Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2006, 07:06
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Ik ga een nieuwe pc kopen morgen, maar heb even 1 vraagje.
Er staat Windows MediaCenter Edition op, maar wat zijn de grote verschillen tussen Win MCE dus en Win XP Home???

Enige wat ik heb laten vertellen is dat MCE op Win XP Pro lijkt...

Zou ik voor Home gaan of MCE?

Anybody?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2006, 08:39
Verwijderd
Hier is het verschil tussen pro en home http://www.winsupersite.com/showcase...p_home_pro.asp
maar voor de voordelen van MCE moet je gewoon even googlen. Waarvoor wil je de pc gaan gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 09:53
Verwijderd
Ik meen dat MCE en Home juist op elkar lijken, MCE heeft allee wat extra's.

Persoonlijk vind ik Pro het fijnst werken.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 17:29
Martin
Martin is offline
MCE is hetzelfde als WinXP Pro met wat toevoegingen... (toch? )
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 17:39
Igorrrai
Igorrrai is offline
Jep, op de eerste installatie cd staat ook gewoon XP Prof en op de tweede staan de media center dingen.
Oud 15-06-2006, 19:25
ILUsion
ILUsion is offline
Windows XP MCE = XP Prof + MCE, maar Windows XP MCE 2005 = XP Home + een nieuwere versie van MCE , en tegenwoordig zetten ze niet meer MCE2005 maar gewoon MCE op de specificaties (dus als je nu een pc koopt met MCE heb je meestal MCE 2005). Dus bij de oude Windows MCE was het prof, bij de nieuwe is het Home, ik heb het zonet even opgezocht en in MCE2005 zit geen ondersteuning voor domeinen, dus kan het helemaal niet gebaseerd zijn op XP Professional (zie de extra features van XP Pro: domeinen, klassieke rechtenbeheer, klassieke computerbeheer, ...). En die oude XP MCE was, vond ik dan althans, niet bijster interessant omdat de MCE-module nog niet zo uitgebreid was en heel weinig ondersteunde. MCE2005 heb ik nog niet getest, maar zal naar alle waarschijnlijkheid wel beter zijn. Toch, er bestaan desnoods genoeg (al dan niet gratis) programma's die hetzelfde doen en meestal veel beter uit te breiden zijn met eigen modules (weermodule, webbrowsermodule, alternatieve muziek-engines, ...).

De verschillen zijn vooral die interface die je kan opzetten om films, video's, foto's en tv te bekijken en om muziek te beluisteren. Verder misschien nog wat extra wizards. Het zijn dus extra features tegenover XP Home, geen extra nadelen of iets dergelijks, enkel voordelen.

Dus, neem maar gewoon XP MCE2005, een bijgeleverde afstandsbediening is extreem handig als je veel muziek/dvd's bekijkt. Als je echter XP Pro gebruikt om de speciale features daarvan (wat de meeste mensen eigenlijk niet doen, maar gewoon XP Pro nemen omdat 'Professionele dingen altijd beter zijn'), koop dan XP Pro.
Oud 15-06-2006, 21:25
freyk
freyk is offline
Of je koopt Windows xp pro of home en installeert daarbij nog een mediacenter,
bijvoorbeeld Mediaportal.
Oud 16-06-2006, 13:52
Verwijderd
Ik heb MCE 2005, en ik zit in een domein, en heb gewoon functies van XP Pro, btje vreemd .

maar naar mijn mening werkt MCE (welke versie dan ook) langzamer dan xp pro.

(kijkend naar Par2Bestandjes repareren gaat met xp pro op ~700mb/s, en op mce ~100MB/s. Ligt dnek ik ook aan de driver ondersteuning
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 15:01
M@rco
M@rco is offline
Daar moet je niet naar kijken. De ene keer fixt QuickPar bij mij bestandjes met 30MB/sec., de andere keer met 200MB/sec. Het is gewoon afhankelijk van de block size.
Oud 16-06-2006, 15:58
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
lullow schreef op 16-06-2006 @ 14:52 :
Ik heb MCE 2005, en ik zit in een domein, en heb gewoon functies van XP Pro, btje vreemd .

maar naar mijn mening werkt MCE (welke versie dan ook) langzamer dan xp pro.

