Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2006, 18:10
Rata
Rata is offline
3 weken geleden kocht ik een mooie koptelefoon bij de Mediamarkt. Nu is deze kapot (waarschijnlijk breukje in het snoer)

ik ben het bonnentje (=garantiebewijs) kwijt.

Ik ben van plan om terug te gaan naar de winkel, met een bankafschift...

heeft mijn bankafschift enkele waarden??

wat is precies de functie van een kassabon..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2006, 18:18
Kali
Kali is offline
Kassabon dient als bewijs dat het om dat product gaat, datum aankoop, dat het van die winkel is enz.
Zonder garantiebewijs geef ik je geen kans, en zeker niet bij een winkel zoals mediamarket, sorry.
Oud 23-06-2006, 19:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik denk ook dat je weinig kans maakt. Zelfs met een bankafschrift.
Oud 23-06-2006, 20:33
Sandersss
Sandersss is offline
Bij de Media Markt kunnen ze je bon weer uitprinten, tenminste dat had ik wel bij mijn MP3 speler (Filiaal Zwolle).
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Sandersss schreef op 23-06-2006 @ 21:33 :
Bij de Media Markt kunnen ze je bon weer uitprinten, tenminste dat had ik wel bij mijn MP3 speler (Filiaal Zwolle).
Oh, dat is wel handig, zeker voor al die guppen die altijd de bonnetjes kwijtraken (zoals ikzelf )
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 16:03
Verwijderd
Bij de mediamarkt geldt een bankafschift ook als bon. Er gewoon mee heen gaan dus.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 16:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
op je bankafschrift staat geloof ik ook waar en wanneer je dit gekocht hebt, dus dat bewijst net zoveel als een bonnetje.
Oud 24-06-2006, 17:47
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-06-2006 @ 17:17 :
op je bankafschrift staat geloof ik ook waar en wanneer je dit gekocht hebt, dus dat bewijst net zoveel als een bonnetje.
Nee, er staat alleen dat je op een bepaald tijdstip een bepaald bedrag hebt uitgegeven bij een bepaalde winkel, niet wat je precies gekocht hebt, of het misschien in de aanbieding was, of je met een waardebon betaald hebt, etc.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 18:36
dwight88
dwight88 is offline
ik ben niet zo'n kenner van de mediamarkt, maar icm een bankafschrift is in elk geval duidelijk dat er "iets" bij hun daar gekocht is, wellicht dat ze iets van service bieden? Of in elk geval tegemoet kunnen/willen komen?

als je contant zou hebben betaald ben je iig wel kansloos vrees ik, maar op deze manier zie ik het nog wel goedkomen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 02:54
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 24-06-2006 @ 18:47 :
Nee, er staat alleen dat je op een bepaald tijdstip een bepaald bedrag hebt uitgegeven bij een bepaalde winkel, niet wat je precies gekocht hebt, of het misschien in de aanbieding was, of je met een waardebon betaald hebt, etc.
Veel winkels kunnen zelf de bonnen die ze uitgegeven hebben tonen en hier iets mee doe.
Oud 25-06-2006, 06:16
Kali
Kali is offline
Ik heb wel gehoord dat als een winkel een bon moet terugzoeken dit tochwel enige tijd in beslag neemt en ze dit niet altijd willen doen of je ervoor moet betalen.
Ook wel vrij logisch, het is niet hun verantwoordelijkheid dat JIJ je bonnetje kwijt bent.
Iedereen weet toch dat je je bonnetjes van elektronica 2 jaar moet bijhouden
Oud 25-06-2006, 10:53
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-06-2006 @ 03:54 :
Veel winkels kunnen zelf de bonnen die ze uitgegeven hebben tonen en hier iets mee doe.
Ja, de voorraadmutaties staan natuurlijk wel in het systeem en de transacties ook, ook als je contant betaald hebt. Maar wat kun je daar concreet mee? Stel dat het een aanbieding was en er zijn die dag tientallen van die dingen verkocht, tegen contante betaling, terwijl de facturen (natuurlijk) niet op naam staan? Dan kan die winkel wel een bon uitdraaien maar daarmee staat nog niet vast dat déze persoon zijn koptelefoon ook bij de mediamarkt heeft gekocht. Hij kan 'm ook wel ergens anders vandaan hebben en nu bij de mediamarkt proberen garantie te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 11:25
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2006 @ 11:53 :
Ja, de voorraadmutaties staan natuurlijk wel in het systeem en de transacties ook, ook als je contant betaald hebt. Maar wat kun je daar concreet mee? Stel dat het een aanbieding was en er zijn die dag tientallen van die dingen verkocht, tegen contante betaling, terwijl de facturen (natuurlijk) niet op naam staan? Dan kan die winkel wel een bon uitdraaien maar daarmee staat nog niet vast dat déze persoon zijn koptelefoon ook bij de mediamarkt heeft gekocht. Hij kan 'm ook wel ergens anders vandaan hebben en nu bij de mediamarkt proberen garantie te krijgen.
je kan er niks mee, maar een beetje winkel is servicegericht genoeg om je toch te (proberen te) helpen, als je met een bankafschrift aan komt zetten.

