Ik vind het echt heel erg mooi, ondanks het feit dat ik bepaalde delen niet begrijp (hoezo 'verdwijn IK met de sterren', maar 'draag ik jou te grave'? Wie is er nou weg precies?)
Vanaf die eerste zin greep het me al (
'Dit is geen kreet...' ) Er zitten echt hele mooie stukken tussen, zoals:
(daar waar minaretten zwegen en “Allah akbar”
niet meer groot was en de waarheid versluierd.)
Oh wauw, serieus wat mooi vind ik dat. 'Minaretten' is al zo'n schitterend woord, maar vooral dat stukje van 'Allah akbar' vond ik zo enorm indrukwekkend. Echt góed gewoon.
Wat altijd zo jammer is bij langere stukken is dat je aandacht na een tijdje afdwaalt. Dat kreeg ik op den duur toch wel. Maar toen ik het voor de tweede keer nalas vond ik het alleen maar beter en beter worden (en werd mn aandachtspanne wat langer.

) De eerste keer las ik trouwens 'hoogmoed komt voor de val' (in een automatisme) en dacht ik 'bah, hoe cliché nou weer', maar toen ik het nalas zag ik pas dat er iets heel anders stond, en vond ik het des te geweldiger.
Het klopt dat de stukjes tussen haakjes min of meer hun 'eigen verhaal' vertellen? Dat ze in elkaar overlopen?
Oh ja: het is 'één', niet 'een'