(kijkend naar Par2Bestandjes repareren gaat met xp pro op ~700mb/s, en op mce ~100MB/s. Ligt dnek ik ook aan de driver ondersteuning
De driver-ondersteuning heeft hier weinig op te zien, want voor paritybestanden heb je enkel wat geheugen, harde schijf en een processor nodig, dat zijn geen dingen die drivers vereisen. Ik heb hier een tijdje MCE (non 2005) gedraaid en ik heb nooit gemerkt dat het lerkbaar trager is dan XP Pro. MCE kan volgens mij ook gewoon dezelfde drivers als XP gebruiken, echter zijn er ook programma's/drivers die MCE vereisen. Het lijkt me echter dat deze zo zeldzaam zijn, dat je daar amper rekening mee moet houden. En wat stabiliteit betreft: de meeste drivers zijn toch WHQL-signed, dus zouden van redelijke kwaliteit moeten zijn.

Volgens mij heb je ook geen MCE 2005 dan, als je XP Pro features hebt, want dit komt rechtstreeks uit de Windows XP MCE 2005 FAQ:
Citaat:
Can I connect a new PC running Windows XP Media Center Edition 2005 to a work network or domain?
While you can access network resources on a work network or a domain, you cannot join a Windows XP Media Center Edition 2005 PC to the domain. PCs running Windows XP Media Center Edition 2005 are designed specifically for home use. Windows XP Professional features, specifically Domain Join and Cached Credentials (Credentials Manager for logons) are not included. As a result, you will be prompted for your logon user name and password to access network resources after you reboot or log back on to the PC. In addition, file shares or network resources that are set to require a domain-joined PC for access will not be available. Remote Desktop and Encrypting File System support are still included.
Volgens mij zou MS die dingen niet vermelden als de features er wel in zouden zitten, want het is toch nog wel een turn-off om die features niet te zien (maar blijkbaar wel handiger voor de meeste thuisgebruikers omdat XP Pro soms wat moeilijker is).
Oud 16-06-2006, 16:10
Verwijderd
Tsjah ik weet het ook niet, ik kan nou niet kijken welke versie het dan precies is omdat ik vista geinstalleerd heb, maar het is ook geen legale was om uit te proberen.
maar ik vind dat hele MCE (die adds) maar niks.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 16:49
ILUsion
ILUsion is offline
Ja, ik heb het ook niet echt op MCE (niet uitbreidbaar genoeg, te veel eisen op je hardware, etc.), geef mij maar myHTPC, Meedio , MediaPortal of een ander alternatief: veel meer mogelijkheden (maar je moet wel zelf veel instellen, wat bij MCE niet moet). Maar natuurlijk ieder zijn goesting, veel mensen hebben maar al te graag een systeem dat direct werkt (ook al werkt het dan niet optimaal).
Oud 17-06-2006, 15:34
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 16-06-2006 @ 17:49 :
Ja, ik heb het ook niet echt op MCE (niet uitbreidbaar genoeg, te veel eisen op je hardware, etc.),
Precies, je kan maar een aantal tv-kaarten gebruiken. slimme zet van microsoft, zullen vast wel weer een slaatje er uit kunnen slaan met dat Pinnacle.
ik heb hier 3 tv kaarten liggen en alle 3 worden ze officieel niet ondersteund.
het enige in media center is dan dat "tv-kijken" en media etc.. nou.. vet. Nero Home.. en kijk es op SourceForge.. zat van die rotzooi.
en Party-Centrum o.i.d. heb je ook geen ene kut aan..
geef mij maar XP Pro, lukt allemaal best
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten