Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hele nette machine hoor, daar kun je heel fijn op gamen voorlopig. Die Radeon 9800 is heel fijn, toch jammer dat 't geen pro is.
Ik weet niet precies hoe duur dat ding is, en denk ook wel dat je een stukje goedkoper uit kunt zijn, maar hier doe je geen slechte koop aan als je geen moeite hebt met wat meer uit te geven dan nodig. Maar nogmaals, dat weet ik niet eens helemaal zeker, hoor. Maar als je alleen antwoord wilt op de vraag of je er goed op kunt gamen is mijn antwoord volmondig 'ja'. |
![]() |
|
Nette machine, alhoewel het prijskaartje minder net zal zijn. Ik gok zo'n €1900.
Eenzelfde configuratie kun je rond de €800 kopen, zonder monitor. Dan moet je het wel zelf samenstellen (in elkaar zetten). Als je hierin interesse hebt, moet je dat even zeggen en kan ik je meer informatie hierover geven.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vraag het me af of merkcomputers zoveel duurder zijn. Vaak zitten er hele mooie aanbiedingen bij. Ook bij HP. Die kopen een hoop producten met grote hoeveelheden in. Zoals processoren en videokaarten. Daarom kunnen ze dat goedkoop krijgen, zodat ze ook een lagere prijs kunnen vragen.
Nadeel is wel dat je het niet helemaal kunt afstellen op jouw wensen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat merken als Dell en HP tegenwoordig niet echt schokkend veel duurder zijn dan vergelijkbare 'merkloze' PCs. Het kan echter wel, maar dan moet je goed zoeken. Er zit in Nederland natuurlijk wel een aantal kwalitatief zeer goede en ook zeer goedkope hobbyzaken waar je zeker wel 30-35% onder de prijs van een vergelijkbare 'A-merk' computer zit.
Verder is het argument van gebondenheid aan het merk een groot bezwaar: ik heb te vaak meegemaakt dat onderdelen in PCs van zogenaamde 'A-merken' er na korte tijd de brui aan gaven, waarna het praktisch onmogelijk was er een vervangende standaardcomponent in te doen. De honden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik zou eerst eens kijken of je ehm niet ergens anders goedkoper kan kopen. Want om er nou zoveel meer voor te gaan betalen. En als je toch zoveel te besteden hebt, stort je het overige geld maar op mijn rekening, of koop er een leuke tv van, of wat dan ook.
||
Citaat:
![]() Maarem, dit systeem heb je dus NIET voor 800 euro. Aangezien de 3ghz P4 alleen al ruim 400 euro kost, en een radeon 9800 128mb al ruim 250 euro kost. |
![]() |
|
Hah, ik had een AMD-k6 II 300mhz en 64mb ram, 4.3gb harddisk en 17" CRT scherm, op mn 15e en daar moest ik maar tevreden mee zijn
![]() |
![]() |
|
Prima systeem. Ik heb een 8300, 3.0GHz 800MHz FSB P4, 1GB intern, Ati Radeon 9800 Pro.
Dell levert heel erg prima systemen, zitten goed in mekaar, netjes afgewerkt, en hardstikke stabiel (ze doen burn-in tests op alle machines). Op kantoor werken wel eigenlijk alleen maar met Dells, zowel desktops als notebooks, nooit enige problemen mee. |
![]() |
||
Citaat:
"Niehiels? We hebben van die en die een PC gekocht en hijdoettetnietmeer! Kun je er eens eventjes naar kijken?" |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf HIO gedaan; HBO Informatica, waar je dus zo'n Ing. aanhangsel van krijgt, en zo'n opleiding is geen garantie voor het kunnen assembleren van een PC. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geen idee of hij het ooit op school heeft gehad maar hij heeft er vele in elkaar gezet zonder probleem duzzzz
||
Citaat:
Ik weet nog dat we in de tweede met techniek een stekker in elkaar moesten zetten, en ik had een 4 ![]() Maar m'n huidige PC heb ik ook zelf ik elkaar gezet en dat lukte prima ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoezo bekend? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Aaargh. Doorverwijzen naar kantoor en terloops opmerken dat ze wel standaard consultancy tarief berekenen werkt prima ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb even een systeempje samengesteld bij www.gistron.com. Het komt vrij aardig overeen met het Dell systeem. De boel wordt voor je geassembleerd, dus die handige neef heb je ook niet meer nodig. Er ontbreekt zelfs nog een exemplaar van MS Works.
