Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2005, 09:11
Verwijderd
Volgend jaar rond maart 2006 dus ga ik samen met mijn vriendin naar Azie. Dit topic wil ik open laten en alles posten wat ik allemaal mee maak en de voorbereiding enz, als het mag natuurlijk.

Dit zijn de landen en plaatsen die wij zeker willen gaan bezoeken.

Leuk dat je het vraagt. Er zijn wat veranderingen gebeurd. Ik ben naar mijn oom geweest en deze landen zijn er nu definitief uitgekomen.

China

Beijing/Peking 2 Weken
Xi’an 2 Dagen
Shanghai 4 Dagen
Hong-Kong 4 Dagen
Changdu 1 Week
Kunming 3 Dagen

Vietnam

Honoi 1 Week
Huu 2 Dagen
Ho Chi Minh City 1 Week

Cambodja

Phnom Penh 4 Dagen

Loas

Vientine 1 Week
Luong phrabang 1 Week

Thailand

Chiong Mai 1 Week
Bangkok 1 Week
Ko Pha 3 Weken

Ik ben me nu nog aan het inlezen. Hoe we alles gaan doen weten we nog niet.

Alleen dat ik van Amsterdam naar Peking vlieg en van Bangkok terug naar Amsterdam.

Ik zit nog te twijfelen of ik er een reis bureau bij moet betrekken.

wordt vervolgd...
Advertentie
Oud 11-04-2005, 23:42
Fantôme
Fantôme is offline
Ik neem aan dat je Ch(i)ang Mai bedoeld in Thailand?
mocht je nog reisverhaal(tje) van Bangkok en Ch(i)ang Mai willen (dat zijn 2 van de plaatsen waar ik ben geweest in thailand) dan hoor ik het wel... ga het nu niet posten want misshcien wil je het wel lekker allemaal zelf ontdekken.

was het trouwens de bedoeling dat ook niemand hier reageerde en je alleen je verhalen post? want dan verwijder ik mn post (of laat verwijderen). Trouwens vet tof dat je zo'n reis gaat maken!
Oud 02-05-2005, 13:47
TRXD
TRXD is offline
Zie de topic nu pas. De planning ziet er mooi uit! Lijkt me een mooie reis worden. Veel succes bij het voorbereiden.
Oud 04-05-2005, 02:14
Verwijderd
Dankje! Het gaat super worden zeker weten!
Oud 07-06-2005, 14:38
Verwijderd
Hallo,

De reis gaat nog steeds door maar nu maak ik mij alleen beetje zorgen over het geld. Als het goed is heb ik 5000 euro dus ruim 6000 dollar voor 3 maanden reizen. Zou dat echt genoeg zijn? Want ik zag wat hotels in Bangkok en die waren allemaal 80 dollar of meer.

Ik wil gewoon in een normaal bed met airco, het hoeft echt niet luxe te zijn als er maar privacy is. Alleen de laatste 2 weken worden luxe. Wat betaal je dus voor een hotel in Azie en ervaringen graag.
Oud 08-06-2005, 00:33
bamiPoep
bamiPoep is offline
35euro hotel
7euro guesthouse

http://www.bangkok-hotel.net/
Oud 08-06-2005, 13:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Syphon schreef op 07-06-2005 @ 15:38 :
Hallo,

De reis gaat nog steeds door maar nu maak ik mij alleen beetje zorgen over het geld. Als het goed is heb ik 5000 euro dus ruim 6000 dollar voor 3 maanden reizen. Zou dat echt genoeg zijn? Want ik zag wat hotels in Bangkok en die waren allemaal 80 dollar of meer.

Ik wil gewoon in een normaal bed met airco, het hoeft echt niet luxe te zijn als er maar privacy is. Alleen de laatste 2 weken worden luxe. Wat betaal je dus voor een hotel in Azie en ervaringen graag.
lonley planet al aangeschaft?

Daarnaast word je als toerist bijna overal afgezet, puur omdat je toerist bent, betaal je meer. Altijd onderhandelen dus bij de lokale bevolking.
Oud 08-06-2005, 18:23
Verwijderd
Ja dat boek heb ik. Maar ik ga met mijn vriendin en volgens mij heb je in die guesthouse niet echt privacy of heb ik dat mis. We willen 2 sterren, gewoon een bed geen luxe maar wel schoon.
Oud 08-06-2005, 22:35
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Syphon schreef op 08-06-2005 @ 19:23 :
Ja dat boek heb ik. Maar ik ga met mijn vriendin en volgens mij heb je in die guesthouse niet echt privacy of heb ik dat mis. We willen 2 sterren, gewoon een bed geen luxe maar wel schoon.
Guesthouse is prima in orde, ook voor wat jij wilt.
Ik heb paar maanden geleden in zo'n guesthouse geslapen, was volgens mij iets van 5 euro per nacht, en dat was echt meer dan prima. Geen luxe, maar mooie, schone kamer.
Probeer in Bangkok wel de Kao San regio te vermijden, want hoe dichter daar in de buurt, hoe crappier de kwaliteit van je kamer wordt.
Wij zaten in 238 guesthouse, google het maar even dan moet je het kunnen vinden. Maar er zijn er honderden van dat soort
Oud 11-06-2005, 15:04
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Syphon schreef op 07-06-2005 @ 15:38 :
Hallo,

80 dollar voor een hotel in bangkok is wel absurd duur.
Tijdens de studiereis van mn zus overnachtten ze in Prince Palace Hotel, voor €10,- per persoon per nacht inclusief ontbijt.
http://www.bmair.nl/Hotels/Thailand/...lace-Hotel.htm
Het is ook nog een best luxe hotel.
Ik weet niet wat je allemaal voor die 6000 dollar moet betalen, maar volgens mij is dat wel genoeg.
Oud 13-06-2005, 21:53
Verwijderd
Ja idd, het prijs verschil is nogal groot. Ik heb ook al hele mooie en goedkopen hotels gevonden.

