Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2006, 13:58
MickeyV
MickeyV is offline
Ik wil op vrij korte termijn een eigen pc kopen (ik gebruik nu die van anderen [bv. die van huisgenoot] dan wel universiteitspc's) om lekker onbekommerd aan m'n scriptie te kunnen werken. Voor tekst verwerken kun je natuurlijk volstaan met een pc van niets, maar punt is, nu ik toch een pc ga kopen, wil ik dan meteen maar ééntje kopen die ook wel íets kan presteren (ook bv. op het punt van spellen: niet dat ik meteen DOOM 3 op de hoogste settings wil spelen oid, integendeel, maar een béétje spelletjes moet ie wel kunnen draaien).

Al te duur moet ie dus niet worden, ik wil een goed prijs-kwaliteit verhouding, een echte top pc zoek ik dus bepaald niet. Nu valt mij op dat Dell voor rond de 600 euro best aardige PC's lijkt te hebben (weliswaar zonder fatsoenlijke 3d kaart, maar die kan je er altijd nog zelf in klikken, neem ik aan), bv. deze http://www1.euro.dell.com/content/pr...hs1&l=nl&s=dhs
. Ik bedoel: 600 euro voor een kant en klaar systeem (17 inch tft monitor incluis), met op het oog vrij redelijke specificaties, lijkt me bepaald niet duur. Maar hoewel ik geen volstrekte leek op pc-gebied ben, ben ik ook zeker geen deskundige. Vraag is dus of dergelijke PC's (en Dell in z'n algemeen) een beetje goed zijn, of dat je toch beter bij één of ander online computerwinkeltje zelf een systeem kunt samenstellen want beter/goedkoper. Herzlichen Dank.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2006, 14:18
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Dell heeft abnormale lage prijzen, zelf kan je het nooit zo bouwen, om alleen een scriptie erop te tikken zijn het zeker leuke machines, maar games e.d zou je er niet op kunnen spelen.

En als iemand dadelijk eens een ander systeem voorstelt, kom je altijd duurder uit.

Nadeel van dell is, kut behuizing, niet kunnen upgraden, e.d
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:25
Verwijderd
Nou, zo heel goedkoop vind ik dat systeem niet - het is dat er een 19" flatpanel bijzit, anders vind ik 600 euro best duur. Het gaat wel om een systeem op basis van een Celeron D met oude 533 MHz FSB. Daar kunnen ze dus mooi een restpartij oude moederborden in kwijt.

De voor- en nadelen zijn ook bekend: geen gedonder met vage webwinkels, geen eigen gesleutel, snelle levering, kortom een 'out-of-the-box-experience'. De nadelen ook: niet altijd even goed te upgraden (maar goed, dat kan bij een laptop ook niet), niet altijd competitief qua prestaties, en het is maar afwachten welke merken je krijgt (zo is mij bekend dat Dell bijv. harde schijven van Seagate gebruikt, dat zijn geen bijzonder snelle en ook geen bijzonder stille schijven, vervelend als je graag controle wilt op kwaliteit en geluidsniveau van je systeem).
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:29
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nou die schijven wat hier in onze DELL zit, zijn wel stil.

Alleen hebben ze hierbij toen zo allemachtig het BTX systeem gebruikt, beetje wazig geen CPU fan maar wel outtake met ducht dat aangesloten is op de heatsink van de CPU.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 15:24
Verwijderd
Ja, een vriend van me heeft dat ook, die een Dell van een paar generaties terug heeft (P4 2.4). Dat is wel een stil systeem, gewoon een hele grote exhaust fan en een forse heatsink op de CPU maar geen extra ventilator.

Ze gebruikten toen ook andere schijven, trouwens; die vriend heeft in dat systeem een Deskstar 180GXP zitten van 120 GB. Tegenwoordig gebruiken ze weer Seagate, dat weet ik van een overbuurvrouw die net een Dell-systeem heeft gekocht.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 16:09
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Dell heeft van de maffe verzend kosten... volgens mij verdienen ze daar meer aan dan aan de pc zelf
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 16:59
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-03-2006 @ 15:25 :
Nou, zo heel goedkoop vind ik dat systeem niet - het is dat er een 19" flatpanel bijzit, anders vind ik 600 euro best duur. Het gaat wel om een systeem op basis van een Celeron D met oude 533 MHz FSB. Daar kunnen ze dus mooi een restpartij oude moederborden in kwijt.

De voor- en nadelen zijn ook bekend: geen gedonder met vage webwinkels, geen eigen gesleutel, snelle levering, kortom een 'out-of-the-box-experience'. De nadelen ook: niet altijd even goed te upgraden (maar goed, dat kan bij een laptop ook niet), niet altijd competitief qua prestaties, en het is maar afwachten welke merken je krijgt (zo is mij bekend dat Dell bijv. harde schijven van Seagate gebruikt, dat zijn geen bijzonder snelle en ook geen bijzonder stille schijven, vervelend als je graag controle wilt op kwaliteit en geluidsniveau van je systeem).
Moment, op die website keek jij denk ik naar de pc rechts in beeld, op een klein plaatje. Dat is weer een andere. Ik bedoel de dimension 3100:

http://www1.euro.dell.com/content/pr...l&s=dhs&~ck=mn

Die heeft maar een 17 inch tft, maar wel gewoon een pentium 4, met 1 gig ram. Maar die videokaart is natuurlijk pulp. Ik keek even verder, en toen zag ik een systeem van 780 euro (meer geld wil ik ook absoluut niet kwijt zijn). Dat ding heeft de volgende specificaties:

Processor


Intel® Pentium® 4 Processor 630 met HT-technologie (3.00GHz, 2MB L2 Cache, 800MHz FSB)

Geheugen

2048MB Dual Channel DDR2 400MHz (2x1024) Memory [Inbegrepen in prijs]

Besturingssysteem

Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005

Poorten / Sleuven

7 USB 2.0, 2 PCI Slots, 1 PCI-E 1x Slot, 1 PCI-E 16x Slot

Monitor


Dell 17" (43cm) Flat Panel E176P

Harde schijf


250GB SATA harde schijf

Optisch station

16x DVD+/-RW

Grafische kaart


256MB ATI RadeonT X600 HyperMemory

Speakers


Dell 215 Stereo Speakers

Service


1 jaar Collect And Return Support


Is dat iets?

Maar goed, heb je dan inderdaad een PC met een flutmoederboard en (dus) o uitbreidingsmogelijkheden?

En wat is eigenlijk Windows XP Media Centre edition? Acceptabel of een soort downsizede XP versie?

Trouwens, die verzendkosten zijn inderdaad behoorlijk bizar: 75 euro.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann

Laatst gewijzigd op 08-03-2006 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 17:27
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het nadeel, ook aan bovengenoemd systeem, blijft dat het geen performance-systeem is. Ik eis gewoon meer van een nieuw systeem. En in de performance-systemen is Dell niet echt fantastisch. Sterker nog, dat kan ik goedkoper.

Ben je daar niet naar op zoek, dan is Dell zeer zeker het overwegen waard, maar vergelijk. Alsjeblieft, vergelijk.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 17:32
Verwijderd
Die 2 gb intern lijkt me zwaar overdreven, voor een zware gamepc is het op zich wel lekker maar ik denk niet voor een systeem als jij zoekt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 17:35
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
mrboot schreef op 08-03-2006 @ 18:32 :
Die 2 gb intern lijkt me zwaar overdreven, voor een zware gamepc is het op zich wel lekker maar ik denk niet voor een systeem als jij zoekt.
Ja klopt. Alleen dat is een "aanbieding": dubbel ram voor dezelfde prijs. Het is "eigenlijk" een 1024 MB systeem.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 17:38
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-03-2006 @ 18:27 :
Het nadeel, ook aan bovengenoemd systeem, blijft dat het geen performance-systeem is. Ik eis gewoon meer van een nieuw systeem. En in de performance-systemen is Dell niet echt fantastisch. Sterker nog, dat kan ik goedkoper.

Ben je daar niet naar op zoek, dan is Dell zeer zeker het overwegen waard, maar vergelijk. Alsjeblieft, vergelijk.
Zeker. Alleen die voordelen vind ik ook wel wat waard. Als je met zo'n Dell comp. problemen krijgt, weet je in ieder geval dat het om een groot bedrijf gaat dat gewoon een bepaalde service levert. Bovendien is alles out of the box, zoals nare zei. Het hoeft, als gezegd, voor mij ook niet zonodig een performance systeem te zijn. Dat kun je voor 700-800 euro toch ook niet verwachten.

Maar, -ander punt- ik denk dat ik liever een 19 inch tft neem, en dan maar wat megaherzen of ram eraf, dan een 17 inch tft met behoud van die megaherzen, niet? Zo'n 19 inch tft is gewoon een duurzame investering, denk ik. (?)
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 18:38
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-03-2006 @ 18:27 :
Sterker nog, dat kan ik goedkoper.
Hahahahahahahaha, no fucking way voor 780 een vergelijkbare pc?
Misschien de hardware maar software legaal al niet

Dell is gewoon cheap maar heeft een paar nadelen.

