Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2006, 10:31
H@nk
H@nk is offline
Ik heb de laatste tijd last dat mijn computer soms helemaal vast slaat (dan reageert hij nergens meer op en druk ik maar op reset) en dat hij soms spontaan restart. Waar zou dit aan kunnen liggen?

ps volgens norton heb ik geen virus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2006, 10:42
Verwijderd
[piloff]

--> S&M.
En dan naar het spyware topic of een nieuw topic aanmaken, het kunnen zowel conflicterende drivers zijn als nare spyware.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 10:44
freyk
freyk is offline
Graag iets meer info, H@nk.
  • Waar slaat hij vast?
    Bij opstarten van windows, tijdens windows, tijdens een programma, enz?
  • Maakt hij vreemde geluiden -> tik-geluid
  • wat wordt er in je logboeken geregistreert tijdens deze crashes
    ( start -> uitvoeren -> eventvwr )
  • Heb je je harde schijf en/of geheugen al gecontroleert?
    (hiervoor kan je bijvoorbeeld ultimate bootcd gebruiken)
Oud 10-06-2006, 13:19
H@nk
H@nk is offline
-Hij slaat op de meest random momenten vast, wel meestal een poosje nadat de computer is opgestart.

-geen vreemde geluiden

-wat moet ik daar hebben? er staat daar erg veel dingen

-ik ben het programma nu aan het downloaden

Volgens een kennis kan het ook liggen aan mijn koeling. Toen ik net in de bios keek 'uit rust', dwz ik had hem een poosje in windows aan laten staan zonder dat hij ergens speciaal mee bezig was, was de temperatuur 57 graden en de ABS (wat is dat?) temperatuur 75 graden. Is dit te hoog?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 15:12
M@rco
M@rco is offline
Ja, dat is veel te hoog. Tien tegen één dat de vastlopers daardoor worden veroorzaakt. Maak eerst je kast maar eens open en kijk of alle fans (processorkoeler, voeding, eventueel casefan) nog draaien. Stof verwijderen wil ook nogal eens helpen.

Ik heb overigens geen idee wat ABS is, maar ik ga er maar even vanuit dat daarmee je processor wordt bedoeld.
Oud 10-06-2006, 15:55
H@nk
H@nk is offline
Ik heb een programma gedownload, SpeedFan genaamd en mijn kast open gezet. Speedfan geeft de volgende waardes:

Temp1: 52C
Temp2: -55C
Tempt3: -55C
Local: 38C
Remote: 72C
Temp: 11C
HD0: 30C

Ik zie 2 fans zitten en bij beide voel ik koude lucht, dus ik neem aan dat ze beide werken.
SpeedFan zegt echter:
Fan1: 2935 RPM
Fan2: 0 RPM
Fan3: 0 RPM

Die temperatuur bij Remote lijkt me te hoog, maar wat is de Remote in mijn computer?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 19:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Niet alle fans 'werken' ook. ABS kan de shutdown temperatuur zijn voor oververhitting-protectie, en hoeft dus niet de temperatuur van je CPU te zijn. Maar je was niet helemaal duidelijk; in het BIOS staat ergens "CPU Temperature" welk cijfer staat daarachter? Daar gaat het uiteindelijk om.
Oud 11-06-2006, 15:07
de_aap
de_aap is offline
ja en dan ligt het ook nog aan wat voor processor je hebt. als je een amd hebt mag ie lekker 80 graden worden, maar een intel proc moet toch wel stoppen bij de 50-60.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 16:26
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
de_aap schreef op 11-06-2006 @ 16:07 :
ja en dan ligt het ook nog aan wat voor processor je hebt. als je een amd hebt mag ie lekker 80 graden worden, maar een intel proc moet toch wel stoppen bij de 50-60.
80 graden is voor geen enkele processor goed.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 19:06
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
ik heb een amd en die gaat al freaken bij 55 graden hoor.. dus 80 zal nooit goed zijn.., alleen videokaarten kunnen dat aan d8 ik.., maar die vinden dat ook niet leuk
Oud 11-06-2006, 21:03
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Heb je bronnen voor jouw onjuiste informatie?
Oud 11-06-2006, 21:24
airbag
airbag is offline
Citaat:
een amd mag lekker 80 graden worden
Mijn AMD blijft gelukkig tussen de 25-35 graden.. Hoewel hij met dit weer wel richting de 40 begint te hobbelen (schuin dak, warme kamer).
Werden de restarts toevallig ook frequenter voor de TS toen het warmer begon te worden? Je kunt je kast open maken en er constant een ventilator in laten blazen om te kijken of hij het dan langer uithoudt
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 10:17
phoxetis
phoxetis is offline
je zou zomaar eens het idee kunnen krijgen om iets structureels te doen aan koeling natuurlijk.... maar zo'n tafelventilator is wel een prima oplossing om te kijken of warmte je probleem is.
Reageren

Regels voor berichten