Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
(bier voor meisjes ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Okay er zijn er 2 grote (lindemans en timmermans op een aantal kilometer , geen enorm grote brouwerijen, maar toch wel bekend in de streek, vooral fruitbieren ...) en dan is er een brouwerij die het artisanaal maakt, bekend in de streek, maar voert niet uit enz, vooral kriek en geuze en lambik enz, waar elk vat anders smaakt omwille van het natuurlijk proces.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Urthel Hibernus Quintem is het soort bier waarmee je kettingen kan ontroesten. Erg goed dus ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In mijn vaste kroeg hebben ze Hertog Jan op tap. Meestal vers en lekker, uitzonderingen daargelaten. Dat kost dan een duppie extra en dat heb ik er graag voor over. Er zijn mensen die het verschil niet proeven. Ik drink zelf ook graag een glas rode wijn en dat wordt door mensen veel meer als een drank gezien waar je jezelf uiterst goed in kunt en behoort te verdiepen. Leuk om te doen natuurlijk, maar ik vind het moeilijk te accepteren dat dat met bier niet zo zou hoeven zijn. Goedkoop bier kan goed te drinken zijn, zeker op een avond waar je alleen "kansloos komt zuipen". Wanneer ik echter op een terrasje zit en de omstandigheden zich lenen voor een lekker potje genieten, ga ik geen Bavaria "achteruit zitten kotsen". Ik ben een liefhebber van lekker eten en drinken en wanneer het geen avond of middag is waar echt gezopen en geschranst wordt, zorg ik dan ook dat ik altijd wat te genieten heb. Een goede fles wijn, een lekker koude Hertog Jan of speciaalbier en een lekker zelfgemaakt "diner" (hoewel ik "warme hap" wilde schrijven, gebruik ik toch deze titel om de omstandigheden beter te omschrijven) en ik kan écht genieten. De situatie die kameraad Snees dan omschrijft, waar studenten niet bij Hertog Jan horen te zweren, kan ik maar gedeeltelijk onderbouwen. Een student die kán genieten moet dat ook vooral niet laten. Een student die op een avond twee kratten "d'rin en d'ruit" gooit, kan zich een hoop onkosten besparen. Maar ik ga als levensgenieter toch niet lekker in het zonnetje in de tuin zitten met een fles Jaeger in m'n klauwen terwijl ik wacht op het "pingen" van de opwarmnasi van de Aldi?
||
![]() |
Citaat:
Urthel kost ongeveer 1,25 voor een flesje van 330 ml. (in de winkel) en is in 4 soorten verkrijgbaar: Hibernus Quintem (de lekkerste imho) Samaranth (ook goed te doen, maar niet het hele jaar verkrijgbaar geloof ik) Tonicum Finiboldus (ook prima) Novicius Vertus (moelijk te pruimen) vind het niet bijzonder duur, maar je gaat er misschien geen kratten van aanschaffen nee.
Laatst gewijzigd op 11-08-2006 om 13:30. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
de gemiddelde kok zal het ook niet waarderen dat een gast een fles ketchup over zijn maaltijd leegknijpt. ook al hou die gast nu eenmaal van die smaak. maar goed, ik neem het terug voor alle brouwers die er geen moeite mee hebben ![]()
Laatst gewijzigd op 11-08-2006 om 13:31. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar goed, eerst investeerders vinden ![]()
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|