Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2006, 14:06
]{ing
]{ing is offline
Weet iemand waar ik een passende adapter kan kopen?

Ik heb nml een Toshiba 1.8"/20GB schijf waarop ik een low level format moet doen maar een adapter lijkt bijna onvindbaar..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2006, 16:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zijn er geen externe behuizingen voor 1,8" HDDs? Dan heb je dus een 1,8" -> USB adapter in feite.
Oud 27-06-2006, 19:32
]{ing
]{ing is offline
Werkt low level format ook via een USB aansluiting?
Sowieso kan ik voor het formatteren geen programma terugvinden op de Toshiba site, volgens mij wordt dit heel lastig allemaal.

En ja die zijn er, althans heb wel op Raidsonic.de een tijdje terug een 1.8'' externe behuizing gezien wat toen een nieuw model was.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 19:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Waarom zou je een low level format willen doen? Sommige HDDs kunnen daar overigens niet tegen. Een normale format lijkt me voldoende.

Maar ja een USB interface kan alles wat via IDE ook kan, dus ook SMART enzo. Voor zover ik weet.
Oud 27-06-2006, 19:53
]{ing
]{ing is offline
Bad sectors volgens mij. Het zit zo; ding zit in mn mp3 speler (iRiver H320), als je em volpleurt met mp3 leest ie sommige tracks niet meer en je hoort dat de hdd moeite heeft (gaat een beetje tikken).
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 21:13
M@rco
M@rco is offline
Als een harde schijf bad sectors heeft dan kun je 'm wel weggooien. Je kunt er weliswaar voor zorgen dat 'ie die slechte sectoren niet meer gebruikt, maar dat is gewoon symptoombestrijding. Vroeg of laat worden het er meer.
Oud 27-06-2006, 21:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
]{ing schreef op 27-06-2006 @ 20:53 :
Bad sectors volgens mij. Het zit zo; ding zit in mn mp3 speler (iRiver H320), als je em volpleurt met mp3 leest ie sommige tracks niet meer en je hoort dat de hdd moeite heeft (gaat een beetje tikken).
Dan nog zie ik het nut niet van een low-level format. Doe dan een normale lange format, dan gaat hij ook sector voor sector af.

Maarja eenmaal bad sectors...
Oud 27-06-2006, 22:00
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Digitus levert een mounting Kit 2'5'' HDD to 3,5'' Bay.
Hier zit de verloop van IDE naar IDE op 2,5 inch HD bij.
Het artikelnummer is DA 70430

Ik heb er al een poos 1 in gebruik en is werkelijk top als je Hd's van Laptop of MP 3 spelers aan IDE wil hangen.
Oud 27-06-2006, 23:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja die zijn er volop, maar hij heeft een 1,8" hardeschijf.
Oud 28-06-2006, 17:20
bam
bam is offline
Citaat:
]{ing schreef op 27-06-2006 @ 20:53 :
Ren naar de dealer en doe alsof je stom bent.
Zeg dat hij nummers overslaat en dat hij niet meer goed werkt, en je een nieuwe eist omdat hij nog 'maar' 6 maanden oud is ofzo
Oud 29-06-2006, 08:56
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
M@rco schreef op 27-06-2006 @ 22:13 :
Als een harde schijf bad sectors heeft dan kun je 'm wel weggooien. Je kunt er weliswaar voor zorgen dat 'ie die slechte sectoren niet meer gebruikt, maar dat is gewoon symptoombestrijding. Vroeg of laat worden het er meer.
Symptoombestrijding liever dan geen bestrijding.. ik word gek van tracks die niet leesbaar zijn, een paar honderd mb minder ruimte zou me niks uitmaken. Maar ervoor zorgen dat ie slechte sectoren niet meer gebruikt kan alleen mbv een low level format of..?

Een nieuwe schijf erin zetten heeft economisch gezien geen zin meer, accu heeft al wat slijtage en een geschikt model hd kost zo'n 90 a 100 euro

Citaat:
bambix schreef op 28-06-2006 @ 18:20 :
Ren naar de dealer en doe alsof je stom bent.
Zeg dat hij nummers overslaat en dat hij niet meer goed werkt, en je een nieuwe eist omdat hij nog 'maar' 6 maanden oud is ofzo
Mja mijne is bijna 2 jaar oud dus in principe heb ik nog garantie. Misschien toch maar proberen..

Wel triest dat er zoveel 1.8'' schijven op de markt zijn maar dat converters dan weer echt zeldzaam zijn..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten