Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2001, 19:32
Anne
Anne is offline
Uitleg:

Acteur: vindt het uitbeelden van de gevoelens e.d. het belangrijkste, daarna volgt de rest
Schrijver: let vooral op de tekst en wil die eerst begrijpen voordat hij verder speelt
Regisseur: let op het totaalbeeld, dus: decor, acteur en schrijver.

Wat ben jij en waarom?
Oud 15-06-2001, 20:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Regisseur.

Omdat ik me goed scenes uit boeken kan inbeelden, en vaak kan bedenken hoe een film beter had gekund.
Oud 15-06-2001, 20:09
Tampert
Tampert is offline
Ik neig naar een variant tussen de acteur en xde schrijver in. Op mis en scènegebied ben ik best wel een nul. Ik zwil wel graag de tekst befgrijpen maar vind het uitbeelden van emotties en gevoelens toch ook wel belangrijkk in een stuk.
Oud 15-06-2001, 20:11
hopeloos geval
hopeloos geval is offline
K denk schrijver, omdat k vaak op de tekst van iets let. K hou ook van opstellen schrijven enzoow. En een tekst begrijpen, nou ja, meestal heb k nie zoveel zin om dingen op te zoeken als k iets nie weet...
Oud 15-06-2001, 20:14
Anne
Anne is offline
Zelf ben ik een schrijver-regisseur. Ik let op het totaalbeeld, dat is het eerste wat ik wil weten als we bezig zijn met een tekst. Maar ik moet wel de tekst begrijpen, anders kan ik er niets mee.
Oud 15-06-2001, 20:24
Convulsive
Convulsive is offline
Doe mij maar een combinatie van alle drie dan. :-)
Oud 15-06-2001, 20:55
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Doe mij maar een combinatie van alle drie dan. :-)
Ja inderdaad, same here, ik ben best wel perfectionistisch dus alledrie dan maar!
Oud 16-06-2001, 16:30
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Ja inderdaad, same here, ik ben best wel perfectionistisch dus alledrie dan maar!

Me too
Oud 16-06-2001, 18:08
Anne
Anne is offline
Oke, dat ben ik dus even vergeten. Combinaties zijn niet mogelijk, dus je moet echt even kiezen!!! Probeer het in ieder geval, het hoeft niet gelijk goed te zijn.
Oud 16-06-2001, 18:09
Anne
Anne is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Zelf ben ik een schrijver-regisseur. Ik let op het totaalbeeld, dat is het eerste wat ik wil weten als we bezig zijn met een tekst. Maar ik moet wel de tekst begrijpen, anders kan ik er niets mee.
En dus mag ik het ook niet
Ik hou het op regisseur, ik ga voor het totaalbeeld!
Oud 16-06-2001, 19:38
autodropje
autodropje is offline
ik kan niet kiezen, mag alledrie een beetje ook?
Oud 16-06-2001, 19:58
Breg
Breg is offline
Ik denk vooral schrijver. En ookwel een beetje regisseur (oke ik weet dat ik maar 1 ding mocht noemen........).
Oud 16-06-2001, 20:19
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Als ik écht moet kiezen, wordt het dan toch maar acteur. Want daar hoort stiekem ook een beetje regisseur bij... Muwahahaha.
Oud 17-06-2001, 02:10
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Oke, dat ben ik dus even vergeten. Combinaties zijn niet mogelijk, dus je moet echt even kiezen!!! Probeer het in ieder geval, het hoeft niet gelijk goed te zijn.
Schrijver
Oud 17-06-2001, 10:31
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:
Als ik écht moet kiezen, wordt het dan toch maar acteur. Want daar hoort stiekem ook een beetje regisseur bij... Muwahahaha.
:-)
Idem, toch ook stiekem een stukje schrijver die om de hoek kijkt.
Oud 17-06-2001, 13:13
Emma!
Emma! is offline
ikke dan maar regisseur

want ik let het liefst op alles, iedereen en mezelf in een stuk

en ook omdat ik nog nooit een regisseur heb ontmoet die niet kon acteren en schrijven, en andersom wel.
Oud 17-06-2001, 13:52
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Volgens mij komen er, bij wat je ook kiest, toch wel dingen kijken van de andere 2 opties hoor.
Oud 17-06-2001, 15:45
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
doe mij ook maar regisseur dan....maar ik vind het zowiezo een beetje een rare stelling zoals jij het zegt....in de werkelijkheid is het toch ook niet OF acteur OF regisseur OF schrijver?
Oud 17-06-2001, 19:13
Anne
Anne is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
doe mij ook maar regisseur dan....maar ik vind het zowiezo een beetje een rare stelling zoals jij het zegt....in de werkelijkheid is het toch ook niet OF acteur OF regisseur OF schrijver?

Nee, ik vroeg het me af, omdat mijn leraar drama met precies dezelfde stelling kwam. In werkelijkheid kan het ook niet nee.

Oud 17-06-2001, 19:16
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Nee, ik vroeg het me af, omdat mijn leraar drama met precies dezelfde stelling kwam. In werkelijkheid kan het ook niet nee.

ah zo...
Oud 18-06-2001, 07:02
Gothic
Gothic is offline
ik actrice/regiseur

wrom, acteren vind ik echt te gek, en regiseren, tja ik wil gewoon de touwtjes in handen hebben. ik ben ook gek op alles regelen, scenens, plaatsten uitzoeken en mensen coriseren enzo
Oud 18-06-2001, 08:52
Beachgurl
Beachgurl is offline
Actrice: Voor de Kamera staan en Acteren is makkelijk... je emoties tonen ook
Oud 22-06-2001, 20:31
laula
laula is offline
Maar als je nou bedenkt wat je uitgangspunt zou zijn als je een stuk of film zou regisseren? Zou je dan de nadruk leggen op de tekst (schrijver-regisseur), op de acteurs (acteur-regisseur) of op het totaalplaatje (schilder-regisseur). En natuurlijk tellen voor het totaalbeeld ook de acteurs en de tekst, maar wat vind jij het belangrijkste van die drie?
P.S. Ik heb dezelfde dramaleraar als Anneee as you can see..
Oud 22-06-2001, 21:41
Gwen.
Gwen. is offline
Acteur, maar misgien wel meer regisseur

kan nogal bazig zijn met toneel, en ik wil dingen dan krijgen zoals ik ze in mijn hoofd heb, qua personages en mis-en-scène en sow
Oud 23-06-2001, 19:51
Anne
Anne is offline
Citaat:
laula schreef:
Maar als je nou bedenkt wat je uitgangspunt zou zijn als je een stuk of film zou regisseren? Zou je dan de nadruk leggen op de tekst (schrijver-regisseur), op de acteurs (acteur-regisseur) of op het totaalplaatje (schilder-regisseur). En natuurlijk tellen voor het totaalbeeld ook de acteurs en de tekst, maar wat vind jij het belangrijkste van die drie?
P.S. Ik heb dezelfde dramaleraar als Anneee as you can see..
Hee, die les heb ik dus gemist!

Oud 24-06-2001, 11:07
laula
laula is offline
Huh, jij was er toch allebei de lessen?
O, wacht, jij ging aan je concept werken... Naja, hij had de keuzes alleen wat duidelijker gemaakt, eigenlijk

laula
Advertentie

Regels voor berichten