Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het 2e probleem wat je hebt is dat één van je partities te klein wordt, wat dan? Overigens werkt: meerdere mensen op één pc nooit. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Alleen Windows 95/98/ME hebben standaard een variabele swapgrootte. Maar die zijn allen depricated en een schop richting de hel gegeven. Citaat:
En dan blijft de vraag over: waarom niet met directories? En als je windows en je data al gescheiden wilt houden (wat ook niet nodig is), dan kun je C systeempartitie maken en een D data partitie maken; en dat je alle vrije ruimte op D an al je categorien kunt schenken; veel flexibeler dus. En als je wat wilt verplaatsen gaat dat direct; zonder kopieren dus (wat wel moet als het op een andere partitie terecht komt).
||
Citaat:
En verder is het natuurlijk ook zo dat de beste plek voor de pagefile gewoon de partitie is waar Windows zich bevindt. Daar zullen immers de meeste lees- en schrijfacties plaatsvinden en relatief gezien zullen de koppen van je schijf zich daar ook het vaakst bevinden. Je pagefile ergens anders neerzetten is nutteloos (fragmentatie is dus sowieso geen issue) en leidt alleen maar tot prestatieverlies ![]() (Nog beter zou zijn om een aparte harde schijf te gebruiken voor enkel en alleen de page file, maar dat doet natuurlijk niemand.) Verder ben ik het voor de verandering met je eens: bestanden organiseer je met behulp van mappen, niet met partities. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn moeders' laptop heeft twee partities, eentje is dr gewone gebruiks en de ander is puur voor de backup. Ze heeft nooit ruimtegebrek en leert keurig te backuppen, zodat ze geen bestandsverlies heeft. Verder heb ik zoals hierboven gezegd een groot aantal partities en ik heb echt geen ruimtegebrek. ik weet gewoon ongeveer wat ik aan ruimte nodig heb en deel alles zo dan ook in. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Katja, het is mijn laptop." Daarna volgt: "Ik vind dit handig. Ik vind dit heel erg handig en het werkt voor mij en ik wil het niet veranderen." En eigenlijk ben ik het echt met haar eens. Computerland is geen dictatuur en dat moet het ook niet worden. Je kan kiezen voor OS X, Windows, GNU/Linux, etc, waarom dan ook niet voor een eigen manier van het opslaan van dingen? Dit systeem werkt en mijn moeder werkt al langer dan vandaag met digitale foto's. ![]() Welke problemen kan ze in vredesnaam dan encounteren? Ik zie het nut niet in van haar systeem veranderen. Dan kan ze juist fouten maken, doordat het nieuw is. Ze gebruikt Firefox thunderbird, backt up, runt hitmanpro, virusscanner en heeft een werkende firewall, dat vind ik eigenlijk al genoeg. ![]() Soms moet je ook ophouden met eisen stellen, vind ik. Vooral met computer-gerelateerd gedrag. Laatst belde mijn moeder me trouwens op: ze hadden een andere router gekregen en toen kon ze alleen nog maar onbeveiligd op het netwerk. Of ik d'r even uit wilde leggen hoe ik die goede beveiliging (WPA ipv WEP ipv niks) in kon stellen. Edit: Haar desktop is trouwens best netjes, ze wil namelijk gebruik kunnen (en blijven) maken van d'r active desktop calender en dit gaat niet zo goed als ze de maanden niet kan zien omdat d'r desktop vol staat met icoontjes. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
daarom gebruik ik op windows altijd oude software (iPhoto plus 4 bijvoorbeeld), die programma's zijn gewoon uberleet te gebruiken omdat ze na een copy+paste gewoon te gebruiken zijn ![]()
||
Citaat:
Computergebruikers moeten wel beseffen dat hun 'vrijheid' enkel een door de ontwerper toegekende vrijheid is; als je als ontwerper een slecht functionerend product aflevert heeft dat grote gevolgen voor de manier hoe mensen omgaan met een computer. Als je dat later wilt 'rechtzetten' stuit je op veel onbegrip omdat mensen zoiets eenmaal hebben aangeleerd. Toch zal de huidige functionaliteit echt op de schop gaan; voor zowel beginners als gevorderden is de huidige filosofie ontoerijkend. En ik denk dat je het met me eens bent zodra virtuele filesystems hun kinderziektes hebben verloren. ![]()
||
Citaat:
Maargoed, wat betreft je moeder: tof dat ze zoveel kan, daar kan mijn moeder nog wat van leren. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
En al zou je een aparte partitie voor je data willen, waaron dan niet maximaal twee partities? Dan heb je in elk geval niet het probleem dat je "documenten" of "download" partitie vol zit en op de rest nog genoeg ruimte zit. Denk eens goed na over de mogelijkheden en de voordelen ervan, en maak dan de juiste beslissing. ![]()
||
Citaat:
Het is inderdaad wel een verschil met 4.6 (wat ik momenteel heb draaien) ontopic: ja, daarvoor moet je ook partitioneren. Maar een swap, een systeem en een /mijnmeuk vind ik persoonlijk genoeg ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Vegetarier worden --> pubertijd Verwijderd | 300 | 17-07-2003 15:22 |