Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2006, 08:23
Poesket
Poesket is offline
IK heb nu ruim anderhalf jaar een lieve vriend, waarmee alles heel goed gaat. Het is alleen allemaal wat gewoon, wat me ook normaal lijkt na zo een periode. We zijn van het weekend op bezoek geweest bij een een vriend van hem en ik viel eigenlijk als een blok voor die jongen.

Aan de ene kant zit het heel goed tussen mij en mijn vriend, ik hou van hem, we hebben het leuk en gaan snel samen 2 weekjes op vakantie.
Aan de andere kant was die jongen zo leuk, zo spannend en ik kreeg gewoon de kriebels. Ik weet niet wat hij van mij vind, hij zei een leuke meid en was nog al aanhankelijk/lichamelijk maar dat is hij altijd.

Het is de eerste keer sinds ik samen met mijn vriend ben dat ik zo iets voel en vooral dat verward me en maakt me aan het huilen. De jongen in kwestie zie ik gelukkig niet vaak want hij woont een uur rijden hier vandaan.

IK heb het mijn vriend verteld en die dacht het al aan mij te zien, reageerde vrij rustig vroeg nog wat dingetjes en het leek hem heel normaal dat je zo een moment hebt met iemand anders.

Aan de ene kant wil ik het die jongen ook graag vertellen, maar wat heb ik hier aan? Wat moet ik doen?
Oud 03-07-2006, 08:50
Al Murphy
Al Murphy is offline
Volgens mij heb je er niks aan om het die jongen te vertellen, ten zij je hals-over-kop wil uitmaken en met je nieuwe love-interest iets wil beginnen.

Je kan er best over zwijgen en het laten overwaaien, anders maak je niet alleen jezelf maar ook je vriendje en dien derde compleet gek. (ook al reageert hij uiterlijk zo rustig, het is nooit leuk als je het gevoel hebt dat iemand anders onder je duiven aan het schieten is)
Oud 03-07-2006, 09:25
Verwijderd
Wat wil je ermee bereiken dan door het die jongen te vertellen? Hij kan er toch helemaal niets mee.
Ik vind het ook opvallend dat je het je vriend hebt verteld. Je voelt de kriebels, maar om nou meteen te zeggen dat je verliefd bent, laat staan dat deze gevoelens een blokkade tussen jouw en je vriend vormen vind ik wel ver gaan. Je maakt hem waarschijnlijk onnodig ongerust aangezien ik nergens lees dat je nu een relatie met die ander wilt.
Zet die jongen uit je hoofd, negeer hem en ga je best eens doen om het weer spannend te maken tussen jou en je vriend

Want je zegt wel dat het normaal is om het wat gewoon te vinden na 1,5 jaar, maar dat is toch ook echt iets waar je dan zelf aan meewerkt.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 09:28
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Nala schreef op 03-07-2006 @ 10:25 :
Wat wil je ermee bereiken dan door het die jongen te vertellen? Hij kan er toch helemaal niets mee.
Ik vind het ook opvallend dat je het je vriend hebt verteld. Je voelt de kriebels, maar om nou meteen te zeggen dat je verliefd bent, laat staan dat deze gevoelens een blokkade tussen jouw en je vriend vormen vind ik wel ver gaan. Je maakt hem waarschijnlijk onnodig ongerust aangezien ik nergens lees dat je nu een relatie met die ander wilt.
Zet die jongen uit je hoofd, negeer hem en ga je best eens doen om het weer spannend te maken tussen jou en je vriend

Want je zegt wel dat het normaal is om het wat gewoon te vinden na 1,5 jaar, maar dat is toch ook echt iets waar je dan zelf aan meewerkt.
Ja hij had het al doorgehad zei mijn vriend nadat ik het hem vertelde. OP weg naar huis vroeg hij er ook al naar en het voelde gewoon als iets wat ik hem moest vertellen. Mijn vriend vond dat juist wel fijn en dat gaf hem wat extra vertrouwen in mij en voor mij luchtte het ook wel op.

En over dat normaal vinden omdat alles gewoon aan het worden is lijkt me logisch, je weet gewoon op een gegeven moment hoe je partner op bepaalde dingen reageerd ed.
Oud 03-07-2006, 10:09
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 03-07-2006 @ 11:06 :
Dus zolang je maar niets met de ander wilt, hoef je het niet aan je vriend te vertellen? Ik zou het maar niets vinden als mijn vriend zoiets had, en dat niet aan mij vertelde. Daarna zien we dan wel weer, maar zoiets níet vertellen vind ik ook niet echt kunnen.
Zeker niet als hij het zelf al een beetje aanvoelde, zoals in het geval van Eerised.

