![]() |
|
Volgens mij was hier al een topic over maar met de zoekfunctie kon ik hem niet vinden dus bij deze een nieuwe (omdat ik donderdag een lovende recensie in de Volkskrant las).
een recensie IMDB website Ik ben zeer benieuwd.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, ik ben dan weer raar, want Elephantman kon ik niet aanzien. Dat vond ik echt een vreselijke film... Laatst gewijzigd op 07-04-2007 om 15:39. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben zelf trouwens gek op surrealisme en dromerigheid, maar er moet toch wel sprake zijn van enige mate aan diepgang. Anders ga ik me echt kapot vervelen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar goed, ik moet toegeven dat ik nauwelijks storende elementen zie in Lynch's werk, behalve in bepaalde afleveringen van Twin Peaks, maar goed, die zijn dan niet door hem geregisseerd.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En of mensen hun kritische blik verliezen weet ik niet. Ten eerste zijn er nauwlijks andere mensen die doen wat hij doet, dus als er na een jaartje of 6 weer iets nieuws van em uitkomt kan ik begrijpen dat mensen er erg blij mee zijn. En ook hebben de meeste weinig materiaal om het mee te vergelijken. En ook zijn er veel punten die jij(Dinalfos) minder vind aan die film, waarbij ik goed kan begrijpen dat het andere mensen juist aantrekt Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 07:30. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed, het is waar dat niet alle films van Lynch even populair zijn bij critici. Maar dat maakt hem juist critic-proof, want de fans van zijn oeuvre (en dat zijn er nogal wat) slikken alles wat hij doet voor zoete koek. Hoe slecht de reacties ook zijn, zijn ongekende status als uniek filmmaker blijft. Misschien terecht, omdat hij zich in het verleden genoeg bewezen heeft (Eraserhead, Elephant Man, The Straight Story), maar ik vind het gewoon krom dat hij wegkomt met luiheid omdat hij een dergelijke status heeft. Zoiets pikken we ook niet van andere regisseurs, dus waarom wel van David Lynch?
|
Omdat het stoer Lynch goed te vinden en ook omdat aan iedereen te laten weten. Laast had ik ook weer van die lui in de winkel. Helemaal gillen omdat Twin Peaks seizoen 2 uit was. "Ooh, david lynch is zoooo geniaal, en Twin Peaks is zoooo geweldig". Huuu, mag ik even kotsen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Persoonlijk vind ik een film als The Straight Story beter dan Inland Empire, en laat lynch ook zien dat hij niet alleen een kunstenaar is, maar vooral ook een filmmaker. Maar films al the straight story kom je wat vaker tegen dan films als IE. Zijn 'luiheid' zorgt uiteindelijk voor films waar ik, en nog zat mensen, erg blij mee zijn. Al blijf ik luiheid niet het juiste woord vinden. Ik ben het (natuurlijk) wel eens met jullie als het gaat om lynch zijn status en dat lynch cool vinden iets is waarmee je de man bent op een feestje, maar dat heb ik eigenlijk bij alle imago muziek en films ![]() |
![]() |
|
Ik was eigenlijk niet zo gecharmeerd van de film; het is een sfeervolle introspectieve trip met prachtige shots, maar veelal was het een aaneenschakeling van waanzin, slechts een ode aan de verbeelding, maar niets dat aanzet tot bezinning of verwondering - iets dat in de vorige films nog wel terug te vinden was. Het leidt louter tot een algehele vervreemding, maar als ik daar naar op zoek ben, loop ik liever op zondagmiddag een rondje door de Kalverstraat.
||
Citaat:
Inland Empire was oké. Soms briljant, maar ook veels te lang en frustrerend.
Spoiler
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nu.nl: 1 ster Het Parool: 2 sterren Volkskrant: 5 sterren
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
welke film heb je gezien? DanielC | 500 | 24-07-2010 10:40 | |
Films, TV & Radio |
Op welke film (2008) zit je het meest te wachten? Verwijderd | 75 | 29-02-2008 18:32 | |
Films, TV & Radio |
Koop ook eens een dvd! (deel 5) Verwijderd | 500 | 10-02-2008 16:41 | |
Films, TV & Radio |
Welke film, bitches. Welke film. (nummero zoveel) DanielC | 500 | 06-04-2007 10:15 | |
Films, TV & Radio |
Naar welke film kijk jij naar uit? BrunetJuh | 156 | 07-06-2006 23:32 |