Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2005, 13:37
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Iemand ervaring met deze windows-editie ?

Ik dacht deze windowsXP versie eens te proberen op een afzonderlijke partitie, maar nadat ik deze geïnstalleerd had, merkte ik niet veel verschil met de gewone windows. Ook had hij tijdens de install niet gevraagd naar de tweede installatie-disk.
Ik denk dus dat ie fout geïnstalleerd is, en heb dus op het net een tooltje gevonden waarmee je de compatibiliteit van je systeem kan testen op windows MCE 05.

Daarbij kreeg ik volgend resultaat:

Zou dit er de oorzaak van kunnen zijn dat MCE niet goed geïnstalleerd is ? En weet iemand dan misschien wat deze foutmeldig wil zeggen en wat ik er kan aan doen ?

Btw, voor zover ik kan opmaken is MCE 05 eigenlijk gewoon windows XP Pro met een grote media-uitbreiding. Klopt dit ?
Oud 31-05-2005, 13:51
freyk
freyk is offline
In windows xp kan je de path van verschillende dingen wijzigen
(rechtermuisknop -> eigenschappen -> ?? -> omgevingsvariabelen)
Helaas weet ik niet of dit ook kan met MCE 2005.

Offtopic:
Misschien is het een idee om in plaats van MCE 2005 gratis en legale (opensource dus ) Mediaportal te gebruiken op een "ingekorte" windows xp.

Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 13:57.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 15:05
Verwijderd
MCE is eigenlijk gewoon Windows XP Home dat zich meer richt op Media.
CD1 is eigenlijk gewoon Home en CD2 het media deel.

Maar dat MediaPortal ziet er goed uit
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 16:07
ILUsion
ILUsion is offline
Media Center was vroeger in ieder geval Windows XP Pro met uitbreidingen, maar nu zou het teruggeschroefd geweest zijn tot iets XP-Home-achtigs (ik meen me te herinneren, dat er wel hacks zijn die MCE2005 ombouwen naar XP-Pro met MC extensies).

Ik heb zelf al tijden niet meer met MCE gewerkt (ik heb enkel MCE1 of hoe je dat nu moet noemen onder handen gehad, MCE2005 niet) en ik vond alternatieven als myHTPC (wat nu niet meer bestaat in gratis versie) en MediaPortal veel beter (beter uitbreidbaar en configureerbaar) terwijl MCE voor mij op een veel te vastgeroest pakket overkomt. Dat heeft natuurlijk wel het voordeel dat op gecertificeerde systemen alles 100% zou moeten werken, waar je bij de alternatieven zelf eventjes moet werken om alles op en top werkend te krijgen (maar dan heb je wel een HTPC die perfect op je wensen is afgestemd).
Oud 03-06-2005, 12:00
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Bedankt voor de alternatieven, maar het lost mijn probleem niet echt op. 'k Had graag dat MCE2005 eens geprobeerd.

MediaPortal heb ik ook al gedraaid. 't Ziet er allemaal heel netjes uit, maar ik krijg problemen met mijn videokaart dan. Hoe het komt, weet ik niet, maar ik krijg dan heel de tijd tv-geluid uit mijn soundblasters, zelfs terwijl het programma niet draait. Heel vreemd hoor
Oud 01-01-2006, 22:31
Shock
Shock is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 03-06-2005 @ 13:00 :
Bedankt voor de alternatieven, maar het lost mijn probleem niet echt op. 'k Had graag dat MCE2005 eens geprobeerd.

MediaPortal heb ik ook al gedraaid. 't Ziet er allemaal heel netjes uit, maar ik krijg problemen met mijn videokaart dan. Hoe het komt, weet ik niet, maar ik krijg dan heel de tijd tv-geluid uit mijn soundblasters, zelfs terwijl het programma niet draait. Heel vreemd hoor
Dat heb ik ook ja, vréémd. Ook krijg ik m'n video-recording niet aan de praat. Als ik op 'opnemen' druk, krijg ik zwart beeld en dat neemt ie dan ook op
Oud 02-01-2006, 14:35
ILUsion
ILUsion is offline
Dat het geluid blijft spelen ligt ergens aan de instellingen van het programma. In principe komt het erop neer dat de Windows-geluidsmixer het kanaal "TV Tuner" (o.i.d.) niet op mute zet na het afsluiten. In de meeste programma's valt dat wel ergens in te stellen bij de geluids/tv-instellingen.

Waarom het opnemen niet werkt, zou ik niet weten.
Oud 02-01-2006, 19:06
Shock
Shock is offline
Mediaportal heb ik inmiddels weggepleurd, heel nieuwe installatie met Windows MCE gemaakt. En toen herkende ie dus ook m'n tv-kaart weer niet..
Reageren

Regels voor berichten