Ontopic: Zet hem uit je hoofd inderdaad, tenzij je de relatie met je vriend op het spel wilt zetten.
Dat is ook iets wat ik heel graag wil inderdaad, maar het lijkt niet te lukken... nog niet. Ik ga deze week al met mijn vriend op vakantie, en ik wil dan niet nog steeds aan hem denken
Oud 03-07-2006, 10:54
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Eerised schreef op 03-07-2006 @ 11:09 :
Dat is ook iets wat ik heel graag wil inderdaad, maar het lijkt niet te lukken... nog niet. Ik ga deze week al met mijn vriend op vakantie, en ik wil dan niet nog steeds aan hem denken
Ik denk dat je jezelf niet zo moet pushen. Wat jij voelt is niet erg of verboden, sterker nog: het schijnt in ELKE relatie een keer te gebeuren (tenzij die relatie hier te kort voor is ). Je hebt het je vriend verteld, hij vond het 'niet erg'. Accepteer het en doe er zo lang over als nodig is om die jongen te vergeten. Je moet er natuurlijk niks mee doen, maar terg jezelf niet zo
Geniet van je vakantie en van je vriend, maar word niet boos op jezelf als die 'ander' af en toe door je gedachten dwaalt.
Oud 03-07-2006, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 03-07-2006 @ 11:06 :
Dus zolang je maar niets met de ander wilt, hoef je het niet aan je vriend te vertellen?
Kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb...

Citaat:
Nala schreef op 03-07-2006 @ 10:25 :
Ik vind het ook opvallend dat je het je vriend hebt verteld. Je voelt de kriebels, maar om nou meteen te zeggen dat je verliefd bent, laat staan dat deze gevoelens een blokkade tussen jouw en je vriend vormen vind ik wel ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 18:19
Qimm
Qimm is offline
Het gaat denk ik om dit zinnetje ;

Citaat:
Je maakt hem waarschijnlijk onnodig ongerust aangezien ik nergens lees dat je nu een relatie met die ander wilt.
Oud 03-07-2006, 22:07
Lynn
Lynn is offline
Ik kan me goed voorstellen dat de hele situatie nogal verwarrend voor je is, ook omdat het je zo ineens overkomt. Ga gewoon lekker met je vriend op vakantie en geniet van elkaar. Nu denk je waarschijnlijk nog veel aan die andere jongen, maar dat wordt vanzelf minder als je hem niet meer ziet.
Veel plezier, het komt vast wel in orde!
Oud 03-07-2006, 22:12
Nienna*
Nienna* is offline
Het is toch fijn dat je met je vriend hierover kunt praten en dat hij zo reageerde.

Maak een keuze; voor wie wil je gaan? Ik persoonlijk zou voor mijn vriend kiezen, als ik de situatie zo lees. Het gaat goed tussen jullie, alleen ligt de sleur er misschien een beetje in. Die sleur kun je doorbreken door de energie die je in die andere jongen steekt, in je vriend te steken ga samen leuke dingen doen, geef hém aandacht, zorg ervoor dat je je aandacht op hém richt.

Zo'n periode is geloof ik best normaal. Een andere jongen is natuurlijk spannend, vrij onbereikbaar omdat je een vriend hebt enzovoorts. Maar het hoeft helemaal niets te betekenen.

Overigens lijkt het me sterk dat je meteen verliefd bent.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 22:32
vosje16
vosje16 is offline
Ik ben ook al ongeveer 1,5 jaar samen met mijn vriend en een tijdje geleden dacht ik ook verliefd te zijn op een andere jongen. Gelukkig zijn die gevoelens nu weer weg

'k Heb het mijn vriend trouwens niet verteld, maar hij had ooit al eens verteld dat hij het normaal vond dat je op iemand anders verliefd kon worden. Hij had het zelf meegemaakt in zijn vorige relatie...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 23:06
Fine
Fine is offline
N vriendin van mij zat ook met dat probleem. Ze heeft het er goed met haar vriend over gehad en daardoor is het helemaal goed gekomen.

In deze situatie denk ik niet dat je het die vriend van je vriend hoeft te vertellen.
Oud 04-07-2006, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 03-07-2006 @ 23:14 :
Ik las het ook meer zó. Net of je het alleen maar moet vertellen als het echt je relatie in gevaar zou brengen?
Even kijken dan of ik het anders kan brengen

Als je op een avond een jongen tegen komt die je leuk vind geloof ik niet dat je meteen verliefd bent op iemand. Je hebt de kriebels, je kan iemand aantrekkelijk vinden, dat wel, maar verliefd vind ik een groot woord. Dat is een stap verder.
Maar zelfs dan, verliefd worden doe je niets aan, het ligt eraan wat je ermee doet. En als je aan jezelf merkt dat je met je verliefdheid verkeerd bezig bent en/of dat je daardoor je niet meer concentreerd op je vriend en de relatie die je met hem hebt en je er zelf erg mee zit zou ik open kaart spelen. Op die manier kan je er samen tegenaan.
Maar als je niet eens verliefd bent en je verder niets doet met die kriebels, zie ik niet in waarom je je vriend ongerust zou maken. Nou heeft TS nog het geluk dat hij zo rustig reageert, maar hoeveel mensen zouden nou daadwerkelijk zo reageren? Om maar een voorbeeld te geven...
In feite kan je niet zo heel veel met zo'n mededeling als de persoon die het zegt er verder ook niets mee wil denk ik.
Ik denk dat je dan van iets kleins en onschuldigs iets heel zwaars maakt terwijl dat niet nodig is.

(en nu maar hopen dat het ongeveer klopt met wat ik bedoelde )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten