto's maken toegestaan is. Soms zullen ze het niet zeggen maar vinden ze het een belediging als je foto's maakt in hun tempel. - Als je op een markt iets wil kopen, ding dan af. Iets is vaak, voor onze begrippen, erg goedkoop maar voor hun eergevoel is het goed om af te dingen. Een vorm van respect.
||
Citaat:
Bij Thailand zijn genoeg bountyeilandjes... ze worden alleen steeds toeristischer allemaal...
||
Citaat:
Indien je up-to date wilt blijven is het handig om af en toe op het forum van Lonely Planet te neuzen, Thorntree, http://thorntree.lonelyplanet.com/ca...s.cfm?catid=24 En Turkish Airlines is zeker goed ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heb ik nu van ieder land ook een nederlands boek maar toch bedankt voor de tips. Maleise gaat toch niet door, we pakken toch liever een mooi eiland in Thaiand. De vliegreis gaat nu via finair voor 750 euro, dat is goed te doen. Mijn vriendin heeft gisteren in grote lijnen de route bepaald. Eigenlijk ben ik nu al bijna helemaal klaar met de voorbereidingen. Alleen nog 2 keer terug komen voor 2 prikken en wat kledingen enzo. Een baan heb ik ook al gevonden dus nu 6 maanden werken en dan ga ik weer maar morgen eerst naar Sri Lanka nog. Nu vind ik het ook wel best, we zien het wel. Gelukkig kunnen we altijd nog veranderen tijdens de reis. Iedereen alvast bedankt voor de hulp |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
ik heb 2x djoser gedaan en 1x koning aap. Met djoser zaten er 2x een aantal gezinnen bij, bij koning aap waren het voornamelijk 30'ers. Beide organisaties bevielen erg goed. Je moet alleen niet denken dat je in een groep zit met allemaal mensen in de 20. Als je in het hoogseizoen gaat, is de kans dat er dus een paar jongeren bijzitten, maar meestal zijn dat mensen tussen de 15-18.
||
Verwijderd
|
Citaat:
6 maart begin ik en 9 juni ben ik weer terug dus de georganiseerde reis is ongeveer de maand april. Wat is een normaal bedrag dan? en hoeveel was je kwijt aan extra's? |
![]() |
||
Citaat:
costa rica 2 weken: 1300 thailand 3 weken: 1450 maar allemaal inclusief hotels en vliegtiket. In thailand geef je ongeveer tussen de 3-6 euro uit voor eten. Kan goedkoper als je overal lokaal gaat eten. Dan heb je voor bv 1 euro al eten en drinken. Verder excursies... hangt er een beetje vanaf. Westerse excursies zijn duur, lokale dingen niet. Tempels is denk ik paar euro. Ze zeiden bij ons dat je ongeveer 100-500 euro uitgaf per week. Maar dat hangt dus gewoon af van hoe je leeft. Ik denk dat je in thailand voor 10 euro per dag kunt rondkomen. (exclusief hotel) Overgens bij snp kun je losse reizen doen. Maar dat zal bij meer organisaties zijn... typ gewoon bij google avontuurlijk reizen oid in, kom je vanzelf al dat soort sites tegen als: shoestring, boabab, snp, koning aap, djoser dat soort organisaties.
||
Citaat:
En onthouden dat je die 3 weken ook moet eten 3x per dag. Verder excursies. Vietnam is niet heel duur opzich. Meestal staat er in de djosergids een indicatie over hoeveel je per week kwijt bent... Maar lokaal eten, gewoon bij standjes aan de weg of gewoon een simpel huisje met een tafeltje en een paar stoeltjes is super goedkoop. De helft van de keren moeten ze het eten eerst nog halen/kopen op een lokale markt, dus verser kan het niet. Wel uitkijken natuurlijk of het vlees in koelboxen wordt bewaard en of ze niet het mes voor het rauwe vlees ook gebruiken voor de groente...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Twijfelen Zuid-Afrika en Azie+Australie laalala | 3 | 18-06-2013 17:00 | |
Software & Hardware |
Digitale camera voor op reis Verwijderd | 3 | 18-01-2012 00:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ga op reis en ik neem mee...?? R-J-N | 12 | 27-02-2006 20:43 | |
De Kantine |
Vietnam marla | 31 | 28-04-2003 16:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Mysterieuze longontsteking Verwijderd | 49 | 17-03-2003 22:29 | |
Liefde & Relatie |
Is het normaal als je vriend niks van zich laat horen op vakantie?? devilcat | 43 | 10-08-2002 18:36 |