(En als Enlight zou posten, kom nu niet met een duron systeempje aan wat je ook al eens aanhaalde toen iemand Dell wilde kopen)
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 18:42
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
En mja, Dell is soms wel erg goedkoop ja.. Als ik een Optiplex GX620 in elkaar zet (online) kost me dat zo'n 1500 pleuro. Ik weet dat ze op m'n werk voor die configuratie nog geen 800 euro betalen.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 18:46
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
En hoe ze dat doen weet niemand, waar ze die prijzen vandaan halen en toch hebben aardig wat bedrijven veel pc's van dell er staan.

Alleen als je dan een beetje gaat aanpassen schiet de prijs flink omhoog.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 18:57
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-03-2006 @ 19:38 :
Hahahahahahahaha, no fucking way voor 780 een vergelijkbare pc?
Misschien de hardware maar software legaal al niet
Je leest niet.

Daarnaast, who needs software?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 19:03
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ehm, mensen die gewoon hun PC willen gebruiken? Als je 'm uit losse onderdelen samenstelt en je wilt netjes Windows erbij dan kun je zo weer 90 euro extra aftikken.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 19:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 08-03-2006 @ 20:03 :
Ehm, mensen die gewoon hun PC willen gebruiken? Als je 'm uit losse onderdelen samenstelt en je wilt netjes Windows erbij dan kun je zo weer 90 euro extra aftikken.
Ik ken niemand die daar tegenwoordig nog een probleem van maakt
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 20:10
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-03-2006 @ 20:06 :
Ik ken niemand die daar tegenwoordig nog een probleem van maakt
Jij bent een geval apart, illegale!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-03-2006, 22:38
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-03-2006 @ 19:46 :
Alleen als je dan een beetje gaat aanpassen schiet de prijs flink omhoog.
De grap is dat die configuratie geen standaardconfiguratie is. Er is al wat aan veranderd.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 22:46
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nee maar stel ik ben een doodgewone consument, ik denk koop mij een pc bij Dell, stel er een paar andere dingentjes aan, en dan schiet die prijs echt omhoog, voor een betere videokaart 400+, nieuwe HDD 100+, echt niet meer normaal.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 08:04
J-roenn
J-roenn is offline
stel gewoon zelf een pc samen en laat hem door www.pczaak.nl www.icomputers.nl of www.alternate.nl in elkaar zetten, hier op t forum helpen je wel met een configuratie .

het voordeel is dat je dan alles zo ongeveer kan uitbreiden ipv volgende pc gelijk weer een hele nieuwe moeten kopen.

nadeel is dat je er mischien iets langer op moet wachten, en eerst een configuratie samenstellen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 11:13
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
En een stuk duurder is
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 11:17
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-03-2006 @ 12:13 :
En een stuk duurder is
Als ik een systeem zou samenstellen bij Dell, zou ik, als ik het zelf koop stukken goedkoper uit zijn. Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel héél goedkoop aan hardware kan komen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 12:08
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-03-2006 @ 12:13 :
En een stuk duurder is
als je de verzendopties er bij rekent, en een paar extra opties neemt is zelfbouw totaal niet veel duurder dan dell.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 12:11
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Maak mij hetzelfde systeem bij een lokale pc boer dan , voor ongeveer hetzelfde geld?

__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2006, 12:41
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 08-03-2006 @ 17:09 :
Dell heeft van de maffe verzend kosten... volgens mij verdienen ze daar meer aan dan aan de pc zelf
Dat weet ik wel zeker. Er zijn ook Dell computers zonder AGP of PCI-e poort. Lekker onhandig dus.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 12:43
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Als je het niet nodig hebt?Is het wel handig.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 14:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-03-2006 @ 13:11 :
Maak mij hetzelfde systeem bij een lokale pc boer dan , voor ongeveer hetzelfde geld?

Waarom zou ik?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:35
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-03-2006 @ 15:11 :
Waarom zou ik?
Nou ja, om aan te geven dat je bewering klopt. Want ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:36
MickeyV
MickeyV is offline
Maakt het trouwens erg veel uit of een processor 1 mb dan wel 2 mb l2 cache heeft? Je kunt bv. kiezen tussen een P4 2.8 Ghz 1 mb cache, of voor ongeveer 30 euro meer een P4 3 Ghz 2 mb cache. Is dat die 30 euro waard?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 15:52
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb een Dell notebook en die functioneerd prima. De service is goed
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 16:14
MickeyV
MickeyV is offline


Nog een vraag: is er eigenlijk een kwaliteitsverschil tussen Intel P4's en AMD 64's? Dell levert alleen maar Intels.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 17:08
J-roenn
J-roenn is offline
kwalitatief valt het wel mee het verschil, dat zit m vooral in de prijs.
verder is intel momenteel wat sneller met bijv video encoden en is amd iets in het voordeel tijdens games.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 18:29
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 09-03-2006 @ 16:35 :
Nou ja, om aan te geven dat je bewering klopt. Want ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.
Jolt leest niet goed, wat ik zeg is dat als ik een performancesysteem wil, ik niet bij Dell moet zijn, want Dell is duurder als het gaat om performance. Dat weet hij ook wel. Daarnaast weet hij ook wel hoe ik aan mijn hardware kom en daar kan écht geen Dell tegenop
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 22:23
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 09-03-2006 @ 16:36 :
Maakt het trouwens erg veel uit of een processor 1 mb dan wel 2 mb l2 cache heeft? Je kunt bv. kiezen tussen een P4 2.8 Ghz 1 mb cache, of voor ongeveer 30 euro meer een P4 3 Ghz 2 mb cache. Is dat die 30 euro waard?
Nee en jah, het maakt wel wat verschil hooguit 2 a 5 %, maar het is wel 30 euro waard, waarschijnlijk heeft die 3 GHZ versie ook een hogere FSB.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-03-2006 @ 19:29 :
Jolt leest niet goed, wat ik zeg is dat als ik een performancesysteem wil, ik niet bij Dell moet zijn, want Dell is duurder als het gaat om performance. Dat weet hij ook wel. Daarnaast weet hij ook wel hoe ik aan mijn hardware kom en daar kan écht geen Dell tegenop
Jij hebt haalt het te goedkoop
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 13:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een Dell computer voor op mijn studentenkamer en die is al acht jaar oud en doet het nog steeds prima. Weliswaar niet supersnel enzo maar hij doet het nog wel goed. Mijn harde schijf is best wel stil en de hele pc ook wel. Ik heb al zat dingen uitgebreid dus upgraden kan zeker wel met een Dell. Ik ben er wel tevreden over maar ik heb ook niet de hoogste verwachtingen van een pc maar voor normaal gebruik voldoet deze prima.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-03-2006, 14:19
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-03-2006 @ 14:57 :
Ik heb een Dell computer voor op mijn studentenkamer en die is al acht jaar oud en doet het nog steeds prima. Weliswaar niet supersnel enzo maar hij doet het nog wel goed. Mijn harde schijf is best wel stil en de hele pc ook wel. Ik heb al zat dingen uitgebreid dus upgraden kan zeker wel met een Dell. Ik ben er wel tevreden over maar ik heb ook niet de hoogste verwachtingen van een pc maar voor normaal gebruik voldoet deze prima.
8 jaar oud en dan nu nog upgraden ?

naar een antiekbeurs geweest van t weekend ?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 15:21
Verwijderd
Dat lijkt me zonde van het geld. Op een gegeven moment in de levensduur van een PC bereikt hij een punt waar upgraden gewoon nutteloos is, vanwege de zeer beperkte prestatiewinst, waarbij je dus beter elke euro die je eraan uitgeeft in een nieuw systeem stopt met weer betere groeimogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 16:48
MickeyV
MickeyV is offline
Trouwens, zo'n 256 mb ati radeon 600 kaart is een pci-kaart. Dat betekent dus, als ik me niet vergis, een behoorlijk prestatieverlies ten opzichte van een agp-kaart. De vraag: met wat voor agp-kaart is zo'n pci kaart ongeveer vergelijkbaar? Een 64 mb agp?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 16:52
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nee, PCI Express. Dat is de opvolger van de AGP standaard (en ook van de PCI standaard).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 18:11
MickeyV
MickeyV is offline
Eh, is dat goed of slecht? Ik loop alweer behoorlijk achter...
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 19:09
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Goed.

PCI-express x4 heeft vrijwel dezelfde bandbreedte als AGP x8. En de huidige videokaarten hebben dus een PCI Express x16 aansluiting, dus 4 keer zo snel als AGP.

Zie ook hier voor overzicht:
http://tweakers.net/reviews/591/6
(scroll naar beneden)
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 19:11
Verwijderd
Dat is goed, PCI-e is beter en sneller dan AGP.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 19:42
MickeyV
MickeyV is offline
Hartelijk dank. Ja, de hardware ontwikkelingen gaan snel.