Thailand en Cambodja is helemaal niet zo duur. Vietnam vind ik wel redelijk duur als je het vergelijkt, over china weet ik nog niks.

Als iemand nog tips hebt over de 4 landen, leuke verhalen of mooie hotels, laat het dan graag weten.
Oud 14-06-2005, 00:09
bamiPoep
bamiPoep is offline
china, zijn die prijzen zeer verschillend (duh). Beijing tov plein van hemelse vrede, 50 gulden!(jah toen waren het nog guldens jah) per nacht (4sterren!), weet ff niet meer hoe hij heet
Oud 20-06-2005, 14:46
pino123
pino123 is offline
stoere reis
Oud 20-06-2005, 15:25
Gothic
Gothic is offline
http://www.sawadee.com/kanchanaburi/...afts/pictures/

river kwai - Thailand
Oud 20-06-2005, 23:51
Verwijderd
Wow! Echt zo mooi die plaatjes. Super, misschien ga ik hier wel overnachten, duur is het zeker niet.

Thnx
Oud 25-06-2005, 09:21
Gothic
Gothic is offline
http://www.sawadee.com/thai/klongprao/pictures/

Koh Chang, zo'n eilandje voor de kust... hier ga ik 4 nachten overnachten
Oud 30-06-2005, 00:03
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Syphon schreef op 13-06-2005 @ 22:53 :
Ja idd, het prijs verschil is nogal groot. Ik heb ook al hele mooie en goedkopen hotels gevonden.

Thailand en Cambodja is helemaal niet zo duur. Vietnam vind ik wel redelijk duur als je het vergelijkt, over china weet ik nog niks.

Als iemand nog tips hebt over de 4 landen, leuke verhalen of mooie hotels, laat het dan graag weten.
algemeen:
als je je haar in een scheiding draagt, doe die scheiding dan om te paar uur anders, anders verbrand je hoofdhuid.

Thailand:
- als die verkopers uit juwelierzaken achte rje aan lopen om je hun winkel in te krijgen moet je zeggen dat je al bent geweest.

- 's avonds zeker weten iets met lange mouwen + lange broek aan doen. Het is zeker niet koud, maar ivm de muggen die daar vooral snachts zijn.

- neem zakdoeken mee naar de wc's als je buiten je hotel komt. Anders heb je kans dat je met boombladeren je kont mag afvegen.

- Als je mensen vraagt of je op die manier goed loopt naar (bijv. de supermarkt) zullen ze met ja antwoorden. Tegenspreken wordt onbeleefd gevonden.

- Arbeiders, vooral in touristische gebieden, krijgen minder loon omdat de werkgever ervan uitgaat dat ze aardig wat fooi krijgen van toeristen. Houd er rekening mee dat dit van je verwacht wordt.

- Het komt nog wel voor dat kinderen bij je bedelen voor geld. Het beste is om niet te geven, hoewel dit heel zielig klinkt, maar ouders houden hun kinderen van school omdat kinderen meer kans hebben om met bedelen geld op te halen. Kinderen verdienen op die manier vaak meer dan hun ouders.

- Let met fooi geven goed op hoeveel je geeft. Je kunt denken 'achjoh, een paar euro' maar dat is voor hen vaak net zoveel als hun dagsalaris....

- Als je een tempel ingaat: schoenen uit en vraag even of foto's maken toegestaan is. Soms zullen ze het niet zeggen maar vinden ze het een belediging als je foto's maakt in hun tempel.

- Als je op een markt iets wil kopen, ding dan af. Iets is vaak, voor onze begrippen, erg goedkoop maar voor hun eergevoel is het goed om af te dingen. Een vorm van respect.
Oud 01-08-2005, 15:49
Verwijderd
De plannen zijn weer concreter geworden. De planning van China is nu klaar. Deze plaatsen gaan we zeker bezoeken. Er kunnen natuurlijk nog dingen worden gewijzigd maar dit is in grote lijnen de route. We gaan de plaatsen bezoeken met de trein.

Beijing - Ongeveer een week
Tianjin
Ji nan
Suzhou
Shanghai - Ongeveer een week
Hangzhou
Xiamen
Hong Kong - Ongeveer een week
Macau (Dag trip)

Hierna gaan we door naar Vietnam. Verder hebben we bij de plaatsen gezet wat we kunnen doen. We willen ons nu even richten op Vietnam. Daar weten we "nog" niks vanaf.

Volgende maand gaan we ons enkeltje Beijng boeken. We zijn nu ook aan het kijken waar we afsluiten. Op een mooi bounty eiland in Thailand of in Maleise.

Op internet heb ik nu ook zon speciaal Open Jaw ticket gevonden.
Maar of turkish airline nou zo goed is.
Is verder BookXpress betrouwbaar. Alvast bedankt voor de tips!

Turkish Airlines Volwassenen 735,00 EUR + 126,86 EUR taks = 861,86 EUR (Economy)

Van Naar Vluchtnr. Vertrek Aankomst

Amsterdam Istanbul TK 1954 06/03 17:40 22:05
Istanbul Beijing, Capital TK 20 06/03 23:20 14:20 (07/03)

Bangkok Istanbul TK 61 13/06 01:05 06:45
Istanbul Amsterdam TK 1953 13/06 13:45 16:40

Laatst gewijzigd op 01-08-2005 om 16:15.
Oud 04-08-2005, 09:39
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Syphon schreef op 01-08-2005 @ 16:49 :
De plannen zijn weer concreter geworden. De planning van China is nu klaar. Deze plaatsen gaan we zeker bezoeken. Er kunnen natuurlijk nog dingen worden gewijzigd maar dit is in grote lijnen de route. We gaan de plaatsen bezoeken met de trein.

Beijing - Ongeveer een week
Tianjin
Ji nan
Suzhou
Shanghai - Ongeveer een week
Hangzhou
Xiamen
Hong Kong - Ongeveer een week
Macau (Dag trip)

Hierna gaan we door naar Vietnam. Verder hebben we bij de plaatsen gezet wat we kunnen doen. We willen ons nu even richten op Vietnam. Daar weten we "nog" niks vanaf.

Volgende maand gaan we ons enkeltje Beijng boeken. We zijn nu ook aan het kijken waar we afsluiten. Op een mooi bounty eiland in Thailand of in Maleise.

Op internet heb ik nu ook zon speciaal Open Jaw ticket gevonden.
Maar of turkish airline nou zo goed is.
Is verder BookXpress betrouwbaar. Alvast bedankt voor de tips!

Turkish Airlines Volwassenen 735,00 EUR + 126,86 EUR taks = 861,86 EUR (Economy)

Van Naar Vluchtnr. Vertrek Aankomst

Amsterdam Istanbul TK 1954 06/03 17:40 22:05
Istanbul Beijing, Capital TK 20 06/03 23:20 14:20 (07/03)

Bangkok Istanbul TK 61 13/06 01:05 06:45
Istanbul Amsterdam TK 1953 13/06 13:45 16:40
met maleisie moet je erg oppassen met het regenseizoen. Dan is maleisie namelijk niet erg leuk...

Bij Thailand zijn genoeg bountyeilandjes... ze worden alleen steeds toeristischer allemaal...
Oud 04-08-2005, 10:04
Breg
Breg is offline
ik weet het niet zeker, maar ik zat pas bij het reisbureau waar iemand ongeveer hetzelfde wou doen als jij wilt gaan doen. Die man ze dus dat je ook weer een ticket uit China moet hebben omdat je anders (misschien) het land niet in mag. Dus als je in jouw geval over land naar Vietnam gaat, kan het toch zijn dat je ook weer een ticket van China naar ergens anders moet hebben.
Oud 04-08-2005, 14:01
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-06-2005 @ 14:40 :
lonley planet al aangeschaft?
Ik zou, zeker in Thailand, met een Rough Guide rondlopen. De Lonely Planet edities voor zuidoost Azie zijn echt verschrikkelijk qua eetplaatsen en slaapgelegenheden. Tenzij je veel wilt betalen voor weinig goeds.

Indien je up-to date wilt blijven is het handig om af en toe op het forum van Lonely Planet te neuzen, Thorntree, http://thorntree.lonelyplanet.com/ca...s.cfm?catid=24

En Turkish Airlines is zeker goed Er zijn nog andere alternatieven om daar te geraken, Gulf Air is ook relatief goedkoop.
Oud 04-08-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Cartosa schreef op 04-08-2005 @ 15:01 :
Ik zou, zeker in Thailand, met een Rough Guide rondlopen. De Lonely Planet edities voor zuidoost Azie zijn echt verschrikkelijk qua eetplaatsen en slaapgelegenheden. Tenzij je veel wilt betalen voor weinig goeds.

Indien je up-to date wilt blijven is het handig om af en toe op het forum van Lonely Planet te neuzen, Thorntree, http://thorntree.lonelyplanet.com/ca...s.cfm?catid=24

En Turkish Airlines is zeker goed Er zijn nog andere alternatieven om daar te geraken, Gulf Air is ook relatief goedkoop.
Voor thailand heb ik nu al een mooi boek van national geographic aangeschaft. Verder heb ik nu 2 boeken van de lonely planet. China en Zuid oost Azie. Ik ben ook zeer te spreken over de rough guide, ik heb er hier nog een paar liggen van mijn oom echt goed.

Verder heb ik nu van ieder land ook een nederlands boek maar toch bedankt voor de tips.

Maleise gaat toch niet door, we pakken toch liever een mooi eiland in Thaiand.

