Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik weet dus ook niet wat je eraan moet doen ![]() edit: oe, zie ik even dat we beiden schorpioen zijn en op dezelfde dag jarig zijn ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 20-06-2006 om 18:06. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 20-06-2006 om 21:29. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik denk dat ik dat deed omdat ik bang was dat er iets zou gebeuren en dat wilde ik vermijden. Ik denk toch dat de beste oplossing is om het gewoon een keer te laten, dan zul je zien dat het allemaal wel meevalt. Ja met dat laatste woord van de bladzijde heb ik ook heel vaak. Als ik dan niet zeker weet of het dat woord is, blijf ik er de hele tijd aan denken en dan moet ik de bladzijde alsnog omdraaien ![]() En ik kijk ook altijd twee keer of mijn wekker op mijn mobiel wel aanstaat, maar ik weet niet of dat ook dwangedachtes zijn. Het is wel zo dat als ik het niet doe ik me niet fijn voel dus moet ik het wel doen. (Ook al weet ik bijna 100% zeker dat hij wel aanstaat.) Ik had vroeger ook heel erg dat ik bij tram- of treinsporen 10x er over heen moest lopen. Of dat ik dan dacht van snel nu kan het nog ![]() Ik heb dat nu nog steeds wel maar nou kan ik me bedenken dat ik er geen last van zal krijgen als ik het niet doe.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
verder met mn wekker...dan heb ik mn wekker gezet...en voor ik slaap heb ik dan echt alweer 5 keer het knopje van het alarm ingedrukt om te checken of ik wel echt de goede tijd heb gezet, en dan ga k weer na of k wel echt die tijd er uit moet... Boek terugbladeren om te zien of k iets wel echt goed heb gelezen, ik moet ook altijd alles zien en dingen aanraken ook...heb k iets met links aangeraakt, dan moet et ook met rechts...stoot k ergens tegenaan met mn linkerschouder, dan ook rechts...niet altijd hoor, maar op bepaalde momenten... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ja, dat heb ik ook, van dat boek! Ik moet ook altijd de bladzijde aflezen als ik weg moet ofzo als ik aan het lezen ben, het moet of per bladzijde of per hoofdstuk en dan pas wegleggen. ![]() ik denk dat je er ook wel vanaf komt door het gewoon niet te doen en dan zelf in zien dat er niets 'ergs' gebeurt...maar als er dan wel iets ergs gebeurt...tja ![]()
||
Citaat:
een andere dwangmatige handeling die ik heb is dat het altijd netjes moet zijn...tlaat nu gelukkig een beetje los, maar als ik een slechte bui heb komt het zo weer terug...Mn ouders zijn erg druk met werk e.d. en ik ben juist dit jaar altijd thuis...dit zorgt ervoor dat k altijd tegen die troep aankijk en daar kan k juist heel slecht tegen...het vormt een grote spanning...eerst ruimde ik dan ook heel veel op, maar dat laat ik steeds meer los gelukkig, omdat k vind dat ze het zelf maar moeten doen. meestal ga k dan naar mn kamer waar het wel netjes is... mn maatschappelijk werkster vraagt dan waarom ik wil dat het netjes is...ze denkt dat het komt omdat ik wil dat anderen geen verkeerd beeld van me krijgen, bijvoorbeeld wanneer ze bij mij thuis zijn...ik heb maar ja gezegd, maar voor mn gevoel is er niet echt een reden voor...Je ziet op tv wel eens beelden van mensen met dwangmatige handelingen, zoals alles rechtzetten e.d. Als reden zie je vaak dat ze bang zijn dat er anders iets heel ergs gaat gebeuren... Het vreemde is, dat idee heb ik totaal niet...Ik ben niet bang dat, wanneer ik een woord niet gelezen heb iemand dood gaat of dat er dan weet ik wat voor ramp gaat gebeuren, een ongeluk ofzo... Voor mij blijft dus ook echt het raadsel, waarom? Waarom moet ik dit soort dingen per se doen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Wauw, er zijn dus meer mensen met van die vreemde tikken.
Ik heb ze ook en soms word ik er echt gek van. Bv. als ik een paar schoenen zie staan dan moeten ze elkaar raken. Nee niet gewoon naast elkaar zetten, want stel je voor dat ze elkaar net niet raken.. ze moeten bovenop elkaar. En 's avonds als ik naar bed ga heb ik een routine. Eerst moeten alle dingen op mn bureau elkaar aanraken. Dan doe ik mn horloge af, leg die op het kastje naast mn bed en dan raak ik eerst met mn beide duimen de achterkant van het horloge aan, dan dat knopje waar je aan kunt draaien en dan de voorkant. dan doe ik m'n kastdeur goed dicht. Die duw ik eerst gewoon dicht en daarna moet ik de kast met beide handen aanraken en dan met alle vingers zo gelijk mogelijk los laten. Dit lukt meestal pas na iets van 10 keer. Daarna hetzelfde met m'n gewone deur. Dan ga ik op naar een beeldje van een kat. Ik raak de staart aan met eerste mn beide duimen en dan mn beide wijsvingers, dan de ogen, neus, oren en nek weer met die vingers. En als laatste leg ik mn wijsvingers op de oren mn duimen op het hoofd en dan moet ik het weer tegelijk loslaten. Dan m'n bureaustoel die moet precies goed staan, dat duurt ook even. Soms lig ik op bed en dan denk ik 'de stoel staat niet goed', maar dan wil ik hem ook niet veranderen omdat ik net op bed lig en als ik van bed ga ik weer van alles opnieuw moet doen. Maar dan na 20 minuten naar die stoel te staren zet ik hem toch maar recht en ga ik weer opnieuw het rijtje af... Gelukkig zijn dit nog de enige dingen die ik doe. Vroeger had ik het veel en veel erger. Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Erge geestelijke problemen Anoniem_1337 | 27 | 28-03-2010 11:13 | |
Psychologie |
Dwangneuroses? Verwijderd | 9 | 28-08-2009 19:18 | |
Psychologie |
Mijn vader. Verwijderd | 24 | 15-11-2008 16:56 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #126 rare kwast | 489 | 18-04-2008 20:21 | |
De Kantine |
Wat is jullie geluksgetal?? Philemon | 58 | 03-10-2003 13:30 | |
Psychologie |
Sommige mensen brengen zichzelf in een soort gevangenschap Eend | 38 | 02-05-2003 13:43 |