Nog een vraag (voor wie het weet, welteverstaan): zijn die Dell tft monitoren een beetje goed, of kun je beter afzonderlijk een monitor van een ander merk kopen? En is, afgezien van 32 euro, er erg veel verschil tussen een Dell 17" Flat Panel Monitor en een Dell 17" Ultrasharp Flat Panel ?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 20:09
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Hun goedkoopste 17'' TFT heeft alleen een analoge ingang, dat is nogal slecht als je het mij vraagt. Ik zou zelf sowieso voor een Eizo 17'' gaan die zijn namelijk even goed betaalbaar.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 20:28
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 10-03-2006 @ 20:42 :
Hartelijk dank. Ja, de hardware ontwikkelingen gaan snel.

Nog een vraag (voor wie het weet, welteverstaan): zijn die Dell tft monitoren een beetje goed, of kun je beter afzonderlijk een monitor van een ander merk kopen? En is, afgezien van 32 euro, er erg veel verschil tussen een Dell 17" Flat Panel Monitor en een Dell 17" Ultrasharp Flat Panel ?
Zijn goede monitoren hoor. Het is natuurlijk ook niet alsof Dell die panelen zelf maakt

Als ik me niet vergis heeft zo'n "Ultrasharp" een digitale DVI-aansluiting, dat valt zeker te prefereren boven analoog aangezien het vaak een betere, scherpere beeldkwaliteit geeft.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 22:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-03-2006 @ 16:21 :
Dat lijkt me zonde van het geld. Op een gegeven moment in de levensduur van een PC bereikt hij een punt waar upgraden gewoon nutteloos is, vanwege de zeer beperkte prestatiewinst, waarbij je dus beter elke euro die je eraan uitgeeft in een nieuw systeem stopt met weer betere groeimogelijkheden.
Ik heb vorig jaar een tweede geheugenbalkje gekocht en daar heb ik echt wel heel veel lol van gehad. Dat kost geen drol want iedereen heeft het toch niet meer nodig voor zijn nieuwe pc en mijn pc is er zoveel beter op gaan draaien.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 23:30
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-03-2006 @ 20:09 :
Goed.

PCI-express x4 heeft vrijwel dezelfde bandbreedte als AGP x8. En de huidige videokaarten hebben dus een PCI Express x16 aansluiting, dus 4 keer zo snel als AGP.

Zie ook hier voor overzicht:
http://tweakers.net/reviews/591/6
(scroll naar beneden)

Bandbreedte valt ook weer allemaal mee, en 4x zo snel, valt reuze mee, alleen met SLI zonder connector of Crossfire zonder connector heeft PCI-Express een zeer groot voordeel met bandbreedte wat AGP 8x niet kon leveren.

PCI Express 2.0 komt binnekort ook
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 09:53
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
De interface is 4 keer zo snel. Of dat ook maar ENIG effect heeft op de snelheid van de videokaart is zeer de vraag. Maar dat zijn dan ook twee verschillende dingen: hoe snel je op een snelweg kunt rijden (interface) en hoe snel je auto daadwerkelijk kan (videokaart).
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 23:51
MickeyV
MickeyV is offline
Nog een klein vraagje : ik heb al aardig wat modelletjes vergeleken, en sommige hebben een zgn. Integrated Intel® Graphics Media Accelerator 900, ipv een videokaart. Dat is goedkoper, en uiteraard minder indrukwekkend, maar voorlopig vind ik dat niet zo'n probleem.
Alleen betekent het feit dat zo'n PC/moederbord een integrated graphics chip heeft ook, dat je er later geen afzonderlijke (betere) 3d kaart in kunt stoppen, of werkt het net zo als met integrated geluidschips, dat je er óók nog een gewone geluidskaart in kunt klikken? Ik neem aan, en hoop ook, het laatste, want dan weet ik wel welke ik ga kopen.

*edit: eh, laat maar, ik heb het al uitgevonden.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 12:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [dell pc upgraden]
reddragon
5 22-06-2009 02:19
Software & Hardware problemen met geluid in vista business op dell laptop
Verwijderd
9 01-02-2008 00:32
Software & Hardware Dell pc
TommytheCat
3 19-06-2007 14:21
Software & Hardware [Complete PC] Dell
ythguaN
43 03-08-2004 19:52
Software & Hardware Dell PC slecht voor gamerz?
pietervdb
54 25-10-2003 00:20
Software & Hardware [Dell] geheugen
^Rambo^
4 10-09-2003 09:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.