De vliegreis gaat nu via finair voor 750 euro, dat is goed te doen. Mijn vriendin heeft gisteren in grote lijnen de route bepaald. Eigenlijk ben ik nu al bijna helemaal klaar met de voorbereidingen. Alleen nog 2 keer terug komen voor 2 prikken en wat kledingen enzo. Een baan heb ik ook al gevonden dus nu 6 maanden werken en dan ga ik weer maar morgen eerst naar Sri Lanka nog. Nu vind ik het ook wel best, we zien het wel. Gelukkig kunnen we altijd nog veranderen tijdens de reis.

Iedereen alvast bedankt voor de hulp
Oud 05-08-2005, 08:52
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Syphon schreef op 04-08-2005 @ 23:02 :
Voor thailand heb ik nu al een mooi boek van national geographic aangeschaft.
Die hadden wij ook, mooie plaatjes he
Oud 14-08-2005, 07:48
Kali
Kali is offline
Hum als je informatie over sommige palatsen wilt, buiten de meeste steden in China (buiten Peking) heb ik reeds bijna heel azië gedaan met mijn ouders.
Je planning ziet er op zich niet slecht uit, hoewel ik mijn bedenkingne heb in Laos bij Vientiane een week ... dit is vrij lang en vientiane is vrij onaangename stad.
Is pnom penh in cambodja waar ankor wat ligt of waar die graven en dergelijke van de oorlog zijn? (sorry ik vergeet snel namen van steden en kan er nu niet op komen hoe die stad weer noemde) anders raad ik je aan toch de tempels te doen , die zijn heel mooi , en 4 dagen is zeker voldoende.
Qua hotels kan ik je geen raad geven , meestal maken de kosten hier niets uit, let enkel op in laos met guesthouses want dat is in chambretten te doen waar je 5 kamers verder hoort snurken en wakker ligt...
Qua reisgids zou ik de guide du routard aanraden, heel deftige gids voor azie , doch ik vermoed dat de franse taal geen optie is ... Anders inderdaad rough of lonely planet, tracht ook voor elk land individueel een reisgids te hebben in plaats van 1 boek voor half azie.
Moesten er dus vragen zijn, stuur gerust een pm ofzo
Oud 14-08-2005, 22:59
beuk
beuk is offline
ziet er goed uit. na mijn stage in de filipijnen heb ik nog een maand in die buurt gereisd, maar dan wat zuidelijker. is erg goed bevallen. je zou kunnen overwegen je trip nog wat uit te breiden, als je budget/tijd dat toelaat:

in het zuiden van thailand heb je drie eilandjes aan de oostkust. op ko tao kun je erg goedkoop duiken - mijn vierdaagse padi-course kostte 140 euro. mooi eiland verder, alleen buiten het duiken niet zoveel te beleven.
op koh pahnang (de matige film the beach is er opgenomen) heb je bij volle maan de full moon party - wel leuk als het je ding is. een strandfeest met een man of 6000 op een prachtige locatie (baai tussen de bergen, wit strand) dat tot ver na zonsopgang nog vrolijk doorgaat haal een mushroomshake (redelijk lcht) in een bar in de bergen en geniet van de technomuziek, gekke mensen en het uitzicht.
koh samui is een uiterst toeristisch eiland. heb er weinig gedaan - op een olifant zitten voor de foto en een stuk of 20 dvdtjes gekocht. ding vooral lekker af - de straatprijs van 2euro hoef je niet zonder meer neer te leggen.
thailand is goed bereisbaar - ik heb het zonder reisgids overleefd (besparing - je blijft student )

in maleisie heb je taman negara - naar schatting het oudste tropische regenwoud ter wereld. ik deed er een meerdaagse jungle trekking tocht. met ruim boven de 30 graden lekker ploeteren in de modder met je backpack vol water, een slaapzaak en schone kleren die toch geen zin hebben. maar slapen in een grot op de stenen naast een kampvuur is toch wel leuk voor een keer.

kuala lumpur vond ik niet echt boeiend. in melaka staan nog wat VOC-resten - een stadhuisch en een stukje fort. singapore vond ik wel weer een mooie stad en leuk uitgaan. wel erg warm daar.

hou in maleisie rekening met absurde drankprijzen vanwege de belastingen daar. 3euro voor een blikje bier in de supermarkt, horeca zit daar nog weer boven. twee biertjes bij je eten en je maaltijd is 8 keer zo duur.. het eiland langkawi (noordwesten) schijnt belastingvrij te zijn maar dat heb ik niet gecheckt.

zomaar wat ideeen - ik vind steden leuk maar ben er snel op uitgekeken. ik ben niet in bangkok geweest, maar een week?
Advertentie
Oud 28-08-2005, 18:20
Verwijderd
Bedankt voor de reacties maar ik wou even zeggen dat de plannen een beetje zijn veranderd. Loas en Malesie gaan niet meer door. De nieuwe planning zeg ik deze week.
Oud 15-09-2005, 17:12
Verwijderd
Even weer een update.

Dit is de planning nu.

