Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / WK Voetbal 2006

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2006, 15:53
Fides
Fides is offline
Overleeft Togo de eerste ronde? Speelt Angola Portugal van de mat? Zitten de Soca Warriors in juli nog in het toernooi? Of wordt Duitsland toch tegen de verwachtingen in wereldkampioen?

Kortom, welk land zal ons gaan verbazen?
Brandt los.
Advertentie
Oud 30-05-2006, 17:37
McDuck
McDuck is offline
Australie denk ik.. en verder denk ik dat Mexico het ook wel goed zal gaan doen. Duitsland is niet echt super goed op dit moment maar je weet het maar nooit met Duitsland en al helemaal niet als het WK in Duitsland zelf is.
Oud 30-05-2006, 18:21
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mja, er zitten op elk groot kampioenschap wel minimaal 1 of 2 verrassingen bij de laatste 8 en in de poulefases gebeuren er ook wel soms dingen die je van tevoren niet verwacht.

Toch als ik altijd voorspellingen doe, voorspel ik meestal weinig verrassingen. Maar goed, als ik toch mag gokken denk ik dat Mexico en Zweden misschien wel eens ver kunnen komen. Oke, ze doen bijna altijd wel mee, maar tot grote favorieten worden ze nooit beschouwd. Maar een halve finale kunnen deze landen best wel eens halen.

Ik denk (en hoop ook een beetje ) ook Austrlië als positieve verrassing. Oekraïne zou ook wel eens redelijk ver kunnen komen. Ondanks dat het een debutant op een WK is hebben ze een aantal goede spelers in de selectie.

In negatieve zin is ook vaak gokken... Spanje wordt altijd als groot voetballand beschouwd, maar maakt het nooit waar. Italië zou met het omkoopschandaal in het achterhoofd ook misschien niet zo heel ver kunnen komen. Engeland komt zonder Rooney ook misschien minder ver. Duitsland heeft geen sterke selectie, maja die zitten er toch wel vaak bij in de eindfases van een toernooi, onberekenbaar dus.
Oud 30-05-2006, 21:49
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Oekraine zet ik ook mijn geld op hele goede ploeg
Oud 31-05-2006, 09:03
hasseltboy
hasseltboy is offline
Oekraine.
Oud 31-05-2006, 09:27
Fides
Fides is offline
Yup, ik zie zelf Oekraine en Zweden ver komen. Oekraine heeft gewoon een goede ploeg, maar wordt toch door iedereen onderschat. Met Sheva, Milevskyi, Voronin en Vorobey heb je toch wel goede spitsen. De verdedigers zullen weer reuzen van 1.95 zijn met een berenconditie. De middenvelders zijn zeer balvaardig en goed in de omschakeling van verdediging naar aanval.

Zweden moet het gewoon hebben van de as van het elftal. Mellberg, Ljungberg, Kallstrom en daarvoor dan Zlatan en Henke Larsson. Verder hebben ze nog meer creatieve spelers zoals Wilhemsson en Anders Svensson. Het team heeft met Rosenberg, Hansson, Larsson, Zlatan, Edman, Elmander en Allback ook nog een Nederlands tintje.
Oud 31-05-2006, 09:32
Fides
Fides is offline
Het is dat Polen en Duitsland in een zeer makkelijke poule zitten. Maar dit zijn 2 ploegen die er in principe de eerste rond uit zouden gaan. De Poolse bondscoach selecteert de beste keeper en de topscorer niet en de ervaren verdediging van weleer is er ook niet meer. Bovendien, nadat ze dit jaar eerder verloren van de VS en Litouwen, verloren ze gister van Colombia.
Oud 31-05-2006, 10:06
Ketjing
Ketjing is offline
Ghana
Amoah gaat Tsjechië en de VS dollen
Oud 01-06-2006, 03:33
Supreme Dutch
Dietschland, omdat hun geweldige publiek ze naar de eindstrijd zullen schreeuwen
Oud 01-06-2006, 09:23
Tejay
Tejay is offline
In positieve zin: Engeland
In negatieve zin: Nederland (sorry hoor)

Ik hoop dat Engeland nu toch eindelijk eens naar waarde speelt op een groot tornooi. Ze hebben al een tijdje een dijk van een ploeg, maar veel resultaten komen er nooit uit.

En op veel plaatsen hoor je Nederland bij de belangrijke outsiders, maar ik denk toch dat ze een stuk tekort zullen komen. 2e ronde ja, maar verder niet.
Oud 02-06-2006, 11:22
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
angola ik zweer het je
Oud 02-06-2006, 16:31
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Nederland, in positieve zin. Brazilië in negatieve zin.
Oud 05-06-2006, 13:05
Bell
Bell is offline
Ik heb ergens het idee dat Duitsland niet heel ver gaat komen.. Ze denken dat ze wel de nieuwe wereldkampioen zijn, maar ik geloof er niets van. Verder denk ik dat inderdaad Australië wel ver gaat komen.

Nederland komt denk ik niet zo ver, en dat gaat ons verbazen...
Oud 05-06-2006, 14:56
Quay
Quay is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 30-05-2006 @ 22:49 :
Oekraine zet ik ook mijn geld op hele goede ploeg
Oud 07-06-2006, 09:55
Verwijderd
Ik zie Australië en Oekraine nog wel verrassen. Duitsland komt denk ik tot de kwartfinale omdat ze alleen maar slechte tegenstanders tegenkomen, anders lagen ze er veel eerder uit.
Oud 07-06-2006, 23:00
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
kroatie
Oud 08-06-2006, 07:36
Verwijderd
Australië gaat nog heel wat landen afbluffen met hun vechtvoetbal denk ik
Oud 08-06-2006, 10:51
Fides
Fides is offline
Pff, ze kwamen met moeite langs Liechtenstein. Ik verwacht heeelemaal niets van Australie. Ik denk dat zij met Japan gaan uitmaken wie er 3e wordt in de poule.
Kroatie heeft meer kwaliteiten dan Australie.
Oud 08-06-2006, 11:17
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Paraguay en Oekraine...

Zweden en Paraguay kegelen Engeland eruit in de eerste ronde.
Oekraine gaat de kwartfinale halen, en Sheva schiet er een stuk of 7 in.
Oud 08-06-2006, 12:46
baas
baas is offline
Ik denk dat er vrij weinig verrassingen zullen komen. Brazilië is sowieso veel te sterk. Als ik er een zou moeten noemen denk ik Oekraïne. Maar kun je dat nog een verrassing noemen als het halve forum dat al roept ?

O ja, Australië gaat, ondanks Guus, niks worden.
Oud 08-06-2006, 18:13
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 08-06-2006 @ 12:17 :
Paraguay en Oekraine...

Zweden en Paraguay kegelen Engeland eruit in de eerste ronde.
Oekraine gaat de kwartfinale halen, en Sheva schiet er een stuk of 7 in.
Ik zie Paraguay eigenlijk ook wel eens misschien doorgaan (al heb ik dat nergens in mijn WK-poules voorspeld ) maar misschien niet ten koste van Engeland (ook omdat het weer wat beter gaat met Rooney) maar ten koste van Zweden (anders dan ik eerder zei), want er zou hevige kritiek uit eigen land zijn op dat team en de bondscoach. Maja, wij hadden ook 2 jaar geleden veel kritiek op ome Dickie, en haalden nog de halve finale. We'll see. Maar group B is na group C en E denk ik de lastigst te voorspellen poule wie er 1 en 2 worden daar (voor zover er verder geen supergrote verrassingen komen).
Oud 11-06-2006, 10:19
Silverchoice
Silverchoice is offline
Oekraïne en Mexico. Hoewel die laatste niet echt een verrassing zou zijn kijkend naar de FIFA-ranking.
Oud 11-06-2006, 11:15
timajax
timajax is offline
Nederland en Brazilië kunnen alleen maar tegenvallen. Mexico gaat mij niet, maar het grote publiek wel, verassen. Ze hebben een erg sterk team. Zo hebben ze vorige jaar nog van Brazilië gewonnen op de Confederations Cup.
Oud 11-06-2006, 14:20
nati
nati is offline
Nederland natuurlijk..

