Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2006, 20:02
Verwijderd
m'n vraag:
Wie van jullie studeert er Algemene cultuurwetenschappen en kan me wat meer vertellen over de opleiding?
Hoeveel tijd ben je ermee kwijt, hoeveel uur college per week ongeveer, viel het mee of tegen, wat voor vakken krijg je, is het niet allemaal heel erg theoretisch, je kent het wel.

hierbij wil ik nog even melden dat ik een havo diploma heb deze zomer, meer niet. Ik heb wel tot en met de 3e op vwo gezeten.
Kun je voor deze opleiding een toelatingsexamen of iets dergelijks doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2006, 20:04
Verwijderd
Voor een WO-opleiding kun je pas toelatingsexamen doen als je 21 jaar of ouder bent.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 20:21
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Tyrande schreef op 20-04-2006 @ 21:02 :
hierbij wil ik nog even melden dat ik een havo diploma heb deze zomer, meer niet. Ik heb wel tot en met de 3e op vwo gezeten.
Kun je voor deze opleiding een toelatingsexamen of iets dergelijks doen?
Vraag het zelf na op de universiteit, dan ben je meteen goed geinformeerd.
Oud 22-04-2006, 19:27
Pandora
Pandora is offline
Ik studeer het aan de Uva. Maar ik kan je wel vertellen dat je zonder vwo-diploma of hbo-propedeuse niet kunt beginnen. Als je echt iets specifieks wilt weten wil ik wel iets vertellen, maar bedenk je eerst even wat je nu echt wilt gaan doen.
Oud 24-04-2006, 21:07
Gruppie
Gruppie is offline
Ik studeer ACW aan de Erasmus en je kunt mij ook pmen..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 13:46
Solid
Solid is offline
Ik studeer het aan de VU en je kan mij ook pmen maar ik vrees idd dat je er met een havo diploma niet aan kan beginnen..
Oud 21-07-2006, 19:27
Dankosaurėr
Dankosaurėr is offline
Ok ik weet niet of mensen hier nog op zullen reageren.. maar goed. Ook voor mensen die gewoon op de VU of UvA zitten:

Ik zit te twijfelen tussen de VU en de UvA! Echt superlastig.. Het programma op de VU spreekt me meer aan maar als ik het goed begrijp uit voorgaande topics is het een duffe ***school, right?
Het programma op de UvA vind ik ook erg interessant, vooral dat het veel overeenkomsten heeft met kunstgeschiedenis, maar dat is op de VU ook.. Verder word deze universiteit vooral geprezen omdat er vooral veel gelegenheid is om op terrasjes te zitten en te zuipen.

Nou ben ik niet bepaald 'n studentenverenigingtype, maar 'n zwarte kousenschool gaat me ook weer te ver. Wat denken jullie dat beter is?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 19:38
zoemzoem
zoemzoem is offline
Kun je niet bij beide universiteiten een dagje meelopen? Of wil je in september beginnen? Praat gewoon een beetje met studenten daar en beslis waar je de sfeer het leukste vindt. Beide staan in Amsterdam, hoewel de UvA meer in het centrum ligt.
Het gaat er trouwens toch niet om hoe een universiteit in het algemeen is? Het gaat erom dat het bij jouw studie + aanverwante waar je ook evt. mee te maken hebt, het leuk en gezellig is.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 20:11
Verwijderd
Toelatingsexamen kan geloof ik pas vanaf 21 jaar zoals al eerder gezegd, maar waarom ga je niet nog twee jaar VWO doen? Of zie je dat niet zitten?

Ik bedoel, je bent nu 18, dan kan je best nog even 2 jaar erachteraan plakken
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 07:58
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 22-07-2006 @ 20:38 :
Kun je niet bij beide universiteiten een dagje meelopen? Of wil je in september beginnen? Praat gewoon een beetje met studenten daar en beslis waar je de sfeer het leukste vindt. Beide staan in Amsterdam, hoewel de UvA meer in het centrum ligt.
Het gaat er trouwens toch niet om hoe een universiteit in het algemeen is? Het gaat erom dat het bij jouw studie + aanverwante waar je ook evt. mee te maken hebt, het leuk en gezellig is.
Ja ik wil graag in september al beginnen. Best lastig.. Maar ik denk dat ik inderdaad naar de VU ga omdat het programma me meer aanspreekt.
Reageren

Regels voor berichten