![]() |
|
Ik zit er over te denken om een mooie digitale spiegelreflexcamera te kopen, maar ik weet totaal niet welke.. Iemand ervaring, ideeen...?
Ik zat zelf aan deze te denken ![]() Prijs het liefst toch niet meer dan rond de 1000 euro
|
![]() |
||
Citaat:
![]() iemand ook enig idee wat een goede (online)winkel is om m te kopen?
|
als je tot de 1000,- wil gaan kun je ook nog naar de nikon d70s kit kijken
veel prijzen vind je op www.tweakers.net/pricewatch
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
zoek maar eens op canon eos 20d kit bij idealo of geizhals |
![]() |
||
Citaat:
![]() Tis nog best lastig om zown ding uit te zoeken. Als je zo'n camera koopt, doe het dan gelijk goed, maar dan wordt het weer duurder en duurder. De eos 350D is volgens mij gewoon een hele goeie qua prijs-kwaliteitsverhouding. Er zullen inderdaad vast wel betere zijn, maar dat merk je dan ook duidelijk aan de prijs. Eos 350D body only is ongeveer 650 euro. Ik denk dat het zoiets wordt en dan een losse lens erbij, maar ik ben er nog niet over uit.
||
Citaat:
![]() Ik zou zelf voor een d70s +18-70 gaan of een d70s/350d met de 28-75 lens van Tamron. De een is net onder, de ander net boven de duizend euro. En als je duitsland meetelt scheelt je dat op de nikon niet veel, maar van de canon en de tamron kun je dan zo weer elk 50 euro aftrekken.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
In combinatie met Canon EF 50mm/1,8 II zit je wel stevig in heel wat omstandigheden. Dat objectief schiet erg scherp in heel moeilijke omstandigheden. Hetgeen je hiermee aan "zoom" mist kan je trouwens nog vrij goed compenseren door ofwel een stapje dichter bij je onderwerp te gaan staan, ofwel door de nabewerking. Als je budget een beperking is, denk ik dat je beter eerst investeert in zo'n lens in combinatie met een goedkopere all-round met zoom, dan onmiddellijk voor een duurdere zoom-lens te gaan. Anderszijds worden veel (medium) telelenzen vaak op hun maximale zoom gebruikt. Alternatief voor die wat jij voorstelt, is dan ook de EF 85mm/1,8 USM, een lens die je onderwerp beter en scherper in beeld kan brengen in moeilijke lichtomstandigheden, en toch ook weer een stapje goedkoper is. Een ander (goedkoper) alternatief voor de lens die jij voorstelt, is de Canon EF 28-135mm/3,5-5,6 USM IS. Die is op veel vlakken vergelijkbaar, behalve een iets groter zoom-bereik, maar zonder de groothoekmogelijkheden.
|
|