Misschien Iran
Oud 11-06-2006, 19:51
Welgemeend
Welgemeend is offline
Oekraine, Mexico en Nederland. Minstens kwartfinale, en Nederland natuurlijk de finale .
Advertentie
Oud 12-06-2006, 10:25
Moustache
Moustache is offline
Angola heeft mij al verbaast. Ze hebben verloren, soît, maar ze hielden behoorlijk stand tegen een ploeg die veel sterker werd ingeschat.
Oud 20-06-2006, 11:57
Kayleigh
Kayleigh is offline
Duitsland.. met hoe snel ze er hopelijk uitvliegen
Oud 20-06-2006, 12:00
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 20-06-2006 @ 12:57 :
Duitsland Frankrijk.. met hoe snel ze er hopelijk uitvliegen
Oud 20-06-2006, 15:44
Relief
Relief is offline
Ik vond Ghana de meest verassende ploeg van dit wk. Ze hebben echt een topploeg. Vooral die Asamoah Gyan. Geweldige spits! Ik hoop echt dat ze naar de achtste finale gaan. Misschien wel verder als ze het huidige niveau vasthouden.
Oud 20-06-2006, 19:39
Femic
Femic is offline
Citaat:
fractuur schreef op 20-06-2006 @ 13:00 :
Off-topic: gefeliciteerd!

On-topic: ik hoop Australië.
Oud 20-06-2006, 20:59
Fides
Fides is offline
Citaat:
Relief schreef op 20-06-2006 @ 16:44 :
Ik vond Ghana de meest verassende ploeg van dit wk. Ze hebben echt een topploeg. Vooral die Asamoah Gyan. Geweldige spits! Ik hoop echt dat ze naar de achtste finale gaan. Misschien wel verder als ze het huidige niveau vasthouden.
Jammer dat zo dom zijn en makkelijk gele kaarten pakken. Gyan en Muntari geschorst tegen de VS.
Oud 21-06-2006, 08:05
Relief
Relief is offline
Citaat:
Fides schreef op 20-06-2006 @ 21:59 :
Jammer dat zo dom zijn en makkelijk gele kaarten pakken. Gyan en Muntari geschorst tegen de VS.
Helaas ja. Ze hebben de potentie, maar die gele kaarten....
Oud 21-06-2006, 10:57
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
LexCi schreef op 21-06-2006 @ 11:14 :
Nederland gaat toch lekker binnenkort naar huis

BRAZILIE KAMPIOEN !!!
binnenkort? je bedoelt 9 juli? nou nou, zo binnenkort is dat niet hoor..
Oud 21-06-2006, 11:58
hasseltboy
hasseltboy is offline
Even vraagje, welke landen kunnen zich nog plaatsen voor de 1/8 finales?
Oud 21-06-2006, 12:07
Fides
Fides is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 21-06-2006 @ 12:58 :
Even vraagje, welke landen kunnen zich nog plaatsen voor de 1/8 finales?
Duitsland, Ecuador, Engeland, Zweden, Argentinie, Portugal, Mexico, Angola, Poule E nog iedereen, Poule F nog iedereen, Frankrijk, Zuid-Korea, Zwitserland en poule H nog iedereen.
Oud 21-06-2006, 13:55
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
LexCi schreef op 21-06-2006 @ 11:14 :
Nederland gaat toch lekker binnenkort naar huis

BRAZILIE KAMPIOEN !!!
ow god, komtie weer Hopend op boze reacties van andere forummerts, die er gewoon overheen lezen
Oud 21-06-2006, 15:04
Relief
Relief is offline
Citaat:
Fides schreef op 21-06-2006 @ 13:07 :
Duitsland, Ecuador, Engeland, Zweden, Argentinie, Portugal, Mexico, Angola, Poule E nog iedereen, Poule F nog iedereen, Frankrijk, Zuid-Korea, Zwitserland en poule H nog iedereen.
Duitsland, ecuador, engeland, zweden, argentinie, portugal, spanje, brazilie zijn al geplaatst voor de achtste finale.
Oud 21-06-2006, 15:18
Michel Platini
Michel Platini is offline
Als zij jouer avec une middenveld différent alors le latste wedstrijied, France kan alsnog verrassen! Je pense que Ribery moet spelen in den plaats van Vieira. Mais Raymond Domenech est une chien laffe! C' est une tragédie.