de combinatie van bankafschrift - waarvan het bedrag, de tijd/datum etc. overeen zullen komen met de gegevens op hun bonnen - en de genoemde factuur uit 'het systeem', eventueel met legitimatie van de toner van het bankafschrift dat het zijn bankafschrift is, lijkt me redelijkerwijs voldoende om aan te nemen dat er ook echt iets gekocht is bij de mediamarkt.
Oud 25-06-2006, 11:28
Verwijderd
Ja, maar het gaat wel om de mediamarkt he. Natuurlijk zou het netjes zijn, maar je weet dat heel veel winkels denken dat de garantie belichaamd is in het garantiebewijs, met andere woorden dat je garantie verloren gaat zodra je het bonnetje niet meer hebt. Iets dat natuurlijk kullekoek is.

En dan moet je in zo'n massale dozenschuiven als de mediamarkt in discussie gaan met van die ongeïnteresseerde kassatroelen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 14:00
aapje
aapje is offline
Wij hadden hetzelfde met een versterker, de mediamarkt heeft toen de bon weer opgezocht in de computer en de versterker teruggestuurt naar de fabriek, en dat een week voordat de garantie afliep!
Oud 26-06-2006, 09:26
Kapoen
Kapoen is offline
Ja als je naar mediamarkt gaat met je bank afschrift zoeken zij de bon erbij en kan je hem gewoon ruilen.
Oud 26-06-2006, 11:34
Verwijderd
Mediamarkt bestaat toch nog geen 3 jaar ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 00:36
Dwarrelend Blad
Dwarrelend Blad is offline
Citaat:
aapje schreef op 25-06-2006 @ 15:00 :
Wij hadden hetzelfde met een versterker, de mediamarkt heeft toen de bon weer opgezocht in de computer en de versterker teruggestuurt naar de fabriek, en dat een week voordat de garantie afliep!
Had een keer een videocamera gekocht, ging 2 weken voordat we op vakantie gingen stuk (had hem dus speciaal daarvoor gekocht ). Bon was echt niet te vinden terwijl ik juist dacht dat ik hem goed opgeborgen had. Dus met bankafschrift naar die winkel, en ze printen zo een nieuwe voor je uit.. Niks geen gewacht. De garantie/reparatie ging wel buiten de winkel om maar ik had hem 4 dagen voordat we weggingen weer

Het was trouwens bij de Macro niet de MM, maar ik denk dat het hetzelfde werkt aan de reacties te lezen. Behalve dat de garantie direct via de winkel gaat.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 07:13
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 26-06-2006 @ 12:34 :
Mediamarkt bestaat toch nog geen 3 jaar ofzo
uh, deze week aanbiedingen ivm 6jarig bestaan hoor
Reageren

Regels voor berichten