![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mjin moeder heeft toen ze zwanger was van mij, rode hond (geloof ik) gekregen. Ze wilde toen testen of het met mij nog allemaal goed was. Het ziekenhuis wilde dat in eerste instantie niet toestaan omdat ze bang waren dat ze abortus zou plegen als het niet goed zat. Maar ze heeft duidelijk gemaakt dat dat niet de reden was, dat ze alleen niet zag zitten om nog 6 maanden te gaan stressen over of er wel of niet iets mis was. TS, je moet gewoon doen waar jij je het prettigste bij voelt. En zoals Sarah zegt: je kan altijd later nog van gedachten veranderen en alsnog laten testen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf zou ik het wel willen weten als ik er veel kans op had, niet om het wel of niet krijgen van de baby, maar idd om me voor te kunnen bereiden en ook om niet (onnodig) in onwetendheid te zitten. (Dit natuurlijk wel mits er niet al te veel risico's verbonden zijn aan zo'n test voor kind en moeder.) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als of het koekjes zijn... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Mijn zus is nu 21, ze reist zelfstandig naar haar werk, ze gaan in september begeleid zelfstandig wonen en heeft het prima naar haar zin. Mijn ouders wisten het van te voren niet en waren natuurlijk geschrokken maar met alle financiele en politieke zaken die hier genoemd worden valt het reuze mee hoor. bij mijn zus in iedergeval. Wat betreft meervoudig gehandicapte kinderen. Mijn moeder werkt met deze mensen en ik moet er niet aan denken dat ik zo'n kindje krijg dat is alleen niet te testen dus dat kan iedereen overkomen.
|
Verwijderd
|
Kapoen, zoals jij het zegt, komt het niet naar over, maar als erg haalbaar.
![]() Ik denk dat ik geen kind met het syndroom van Down wil en zal, denk ik, een vruchtwaterpunctie laten doen. Wat ik wil als daar uit komt dat het een kind met het SvD is, weet ik niet. Nu denk ik dat ik het zeker laat aborteren, maar misschien denk ik er tegen die tijd wel anders over. Ik streef naar een gezond kind waarvan ik zeker weet dat ik het een goede toekomst kan bieden en als het een kind is waarvan ik weet dat het zeer veel aandacht nodig heeft, dan wil ik het niet. Ik moet er niet aan denken dat als ik sterf, er niemand is om voor het kind te zorgen. De kans dat er door de vruchtwaterpuntie een abortus volgt, is een kans van 0,5% (1 op 200). Volgens deze site. Klinkt misschien grof, maar dat risico ben ik bereid te nemen. Ik wil zeker weten dat ik voor mijn kind kan zorgen en dat ik er een baan bij kan houden (parttime in het begin), zodat het kind en ik zelfstandig zijn. ![]() Overigens moet ik nu totaal nog niet aan kinderen denken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Er zijn er genoeg die het niet voor elkaar krijgen of dat er andere complicaties bij komen kijken. Maar dat is mijn visie ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Toch ben ik het met je eens dat je een gezond kind wil. (duh) Maar je moet er niet vanuit gaan dat jij een kind creëert naar jouw smaak. Je kan het slechts beinvloeden, maarja... Complicaties doen zich altijd wel voor. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik blijf het lastig vinden, mischien dat het allemaal duidelijker ord als ik over een aantal jaar echt aan kinderen begin.
||
Citaat:
En net zoveel recht heeft op een leuk leven als wie dan ook.
||
Citaat:
Maar wat ik nog tegen de TS wilde zeggen, is de kans echt zo groot dat je een gehandicapt kindje krijgt? Coopergirl zei al, je zou ook een spontane abortus kunnen krijgen, als dat zo is zou ik echt goed nadenken over een test. Het zou ook een gewoon gezond kindje kunnen zijn. Ik vind het alleen wel heel erg hoe mensen hier over menesen praten met een verstandelijke beperking. Het zijn net zo goed medemensen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet je niet te veel laten beinvloeden door de mensen. Uiteindelijk blijft het jouw keuze, jij bent ook uiteindelijk de gene die het kindje opvoed. ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 04-07-2006 om 10:29. |
![]() |
|
http://yannickhollink.tripod.com/htm...o%20Pineda.htm
na een beetje surfen over site van kinderen met Down syndroom kwam ik dit tegen. Een jongen met downsyndroom die leraar is geworden.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik weet niet of iemand die met een verstandelijke beperking geboren wordt daar zelf altijd last van heeft, ik weet ook niet wat ik zou doen als blijkt dat ik een kindje met zo'n handicap zou krijgen, ik zou het alleen wel willen weten. (Oh, en ik vind mongool ook niet altijd even aardig klinken, maar altijd nog beter dan 'downie', of nog erger: 'mensen met een uitdaging'. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En zoals bloem zegt; er komen ook lichamelijke klachten bij.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn zus heeft gelukkig geen last van haar hart enz. Dus het hoeft allemaal niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn inderdaad genoeg mensen die het voor elkaar krijgen om een kind zonder complicaties te krijgen, maar mijns inziens is het de vrije keuze van iedereen om zelf te belissen om daar wel of niet voor te kiezen. Ik kies er zeer duidelijk niet voor. ![]() Complicaties doen zich niet altijd voor, maar wanneer iemand de keuze maakt om echt voor een gezond kind te gaan, vindf ik het alleen maar juist om dan ook alle stappen te ondernemen om het kind gezond te houden/krijgen. En als ik mezelf de (serieuze) vraag van HenkMul stel, weet ik geen enkele reden om het kind te houden. Het is dan nog geen kind, maar een foetus. Ik heb een weekje op een kindje met het syndroom van down moeten passen, dat was wel leuk, maar ik was heel erg blij toen dat voorbij was. Ik wil zoiets niet. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Schuren Verwijderd | 43 | 20-12-2013 22:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
gehandicapte kinderen miss watson | 373 | 15-06-2005 16:42 |