Een totaalbedrag van €2.149,3 maakt de Dell PC meer dan behoorlijk interessant. Ik zou in jouw geval dus zeker voor de Dell gaan. ASUS P4P8X, Socket 478, DDR-Ram 104,90 104,90 Intel P4 3.0 GHz / 800FSB /478 BOX 449,90 449,90 120.00 / 7.200 Maxtor 6Y120P0 8 MB 114,90 114,90 NEC ND1300 DVD +/- writer IDE/bulk 134,90 134,90 Creative Inspire P580 5.1 68,90 68,90 Logitech Internet Navigator PS/2 Ger 22,90 22,90 Logitech wheel mouse S90 OEM PS/2 8,90 8,90 Creative SB Audigy LS Retail 64,90 64,90 Sweex 56K PCI Intel Ambient hardware 12,90 12,90 Windows XP OEM Home 96,90 96,90 Logitech QuickCam Express NEW USB 31,90 31,90 AOpen Midi-Tower H500(A) 300W 65,90 65,90 Powercolor ATI Radeon 9800 SE 128M 242,90 242,90 Assembleren / Testen van systemen 29,90 29,90 256 MB DDR/333 PC2700 Kingston 47,90 95,80 LG L-1811S 18" / TFT / TCO99 574,90 574,90 Verzendkosten: 28,00 Totaalbedrag: 2.149,30 |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() nogmaals bedankt! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() geef die links dan eens een keer dan heeft iedereen ze duur systeem idd, ik had er laatst een voor 1299 enige verschil is iets mindere geluidsboxen, en een radeon 9200 maar ik had daarnaast wel weer een print/scan/kopier erbij en ja, Dell is duur |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Tja, en die duitsers van Enlightenment vertrouw ik niet, onze familie heeft nog een paar fietsen tegoed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Heb mn hardware-lijstjes geupdate: http://www.fluffles.net/computers/hardware/#10012 Als je naar het laatste systeem kijkt, zit dat rond dezelfde prijsklasse, nouja €50 lager maar moet nog muis/tobo bij dus klopt wel. Daarvoor krijg je een Athlon 64 3200+ ipv P4 3.0GHz, dat is natuurlijk een stuk sneller. Verder 1024MB ipv 512MB, én merkgeheugen (krijg je meestal niet bij OEMs), Serial ATA hardeschijf, zelfde videokaart en DVD ReWriter, een luxe behuizing met plexiglas sidepanel en blue LED fan, aparte 350W Enermax voeding (speciaal voor jou ![]() Dit is toch wel een stuk betere config dan die Dell. Maar bij deze PC zit natuurlijk geen legale Windows-editie (aan de andere kant ben je bij Dell wel verplicht er één te kopen, ook als je geen Windows wilt gebruiken of er op andere manieren aan wilt komen), verder geen Modem/Webcam/Audigy2. Dat laatste scheelt wel €55, maar een duur mobo koop je niet om vervolgens niet de onboard sound te gebruiken. Bij goede mobo's is de kwaliteit van de onboard sound vergelijkbaar met SBLive!. Ik denk dus niet dat je kunt zeggen dat het zelf bouwen niet meer loont. Je hebt nu de keuze zelf je hardware én software uit te kiezen, zit niet met reclame/spyware troep op je computer en je hebt de volle 3 jaar garantie op je artikelen en niet 1 jaar als je via een OEM koopt. Een ander belangrijk punt is dat je een echt retail mobo hebt, en niet van die gare OEM plankjes waar je niet/nauwelijks mee kunt overclocken, zo'n stom award leken-BIOS hebt en gewoon een stuk mindere performance. FCC 0wns ![]()
|
![]() |
Hey ik heb ook een dell gehad...maar het probleem is bijvoorbeeld je wil meer geheugen...dan moet je weer PERSE die dure A klasse kopen want anders pakt die moederbord hem niet enzo...dus een dell pc upgraden is veel duurder dan dat je bijvoorbeeld zelf een pc bouwt met asus moederbord enzo...en dan later weer andere videokaart erin, snellere processor etc...