China 4 Weken
Vietnam 2 Weken
Cambodja 2 Weken
Thailand 4 Weken

Nu gaan we in Vietnam en Cambodja georganiseerd reizen, dus dat het voor je wordt geregeld. We zijn er maar kort en we willen veel zien. Nu is mijn vraag, wat is een goeie organisatie om mee te reizen en wat ook leuk voor jongeren is.

Wat is ene goeie prijs.

Ik zat te denken aan rond de 1500 euro voor 4 weken, ik heb namelijk geen ticket nodidg.

Ik heb alleen nog een prijs gehoord van djoser.
Dat is 1145 euro voor 27 dagen, 25dagen netto reizen.

Syphop

Laatst gewijzigd op 15-09-2005 om 17:15.
Oud 15-09-2005, 18:07
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Syphon schreef op 15-09-2005 @ 18:12 :
Even weer een update.

Dit is de planning nu.

China 4 Weken
Vietnam 2 Weken
Cambodja 2 Weken
Thailand 4 Weken

Nu gaan we in Vietnam en Cambodja georganiseerd reizen, dus dat het voor je wordt geregeld. We zijn er maar kort en we willen veel zien. Nu is mijn vraag, wat is een goeie organisatie om mee te reizen en wat ook leuk voor jongeren is.

Wat is ene goeie prijs.

Ik zat te denken aan rond de 1500 euro voor 4 weken, ik heb namelijk geen ticket nodidg.

Ik heb alleen nog een prijs gehoord van djoser.
Dat is 1145 euro voor 27 dagen, 25dagen netto reizen.

Syphop
die organisaties hangen af van wat je voorkeur heeft... wil je veel cultuur zien, wil je veel natuur zien, wil je avontuurlijke dingen doen of lekker relaxen...

ik heb 2x djoser gedaan en 1x koning aap. Met djoser zaten er 2x een aantal gezinnen bij, bij koning aap waren het voornamelijk 30'ers. Beide organisaties bevielen erg goed. Je moet alleen niet denken dat je in een groep zit met allemaal mensen in de 20. Als je in het hoogseizoen gaat, is de kans dat er dus een paar jongeren bijzitten, maar meestal zijn dat mensen tussen de 15-18.
Oud 15-09-2005, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 15-09-2005 @ 19:07 :
die organisaties hangen af van wat je voorkeur heeft... wil je veel cultuur zien, wil je veel natuur zien, wil je avontuurlijke dingen doen of lekker relaxen...

ik heb 2x djoser gedaan en 1x koning aap. Met djoser zaten er 2x een aantal gezinnen bij, bij koning aap waren het voornamelijk 30'ers. Beide organisaties bevielen erg goed. Je moet alleen niet denken dat je in een groep zit met allemaal mensen in de 20. Als je in het hoogseizoen gaat, is de kans dat er dus een paar jongeren bijzitten, maar meestal zijn dat mensen tussen de 15-18.
Bedankt voor je reactie, hoofdseizoen ga ik zeker niet.

6 maart begin ik en 9 juni ben ik weer terug dus de georganiseerde reis is ongeveer de maand april.

Wat is een normaal bedrag dan? en hoeveel was je kwijt aan extra's?
Oud 16-09-2005, 11:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Syphon schreef op 15-09-2005 @ 19:21 :
Bedankt voor je reactie, hoofdseizoen ga ik zeker niet.

6 maart begin ik en 9 juni ben ik weer terug dus de georganiseerde reis is ongeveer de maand april.

Wat is een normaal bedrag dan? en hoeveel was je kwijt aan extra's?
indonesie 4 weken: 1700
costa rica 2 weken: 1300
thailand 3 weken: 1450

maar allemaal inclusief hotels en vliegtiket.

In thailand geef je ongeveer tussen de 3-6 euro uit voor eten. Kan goedkoper als je overal lokaal gaat eten. Dan heb je voor bv 1 euro al eten en drinken. Verder excursies... hangt er een beetje vanaf. Westerse excursies zijn duur, lokale dingen niet. Tempels is denk ik paar euro.

Ze zeiden bij ons dat je ongeveer 100-500 euro uitgaf per week. Maar dat hangt dus gewoon af van hoe je leeft. Ik denk dat je in thailand voor 10 euro per dag kunt rondkomen. (exclusief hotel)

Overgens bij snp kun je losse reizen doen. Maar dat zal bij meer organisaties zijn... typ gewoon bij google avontuurlijk reizen oid in, kom je vanzelf al dat soort sites tegen als: shoestring, boabab, snp, koning aap, djoser dat soort organisaties.
Oud 20-09-2005, 11:49
Verwijderd
Ik ben er uit, wij gaan nu een reis boeken bij Djoser.

27 dagen Vietnam/Cambodja voor maar 1145 euro niet duur.

Nu hebben we wel een week over, dus nu willen we een strand vakantie inplannen in het noorden van Vietnam of het zuiden van China. Maar wie weet een leuk eiland of plaatsje??
Oud 20-09-2005, 19:08
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Syphon schreef op 20-09-2005 @ 12:49 :
Ik ben er uit, wij gaan nu een reis boeken bij Djoser.

27 dagen Vietnam/Cambodja voor maar 1145 euro niet duur.

Nu hebben we wel een week over, dus nu willen we een strand vakantie inplannen in het noorden van Vietnam of het zuiden van China. Maar wie weet een leuk eiland of plaatsje??
djoser is super! Is mij al 2 keer erg goed bevallen... Alleen wanneer ga je precies? Want buiten het seizoen is er altijd kans dat de reis niet doorgaat vanwege te weinig aanmeldingen. Dat moet je erg goed in de gaten houden. Steeds ff bellen of er al genoeg mensen in de groep zitten. Verder moet je er ook rekening mee houden dat er wel een bepaald soort mensen buiten vakanties op vakantie kan.
En onthouden dat je die 3 weken ook moet eten 3x per dag. Verder excursies. Vietnam is niet heel duur opzich. Meestal staat er in de djosergids een indicatie over hoeveel je per week kwijt bent...
Maar lokaal eten, gewoon bij standjes aan de weg of gewoon een simpel huisje met een tafeltje en een paar stoeltjes is super goedkoop. De helft van de keren moeten ze het eten eerst nog halen/kopen op een lokale markt, dus verser kan het niet. Wel uitkijken natuurlijk of het vlees in koelboxen wordt bewaard en of ze niet het mes voor het rauwe vlees ook gebruiken voor de groente...
Oud 25-09-2005, 15:08
Vief.
Vief. is offline
Hongkong moet je echt langer heen gaan Hong Kong is echt helemaal geweldig! ik ben er zelf maar 2 dagen geweest as veel te kort het is zo leuk!! maar ja je gaat ook nog naar andere plekken en dat is ook allemaal leuk! Heel veel plezier!
Oud 25-09-2005, 16:47
Verwijderd
Deze week veel voorbereidingen gedaan maar wat is alles duur zeg. Tas en schoenen gemaakt, was ruim 350 euro kwijt maar het is nu wel goed. Verder de reizen en het ticket boekt.

Zo het ticket is geboekt, we vliegen met KLM.

5 Maart Amsterdam - Beijing
4 Juni Bangkok - Amsterdam

De reis in Vietna,/Cambodja 30 dagen is ook geboekt, deze 2 landen gaan we in een groep reizen, gezien de korte reisduur en de makkelijkheid.

Thailandreis is ook geboekt, we hebben een aantal bouwstenen samengesteld en we krijgen zodra we in Thailand aankomen de vouchers. Verder moeten we het verder naar alle hotes zelf regelen. Deze reis is dan ook indivudueel, echt super.

Verder reizen we in China helemaal zelf.

Dit is het nu het schema

China

Beijing 7 Maart aankomst

Tianjin 13 Maart aankomst

Nanjing 16 Maart aankomst

Shanghai 19 Maart aankomst

Fuzhou 24 Maart aankomst .

Hongkong 27 Maart aankomst

Macau 1 April aankomst

Nanning 2 April Maart aankomst

8 dagen vrij, weet jij wat ik kan doen tussen deze 8 dagen.

Vietnam

Uw programma beknopt
dag 1 maandag 10 april 2006 Aankomst in Hanoi en transfer naar uw hotel
Overnachting Thuy Tien Hotel

dag 2 dinsdag 11 april 2006 Rit van Hanoi naar Halong
Overnachting Dragon Pearl Junk

dag 3 woensdag 12 april 2006 Na lunch aan boord vertrek van Halong naar Catba
Overnachting Princess Hotel

dag 4 donderdag 13 april 2006 Van Catba via Haiphong naar Hanoi

dag 5 vrijdag 14 april 2006 Met de trein van Hanoi naar Lao Cai
Overnachting in de trein

dag 6 zaterdag 15 april 2006 Aankomst in Sapa. De hele dag om de omgeving te verkennen.
Overnachting Chau Long Hotel

dag 7 zondag 16 april 2006 Van Sapa via Bac Ha naar Lao Cai voor vertrek naar Hanoi
Overnachting in de trein

dag 8 maandag 17 april 2006 Hanoi. Vrije dag

dag 9 dinsdag 18 april 2006 Transfer naar de luchthaven van Hanoi voor uw binnenlandse vlucht naar Hue
Overnachting Vida Hotel

dag 10 woensdag 19 april 2006 Hue. Vrij verblijf
Overnachting Vida Hotel

dag 11 donderdag 20 april 2006 Van Hue via Danang naar Hoi An. Onderweg bezoek aan het Champa museum en Lanco Beach
Overnachting Cua Dai Hotel

dag 12 vrijdag 21 april 2006 Hoi An. Vrij verblijf. Hoi An staat op de monumentenlijst van Unesco en er is veel te zien in dit mooie stadje
Overnachting Cua Dai Hotel

dag 13 zaterdag 22 april 2006 Van Hoi An naar de luchthaven van Danang voor uw binnenlandse vlucht naar Nha Trang.
Overnachting Vien Dong Hotel

dag 14 zondag 23 april 2006 Vrij in Nha Trang tot vertrek van de trein naar Saigon
Overnachting in de trein.

dag 15 maandag 24 april 2006 Tegen het middaguur aankomst in Saigon. Rest van de dag vrij
Overnachting Saigon Hotel

dag 16 dinsdag 25 april 2006 Saigon. Ochtend excursie naar de Cu Chi tunnels

dag 17 woensdag 26 april 2006 Saigon vrij verblijf

dag 18 donderdag 27 april 2006 Saigon vrij verblijf

dag 19 vrijdag 28 april 2006 Rit van Saigon naar Can Tho. Onderweg bezoek aan de drijvende markten van Cai Rang en Phong Dien. In de middag gelegenheid tot bezoek aan de Munirangsyaram Pagode
Overnachting Asia Hotel

dag 20 zaterdag 29 april 2006 Van Can Tho via Long Xuyen naar Chau Doc. In de middag gelegeheid voor een boottrip op de Hau rivier of een tochtje op de motorfiets naar Sam mountain
Overnachting Thuan Loi Hotel

dag 21 zondag 30 april 2006 Van Chau Doc in Vietnam via Tinh Bien naar Phnom Penh in Cambodja
Overnachting New york Hotel

dag 22 maandag 1 mei 2006 Vrij verblijf Phnom Penh
Overnachting New york Hotel

dag 23 dinsdag 2 mei 2006 Per openbare boot van Phnom Penh over het Tonle Sap meer naar Chong Kneas. Transfer naar Siem Reap.
Overnachting Bakong Guesthouse

dag 24 woensdag 3 mei 2006 Vrij verblijf Siem Reap. U heeft de hele dag de tijd om de fameuze Angkor tempels te bezoeken

dag 25 donderdag 4 mei 2006 Vrij verblijf Siem Reap. Ook vandaag nog de hele dag om de tempels te gaan bewonderen of om een boottocht op het Tonle Sap meer te gaan maken.

dag 26 vrijdag 5 mei 2006 Vertrek van Siem Reap per 4 wheel drive naar de Thaise grens. Transfer naar Surin vanwaar u de nachttrein neemt naar Bangkok
Overnachting in de terin.

dag 27 zaterdag 6 mei 2006 Aankomst in Bangkok. Op eigen gelegenheid naar uw hotel.
Overnachting Viengtai Hotel

dag 28 zondag 7 mei 2006 Einde service TM Reizen

Reisinput Thailandonline Einddag nr Begindatum Einddatum Weekdag einddatum
Viengthai hotel - Bangkok 3 7-5-2006 8-5-2006 maandag
The River and the railway 5 8-5-2006 10-5-2006 woensdag
Viengthai hotel - Bangkok 7 10-5-2006 12-5-2006 vrijdag
Koningssteden your own way 9 12-5-2006 14-5-2006 zondag
Chiang Mai Gate Hotel - Chiang Mai 11 14-5-2006 16-5-2006 dinsdag
3 daagse trekking Chiang Rai 13 16-5-2006 18-5-2006 donderdag
Chiang Mai Gate Hotel - Chiang Mai 15 18-5-2006 20-5-2006 zaterdag
Chiang Mai - Bangkok - vliegtuig 15 20-5-2006 20-5-2006 zaterdag
Trang hotel - Bangkok 16 20-5-2006 21-5-2006 zondag
Bangkok - Surat Thani - slaaptrein 17 21-5-2006 22-5-2006 maandag
Woudreuzen en meren (3n /4d) 19 21-5-2006 24-5-2006 woensdag
Peace Bungalows - Ko Samui std garden view 25 24-5-2006 30-5-2006 dinsdag
Ko Tao SUP Cottage airco - Ko Tao 30 30-5-2006 4-6-2006 zondag
Ko Samui - Bangkok - vliegtuig 30 4-6-2006 4-6-2006 zondag

Laatst gewijzigd op 25-09-2005 om 16:50.
Oud 26-09-2005, 17:49
Gothic
Gothic is offline
klinkt gaaf... ben wel jaloers, zou ook wel zo lang door azie willen trekken
Oud 09-10-2005, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 26-09-2005 @ 18:49 :
klinkt gaaf... ben wel jaloers, zou ook wel zo lang door azie willen trekken
Heb er ook echt zo zin in, het wordt zo super! En het schiet al aardig op, het ticket heb ik al voor me liggen
Oud 15-10-2005, 19:09
Broeder
Broeder is offline
Gaaf. Ik wil ook wel daar naar Laos/Vietnam/Cambodja maar dat zal nog wel zo'n tien jaar duren voordat het kan
Oud 16-10-2005, 20:10
Verwijderd
Leuk voor je dat je zo'n verre reis gaat maken! Azië is erg goed te doen.

TIps: Waarom blijf je in het oosten van China hangen? Ik zou zeker de lijn Noord-Zuid tussen Beijing-Xi'an-Jangshuo(en omliggende streken(!))-Macau-Hong Kong niet negeren.

Verder raad ik juist Vietnam af, maar die reis is al geboekt. Vientiane is idd niet de mooiste stad in Azië, maar geef het een kans. Een week in Vientiane is overigens wel lang, ja. Trak wel via VangVieng en Luang Prabang door naar het noorden om dan helemaal terug via het Zuiden van Laos - waar je de beroemde zoetwaterdolfijnen kunt zien zwemmen - zo Cambodja in.

