Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2006, 09:43
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
Ik werk nu al sinds 2 jaar met veel plezier bij mijn werkgever. Maar er beginnen nu dingen te komen die mij mateloos irriteren. We werken in een groep van 3, ik was er als eerste, een collega kwam er na een half jaar bij, en weer een ander na anderhalf jaar ongeveer. We doen precies hetzelfde werk en zijn allemaal even oud, maar ik verdien 2,81(ongeveer netto) de anderhalf-jaar-collega 3,20 netto, en collega-halfjaar 5,20.

Zeker met de vele uren die we maken tijdens vakantiewerk levert dat echt achterlijke loonverschillen op. De ongelijkheid is opgetreden door een fout looncontract dat mijn baas ooit heeft aangevraagd en dat niet meer recht te zetten is. Immers zijn gedachte is dat iemand die een nieuwe CAO(of looncontract) krijgt nooit minder mag gaan verdienen.

Tegen mij en mijn andere collega heeft mijn baas alleen te melden dat het niet anders is, en dat je je er maar bij neer moet leggen. Maar wat denken jullie?
Oud 27-06-2006, 10:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
Hmm... lijkt me niet helemaal in de haak. Maarre... wat voor werk doe je? Ben je 'belangrijk' of kan je baas voor jou 20 anderen krijgen?

Laatst gewijzigd op 27-06-2006 om 10:47.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 10:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je baas kan je toch een nieuw contract geven ? immers, hij kan die andere lui ook meer betalen dan jou, dus kan hij het zich heus wel veroorloven om jou ook meer te gaan betalen.
Oud 27-06-2006, 11:54
Estar
Estar is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-06-2006 @ 11:48 :
je baas kan je toch een nieuw contract geven ? immers, hij kan die andere lui ook meer betalen dan jou, dus kan hij het zich heus wel veroorloven om jou ook meer te gaan betalen.
Misschien wel, maar zou het niet kunnen zijn dat zij bijvoorbeeld een hogere opleiding hebben en dus ook 1e en 2e medewerkers zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 12:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Estar schreef op 27-06-2006 @ 12:54 :
Misschien wel, maar zou het niet kunnen zijn dat zij bijvoorbeeld een hogere opleiding hebben en dus ook 1e en 2e medewerkers zijn.
de TS zegt net dat ze precies hetzelfde werk doen en even oud zijn. Zoveel verschil in opleiding kan er helemaal niet zijn op je 16e he.
Oud 27-06-2006, 12:19
Estar
Estar is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-06-2006 @ 13:17 :
de TS zegt net dat ze precies hetzelfde werk doen en even oud zijn. Zoveel verschil in opleiding kan er helemaal niet zijn op je 16e he.
Maar wel in functie.
Een 1e verkoopmedewerker doet in principe hetzelfde werk als een andere verkoopmedewerker.Maar heeft daarnaast meer verantwoordelijkheid en kan daarom meer verdienen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 13:14
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 27-06-2006 @ 11:43 :
Hmm... lijkt me niet helemaal in de haak. Maarre... wat voor werk doe je? Ben je 'belangrijk' of kan je baas voor jou 20 anderen krijgen?
Nee, filiaalmedewerker basisbibliotheek. Beetje boeken afscannen en uitwerken, soms boeken opruimen. Administratie etc.

Verschil in opleiding is er al helemaal niet, ik doe vwo en mijn collega's allebei havo maar zijn alledrie nog niet geslaagd.

Ik heb ook een nieuw contract aangekaart bij mijn baas, maar die zag daar niets in."Anders kunnen we iedereen wel de helft meer betalen"

Laatste nieuwe ontwikkeling: We worden allemaal uitgeschreven door ons uitzendbureau(nouja, P/flex, soort betaalbedrijfe van Randstad) en komen direct onder randstad te staan. In feite een nieuwe stap dus, ik denk dan: dan kun je gelijk alle lonen rechttrekken, maar ook dát lag niet in de mogelijkheden..
Oud 27-06-2006, 16:49
remy476
remy476 is offline
zoek een andere baan en neem hier ontslag...voor 2.81 kwam ik me bed niet uit het 's ochtends
Oud 27-06-2006, 17:37
Mori
Mori is offline
Citaat:
Henk Biertank schreef op 27-06-2006 @ 14:14 :
Nee, filiaalmedewerker basisbibliotheek. Beetje boeken afscannen en uitwerken, soms boeken opruimen. Administratie etc.

Verschil in opleiding is er al helemaal niet, ik doe vwo en mijn collega's allebei havo maar zijn alledrie nog niet geslaagd.

Ik heb ook een nieuw contract aangekaart bij mijn baas, maar die zag daar niets in."Anders kunnen we iedereen wel de helft meer betalen"

Laatste nieuwe ontwikkeling: We worden allemaal uitgeschreven door ons uitzendbureau(nouja, P/flex, soort betaalbedrijfe van Randstad) en komen direct onder randstad te staan. In feite een nieuwe stap dus, ik denk dan: dan kun je gelijk alle lonen rechttrekken, maar ook dát lag niet in de mogelijkheden..
Als je via een uitzendbureau werkt en allemaal dezelfde leeftijd & functie hebben is het wel raar dat er zo'n verschil is?
Ik deed vorig jaar ergens vakantiewerk waar ik ook minder betaald kreeg dan een andere vakantiewerker die hetzelfde werk deed. Er werd mij toen aangereaden naar het uitzendbureau te bellen, omdat dat niet kon, met dezelfde functie/leeftijd/etc moest je hetzelfde loon krijgen. Maar die vertelden mij toen dat omdat zij als administratiemedewerker was aangenomen en ik als magazijnmedewerker dat verschil er wel kon zijn (terwijl we beiden administratie van een magazijn deden).

Bel anders dus eens direct met het uitzendbureau en vraag hoe dit kan?
Oud 27-06-2006, 18:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
remy476 schreef op 27-06-2006 @ 17:49 :
zoek een andere baan en neem hier ontslag...voor 2.81 kwam ik me bed niet uit het 's ochtends
Mwo, hij is pas 16 volgens het profiel. Maar de verschillen zijn inderdaad wel extreem, die ander krijgt tweemaal zoveel.
Oud 27-06-2006, 18:25
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
Citaat:
Heartworm schreef op 27-06-2006 @ 18:37 :

Bel anders dus eens direct met het uitzendbureau en vraag hoe dit kan?
Ga ik doen, ik hou jullie op de hoogte..
Oud 27-06-2006, 18:48
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Henk Biertank schreef op 27-06-2006 @ 19:25 :
Ga ik doen, ik hou jullie op de hoogte..
Laat je niet kisten Werkgelegenheid voor 16-jarigen is niet bepaald rooskleurig, maar zelfs met schoonmaken verdien je nog meer
Oud 27-06-2006, 19:26
Konijn
Konijn is offline
Via een uitzendbureau mag er inderdaad geen verschil inzitten, mits de functie-omschrijving hetzelfde is (en die kan anders zijn, ook al doe je hetzelfde werk, zie de reactie van Heartworm bv).
Dus zeker als je naar Randstad overgaat, gelijk erachteraan zodat het vanaf dan mooi gelijk kan worden getrokken.

[edit] Ja er kan wel verschil inzitten, maar dat zou dan in jouw voordeel moeten zijn omdat je er het langste werkt. Ik verdiende op mn oude zomerbaantje, dat ik al 5 jaar achter elkaar deed zonder opleiding, ook meer dan iemand van 5 jaar ouder met de juiste opleiding, maar dat kwam door de opgebouwde jaren. [/edit]
Oud 28-06-2006, 17:38
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 27-06-2006 @ 20:26 :
Via een uitzendbureau mag er inderdaad geen verschil inzitten, mits de functie-omschrijving hetzelfde is (en die kan anders zijn, ook al doe je hetzelfde werk, zie de reactie van Heartworm bv).
Dus zeker als je naar Randstad overgaat, gelijk erachteraan zodat het vanaf dan mooi gelijk kan worden getrokken.

[edit] Ik verdiende op mn oude zomerbaantje, dat ik al 5 jaar achter elkaar deed zonder opleiding, ook meer dan iemand van 5 jaar ouder met de juiste opleiding, maar dat kwam door de opgebouwde jaren. [/edit]
zo is dat bij ons op het werk ook
Reageren

Regels voor berichten