*agite avec la tête*

Laatst gewijzigd op 21-06-2006 om 15:21.
Oud 21-06-2006, 15:26
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Fides schreef op 30-05-2006 @ 16:53 :
Of wordt Duitsland toch tegen de verwachtingen in wereldkampioen?

jup
Oud 21-06-2006, 15:30
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Michel Platini schreef op 21-06-2006 @ 16:18 :
Als zij jouer avec une middenveld différent alors le latste wedstrijied, France kan alsnog verrassen! Je pense que Ribery moet spelen in den plaats van Vieira. Mais Raymond Domenech est une chien laffe! C' est une tragédie.

*agite avec la tête*
;D
Oud 21-06-2006, 16:15
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
kalinho schreef op 21-06-2006 @ 14:55 :
ow god, komtie weer Hopend op boze reacties van andere forummerts, die er gewoon overheen lezen
ach joh, een keertje aandacht geven en hij kan er weer een weekje tegenaan.. dat heb ik wel voor mn medemens over hoor
Oud 21-06-2006, 18:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tot nu toe weinig verrassingen van landen die doorzijn. Eigenlijk alleen Ecuador...
Oud 22-06-2006, 18:00
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 31-05-2006 @ 11:06 :
Ghana
Amoah gaat Tsjechië en de VS dollen
Haha, of dit nou serieus of grappig was bedoeld, je hebt wel al gelijk gekregen. Alleen valt Amoah nog een beetje tegen, daarentegen vind ik Essien, Appiah en Gyan de beste / meest opvallende spelers van dit team.
Oud 22-06-2006, 18:29
Welgemeend
Welgemeend is offline
Vergeet Muntari niet, dat middenveld staat vol krachtpatsers, dat wordt nog wel leuk tegen brazilie
Oud 23-06-2006, 16:21
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 22-06-2006 @ 19:00 :
Haha, of dit nou serieus of grappig was bedoeld, je hebt wel al gelijk gekregen. Alleen valt Amoah nog een beetje tegen, daarentegen vind ik Essien, Appiah en Gyan de beste / meest opvallende spelers van dit team.
dat van Amoah was redelijk cynisch, maar ik heb wel gedacht dat Ghana het beste Afrikaanse land zou zijn en dat ze voor verrassing kondne zorgen, en zie hier het resultaat
Oud 23-06-2006, 17:11
jaanett92
jaanett92 is offline
Jaa, Nederland denk..
Oud 23-06-2006, 21:17
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 23-06-2006 @ 17:21 :
dat van Amoah was redelijk cynisch, maar ik heb wel gedacht dat Ghana het beste Afrikaanse land zou zijn en dat ze voor verrassing kondne zorgen, en zie hier het resultaat
Ghana heeft ook gewoon een leuke ploeg, maar op papier is misschien van alle Afrikaanse landen Ivoorkust nog iets sterker als Ghana. Als Ivoorkust in een soortgelijke poule had gezeten had je ook kans gehad dat ze door waren gegaan, want slecht hebben die ook niet gespeeld op dit WK.

Brazilië - Ghana wordt nog leuk denk ik.
Oud 24-06-2006, 11:35
Welgemeend
Welgemeend is offline
Mwah, ik denk dat het middenveld van Ghana heel wat volwassener en tactisch slimmer speelt dan het middenveld van de Ivorianen. Ze zijn wel sterker in de aanval en de verdediging, en idd, een andere poule en ze waren door.
Advertentie

Regels voor berichten