Ga aub NIET op Koh Tao je duikdiploma halen, maar doe dat ergens op een wat rustiger eiland. Koh Tao is niets meer dan een klein eiland volgepropt met (naar ik me herinner) meer dan dertig duikscholen - verder is er niets te doen. Heb je tijd over: ga dan naar de Philipijnen voor duiklessen.

Veel plezier!
Oud 26-10-2005, 09:23
Verwijderd
Zoals ik al eerder zei ik ga niet meer naar Loas.

Het is China/Vietnam/Cambodja/Thailand.

We reizen in China alleen, in Vietnam/Cambodja georganiseerd maar gelukkig wel alleen. In thailand reizen we alleen de hotels zijn wel geregeld.

Nu ben ik hard aan het werk om alles te kunnen betalen. Een tas/schoenen/camera heb ik gelukkig al.

We zijn al een heel eind en het wordt steeds leuker. China is vooral een uitdaging omdat bijna niemand engels spreekt, het wordt echt handen en voeten werk.
Oud 26-10-2005, 11:32
Cartosa
Cartosa is offline
Waarom laat je Laos vallen als ik vragen mag? Vind laos persoonlijk leuker dan cambodja en vietnam samen
Oud 22-01-2006, 13:14
Verwijderd
Spannend mensen, de reis komt nu echt in zicht. Bijna alles is geregeld, heb er echt zoveel zin in! Nog minder dan 6 weken.
Oud 22-01-2006, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Cartosa schreef op 26-10-2005 @ 12:32 :
Waarom laat je Laos vallen als ik vragen mag? Vind laos persoonlijk leuker dan cambodja en vietnam samen
Tja gevoel, gelezen en gepraat met andere mensen. Eerst gaan we deze reis maken als het bevalt wil ik nog eens langs Laos.
Oud 22-01-2006, 13:35
Kali
Kali is offline
Ik vond Laos persoonlijk niet zo leuk, maar misschien komt dat omdat we het hele noorden deden rond de kerstperiode (uds koud) en dat de bagage verloren was gegaan en we 2 weken moesten zien te overleven met de kleren die we hadden en zomerkleren , waardoor het koud was en bleef.

Maar bon, goede reis voor de rest, mijn voorliefde gaat nog steeds uit naar India en Nepal, hoewel ik Thailand en China / Cambodja nog in het vooruitzicht heb.
Oud 22-02-2006, 18:21
Verwijderd
Aangezien het bijna zo ver is.

http://robeneline.waarbenjij.nu/

Voor de mensen die het leuk vinden.
Oud 24-02-2006, 16:40
Verwijderd
Hoe zit het met de valuta, hebben jullie altijd dollars bij je? Ik las namelijk dat je in Cambodja niet eens kan pinnen Ik wil namelijk niet al te veel geld op zak hebben.

Dus wat voor soort valuta is handig om te gebruiken in china, vietnam, cambodja en thailand.
Oud 24-02-2006, 21:10
Kali
Kali is offline
In welk land kan je dan wel pinnen?
Zorg voor een visakaart / american expres ; en een hoeveelheid dollars en euro's , sommige landen nemen enkel dollars en sommige enkel euro's.
Oud 24-02-2006, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef op 24-02-2006 @ 22:10 :
In welk land kan je dan wel pinnen?
Zorg voor een visakaart / american expres ; en een hoeveelheid dollars en euro's , sommige landen nemen enkel dollars en sommige enkel euro's.
Echt raar dat landen nu al euro's aan nemen maar dan begin ik wel met 200 euro en 500 dollar.
Oud 25-02-2006, 07:38
Kali
Kali is offline
Ik bedoelde voor het omwisselen...
Sommige landen hebben een betere koers voor dollars dan voor euro's en omgekeerd.
200euro en 500 dollar is wel weinig hoor maarbon.
Nog een hint : zorg voor kleine coupures... (bvb 50 biljette van 1 dollar, 20 van 5 dollar , zoveel van 10 dollar enz ...)
Ze kunnen zelden op euro's of dollars teruggeven dus ben je beter met kleine coupures. Gebruik geen muntstukken.
Oud 25-02-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef op 25-02-2006 @ 08:38 :
Ik bedoelde voor het omwisselen...
Sommige landen hebben een betere koers voor dollars dan voor euro's en omgekeerd.
200euro en 500 dollar is wel weinig hoor maarbon.
Nog een hint : zorg voor kleine coupures... (bvb 50 biljette van 1 dollar, 20 van 5 dollar , zoveel van 10 dollar enz ...)
Ze kunnen zelden op euro's of dollars teruggeven dus ben je beter met kleine coupures. Gebruik geen muntstukken.
Weinig? Je moet toch ergens mee beginnen en ik neem dat er in Beijing wel een grote bank is. Dus dan heb ik cash, pinpas en me cc, komt goed.
Oud 25-02-2006, 12:20
Kali
Kali is offline
Ja, maar er is meestal wel een regeling dat buitenlanders niet in die banken mogen / kunnen of er speciale uren zijn of speciale banken.
ALsook vrees ik dat je enkel plaatselijk geld kunt afhalen en geen euro's / dollars

En ja weinig, als ik op reis ga heb ik + - 1000 dollar mee en 2000euro en dit voor 2 - 3 weken. Alsook visa + american expres kaart.

Regels voor berichten