Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2006, 19:59
Verwijderd
Ik snap er nix van want volgens mij hebben we echt alles goed gedaan.
Eerst boter gemaakt, au bain marie, boter smelten en verkruimelde wiet erbij. Tijdje (ongeveer 10 min) laten staan (niet koken) en toen de wiet eruit gezeeft. De boter laten stollen en daarna de cake gemaakt. Gewoon de bereidingswijze op het pak gevolgd en in de oven gezet.
Wat wel een probleem was, waar we de cake bakten, was geen weegschaal alleen zo'n maatbeker waar ook grammen opstaan. Dus dat heeft misschien meegeteld maar lijkt me niet.
De oven was zo'n klein frotding uit jaar 0.
De cake moest er ongeveer een uur in en dan zou ie hoogstwaarschijnlijk klaar zijn. En de bovenkant was dat ook.
Maar de rest absoluut niet. Hij was super blubberig en vettig. We hebben 200gr roomboter gebruikt, zoals op het pak staat.
Uiteindelijk heeft de cake anderhalf uur in de over gestaan maar nog was hij blubberig en ranzig.
Iemand enig idee wat er fout is gegaan?
Want ik baal zo van die wiet die verloren is gegaan.

(We hebben m voor 3kwart opgegeten en toen konden we echt niet meer. Het was gewoon geen cake. Niemand merkte er iets van, alleen 2 van ons werden ziek (kotsen) en ik kreeg buikpijn.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2006, 20:09
coopergirl
coopergirl is offline
Ik laat 't zo'n 20 minuten au bain marie koken... Maar het lijkt me merkwaardig als je door 10 ipv 20 minuten koken een blubber cake krijgt.. Misschien dan toch de verhoudingen??!
Oud 20-06-2006, 20:13
Verwijderd
Hmm oke probeer ik dat de volgende keer iig.
Mja of door de oven. Da was echt zo'n ding die je op markten ziet waar ze kip in garen weet je wel? :/

Edit; laat je de boter dan ook echt koken, of dat niet?
En roer je? Dat deed ik wel want als t ff stilstond zegmaar dan kreeg je echt zo'n ranzige zooi.
Kweenie of da hoort ofzo hor.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 20:33
Wammus
Wammus is offline
Ten eerste is het raadzaam om een volgende keer van te voren uit te zoeken hoe je wietboter maakt en wat je verder voor voorbereidingen moet treffen voor het bakken van een spacecake. Niet dat je daar nu nog wat aan hebt maar toch.

Het zou op zich best kunnen dat je de verkeerde verhoudingen hebt gebruikt voor het bakken van de cake. Het lijkt ook mij erg onwaarschijnlijk dat het niet zou werken omdat de boter niet goed gekookt zou zijn maar 100% zeker weten doe ik dit niet.

Het zou inderdaad ook zo kunnen zijn dat je oven stuk is. Heb je goed gekeken of de temperatuur waarop je de cake bakte goed was?
Oud 20-06-2006, 21:43
Thinus
Thinus is offline
volgens mij kan je gewoon geen cake bakken of de oven is kapoet
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 22:03
Verwijderd
ik denk dat het aan de oven ligt. Misschien staat ie te hoog. Misschien niet goed voorverwarmt. Het kan allemaal.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 22:08
Footprint
Footprint is offline
eerst oefenen gewoon een cake te maken

200 gram zachte boter
200 gram suiker
mespunt zout
4 eieren
100 gram bloem, gezeefd met 100 gram zelfrijzend bakmeel

dus eigenlijk alles 200 gram en 4 eieren
als je gewoon cake kan bakken erin moet space cake niet veel moeilijker zijn
Oud 20-06-2006, 23:57
Verwijderd
1. Hoeveel wiet heb je erin gedaan?
2. Leer een cake bakken.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 00:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Een fatsoenlijke digitale weegschaal kost je hooguit 7,50 euro. Als je dan ook nog een goede over gebruikt, gaat het nooit meer mis. Een cake bakken is écht één van de makkelijkste dingen die je kunt doen.

En ik kan het weten
Oud 21-06-2006, 06:20
Verwijderd
Blubberige cake? Doet me denken aan de verhalen van m'n vrienden die de oven per ongeluk op magnetron hadden gezet en daar pas achteraf achterkwamen...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 11:23
Verwijderd
Bedankt voor alle reacties.

@ Wammus, ik heb gekeken hoe ik wietboter moet maken en heb t ook zo gedaan maar iedereen doet t net iets anders, vandaar dak da vroeg aan Coopergirl.
We bakten de cake bij een vriendin. Die oven had standen, er staan geen graden bij. Maar we gingen het vergelijken met wanneer ze pizza in de oven doen en van daaruit gekeken waar hij op moest staan.

En @ de rest.
Ik kan echt wel cake bakken hor. Zo moeilijk is dat niet. Daarom snap ik ook niet waarom hij mislukt is. Ik denk ook dat het aan de oven ligt.
Weet ik dus ook weer dat we daar nooit meer cake bakken. :/
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 15:58
sunil
sunil is offline
Koop een kant en klaar pak van de Koopmans, gooi de verkruimelde wiet als het beslag klaar is erin, net voordat je het beslag in de oven doet. Makkelijker kan niet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 12:50
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mortification schreef op 21-06-2006 @ 07:20 :
Blubberige cake? Doet me denken aan de verhalen van m'n vrienden die de oven per ongeluk op magnetron hadden gezet en daar pas achteraf achterkwamen...

Op een soortgelijke manier hebben wij hier ooit nog eens worstenbroodjes laten veranderen in kooltjes. De hele kamer stond zowat zwart van de rook.

@ TS:

Dat is waar. Ik vind het altijd zeer kut als een oven standen heeft in plaats van graden omdat je dan niet kan zien hoeveel graden je oven wordt terwijl dat wel vaak op het pak staat van hetgeen je wilt maken.

Het zou natuurlijk ook nog zo kunnen zijn dat je de cake er gewoon niet lang genoeg in hebt laten staan.
Oud 23-06-2006, 16:31
pink_kitten
pink_kitten is offline
fiepmeister, je bent een muts
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 16:48
evilernie
evilernie is offline
Citaat:
sunil schreef op 21-06-2006 @ 16:58 :
Koop een kant en klaar pak van de Koopmans, gooi de verkruimelde wiet als het beslag klaar is erin, net voordat je het beslag in de oven doet. Makkelijker kan niet.
maar dan wel in lagen dus laagje cake, laagje wiet. laagje cake, laagje wiet etc... anders verbrand die shit aan de buitenkant evt --> kans dat het iets meer gaat kosten

of koop gewoon kant en klaar in de shop
Oud 23-06-2006, 18:13
kraowska
kraowska is offline
Citaat:
fiepje schreef op 20-06-2006 @ 20:59 :

Wat wel een probleem was, waar we de cake bakten, was geen weegschaal alleen zo'n maatbeker waar ook grammen opstaan. Dus dat heeft misschien meegeteld maar lijkt me niet.
Dat lijkt me wel...
Volume en gewicht hangen namelijk af van de dichtheid van de af te wegen stof af. Stop jij je maatbeker tot het streepje 400 gram vol met veren dan zal er hoogstwaarschijnlijk niet 400 gram veren in je maatbeker zitten, stop je er kwik in dan zal dat hoogstwaarschijnlijk resulteren in een maatbeker met meer dan 400 gram kwik.
Maar om een kort verhaal lang te maken, koop gewoon een weegschaal, probeer het nog een keer en heb plezier!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 18:27
Verwijderd
@ evilernie & sunil:

Voor zo ver ik weet werkt dat niet. Ik heb alleen geen zin om weer dat hele THC-hecht-zich-aan-vet-verhaal op te dreunen, dus dat mag iemand anders doen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 18:59
Verwijderd
gewoon vreten die shite!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 19:05
wann
wann is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 23-06-2006 @ 19:27 :
@ evilernie & sunil:

Voor zo ver ik weet werkt dat niet. Ik heb alleen geen zin om weer dat hele THC-hecht-zich-aan-vet-verhaal op te dreunen, dus dat mag iemand anders doen.
Ja maar in het beslag waar je het in doet zit dan ook boter en daar kan de THC zich wel aan hechten bij het verhitten in de oven, dacht ik. Maar au bain marie is hoe dan ook de shit, uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 23:17
robbzooi
robbzooi is offline
Maak er een milkshake van..
Oud 23-06-2006, 23:35
A*
A* is offline
Is 10 minuten niet een beetje weinig?
Ik laat mijn wiet altijd een uur ofzo trekken..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 02:28
probeer
probeer is offline
hoe erg stinkt de keuken, en hoeveel dagen houdt dat aan?

wss gewoon de oven stuk.. hij haalt de gewenste temperatuur niet (afsluitstrip deurtje kapot? gaan dr snel aan...) en je cake dus ook niet. of te weinig bloem.
Oud 25-06-2006, 15:04
A*
A* is offline
Citaat:
probeer schreef op 24-06-2006 @ 03:28 :
hoe erg stinkt de keuken, en hoeveel dagen houdt dat aan?
Valt wel mee, even laten luchten en zo. En als het dan nog niet weg is moet je gewoon veel wierook opsteken, die verslaat ook die wietlucht.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 19:16
Verwijderd
Citaat:
A* schreef op 24-06-2006 @ 00:35 :
Is 10 minuten niet een beetje weinig?
Ik laat mijn wiet altijd een uur ofzo trekken..
Nja t was wel goeie wietboter, t stonk als de ziekte en je proefde t ook heel goed.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 19:16
Verwijderd
Citaat:
A* schreef op 25-06-2006 @ 16:04 :
Valt wel mee, even laten luchten en zo. En als het dan nog niet weg is moet je gewoon veel wierook opsteken, die verslaat ook die wietlucht.
Idd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2006, 22:08
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
kraowska schreef op 23-06-2006 @ 19:13 :
Dat lijkt me wel...
Volume en gewicht hangen namelijk af van de dichtheid van de af te wegen stof af. Stop jij je maatbeker tot het streepje 400 gram vol met veren dan zal er hoogstwaarschijnlijk niet 400 gram veren in je maatbeker zitten, stop je er kwik in dan zal dat hoogstwaarschijnlijk resulteren in een maatbeker met meer dan 400 gram kwik.
Maar om een kort verhaal lang te maken, koop gewoon een weegschaal, probeer het nog een keer en heb plezier!
Op een maatbeker kun je kiezen of je grammen voor water, meel etc wil aflezen. Dus, in principe kan het prima met een maatbekertje
Reageren

Regels voor berichten