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
OEM-plankjes (moederborden) zijn gewoon heel slecht, bij zelfbouw heb je een echt retail moederbord, met uitgebreide functies zoals overclocken, een normaal BIOS en goede performance. OEM-plankjes zijn goedkope rommel.
Niet elk OEM-plankje doet moeilijk over geheugen, maar er zijn zat voorbeelden waarbij dat wel het geval is.
|
Goh, je moet wel heel erg nodig bewijzen dat Dell slecht is he? Is je pa soms PC-boer en falliet gegaan door Dell ofzo?
Ook met de mobo's en de andere onderdelen is niks mis. Het mag dan misschien OEM zijn, maar dat zegt helemaal niks over de kwaliteit. Dell heeft een naam goed te houden, dit i.t.t. wazige computerboertjes. |
![]() |
|
Van de OEMs is Dell wel de beste.
Desalniettemin probeer ik mensen bewust te maken dat het ook anders kan, met minder geld meer, en zonder de problemen die bij OEM-computers krijgt. Een winstmarge van 50% vind ik niet normaal. Ik was echt boos toen ik zag dat een familielid een computer van 7000 gulden (ja 2 jaar geleden) kocht met een kast die wel ontzettend kaal was. Supergoedkoop plankje, wel allersnelste proc, maar verder allemaal b-merken en goedkoop goedkoop goedkoop. Ding presteerde natuurlijk erg slecht GF2MX maar wel supersnelle proc, ja daaag. Ik vind het exorbitant. Hedendaags is het wat beter gesteld met de OEM-computers, ik denk vooral vanwege de vele zelfbouw-winkeltjes die vaak prima produkten afleveren tegen een veel lagere prijs. Ook het feit dat het fabeltje dat merkcomputer 'echt' zijn en klooncomputer 'nep' nou eindelijk wel overwonnen is, heeft denk ik invloed gehad. Feit blijft dat als je zelf de mogelijkheden en wil hebt om zelf een computer samen te stellen, je óf goedkoper uit bent, óf een betere configuratie samenstelt. Voor mensen die dit niet kunnen of willen zijn er altijd nog winkels die het voor je assembleren.
|
Verwijderd
|
Maar wat, beste Enlightenment, als iemand geen trek heeft om dingen uit Duitsland te halen? Ik vind het namelijk niet echt fair wat je nu doet; dan zou je principeel gezien ook Dell.DE moeten raadplegen.
Either way, dan is er ook altijd nog de factor garantie. Op de Dell-site lees ik namelijk weldegelijk gewoon 3 jaar garantie, met de mogelijkheid tot aankopen van een 4e jaar? Wellicht moet je je in deze beperken tot het ja/nee beantwoorden van de vraag zoals de topicstarter deze stelde. Het kan immers altijd "beter", neemt niet weg dat die Dell machine domweg heel behoorlijk is. Wat dat familielid betreft; dat is mooi zijn/haar eigen stomme schuld geweest. Ik vind het vreemd dat je daar wroeging om had; die persoon in kwestie had namelijk óf zich zelf beter kunnen verdiepen in de materie, óf iemand raadplegen die al clue heeft, so to speak. Nu heeft hij/zij zichzelf gewoon dom in de vingers gesneden, en dat was zijn/haar eigen schuld. Bedrijven mogen geen vette winst maken, natuurlijk? Exorbitant is slechts subjectief. Tenzij je een rooie rakker bent, natuurlijk. |
![]() |
||
Citaat:
ik denk dat je voor deze pc 1100 euro kwijt bent. En als tip: Ik heb zelf ook een dell en ben er erg tevreden over. Dus als zou ik de keus hebben... gewoon doen ![]()
|
BWa, ik heb een jaartje geleden ook een dell gekocht: heel stabiel systeem, nooit problemen, als ik zo her en der temperaturen lees van case en cpu is ie ook zeer frisjes, wat altijd goed is, en ja hoor, standaard 3 jaar garantie (bij mij zouden ze 'm normaal moeten komen halen en de volgende werkdag al terugbrengen, gerepareerd -zouden, want ik heb nog niks aan de hand gehad
![]() De enige kloterij aan dell-pc's is als je 'm wilt gaan uitbereiden (extra HD of geheugen of zo), dat gaat niet zomaar bij alle modellen (dim 8000-series normaal wel hoor) en is soms behoorlijk wat geklungel (maar dat laatste kan ook aan mij liggen natuurlijk ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|