Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2010, 19:39
brands
brands is offline
Hallo leden,

Weet niet of het topic op deze plaats thuis hoort, maar kon geen betere plaats vinden. Zat te twijfelen tussen hier en sport. Mocht het niet goed staan dan hoor ik het graag, en dan ook graag verplaatsen.

Het probleem is het volgende. Ik korfbal al z'n 12 jaar. Het is een leuke sport daar niet van, maar er zit toch iets wat mij niet goed zit. Sinds 2 jaar hebben wij binnen onze vereniging kunstgras gekregen van de gemeente. Deze is overigens ingestrooid met rubberkorrels.

De thuiswedstrijden worden op kunstgras gespeeld en de meeste (niet alles) wordt op gewoon natuur gras gespeeld. Ik heb kunstgrasschoenen met kleine nopjes, zie hieronder.
http://www.perrysport.nl/product/sch...nike/zoek_yes/

Op gewoon gras speel ik op voetbalschoenen. De worden ook gewoon gebruikt met de sport voetbal.

Mijn probleem is dit: Elke keer als ik speel op andere schoenen, dus ene week kunstgras andere week natuurgras heb ik elke keer last van blaren.

Wat kan ik hieraan doen om het volgende keren te voorkomen? En hoe kan ik er nu het best mee omgaan komende week.

Alvast dankt voor het lezen, en ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Met vriendelijke groeten,

Brands
Oud 22-05-2010, 21:19
Mistraelle
Mistraelle is offline
Blaren komen vooral door wrijf- en drukkrachten. Vocht is daarbij een katalysator. Het zou goed kunnen dat de schoenen die je draagt tijdens korfbal net iets te groot zijn waardoor je voet elke keer een klein stukje glijdt als je een stapzet/neerkomt. Dit is al heel goed te verhelpen met dikkere sokken te dragen of de schoenen iets strakker aan te doen (niet te strak overigens want een tekort aan circulatie maakt de huid ook weer kwetsbaar). Verder kan je preventief op de plaatsen waarvan je weet dat daar de blaren ontstaan een dun watje/pleister plaatsen om de druk te verminderen. Ik hoop dat dit helpt!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 07:51
brands
brands is offline
@ mistraelle: Wat nou als de schoenen de juist maat hebben? Aangezien dit het geval is.

Groetjes, Brands
Oud 23-05-2010, 09:11
Mistraelle
Mistraelle is offline
Dikke sokken kunnen dan alsnog helpen om de druk te verminderen. Ook kan je zwavel-zinc zalf op de druk punten smeren (dit wordt ook bij babies gebruikt om smetvlekken/blaren te voorkomen waar de luier over de huid wrijft). Zorgt ervoor dat de huid droog blijft & helpt de blaar herstellen als die is opgelopen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 14:38
*oma*
*oma* is offline
blaarpleisters werken trouwens ook heel goed als je al een blaar hebt
Oud 23-05-2010, 18:22
brands
brands is offline
Citaat:
blaarpleisters werken trouwens ook heel goed als je al een blaar hebt
Ook nog een specifiek merk of maakt dat niet uit?
Oud 23-05-2010, 19:52
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Ook nog een specifiek merk of maakt dat niet uit?
Nee, maar ze zijn best duur. Zoek gewoon de goedkoopste uit
Oud 24-05-2010, 13:02
marrel
marrel is offline
Ik heb toevallig eergister bij de wibra een paar blarenpleisters gekocht (2 euro voor eh 6 stuks geloof ik waarvan de grote zo groot zijn dat je ze doormidden kunt knippen). Ik had 1 blaar en aan de andere voet komt altijd een blaar als ik die schoenen draag. Gister een pleister gebruikt over de blaar en preventief op de andere voet en heb nergens last van gehad. Wonderspul Een gewone pleister wil soms ook wel helpen alst niet zo erg is.
Oud 24-05-2010, 15:26
*amélie*
*amélie* is offline
Als de blaren steeds op dezelfde plek komen, kun je preventief op die plek sporttape plakken (2 laagjes ofzo). Werking is denk ik hetzelfde als met blarenpleisters, maar goedkoper. Eventueel kun je eerst een gewone pleister plakken als er al een blaar zit en daar over sporttape. Dit zorgt ervoor dat de pleister niet kan schuiven en neemt de pijn weg.
Oud 24-05-2010, 15:29
Verwijderd
Sporttape werkt inderdaad heel goed tegen blaren, dus dat zou je kunnen proberen. Gewoon op de plaatsen plakken waar je altijd blaren krijgt!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 18:59
brands
brands is offline
Citaat:
Als de blaren steeds op dezelfde plek komen, kun je preventief op die plek sporttape plakken (2 laagjes ofzo). Werking is denk ik hetzelfde als met blarenpleisters, maar goedkoper. Eventueel kun je eerst een gewone pleister plakken als er al een blaar zit en daar over sporttape. Dit zorgt ervoor dat de pleister niet kan schuiven en neemt de pijn weg.
Deze heb ik al geprobeerd, maar dit werkt bij mij niet. Weet niet wat ik misschien dan verkeerd doe. Misschien dat ik dan verkeerde sokken erover heen heb.

@ de rest: Bedankt voor de tips, hier kan ik zeker wat mee. Mochten er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag. Dan kan ik er rekening mee houden voor de komende wedstrijd.
Oud 30-05-2010, 15:43
brands
brands is offline
Citaat:
Met sporttape werkt bij mij erg goed . Ik doe het nu eerst zo en probeer later wel weer is zonder sporttape.

Bedankt voor de tips iedereen

Regels voor berichten